22.3 C
Athens
18/04/2024
Biztech

Projectors: Το νέο τοπίο στην αγορά των προβολέων

Η αγορά των business projectors έχει εδραιώσει την παρουσία της στον χώρο των επιχειρήσεων. Πλέον, το Full HD είναι απόλυτα ρεαλιστικό για έναν προβολέα που θα τοποθετηθεί σε ένα meeting room. Από εκεί και πέρα, σε μεγάλες εγκαταστάσεις, εκθέσεις, digital signage εφαρμογές, κ.λπ., η ανάλυση μπορεί να φτάσει ακόμα και σε 4Κ.

Επιπλέον, παρά τον έντονο ανταγωνισμό που υφίστανται οι projectors από τις οθόνες, πάντα θα υπάρχουν περιπτώσεις που απαιτούνται εξαιρετικά μεγαλύτερου μεγέθους επιφάνεια προβολής. Στην περίπτωση αυτή, οι projectors αποτελούν μονόδρομο για τις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών.

 

Προφανώς δεν είναι όλοι οι projectors, για όλες τις εφαρμογές. Άλλον προβολέα χρειάζεται μια αίθουσα συνεδριάσεων, άλλον μια αίθουσα διδασκαλίας και άλλον ένας κοινόχρηστος χώρος, ένα κατάστημα ή ένας μεγάλος συνεδριακός χώρος.

 


 

Οι σύγχρονες επιχειρήσεις λειτουργούν σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, το οποίο επιτάσσει την παρουσία τεχνολογικού εξοπλισμού αιχμής, οπότε η παρουσία μιας ή περισσότερων συσκευών προβολής μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επωφελής από πολλές πλευρές και για πολλούς λόγους.

Η αγορά ενός business projector έχει το βασικό πλεονέκτημα πως καθιστά την προβολή πληροφοριών διαθέσιμη για το σύνολο των εργαζομένων, είτε μιλάμε για ένα ολιγομελές meeting είτε για μια συνδιάσκεψη σε κάποιο venue. Ένας προβολέας του είδους αυτού προσφέρει τη δυνατότητα σε όλους τους παρευρισκόμενους να δουν και να κρατήσουν σημειώσεις από τις προβαλλόμενες πληροφορίες.

 

Κατά δεύτερον, ένας business projector είναι ο πλέον κατάλληλος, προκειμένου η επιχείρηση να εξοικονομήσει χρήματα σε εκτυπώσεις και φωτοτυπίες. Δεν είναι ασυνήθιστο σε ένα meeting τα στελέχη να χρειάζεται να μοιράσουν έντυπο υλικό στους εργαζομένους, ώστε να έχουν κάτι συγκεκριμένο να συμβουλεύονται κατά τη διάρκεια. Εντούτοις, η χρήση του προβολέα καθιστά περιττές τις όποιες σημειώσεις, το οποίο σημαίνει λιγότερο χαμένο χρόνο για τις εκτυπώσεις, αλλά και λιγότερη κατανάλωση χρημάτων σε χαρτί και μελάνι. Μιας και οι περισσότερες μικρομεσαίες κυρίως επιχειρήσεις λειτουργούν με σφιχτό προϋπολογισμό, το να περιορίσουν τα έξοδά τους με την επένδυση σε έναν projector αποτελεί ελκυστική προοπτική.

Και βέβαια, η χρήση ενός projector σε περιβάλλον γραφείου είναι μια ελκυστική προοπτική για τον υπεύθυνο του meeting, μιας και οι μετέχοντες θα παραμείνουν απασχολημένοι κατά τη διάρκειά του. Διαφορετικά, είναι βέβαιο πως θα υπάρξουν ζητήματα συγκέντρωσης στην περίπτωση που απλά κάποιος μιλάει για μεγάλο διάστημα. Εντούτοις, τα στελέχη που προσφέρουν οπτικά βοηθήματα κατά τη διάρκεια του meeting είναι πιθανότερο, αφενός να κρατήσουν το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων και αφετέρου να συνεισφέρουν στην πολύτιμη παραγωγή ιδεών.

 

Οι σύγχρονες επιχειρήσεις λειτουργούν σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, το οποίο επιτάσσει την παρουσία τεχνολογικού εξοπλισμού αιχμής, οπότε η παρουσία μιας ή περισσότερων συσκευών προβολής μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επωφελής.

