14.4 C
Athens
20/04/2024
Biztech

Mobile & social shopping γιατί χανόμαστε

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας που διεξήγαγε η Ipsos για λογαριασμό της PayPal, οι καταναλωτές πραγματοποιούν αγορές μέσω κινητών συσκευών με ταχύτερους ρυθμούς σε σχέση με το παρελθόν. Μεταξύ των βασικών τάσεων αναφορικά με τις συνήθειες του mobile shopping και την ετοιμότητα των εμπόρων, η ασφάλεια είναι υψίστης σημασίας στις αγγλόφωνες χώρες, όπως και το γεγονός ότι οι αγορές στις κοινωνικές πλατφόρμες αυξάνονται με πρωτοφανή ρυθμό.

Καθώς βρισκόμαστε ήδη στην εορταστική περίοδο με την μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση παγκοσμίως, είναι σημαντικό για τους Έλληνες εμπόρους να εντοπίσουν τους διεθνείς πελάτες τους, το προφίλ τους, τι είδους προϊόντα αναζητούν στα ηλεκτρονικά καταστήματα και με ποιον τρόπο θα είναι οι ίδιοι σε θέση να ανταποκριθούν κατάλληλα στις ανάγκες τους. Ωστόσο, η έρευνα έδειξε ότι στην Ελλάδα, μόλις το 11% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εκμεταλλεύεται τα οφέλη των ευκαιριών που ενέχει η διαδικτυακή πώληση προϊόντων και υπηρεσιών – το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο της Ε.Ε. που κυμαίνεται στο 17%

 

Προτεραιότητα στο mobile commerce

Οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσφέρουν βελτιστοποιημένες εμπειρίες μέσω κινητών συσκευών, άπαξ και τους ενδιαφέρει να προσελκύσουν και να διατηρήσουν νεότερους καταναλωτές, όπως η Gen Z και η Gen Y. Σε όλες τις ηλικιακές ομάδες,σχεδόν το 80% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα έχει κάνει αγορές μέσω smartphone – εντούτοις, μόλις το 67% των επιχειρήσεων είναι βελτιστοποιημένο προκειμένου να αποδέχεται πληρωμές μέσω κινητών. Παρατηρείται, λοιπόν, ένα κενό της τάξης των 15 ποσοστιαίων μονάδων σε επιχειρήσεις που μένουν «εκτός παιχνιδιού», αφού δεν επωφελούνται από την εκρηκτική ανάπτυξη του κινητού ηλεκτρονικού εμπορίου.

«Η καλύτερη περίοδος από πλευράς αγοραστικής κίνησης ξεκινά σύντομα. Αυτή είναι μια θαυμάσια ευκαιρία για τους Έλληνες λιανεμπόρους να αναπτύξουν τη δραστηριότητά τους σε διεθνείς αγορές, να ανακαλύψουν τι αναζητούν οι ξένοι πελάτες και με ποιον τρόπο θα τους παροτρύνουν για να κάνουν τις αγορές τους από το δικό τους κατάστημα. Στην Ελλάδα, μόλις το 11% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εκμεταλλεύεται τα οφέλη των ευκαιριών που ενέχει η διαδικτυακή πώληση προϊόντων και υπηρεσιών – το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο της Ε.Ε. που κυμαίνεται στο 17% . Την ίδια στιγμή, όπως δείχνουν τα στοιχεία της PayPal, στην Ευρώπη, όσοι δραστηριοποιούνται στο διασυνοριακό εμπόριο κάνοντας μάλιστα χρήση PayPal, σημειώνουν πολύ ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης (14,3%), σε σύγκριση με τις παραδοσιακές επιχειρήσεις που λειτουργούν μόνο offline (2%)», αναφέρει ο Marcin Glogowski, General Manager της PayPal για την Κεντρική & Ανατολική Ευρώπη.

 

Για εκατομμύρια μικρές επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, η προσφορά μιας απρόσκοπτης mobile εμπειρίας δεν αποτελεί προτεραιότητα για την εξασφάλιση της επιβίωσής τους. Ωστόσο, εάν οι επιχειρήσεις αυτές επικεντρώνονταν με τη δέουσα προσοχή στις mobile δυνατότητες, η απόφαση αυτή θα οδηγούσε σε λιγότερα εγκαταλελειμμένα καλάθια (abandoned shopping carts) και σε πωλήσεις από 15% περισσότερους δυνητικούς πελάτες.

 

Τι γίνεται στον υπόλοιπο κόσμο

Η Ινδία πρωτοπορεί στη χρήση του κινητού ηλεκτρονικού εμπορίου, με το 70% των ερωτηθέντων Ινδών καταναλωτών να προτιμά τη χρήση του κινητού για αγορές και το 81% των Ινδών εμπόρων να διαθέτει βελτιστοποιημένα κανάλια για mobile shopping από τους πελάτες.

Με ποσοστό 83%, η Ιταλία αποτελεί την κορυφαία ευρωπαϊκή αγορά για τους καταναλωτές που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές μέσω smartphone. Παράλληλα, μόλις το 65% των ιταλικών επιχειρήσεων ανέφερε ότι διαθέτει ένα mobile optimized site ή εφαρμογή.

Στις ΗΠΑ, το 72% των καταναλωτών έχει κάνει χρήση smartphone για online πληρωμές, ενώ το 57% των επιχειρήσεων ανέφερε ότι παρέχει βελτιστοποιημένη εμπειρία κινητών αγορών. Πρόκειται για το δεύτερο χαμηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα.

 

Ασφάλεια & αξιοπιστία

Η ασφάλεια, οι σχέσεις εμπιστοσύνης και η αξιοπιστία αποτελούν παράγοντες εξέχουσας σημασίας που απασχολούν τους καταναλωτές όταν φθάνει η στιγμή να αποφασίσουν για μια αγορά μέσω κινητού. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 51% των ερωτηθέντων καταναλωτών θα απέφευγε την εμπλοκή στο mobile commerce λόγω ανησυχίας σε σχέση με θέματα ασφαλείας, ορισμένες χώρες πάντως, όπως η Ιαπωνία, εκφράζουν τους λιγότερους προβληματισμούς, με ποσοστό σχεδόν στο ήμισυ (28%). Αντιθέτως, από τις αγορές που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα, οι πιο ανήσυχες και σκεπτικές για την ασφάλεια τη στιγμή αγοράς μέσω κινητού είναι το Ηνωμένο Βασίλειο (64%), η Αυστραλία (63%) και οι ΗΠΑ (58%) –  όλες τους αγγλόφωνες. Και οι ίδιοι οι έμποροι έχουν εκφράσει σε μεγάλο βαθμό τον προβληματισμό τους για την ασφάλεια του mobile commerce – το κορυφαίο εμπόδιο για εκείνους, το οποίο και τους αποτρέπει να προβούν σε mobile optimization, είναι οι σχετικές με την ασφάλεια ανησυχίες, με 1 στους 5 να δηλώνει ότι διστάζει ή έχει ενδοιασμούς, λόγω της έγνοιας να διασφαλίσουν απόλυτα τα στοιχεία του πελατολογίου τους.

 

Σε ανάπτυξη το social commerce

Ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση για το κοινωνικό εμπόριο καταγράφεται ευθυγράμμιση, με 1 στους 3 ερωτηθέντες, τόσο εμπόρους όσο και καταναλωτές, να δηλώνει ότι κάνει χρήση του social commerce. Ωστόσο, η επικράτηση του social commerce ποικίλλει με βάση τη γεωγραφική περιοχή – με τη μεγαλύτερη δημοτικότητα να παρατηρείται στην Ινδία, όπου το 57% των καταναλωτών ανέφερε ότι το χρησιμοποιεί τους τελευταίους 6 μήνες. Όταν μιλάμε για τα είδη των κοινωνικών πλατφορμών που χρησιμοποιούνται συχνότερα σε παγκόσμιο επίπεδο, το Facebook, το Instagram και το WhatsApp βρίσκονται στις πρώτες θέσεις (το 35% των ερωτηθέντων που χρησιμοποιούν το κοινωνικό εμπόριο λαμβάνει χώρα σε πλατφόρμες του Facebook). Καθώς το κοινωνικό εμπόριο αυξάνεται σε δημοτικότητα, θα δίνεται ακόμα μεγαλύτερη προσοχή στα στοιχεία που συλλέγονται κατά τη διάρκεια της εμπειρίας του social shopping, καθώς και στις πιθανές επιπτώσεις του, ειδικά με δεδομένα που υποδεικνύουν ότι η ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα τόσο για τους καταναλωτές όσο και τους εμπόρους.

 

Άλλα ενδιαφέροντα ευρήματα

Ανάμεσα στα πρόσθετα χρήσιμα ευρήματα της έρευνας, περιλαμβάνονται τα ακόλουθα:

 

Η δυνατότητα επιλογής από πλευράς του πελάτη είναι απαραίτητη: Ο κύριος λόγος για την εγκατάλειψη μιας αγοράς μέσω κινητών συσκευών πηγάζει από τους εμπόρους που δεν προσφέρουν την προτιμώμενη μέθοδο πληρωμής των πελατών. Στην πραγματικότητα, το 21% των ερωτηθέντων καταναλωτών παγκοσμίως εγκατέλειψε μια αγορά, μόνο και μόνο επειδή δεν ήταν διαθέσιμος ο τρόπος πληρωμής της προτίμησής του. Μεταξύ των ερωτηθέντων, το μεγαλύτερο ποσοστό των mobile shoppers χρησιμοποιεί PayPal για αγορές μέσω κινητού (53%), ενώ ακολουθεί ο αμέσως επόμενος πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής, δηλαδή η πιστωτική κάρτα (44%).

 

Οι in-store εμπειρίες γίνονται mobile: Το 87% των ερωτηθέντων εμπόρων που προβαίνει σε πωλήσεις πρόσωπο με πρόσωπο (in-person) έχει αποδεχθεί συναλλαγές μέσω ανέπαφης πληρωμής – με το 50% των περιπτώσεων αυτών να πραγματοποιείται μέσω smartphone. Η Ινδία ηγείται όταν πρόκειται για in-store ανέπαφες αγορές, με το 98% των Ινδών εμπόρων ερωτηθέντων να έχει αποδεχθεί μια συναλλαγή μέσω smartphone ή wearable συσκευής τους τελευταίους 6 μήνες.

 

Οι γυναίκες δείχνουν τον δρόμο στην υιοθέτηση του mobile commerce: Οι γυναίκες ανοίγουν τον δρόμο στην υιοθέτηση του mobile commerce, με το 48% εξ αυτών να προτιμά να κάνει online αγορές μέσω κινητής συσκευή, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των ανδρών κυμαίνεται στο 39%. Αναφορικά με την τοποθεσία, το 19% του γυναικείου πληθυσμού χρησιμοποιεί κινητή συσκευή για αγορές από τον χώρο εργασίας, ενώ το αντίστοιχο «ανδρικό» ποσοστό φθάνει το 26%.

 

Κάνοντας πράξη τα πολύτιμα αυτά στοιχεία-ευρήματα και επιλέγοντας τη συνεργασία με ειδικούς, όπως η PayPal, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θα είναι σε θέση να αισθανθούν κατάλληλα προετοιμασμένοι για να δοκιμαστούν και να καθιερωθούν στον κόσμο των διαδικτυακών πωλήσεων. Κοιτάζοντας στο μέλλον, από το 2020 και έπειτα, διαφαίνονται περισσότερες προοπτικές από ποτέ για τους εμπόρους, ενώ έρχονται αντιμέτωποι και καλύπτουν τις προτιμήσεις των αγορών με ιδιαιτερότητες. Οι έμποροι δύνανται να επωφεληθούν από την σταθερή άνοδο του mobile και του social commerce, με τη στήριξη ενός συνεργάτη, ο οποίος θα τους διευκολύνει στη δημιουργία καλύτερων ψηφιακών εμπειριών, καθώς και στην εξασφάλιση μεγαλύτερων πωλήσεων που θα οδηγήσει τελικά στην επιθυμητή ανάπτυξη.

Σχετικά άρθρα

Νέο υβριδικό Ultrabook από τη Sony

Kitriniaris

«Software House of The Year» o όμιλος Epsilon Net στα Impact Bite Awards 2021

Giorgos Athanassiadis

Χορηγός σε συνέδριο η Targit

Channel-Manager

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα