Public: Χρονια ρεκορ σε ολα τα επιπεδα το 2018

Ο CEO της αλυσίδας καταστημάτων Public κ. Χρήστος Καλογεράκης, παρούσης της διοικητικής ομάδας της εταιρείας αναφέρθηκε στα αποτελέσματα του 2018, χαρακτηρίζοντας το περασμένο έτος, χρονιά ρεκόρ για τα Public σε κάθε επίπεδο. Θεαματική αύξηση λειτουργικής κερδοφορίας, αύξηση μεριδίων σε στρατηγικές κατηγορίες προϊόντων και ρεκόρ επισκεψιμότητας στα καταστήματα ήταν τα βασικά στοιχεία που χαρακτήρισαν την περασμένη χρονιά.

 


 

Βασικό στοιχείο της ομιλίας του κ. Καλογεράκη ήταν ο παράγοντας άνθρωπος. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε αρκετές φορές «retail ίσον άνθρωποι – οι πελάτες και οι δικοί μας άνθρωποι».

Ξεκινώντας, μας θύμισε την ιστορία της αλυσίδας, το πρώτο κατάστημα της οποίας άνοιξε στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης το 2005. Το κατάστημα αυτό αντιπροσώπευε το όραμα του κ. Πάνου Γερμανού, ένα όραμα που ξεκίνησε από την ιδέα του να παντρέψει σε ένα χώρο, προϊόντα πολιτισμού, τεχνολογίας και ψυχαγωγίας.

Εκείνη την εποχή στο χώρο του retail υπήρχαν πολλοί και σημαντικοί παίκτες στην αγορά με σημαντικούς τζίρους και πολύ δυνατά μερίδια. Η προσπάθεια της Public ήταν πραγματικά τιτάνια, προκειμένου να καταφέρει να σταθεί στα πόδια της μια εποχή που ξεκίνησε η μεγάλη αλλαγή στο χώρο του retail και η «επίθεση» από το e-commerce τόσο το εγχώριο, όσο και το διεθνές.

«Πολλοί είχαν προεξοφλήσει ότι τα Public δεν θα επιβιώσουν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καλογεράκης. Κι όμως, από έναν πολύ μικρό παίκτη με τζίρο μόλις € 1 εκ. το 2005 και € 40 εκ. το 2008, φτάνουμε στο 2019 με την Public να διαθέτει όχι ένα και δύο, αλλά 55 καταστήματα – 49 στην Ελλάδα και 6 στην Κύπρο – έχοντας ολοκληρώσει με επιτυχία το πενταετές πλάνο της εταιρείας, έχοντας αναπτυχθεί σε τομείς όπως το e-commerce, το B2B, το marketplace καταφέρνοντας να επιτύχει €256,4 εκ. κύκλο εργασιών το 2018.

«Μέσα στα χρόνια, δεν σταματήσαμε να αναπτυσσόμαστε και να μεγαλώνουμε το δίκτυό μας, ενώ παράλληλα εξελίσσαμε το concept μας, του προϊοντικού μίγματος που θέλουμε να βλέπει ο πελάτης όταν μπαίνει στο κατάστημα».

 

Ανάμεσα στους κορυφαίους του κόσμου

Μιλώντας για δίκτυο και καταστήματα, αξίζει να αναφέρουμε ότι η εταιρεία διακρίθηκε στα World Retail Awards 2019 στην κατηγορία Outstanding Store Design για το νέο κατάστημα της αλυσίδας στην Κύπρο, στo Nicosia Mall. Όπως ανέφερε ο κ. Καλογεράκης, το εντυπωσιακό κατάστημα επιφάνειας 1700 τ.μ., αντικατοπτρίζει απόλυτα τη στρατηγική της εταιρείας για τη δημιουργία του retail του αύριο και ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες τάσεις στο retail.

Η Public θα διαγωνιστεί στον τελικό της διοργάνωσης στο πλαίσιο του World Retail Congress που θα διεξαχθεί στο Άμστερνταμ στις 16 Μαΐου 2019 μαζί με άλλες μεγάλες εταιρείες και γνωστά πολυκαταστήματα από την Κίνα, την Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη και τις Η.Π.Α.

 

 

Οι άξονες της επιτυχίας

Οι βασικοί πυλώνες επιτυχίας του πενταετούς πλάνου της εταιρείας ήταν πρώτα οι πελάτες και η εικόνα του brand. Το βασικό μέλημα της εταιρείας ήταν και είναι πάντα να τοποθετεί τον πελάτη πολύ ψηλά κάνοντας την καθημερινότητά του καλύτερη.

Ο δεύτερος πυλώνας ήταν η είσοδος στην αγορά του B2B, μια πολύ ιδιαίτερη και με μεγάλες απαιτήσεις αγορά, μια αγορά με μεγάλη δυναμική που αν και δεν ήταν στο DNA της εταιρείας, πάρθηκε η στρατηγική απόφαση διότι διαπιστώθηκε μεγάλη ζήτηση από τους πελάτες. Έτσι, το 2017, η Public μπήκε στη συγκεκριμένη αγορά με αργά βήματα, έχοντας όμως ήδη 128.000 ενεργά ΑΦΜ. Ο κ. Καλογεράκης ανέφερε ότι το 2018 ήταν μια πολύ σημαντική χρονιά για το B2B σε επίπεδα τζίρου, εξυπηρετώντας 133.000 εταιρικούς πελάτες, μεταξύ των οποίων, κορυφαίοι όμιλοι εταιρειών, ενώ αποκάλυψε ότι τον επόμενο μήνα τα Public θα λανσάρουν ένα από τα καλύτερα και πιο μοντέρνα e-commerce platform Β2Β της Ευρώπης.