 

Η εξέλιξη της τεχνολογίας των projectors

Ένας σύγχρονος digital projector μπορεί εύκολα να συνδεθεί σε κάποιον υπολογιστή ή άλλη συσκευή, προκειμένου να προβάλει εικόνα και βίντεο από τον υπολογιστή ή τη συσκευή σε τοίχο ή οθόνη. Οι συσκευές του είδους μπορούν να αναρτηθούν στο ταβάνι ή τοποθετηθούν σε κάποια βάση κατά τη λειτουργία τους.

Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι ψηφιακών προβολέων: Liquid Crystal Display (LCD) ψηφιακός προβολέας και Digital Light Processing (DLP) ψηφιακός προβολέας

Ας δούμε κάποια από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα των δύο τεχνολογιών.

 

Χαρακτηριστικά

Η τεχνολογία DLP (εφεύρεση της Texas Instruments) προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την LCD που διατίθεται από πολλές εταιρείες με εμπορικά ονόματα και παραλλαγές, όπως τα D-ILA της JVC και LCOS της Hitachi. Συγκεκριμένα, οι προβολείς DLP έχουν έναν «παράγοντα πλήρωσης» pixel πολύ υψηλότερο (υψηλότερος σημαίνει καλύτερο) από το transmited LCD. Αυτό σημαίνει ότι περισσότερο εμβαδόν ενός μεμονωμένου pixel χρησιμοποιείται για την παραγωγή της εικόνας, σε αντίθεση με το πλέγμα που περιβάλλει το pixel (ωστόσο οι τεχνολογίες D-ILA και LCOS έχουν εξαιρετικό παράγοντα πλήρωσης pixel). Το πλέγμα μεταξύ των pixels είναι στατικό, δηλαδή ένας χαμένος χώρος κάτι που ενδεχομένως μπορεί να γίνει ορατό από τους θεατές. Το γεγονός αυτό αναφέρεται συχνά ως «Εφέ Παραθύρου» (Screen Door Effect, ή SDE). Λόγω του υψηλότερου συντελεστή πληρότητας, οι DLP προβολείς γενικά παράγουν μια πολύ πιο ομαλή εικόνα με σε σύγκριση με LCD προβολείς παρόμοιας ανάλυσης.

 

Το δεύτερο πλεονέκτημα της τεχνολογίας DLP είναι ο υψηλός λόγος αντίθεσης και η αποδοτική χρήση του φωτός. Ο λόγος αντίθεσης παριστάνει την «απόσταση» μεταξύ του φωτεινότερου λευκού και του σκοτεινότερου μαύρου που μπορεί να παράγει ένας προβολέας. Η φωτεινότητα σε lumens και ο λόγος αντίθεσης θεωρούνται γενικά δύο από τους σημαντικότερους δείκτες απόδοσης των προβολέων. Γενικά, ένας καλύτερος λόγος αντίθεσης οδηγεί σε καλύτερα επίπεδα μαύρου χρώματος και επομένως σε πιο ρεαλιστική παρουσίαση σκοτεινών εικόνων.

 

Χρώμα: Ενώ η τεχνολογία DLP έχει αρκετά σημαντικά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τις ανταγωνιστικές τεχνολογίες όπως η LCD, δεν απουσιάσουν και τα μειονεκτήματα, ειδικά σε συσκευές που χρησιμοποιούν ένα ενιαίο chip όπως στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Τα μειονεκτήματα έχουν να κάνουν με τον τρόπο με τον οποίο παράγονται τα χρώματα και οι αποχρώσεις του γκρι.

Τα pixels ενός DLP projector αποτελούνται από μικροκαθρέπτες και μπορεί να είναι είτε ανοιχτά είτε κλειστά. Για να παραχθούν οι πολλές αποχρώσεις του γκρι ή περιοχές με διαφορετική ένταση φωτός, τα κάτοπτρα πρέπει να ανοίγουν και να κλείνουν πολύ γρήγορα, έτσι ώστε το μάτι (ή καλύτερα ο εγκέφαλος) να υπολογίζει το επιθυμητό επίπεδο φωτισμού. Αυτό ονομάζεται dithering.

Στους DLP projectors, η αντίληψη του χρώματος δημιουργείται ως εξής: Το φως από τη λάμπα περνάει μέσα από ένα «τροχό χρωμάτων», έναν μικρό περιστρεφόμενο τροχό με κόκκινα, πράσινα και μπλε στοιχεία ή έγχρωμα φίλτρα, προτού «χτυπήσουν» στο DLP chip. Σε κάποιες περιπτώσεις ο τροχός διαθέτει κι ένα εντελώς διαφανές τμήμα. Αναστρέφοντας πολύ γρήγορα τους μικροκαθρέπτες σε συγχρονισμό με τον χρωματικό τροχό, ο προβολέας παράγει όλα τα χρώματα και τις αποχρώσεις του γκρι.

Ο τρόπος παραγωγής της εικόνας προκαλεί μια οπτική ψευδαίσθηση γνωστή ως φαινόμενο «ουράνιου τόξου». Από την άλλη, η τεχνολογία LCD προβάλει όλα τα χρώματα στην οθόνη ταυτόχρονα. Αυτό καθιστά τους LCD προβολείς καταλληλότερους για επαγγελματικές παρουσιάσεις, ιδίως στην περίπτωση συγκριτικά μεγάλου αριθμού ανθρώπων όπου είναι πολύ πιθανότερο κάποιος από τους παρισταμένους να μην επηρεάζεται από το φαινόμενο του «ουράνιου τόξου».

 

Φωτεινότητα: Οι LCD προβολείς προσφέρουν φωτεινότερες και ακόμα πιο κορεσμένες εικόνες και βίντεο σε σχέση με τους DLP. Αυτό συμβαίνει γιατί περισσότερο φως από την πηγή φτάνει στην οθόνη και η ποσότητα του φωτός που χάνεται είναι σχεδόν αμελητέα. Ο περιστρεφόμενος χρωματικός τροχός και οι μικροκαθρέπτες του DLP chip έχουν ως αποτέλεσμα να μειώνεται η φωτεινότητα της προβαλλόμενης εικόνας.

 

Ανάλυση: Ένας ακόμα βασικός παράγοντας επιλογής προβολέα, είναι η ανάλυση απεικόνισής του. Μια μεγάλη ανάλυση σημαίνει πως η εικόνα είναι πολύ πιο ευκρινής, αυξάνοντας τις οπτικές επιδόσεις της συσκευής προβολής. Λίγα μόλις χρόνια πριν, εμφανίστηκε η ανάλυση 4Κ αλλά σε πολύ υψηλό κόστος, με τους 4Κ προβολείς να είναι εξαιρετικά ακριβοί και δυσπρόσιτοι για τις μικρές επιχειρήσεις. Εσχάτως όμως, οι μεγάλες εταιρείες έχουν κυκλοφορήσει μοντέλα 4Κ που είναι αρκετά οικονομικά. Προφανώς, όταν αναφερόμαστε σε προβολείς για επιχειρήσεις, πρόκειται για εξαιρετική επιλογή, δεδομένου πως όσο περισσότερα pixels διαθέτει ένας προβολέας, τόσο πιο καθαρές και λεπτομερείς θα είναι οι προβαλλόμενες εικόνες.

 

Φορητότητα: Εφόσον η επιχείρηση χρειάζεται προβολή περιεχομένου, τότε θα πρέπει να σας απασχολήσει και αυτό το θέμα. Ο προβολέας θα πρέπει να είναι αρκετά μικρός και ελαφρύς, ώστε να είναι εύκολη η μεταφορά του όποτε απαιτηθεί. Βέβαια, όσο σημαντικό κι αν είναι το θέμα της φορητότητας, δεν μπορεί να υποκαταστήσει σημαντικότερα στοιχεία όπως η φωτεινότητα, η ευκρίνεια, το χρώμα και η ανάλυση απεικόνισης που προαναφέραμε. Δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει ένας φορητός προβολέας που όμως υπολείπεται στα features του. Καλό θα είναι να βρεθεί η σωστή ισορροπία μεταξύ των χαρακτηριστικών.

 

User interface: Ο προβολέας θα πρέπει να είναι εύκολος στη λειτουργία του. Όπως συμβαίνει και με όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές, θα πρέπει να διαθέτει φιλικό περιβάλλον που επιτρέπει στους χρήστες του να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητές του.

 

Λόγος αντίθεσης: Η αντίθεση είναι η διαφορά μεταξύ των φωτεινότερων και των σκοτεινότερων μερών μιας εικόνας. Ο υψηλός λόγος αντίθεσης σε έναν προβολέα προσθέτει μια αίσθηση βάθους και διαστάσεων στην εικόνα, επιτρέποντας στους συμμετέχοντες να βλέπουν βαθύ μαύρο με λεπτομέρειες.

 

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα του MarketsandMarkets, η αγορά των DLP projectors αναμένεται να αγγίξει τα 5,52 δις δολάρια ως το 2020, με μέσο ετήσιο όρο αύξησης της τάξης του 6,3% από το 2015 ως το 2020.

 

Η αγορά των DLP projectors

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα του MarketsandMarkets, η αγορά των DLP projectors αναμένεται να αγγίξει τα 5,52 δις δολάρια ως το 2020, με μέσο ετήσιο όρο αύξησης της τάξης του 6,3% από το 2015 ως το 2020.

Η εν λόγω έρευνα παίρνει ως δεδομένο πως η τεχνολογία DLP είναι η κορυφαία τεχνολογία προβολής και χρησιμοποιείται στις περισσότερες ψηφιακές οθόνες, καθώς και σε άλλες εφαρμογές. Οι DLP projectors λειτουργούν ταχύτερα και προσφέρουν εξαιρετικές υψηλής αντίθεσης εικόνες, ενώ οι προβολείς αυτοί είναι σε γενικές γραμμές μικρότεροι και ελαφρύτεροι από τους άλλους τύπους. Μάλιστα, οι καινοτόμες τεχνολογίες τύπου ultra-short throw έχουν επιτυχώς ανταποκριθεί στην πρόκληση των μικρών χώρων, με συνέπεια αυτή η αγορά να παρουσιάσει τάσεις ανάπτυξης τα επόμενα πέντε χρόνια.

 

Ένας από τους παράγοντες στους οποίους οφείλεται η αύξηση στην αγορά των DLP είναι ο αυξανόμενος αριθμός ψηφιακών μέσων προβολής στον κινηματογραφικό κλάδο, ιδίως στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Στο σενάριο αυτό, οι DLP projectors χρησιμοποιούνται κατά κόρον στον κλάδο του κινηματογράφου, εξαιτίας κυρίως της αύξησης των ταινιών σε 3D και χάρη στα πλεονεκτήματα από πλευράς κόστους σε σχέση με τους παραδοσιακούς προβολείς.

 

Επιπρόσθετα, ο κλάδος των one-chip DLP projectors αναμένεται να έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, ενώ αναμένεται να συνεχίσει την κυριαρχία του στην αγορά των DLP, κατά τη διάρκεια της προαναφερθείσας περιόδου, κυρίως λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για one-chip DLP projectors σε βασικές εφαρμογές. Επιπρόσθετα, οι three-chip DLP projectors αναμένεται να παίξουν σημαντικότατο ρόλο στην αλλαγή του τοπίου των DLP, με ταχεία ανάπτυξη κατά το χρονικό διάστημα 2015-2020, καθώς η υιοθέτηση των ψηφιακών οθονών στην κινηματογραφική βιομηχανία συνεχίζει να αυξάνεται, ιδίως στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.

Όσον αφορά τις εφαρμογές, το business κομμάτι θα έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά των DLP projectors, ενώ ο κλάδος της εκπαίδευσης και των κυβερνητικών υπηρεσιών αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά. Υπάρχει σημαντική ζήτηση για πλούσιους σε χαρακτηριστικά DLP projectors που προσφέρουν υψηλότερη φωτεινότητα, διαδραστικότητα, φορητότητα και δυνατότητες short και ultra-short throw σε αυτές τις βασικές εφαρμογές.

 

Η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να έχει το σημαντικότερο μερίδιο και να κυριαρχήσει στην αγορά των DLP projectors στο εγγύς μέλλον, χάρη στην παρουσία μεγάλου αριθμού από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο. Η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες, καθώς πληθύνονται με έντονους ρυθμούς οι ψηφιακές οθόνες στην κινηματογραφική βιομηχανία, αλλά και ψηφιοποίηση στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Η αγορά των interactive projectors

Η παγκόσμια αγορά των interactive projectors αναμένεται να φτάσει τα 4,56 δις δολάρια ως το 2025, σύμφωνα με μια νέα έρευνα της Grand View Research. Να θυμίσουμε πως ένας interactive προβολέας είναι μια συσκευή που κάνει όλες τις επιφάνειες διαδραστικές. Προσφέρει αποτελεσματική αλληλεπίδραση, εκμάθηση σε πραγματικό χρόνο, συνεργασία multi touch και διαδραστικότητα χωρίς PC, επιτρέποντας εύκολη ενσωμάτωση με ποικίλα υλικά.

