MPS και IoT δημιουργουν νεες ευκαιριες για τους συνεργατες

Οι πολυλειτουργικοί εκτυπωτές (αυτοί που αποκαλούσαμε MFP) έχουν εξελιχθεί σε έξυπνες, διασυνδεδεμένες συσκευές που μπορούν να αλληλεπιδρούν με πολλά εξωτερικά συστήματα, παράγοντας πλούτο δεδομένων. Εάν τα δεδομένα αυτά αξιοποιηθούν σωστά από τους παρόχους υπηρεσιών διαχειριζόμενης εκτύπωσης (MPS) μπορούν να δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες για καινοτομία που συνεπάγεται νέα έσοδα.

 

Πολλά λέγονται και γράφονται για τον κόσμο του IoT που έρχεται, ωστόσο ελάχιστοι γνωρίζουν ότι βρίσκεται ήδη μέσα στις επιχειρήσεις. Οι έξυπνοι πολυλειτουργικοί εκτυπωτές αποτελούν από τις παλαιότερες συσκευές IoT. Οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν εδώ και πολύ καιρό τα δεδομένα που παράγουν οι συσκευές και οι ενσωματωμένοι αισθητήρες τους για την προληπτική συντήρηση, πρόβλεψη σφαλμάτων, αναλωσίμων, εξαγωγή συμπερασμάτων χρήσης κ.λπ. Μέχρι σήμερα, τα data αυτά έχουν κυρίως χρησιμοποιηθεί για να βελτιστοποιήσουν τους στόλους των συσκευών εκτύπωσης και να γίνουν συστάσεις για τη μείωση της σπατάλης.

Ωστόσο, τα δεδομένα που παράγονται από τις σύγχρονες εκτυπωτικές συσκευές μπορούν να αξιοποιηθούν εκ μέρους των παρόχων MPS για την παροχή νέων υπηρεσιών που υπερβαίνουν την υποδομή εκτύπωσης. Με αυτόν τον τρόπο θα εμβαθύνουν τις σχέσεις τους με τους πελάτες και θα δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες εσόδων.

 

Σύμφωνα με την Quocirca οι MPS providers θα πρέπει να αξιοποιήσουν το IoT, με βάση τα παρακάτω επίπεδα:

 

Βασική συνδεσιμότητα: Οι συσκευές είναι συνδεδεμένες στο δίκτυο και το Internet και τα δεδομένα που παράγουν συλλέγονται και αποθηκεύονται.

 

Έξυπνη συντήρηση: Οι συσκευές παρακολουθούνται και συντηρούνται εξ αποστάσεως. Μόλις μια συσκευή συνδεθεί στο δίκτυο, η κατάστασή του μπορεί να παρακολουθείται από οπουδήποτε. Το γεγονός αυτό μπορεί να μειώσει το κόστος των μηχανικών υπηρεσιών πεδίου, καθώς και να καταστήσει τις επιτόπιες επισκέψεις σε υπηρεσίες πιο αποτελεσματικές. Υπάρχουν συνήθως τρεις κύριες κατηγορίες εξυπηρέτησης:

  •  Διορθωτική συντήρηση: Η βασική παρακολούθηση επιτρέπει στους τεχνικούς να ανταποκριθούν σε μια αστοχία υλικού.

  •  Προληπτική συντήρηση: Η συντήρηση μπορεί να προγραμματιστεί με βάση την παρακολούθηση της χρήσης, μειώνοντας το συνολικό failure rate και το downtime.

  •  Προβλεπόμενη συντήρηση: Η πρόβλεψη σφαλμάτων που είναι πιθανό να συμβούν είναι πιο αποτελεσματική από την προληπτική συντήρηση επειδή λαμβάνει υπόψη της οποιαδήποτε ανώμαλη συμπεριφορά των συσκευών. Οι κατασκευαστές που παρέχουν αποτελεσματική πρόβλεψη συντήρησης έχουν συνήθως επενδύσει σε νέες δυνατότητες όπως είναι το big data analysis και η μηχανική μάθηση.

 

Ευφυΐα: Τα δεδομένα όχι μόνο αναλύονται για να παρέχουν επιχειρηματικές γνώσεις και προβλέψεις, αλλά οι συσκευές παρακολουθούνται ενεργά για λόγους ασφαλείας (για παράδειγμα ανιχνεύουν προσπάθειες επίθεσης κακόβουλου κώδικα), καθώς και να αλληλεπιδρούν αυτόματα με το ευρύτερο IT οικοσύστημα μέσα στην επιχείρηση.

 

Καινοτομία: Πέρα από την πώληση συσκευών, οι ψηφιακές υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας μπορούν να πωληθούν πολλές φορές, αντιπροσωπεύοντας νέες ροές εσόδων και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν υπηρεσίες workflow, ενσωματωμένες εφαρμογές προστιθέμενης αξίας, απομακρυσμένη παρακολούθηση ασφαλείας και υπηρεσίες αποκατάστασης. Επιπλέον, τα δεδομένα των αισθητήρων είναι μια πλούσια πηγή πληροφοριών που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παρακολούθηση της χρήσης του προϊόντος, για την κατανόηση της συμπεριφοράς των χρηστών, για στοχευμένο μάρκετινγκ και για την εξατομίκευση των αλληλεπιδράσεων των πελατών.

 

Νέα οικοσυστήματα: Η υποδομή εκτύπωσης μπορεί να συνδεθεί με άλλα συστήματα μέσα σε μια επιχείρηση ή ένα κτίριο. Τα δεδομένα που συγκεντρώνει ένας πάροχος υπηρεσιών καθιστούν δυνατή την απομακρυσμένη αξιολόγηση της κατάστασης κάθε συνδεδεμένης συσκευής από οπουδήποτε. Επιπλέον, τα δεδομένα από πολλούς πελάτες μπορούν να συγκεντρωθούν ανώνυμα, έτσι ώστε οι πελάτες να μπορούν να επωφεληθούν από την εμπειρία των άλλων σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα μια έξαρση κυβερνοεπιθέσεων. Τα δεδομένα του MFP θα μπορούσαν επίσης να συνδεθούν με έξυπνες πλατφόρμες διαχείρισης κτιρίων.

 

Προκειμένου να διαφοροποιήσουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν, οι πάροχοι MPS θα πρέπει να αξιοποιήσουν την ευκαιρία που προσφέρει η τεχνολογία IoT. Αυτό ωστόσο απαιτεί νέες γνώσεις και δεξιότητες, οι οποίες μπορούν να αποκτηθούν είτε οργανικά είτε μέσω νέων εταιρικών σχέσεων συνεργασίας.

Όσοι συνεργάτες θα είναι σε θέση να ενσωματώσουν την καινοτομία στις υπηρεσίες τους αξιοποιώντας τον πλούτο των δεδομένων που παράγονται από τα έξυπνα MFPs θα έχουν τελικά ένα σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.