Public: Aνοδος το 2015, ολοταχως για κερδη το 2016

Μπορεί το πρωτόγνωρο οικονομικό τοπίο που βιώνουν τους τελευταίους μήνες οι επιχειρήσεις τεχνολογίας – αλλά και γενικότερα – να έχει οδηγήσει σε βύθιση την αγορά, ωστόσο όταν μιλάμε για τα Public έχουμε να κάνουμε με μια ολότελα διαφορετική πραγματικότητα. Σημαντική αύξηση των πωλήσεων (+26%), αύξηση των μεριδίων σε όλες τις κατηγορίες και προβλέψεις για επίτευξη λειτουργικής κερδοφορίας – για πρώτη φορά – εντός του 2016, είναι εν συντομία το παρόν και το μέλλον της εταιρείας όπως τα περιέγραψε ο διευθύνων σύμβουλος Χρήστος Καλογεράκης, σε ειδική ενημερωτική εκδήλωση για τους εκπροσώπους του Τύπου.

 

“Φέτος οι πωλήσεις μας δεν θα πέσουν ούτε ένα cent κάτω από τα €222 εκατ.”, ήταν η χαρακτηριστική φράση που χρησιμοποίησε ο κ. Καλογεράκης για να περιγράψει μια εξαιρετικά επιτυχημένη χρονιά για τα Public, με την εταιρεία να κινείται ευέλικτα και ακαριαία τον περασμένο Ιούλιο για να αντιμετωπίσει τα capital controls, μια εξέλιξη που ουδείς φανταζόταν στην αρχή του 2015, τόνισε ο κ. Καλογεράκης. Και πράγματι αν λάβουμε υπόψη μας το γεγονός ότι το 2014 ο τζίρος της εταιρείας ήταν €177 εκατ., καθίσταται προφανές ότι ο σχεδιασμός απέδωσε στο ακέραιο, χωρίς μάλιστα να γίνει ούτε μία απόλυση ή συρρίκνωση του δικτύου των καταστημάτων της.

 

Το πρωτοφανές για την ελληνική οικονομία καλοκαίρι που πέρασε, τα Public υπερκέρασαν τις όποιες δυσκολίες χάρη στο ισχυρό cash flow αλλά και την εμπειρία που είχαν από το αντίστοιχο γεγονός στην Κύπρο – υπάρχουν τρία καταστήματα Public στην Κύπρο –, ανέφερε ο κ. Καλογεράκης. Έτσι, η εταιρεία όχι μόνο αναμένεται να κλείσει με ισχυρή ανάπτυξη στο τέλος του 2015, αλλά πλέον “βλέπει” λειτουργική κερδοφορία για το 2016, κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά στα 10 χρόνια λειτουργίας των Public. Στην ενίσχυση των αποτελεσμάτων του 2015, συνέβαλε μεταξύ άλλων και η στρατηγική επιλογή των Public  να ενισχύσουν το υπάρχον πρoϊοντικό τους χαρτοφυλάκιο με την είσοδό τους και στην αγορά των εποχικών προϊόντων σε επιλεγμένες κατηγορίες,  στρατηγική που αναμένεται να εξελιχθεί περαιτέρω και μέσα στο 2016.

Public_Annual_infographic_

 

Σύμφωνα με τον κ. Καλογεράκη, τα Public είναι σήμερα η Νο1 επιλογή των καταναλωτών για τις κατηγορίες βιβλίο, μουσική, ταινίες και gaming, ενώ φέτος κατέκτησαν και την πρώτη θέση σε πωλήσεις συσκευών κινητής τηλεφωνίας και αξεσουάρ, ανάμεσα στις αλυσίδες λιανικής της εγχώριας αγοράς. Μάλιστα στην αγορά του gaming, η οποία έχει πέσει στα €70 εκατ., τα Public έχουν μερίδιο άνω του 50% με τζίρο €36 εκατομμύρια.

 

Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι το 2015 οι επισκέπτες θα ξεπεράσουν τους 25 εκατ. στα φυσικά της καταστήματα, αυξημένοι κατά 25% σε σχέση με την περσινή χρονιά. Με αντίστοιχη δυναμική κινείται και η βάση των online επισκεπτών των e-shops (Ελλάδας και Κύπρου), με τους επισκέπτες να ξεπερνούν τα 32 εκ., αυξημένοι κατά 30% συγκριτικά με το 2014.

 

Ο διευθύνων σύμβουλος των Public ανέφερε ότι η εταιρεία “βλέπει” μια αγορά ύψους €1,5 δις – €1,6 δις, με το €1 δις να αφορά προϊόντα τεχνολογίας και gaming και το υπόλοιπο €0,5 δις έχει να κάνει με το βιβλίο, τη μουσική, το ticketing κ.λπ. Στο σύνολο αυτής της αγοράς το μερίδιο των Public ανέβηκε από 8% το 2014, στο 12% το 2015. Μάλιστα, ο κ. Καλογεράκης έκανε ειδική αναφορά στο γεγονός ότι η αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας ελάχιστα ενισχύθηκε από το πρόγραμμα Ψηφιακή Αλληλεγγύη. Συγκεκριμένα, από τα €222 εκατ. του αναμενόμενου τζίρου για το 2015, μόλις τα €4 εκατ. θα προέρχονται από την Ψηφιακή  Αλληλεγγύη αφού η εταιρεία δεν θέλησε να ποντάρει πολλά στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Και αυτό γιατί θα επηρέαζε το cash flow – μέχρι στιγμής έχουν εισπραχθεί μόνο τα μισά χρήματα από αυτά που έχει να λάβει, σύμφωνα με τον κ. Καλογεράκη.

 

Ο επικεφαλής των Public αναφέρθηκε και στη συνεργασία των Public με την Wind, την οποία χαρακτήρισε αποδοτική ωστόσο ξεκαθάρισε ότι οι στόχοι που αρχικά είχαν τεθεί δεν έχουν επιτευχθεί λόγω της ριζικής μεταβολής που συνέβη στην αγορά στο μεταξύ. Για το ενδεχόμενο επέκτασης του δικτύου καταστημάτων ο κ. Καλογεράκης απάντησε πως υπάρχουν σημεία στην ελληνική επικράτεια που ενδιαφέρουν την εταιρεία, ωστόσο ακόμα δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο.

 

Όλα… τέλεια λοιπόν; Όχι ακριβώς αφού εκτός από τις αισιόδοξες προβλέψεις για την πορεία των Public το 2016, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δεν παρέλειψε να αναφέρει την ανησυχία που επικρατεί μεταξύ των vendors για την ελληνική αγορά τη χρονιά που έρχεται. Συγκεκριμένα, οι περισσότεροι vendors αναμένουν συρρίκνωση από -7% έως -12%, ωστόσο ο κ. Καλογεράκης εκτίμησε πως η ελληνική αγορά θα συρρικνωθεί με ένα ποσοστό γύρω στο -5%, το οποίο χαρακτήρισε “καλό” ποσοστό, δεδομένων των συνθηκών.

 

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη

Related Posts