Η embedded και ενεργειακά αποτελεσματική τεχνολογία προβολής συνεπάγεται έξυπνες συσκευές που χρησιμοποιούν περιβάλλον με νεύματα ή απλή επαφή για την αλληλεπίδραση με τους χρήστες. Η αυξανόμενη υιοθέτηση του e-learning στην εκπαίδευση και στις επιχειρήσεις αναμένεται να επεκτείνει τη ζήτηση για την αγορά των interactive projectors. Χάρη στην πρόοδο των ταχύτερων τηλεπικοινωνιακών τεχνολογιών και της δικτύωσης, η αγορά του e-learning αναμένεται να γνωρίσει σημαντική αύξηση μέσα στη εξεταζόμενη περίοδο. Ειδικότερα, κάποιες χώρες της Ασίας έχουν εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της αγοράς αυτής, με τεράστιες δυνατότητες κερδοφορίας για το e-learning.

 

Η αγορά του BYOD γνωρίζει ταχεία ανάπτυξη, εξαιτίας παραγόντων όπως το μειωμένο κόστος του hardware και η αυξανόμενη παρουσία των smartphones. Οι σύγχρονοι εργαζόμενοι προτιμούν να έχουν μία και μόνο συσκευή για την επαγγελματική και προσωπική τους εργασία, προκειμένου να αποφεύγουν τα πρακτικά προβλήματα ασφάλειας και μεταφοράς δύο ξεχωριστών συσκευών. Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για προϊοντικές καινοτομίες, όπως η ενσωμάτωση του προβολέα με τις handheld ψηφιακές κάμερες και τα κινητά αναμένεται να βελτιώσει τη λειτουργικότητα των προβολέων στον κλάδο της εκπαίδευσης.

Από την άλλη πλευρά, η τεχνολογική απαξίωση είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που αναμένεται να καθυστερήσει τη ζήτηση για την αγορά αυτή, ενώ οι συνεργασίες των vendors-developers παρουσιάζουν σημαντικές προκλήσεις. Η αυξανόμενη ζήτηση για υψηλής ποιότητας ΙΤ υποδομή αναμένεται να αποτελέσει σημαντική πρόκληση για τη ζήτηση στον κλάδο. Επιπρόσθετα, η έλευση των υπηρεσιών αυτών στα smartphones και στα tablets αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την αγορά αυτή μέσα στο ερχόμενο χρονικό διάστημα.

 

Άλλα σημεία ενδιαφέροντος από την έρευνα είναι τα ακόλουθα:

•  Η αυξανόμενη διείσδυση των ΙοΤ πλατφορμών που υποστηρίζουν ποικίλες εφαρμογές, δίκτυα και συσκευές είναι πιθανό να ενισχύσει τη ζήτηση.

•  Η τεχνολογία προβολής Liquid-Crystal-on-Silicon (LCoS) αναμένεται να εμφανίσει μεγαλύτερη αύξηση, με μέσο ετήσιο όρο ανάπτυξης της τάξης του 24,4% την προβλεπόμενη περίοδο.

•  Ο κλάδος της τεχνολογίας 3LCD κυριάρχησε στην αγορά με όρους κερδοφορίας τα τελευταία χρόνια, καθώς προσφέρει υψηλότερη έξοδο φωτεινότητας.

•  Η αυξανόμενη εστίαση στις προϊοντικές καινοτομίες, όπως είναι η ενσωμάτωση με τις handheld ψηφιακές κάμερες και τα κινητά τηλέφωνα αναμένεται να βελτιώσει τις λειτουργίες των προβολέων στον εκπαιδευτικό κλάδο.

•  Ο κλάδος των ultra-short throw προβολέων αναμένεται να παρουσιάσει ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη την προβλεπόμενη περίοδο.

•  Κυβερνητικές πρωτοβουλίες που έχουν αναπτυχθεί από τις ανερχόμενες οικονομίες στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού, προκειμένου να εκσυγχρονίσουν τον εκπαιδευτικό τομέα, αναμένεται να οδηγήσουν τη ζήτηση.

 

Το αυξανόμενο focus στις προϊοντικές καινοτομίες, όπως είναι η ενσωμάτωση με τις handheld ψηφιακές κάμερες και τα κινητά τηλέφωνα αναμένεται να βελτιώσει τις λειτουργίες των προβολέων στον εκπαιδευτικό κλάδο.

 

Η αγορά των Pico Projectors

Εντός του 2017, η παγκόσμια αγορά pico projector είχε αξία 1,97 δις δολαρίων και αναμένεται να αγγίξει τα 3,95 δις ως το 2023, με μέσο όρο ετήσιας ανάπτυξης της τάξης του του 14,86% κατά τη διάρκεια της περιόδου 2018-2023. Η αγορά αυτή έχει περαιτέρω αναπτυχθεί από την παρουσία της σε κλάδους όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η αεροναυπηγική και η άμυνα, τα consumer electronics, η υγεία, τα μέσα ενημέρωσης και η ψυχαγωγία, τα marketing agencies κ.λπ.

Εξίσου σημαντικός λόγος ανάπτυξης των pico projectors είναι η ανάπτυξη του VR gaming, το οποίο ανήκει στις πλέον υποσχόμενες αγορές, ιδίως στην Ιαπωνία και στη Νότια Κορέα. Εσχάτως μάλιστα, έχει παρατηρηθεί υψηλότερη ζήτηση για standalone, media player και USB pico projectors από τους embedded projectors, με ενσωματωμένες τεχνολογίες όπως Liquid Crystal-on-Silicon (LCoS), Laser-Beam-Steering (LBS) και Digital Light Processing (DLP).

Τα βασικότερα υποσυστήματα που συνιστούν έναν pico projector είναι τα οπτικά, οι μπαταρίες και η πηγή φωτός. Βέβαια, η αγορά του κατασκευαστικού κλάδου των συστημάτων pico projectors έχει σημειώσει μια ελαφρά πτώση, εξαιτίας των μειωμένου κόστους των ηλεκτρονικών αγαθών. Πάντως, το σύνολο της αγοράς αυτής δείχνει θετικό, αν και υπάρχει σχετικά υψηλό επίπεδο πολυδιάσπασης, αλλά και υψηλοί ρυθμοί υιοθέτησης από την αγορά της Ασίας-Ειρηνικού.

Η αυξανόμενη υιοθέτηση της τεχνολογίας DLP βασίζεται πρωτίστως στο DLP chip, το οποίο αποτελείται από έως εκατομμύρια μικροσκοπικούς καθρέφτες. Ένας DLP προβολέας με αρχιτεκτονική τριών chip μπορεί να προβάλει ως 35 τρις χρώματα. Τυπικά, η βασική πηγή φωτός ενός DLP είναι μια αντικαταστάσιμη λάμπα xenon υψηλής πίεσης. Εναλλακτικά, οι pico DLP projectors χρησιμοποιούν υψηλής ισχύος LEDs ή lasers.

 

Οι εξελισσόμενες ανάγκες των καταναλωτών έχουν οδηγήσει στην εισαγωγή διαφορετικών επιλογών, προσθήκη χαρακτηριστικών κλπ. Ένας τυπικός προβολέας συνδυάζει ξεχωριστές τεχνολογίες, όπως τα οπτικά, οι αισθητήρες, τα ψηφιακά ηλεκτρονικά, οι επικοινωνίες και η ποιότητα κατασκευής. Για αποτελεσματική λειτουργία, τα συστήματα software και hardware θα πρέπει να δουλεύουν σε στενή συνεργασία. Αυτή είναι και η πρόκληση για τους pico projector vendors, δεδομένου πως οι περισσότερες εφαρμογές για τους τελικούς χρήστες αναμένεται να παρουσιάσουν δυναμικές αλλαγές κατά τη διάρκεια της προβλεπόμενης περιόδου.

Η ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στον κλάδο κατασκευής αυτοκινήτων αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στην αγορά των pico projectors, καθώς πολλοί από τους κατασκευαστές ενσωματώνουν υψηλής ποιότητας συστήματα προβολής στα οχήματά τους. Χάρη στους pico DLP προβολείς που παράγουν υψηλής ποιότητας εικόνες, οι εξελίξεις στην τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων οδηγεί την ανάπτυξη στη συνολική αγορά των συστημάτων pico DLP.