Τρίτος πυλώνας ήταν η «εμπορικότητα». Η εταιρεία ενίσχυσε σημαντικά τα μερίδιά της, επένδυσε σε υποδομές και το e-commerce, ενώ τέλος, η ομάδα των Public ενδυναμώθηκε με πολλά νέα μέλη.

 

Όλα αυτά τα χρόνια καταφέραμε να φτιάξουμε ένα από τα πιο αγαπημένα brands σε Ελλάδα και ΚύπροΧρήστος Καλογεράκης CEO Public

 

Ανάπτυξη σε όλα τα κανάλια

Ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της στρατηγικής της εταιρείας ήταν και συνεχίσει να είναι η πολύ δυνατή επισκεψιμότητα στα καταστήματα, καθώς και η ανάπτυξη πωλήσεων σε όλα τα κανάλια.

Η εταιρεία κατέγραψε ρεκόρ με 29,2 εκ. επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα της και 50,5 εκ. επισκέψεις στα e-commerce κανάλια της. Παράλληλα, διατηρώντας τη θέση του Νο1 omnichannel retailer, διακίνησε 2,2 εκ. προϊόντα online παραγγελιών με τις σχετικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 20% του ετήσιου κύκλου εργασιών, ένα ποσοστό που είναι από τα μεγαλύτερα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο κ. Καλογεράκης στάθηκε ιδιαίτερα στο κανάλι «O2O». Πρόκειται για τον πελάτη που ξεκινά από το e-shop, αλλά καταλήγει στο φυσικό κατάστημα διότι αυτό που επιθυμεί είναι να βιώσει την εμπειρία που του προσφέρουν τα Public. Άλλωστε, από το ξεκίνημά τους τα Public στηρίχθηκαν στην εμπειρία του πελάτη. Είναι από τις πρώτες αλυσίδες που δημιούργησε χώρους όπως αναγνωστήρια, χώρους για παιχνίδια, αγορά εισιτηρίων κ.λπ. Για να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την εμπειρία αυτή, με αφετηρία το κατάστημα του Συντάγματος, η εταιρεία προτίθεται να δοκιμάσει και να εφαρμόσει τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες αλληλεπίδρασης με τους πελάτες με διαδραστικές οθόνες, προσωποποιημένη πληροφόρηση, κ.λπ.

 

 

Τα οικονομικά μεγέθη

Ο κύκλος εργασιών για το οικονομικό έτος 2018 ανήλθε σε €256,4 εκ., έναντι €241 εκ. το 2017, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2017. Θεαματική ήταν και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρείας, με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2018 ανέρχονται σε €9,1 εκατ., σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2017 (€3,4 εκατ.) και καταγράφοντας άνοδο +164% σε ετήσια βάση.

 

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της Public, ο κ. Καλογεράκης, ανέφερε ότι «σε μια χρονιά που η αγορά κινήθηκε οριακά ανοδικά, καταφέραμε σημαντική αύξηση πωλήσεων και ρεκόρ ενίσχυσης της λειτουργικής κερδοφορίας με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Συγκεκριμένα, το 2018 η Public σημείωσε οργανική ανάπτυξη πωλήσεων 6,4%. Η χρονιά που διανύουμε αποτελεί την αφετηρία μίας νέας πενταετίας, όπου με ξεκάθαρη στρατηγική και μια ισχυρή ομάδα, θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε δυναμικά όλα τα κανάλια πώλησης με περαιτέρω επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας. Το όραμά μας είναι να δημιουργούμε το retail του αύριο, εξελίσσοντας την καταναλωτική εμπειρία σε όλα τα κανάλια μας και προσφέροντας εργαλεία ανάπτυξης για τους ανθρώπους μας».

Ορόσημο της περασμένης χρονιάς αποτέλεσε και η δημιουργία του πρώτου ελληνικού ηλεκτρονικού marketplace, μέσα από το οποίο το καταναλωτικό κοινό απέκτησε πρόσβαση σε 101.000 προϊόντα από 10 νέες προϊοντικές κατηγορίες, ενώ 180 ελληνικά καταστήματα απέκτησαν ένα ισχυρό κανάλι πώλησης, το public.gr.

Ο κύκλος εργασιών για το οικονομικό έτος 2018 ανήλθε σε €256,4 εκ., έναντι €241 εκ. το 2017, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2017.

Θεαματική ήταν η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας με υπερδιπλασιασμό του EBITDA. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων για το 2018 ανέρχονται σε €9,1 εκατ., σημειώνοντας υπερδιπλάσια αύξηση από τα επίπεδα του 2017 καταγράφοντας άνοδο +164% σε ετήσια βάση.

 

Επενδύοντας στους ανθρώπους

Κλείνοντας, ο κ. Καλογεράκης αναφέρθηκε στην επένδυση της εταιρείας στο ανθρώπινο δυναμικό της. Η Public ήταν η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που συνεργάστηκε με το LinkedIn, προσφέροντας στους εργαζομένους τη διεθνή εκπαιδευτική πλατφόρμα LinkedIn Learning, με τους εκπαιδευόμενους να αποσπούν συνολικά 1.683 πιστοποιήσεις σε διάφορους τομείς. Επίσης, με στόχο να ακούει τη φωνή και τις ιδέες όλων των ανθρώπων της, στα 55 καταστήματά της σε Ελλάδα και Κύπρο και στα κεντρικά της γραφεία, εισήγαγε την ηλεκτρονική πλατφόρμα, Ιdea Management, όπου οι εργαζόμενοι καταθέτουν προτάσεις για θέματα που αφορούν στη λειτουργία της εταιρείας.

Στον πρώτο κύκλο του Idea Management κατατέθηκαν 122 ιδέες και υλοποιήθηκαν 3 νικητήριες ιδέες.

Related Posts