Σημαντικά ευρήματα σχετικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών από τους πολίτες περιλαμβάνει η έρευνα του Παρατηρητηρίου για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε. που διεξήχθη το τέταρτο τρίμηνο του 2013.
Συμπερασματικά από την έρευνα διαπιστώνεται ότι το ποσοστό των πολιτών που χρησιμοποιούν τακτικά το Διαδίκτυο αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια και μάλιστα με επιταχυνόμενο ρυθμό. Ο προσωπικός υπολογιστής παραμένει η πιο δημοφιλής συσκευή πρόσβασης στο διαδίκτυο, ενώ χάρη στην τεχνολογία 3G και τα smartphones αυξάνεται σημαντικά και η πρόσβαση μέσω mobile συσκευών.
Αυξητικές τάσεις παρουσιάζει επίσης το ποσοστό των ατόμων που αγοράζουν αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση μέσω Διαδικτύου, με δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων τα είδη ένδυσης και υπόδησης και τις ηλεκτρονικές συσκευές. Οι Έλληνες, ακολουθώντας την τάση και των λοιπών ευρωπαϊκών χωρών, προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριους πωλητές και παρακινούνται κυρίως από τις δυνητικά χαμηλότερες τιμές. Πραγματοποιούν 1-5 αγορές ανά τρίμηνο και δαπανούν έως και €500 συνολικά.
Ολόκληρη η έρευνα είναι διαθέσιμη εδώ.