Οι επενδύσεις και η ζήτηση στην αγορά της Βορείου Αμερικής την έχει φέρει στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Οι βασικοί λόγοι που επηρεάζουν την αγορά αυτή είναι οι επενδύσεις στην consumer αγορά, καθώς και η ισχυρή εγχώρια κατανάλωση στους κλάδους του αυτοκινήτου, της υγείας, της εκπαίδευσης και της έρευνας.

Επίσης, πολύ συζήτηση έχει γίνει σχετικά με τις νέες εφαρμογές της τεχνολογίας αυτής, ιδίως στις επιστήμες, στα έξυπνα συστήματα ρύθμισης κυκλοφορίας και στη ρομποτική με οπτικό έλεγχο. Τα συστήματα pico projectors προσφέρουν αποτελεσματικές λύσεις στην περίπτωση των παρουσιάσεων δεδομένων και αναλύσεων, με συνέπεια τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των υπαρχουσών τεχνολογιών.

 

 

Η επανάσταση του 4K;
 

Ο όρος 4Κ αναφέρεται σε εκείνη την κατηγορία των προβολέων που διαθέτουν 4 φορές την ανάλυση Full HD, 1920×1080. Οι συσκευές αυτές συνήθως χρησιμοποιούν ένα εύρος 8 με 10 εκατομμύρια pixels για τη δημιουργία μιας εικόνας, σε σύγκριση με το 2,1 εκατομμύρια των Full HD. Οι προβολείς 4Κ κυκλοφορούν σε διαφορετικές αναλύσεις και aspect ratios, όπως θα δούμε στη συνέχεια.

 

4K DCI Projectors

Το Digital Cinema Initiatives (DCI) 4K πρότυπο έχει ανάλυση 4096×2160 ή περίπου 8,8 εκατομμύρια pixels. Πρόκειται για ελαφρά υψηλότερη ανάλυση από το πρότυπο UHD, το οποίο είναι περίπου 8,3 εκατομμύρια pixels. Οι προβολείς που χρησιμοποιούν native displays στο πρότυπο 4K DCI θα χρησιμοποιήσουν pixel matrix ανάλυσης 4096×1716 για την απεικόνιση αναλογίας 2,39:1 scope ταινίας και matrix ανάλυσης 3996×2160 για την απεικόνιση αναλογίας 1,85.

Οι 4Κ DCI προβολείς διαθέτουν την ίδια κάθετη ανάλυση όπως και οι 4Κ UHD, αν και έχουν 7% παραπάνω εύρος, αλλά και αναλογία απεικόνισης 1,90 σε σύγκριση με το στάνταρντ 1,78 των Full HD και UHD. Να τονίσουμε πως οι 4K DCI είναι το πρότυπο για τους μεγαλύτερους ψηφιακούς κινηματογραφικούς προβολείς από εταιρείες όπως οι Barco, NEC, Christie, Digital Projection και άλλες.

Μια εκδοχή των 4K DCI είναι συσκευές με ανάλυση 4096×2400 ή περίπου 9,8 εκατομμύρια pixels. Πρόκειται για ακόμα μεγαλύτερη ανάλυση, τόσο σε οριζόντια όσο και κάθετη ανάλυση από εκείνη των UHD, ενώ διαθέτει μοναδική αναλογία απεικόνισης, 1,71 ή ελαφρά μικρότερο εύρος οθόνης από το κλασικό HD 1,78. Οι προβολείς που χρησιμοποιούν το πρότυπο αυτό έχουν κατασκευαστεί με LCoS chips ανάλυσης 4096×2400.

 

4K UHD Projectors

Η Ultra High Def (UHD) ανάλυση είναι 3840×2160, με 16:9 αναλογία απεικόνισης, το ίδιο με εκείνο των Full HD projectors και των flat panel TVs. Οι 4K UHD projectors χρησιμοποιούν για την εικόνα περίπου 8,3 εκατομμύρια pixels και για να το πετύχουν αυτό χρησιμοποιούν ένα νέο 4K DLP chip, με ανάλυση 2716×1528, σε συνδυασμό με τεχνολογία pixel shift.

Όπως συμβαίνει με το DCI, το πρότυπο UHD διαθέτει μια έκδοση που επεκτείνει την κάθετη ανάλυση από τις 2160 στις 2400 γραμμές. Αυτή η ανάλυση των 3840×2400 διαθέτει αναλογία απεικόνισης 16:10 και οι προβολείς που τη χρησιμοποιούν είναι για αυστηρά επαγγελματική χρήση και όχι για consumer.

 

4K-enhanced HD Projectors

Οι προβολείς αυτής της κατηγορίας περιλαμβάνουν συσκευές της σειράς 4K e-shift της JVC και 4K-enhanced της Epson. Προβάλλουν σήμα 4Κ, με ανάλυση είτε 1920×1080 είτε 1920×1200 και αναλογία απεικόνισης 16:9 και 16:10 αντίστοιχα. Χρησιμοποιούν τεχνολογία pixel shift, προκειμένου να αυξήσουν σημαντικά την ανάλυση της εικόνας πέραν του κλασικού που επιτυγχάνεται με τις HD συσκευές.

Η τεχνολογία αυτή είναι πολύ πιο αποτελεσματική με βίντεο, παρά με γραφικά ή παρουσίαση δεδομένων. Κατά την απεικόνιση της σταθερής ανάλυσης HD 1080p δεν υπάρχει σημαντική πρακτική διαφορά μεταξύ του upscaling που κάνουν οι προβολείς αυτοί και του upscaling από τους native 4K projectors. Εντούτοις, όταν το περιεχόμενο δεν είναι βίντεο, αλλά μάλλον σύνθετα γραφικά ή βασισμένο σε δεδομένα κείμενο ή οικονομικού τύπου έγγραφα, το πλεονέκτημα της ανάλυσης ενός παραδοσιακού 4Κ προβολέα σε σχέση με τα μοντέλα αυτά είναι προφανής.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την προβολή βίντεο 4Κ είναι το γεγονός πως τα περισσότερα μοντέλα διαθέτουν Lens Memory, ένα σημαντικό χαρακτηριστικό ιδιαίτερα για τους videophiles που επιθυμούν οθόνες CinemaScope.

 

Τεχνολογία Pixel Shift

Αρκετοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν την τεχνολογία αυτή για να αυξήσουν την ανάλυση της εικόνας στη οθόνη. Πρώτη η JVC εισήγαγε την τεχνική αυτή το 2013, με τη χρήση native 1080p D-ILA chips για την προβολή εικόνας πολύ κοντά σε ανάλυση 4Κ. Έκτοτε, η τεχνολογία υιοθετήθηκε και από άλλους, κυρίως από την Epson, η οποία έχει κυκλοφορήσει συσκευές με 1920×1080 και 1920×1200 3LCD chips. Μια από τις νεότερες εξελίξεις είναι η κυκλοφορία του νέου 4Κ DLP chip που ουσιαστικά διπλασιάζει τη native ανάλυση των chips και επιτρέπει στους προβολείς να δημιουργούν εικόνες με 8,3 εκατομμύρια pixels.

 

4K συμβατότητα

Υπάρχουν προβολείς στην αγορά που είναι 4Κ ready, διαθέτοντας τη δυνατότητα να δέχονται και να προβάλλουν σήμα 4Κ, αλλά χρησιμοποιούν σταθερής ανάλυσης chips χωρίς pixel shift. Το πλεονέκτημα σε αυτή την περίπτωση είναι πως η εικόνα στην οθόνη θα δείχνει ακόμα καλύτερη όταν υπάρχουν ακόμα περισσότερες πληροφορίες στην πηγή του σήματος, ενώ το συνολικό κόστος της συσκευής είναι μικρότερο. Για πληθώρα εφαρμογών και επιχειρήσεων, οι «4K ready» προσφέρουν έναν εξαιρετικά αποτελεσματικό και οικονομικό τρόπο ώστε να έχουν κορυφαία ποιότητα εικόνας για τα χρήματα που θα επενδύσουν.

Σχετικά άρθρα

Το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ και η Hewlett Packard Enterprise εισέρχονται στην exascale εποχή

Giorgos Athanassiadis

Οι Ultrafine OLED Pro της LG θέτουν νέα πρότυπα στην ποιότητα της εικόνας

Giorgos Athanassiadis

H Data Communication “σερβίρει” τα Mikel Καφέ

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα