Microsoft is cool (once more)

Είναι 3:44 π.µ. ξηµερώµατα Σαββάτου 24 Ιανουαρίου. Ένα κρύωµα που µε ταλαιπωρεί εδώ και δυο µέρες δεν µε αφήνει να κοιµηθώ, όσο ανάγκη κι αν το έχω. Σε πρώτη φάση, παίρνω το κινητό µου για να δω µπας και υπάρχει κάτι έκτακτο. Κλείνουµε τεύχος, βλέπετε, και πάντα µπορεί να προκύψει κάτι τελευταία στιγµή. Ευτυχώς, σε αυτή την περίπτωση δεν έχει προκύψει κάτι. Χρωστάω το editorial ακόµη, αλλά έχω σκεφτεί τη βασική του δοµή και σκέφτοµαι ότι δεν θα µου πάρει πολύ χρόνο για να το γράψω το πρωί. Όµως το κρύωµα επιµένει και δεν µε αφήνει να ησυχάσω – στριφογυρνάω στο κρεβάτι µου. Για να µπορέσω να… χαλαρώσω και να περάσει λίγο η ώρα ανοίγω το Tweetium, για να δω αν υπάρχει κάτι ενδιαφέρον. Ξεπερνώντας το γνωστό ορυµαγδό µηνυµάτων για τις εκλογές, το µάτι µου πέφτει σε µερικά tweets, τα οποία αναφέρουν ότι ξεκίνησε η διάθεση του νέου build των Windows 10. Σκέφτοµαι:
“Μα αφού είπαν ότι αυτό θα γινόταν µέσα στην επόµενη εβδοµάδα, τι άλλαξε;” Το ξανατσεκάρω και βλέπω ότι όντως είναι έτσι. Σκέφτοµαι ότι “ok, θα το κατεβάσω το πρωί να δω όλα τα νέα χαρακτηριστικά και να ‘παίξω’ µαζί του”. Να τονίσω πως χρησιµοποιώ τα Windows 10 από την πρώτη στιγµή που έγινε διαθέσιµη η Technical Preview στο σύστηµα που χρησιµοποιώ καθηµερινά και στη δουλειά µου, κάτι που καταδεικνύει τη σταθερότητα του συστήµατος.

Έχοντας ακούσει τόσα πολλά, ειδικά κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, και θέλοντας να διαπιστώσω ιδίοις όµµασι τα νέα χαρακτηριστικά (κάποια εξ αυτών), σηκώθηκα και ξεκίνησα το update. Άλλωστε, θα χρειαζόταν κάποιες ώρες να κατέβει (καθότι σε κάποιες περιοχές το γρήγορο Internet είναι ακόµη ανέκδοτο), οπότε θα µπορούσα να κερδίσω κάποιο χρόνο και να το δω απευθείας το πρωί. Αυτή η προσδοκία για την ανακοίνωση ενός νέου προϊόντος από την πλευρά της Microsoft είναι σίγουρα κάτι που είχε λείψει εδώ και χρόνια, από πολλούς. Μπορεί πάνω από 1 δις χρήστες να χρησιµοποιούν τα Windows, αλλά όλοι πλέον τα θεωρούν δεδοµένα, δεν αισθάνονται κάτι για αυτά, αν και αυτό σε έναν consumer – led κόσµο αποτελεί σηµαντικό πρόβληµα για την εταιρεία.

Η προσπάθεια που πραγµατοποιείται αυτή τη στιγµή -και η οποία βέβαια υποστηρίζεται και από τα προϊόντα- είναι να ξαναγίνει lovable. Κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο για την επιτυχία της εταιρείας στο χώρο των consumers, ο οποίος -κακά τα ψέµατα- είχε περάσει σε δεύτερη µοίρα την περίοδο της ηγεσίας του Steve Ballmer, έχοντας οδηγήσει την εταιρεία σε µια κερδοφόρο πορεία, η οποία όµως συγκρινόταν µε την Oracle ή τη SAP. Σε αυτό το πλαίσιο δεν έλειψαν σχόλια ακραίων αναλυτών που προέτρεπαν την εταιρεία να κόψει τελείως τµήµατα όπως το Xbox. Όµως, κάτι τέτοιο είναι που θα οδηγούσε την εταιρεία στην πραγµατική αποµόνωση από το καταναλωτικό κοινό. Μπορεί αυτό να αποτελεί επιλογή για κάποιες εταιρείες, αλλά όχι για τη Microsoft.

Η προσπάθεια που πραγµατοποιείται αυτή τη στιγµή είναι να ξαναγίνει η Microsoft lovable, κάτι απαραίτητο για την επιτυχία της εταιρείας στο χώρο των consumers

Και το γεγονός ότι ακολουθεί τελείως διαφορετική πορεία, γίνεται σαφές από την τελευταία παρουσίαση, στην οποία -πέρα από τα Windows 10 τόσο για PCs + tablets- έγινε αναφορά και στα Windows 10 for phones, τις νέες προτάσεις hardware (εκεί η εταιρεία δεν ξέφυγε από το επιχειρηµατικό DNA της) αλλά και τα HoloLens, τα οποία προκάλεσαν ανατριχίλα σε όλο τον κόσµο και σίγουρα όλοι περιµένουµε να δούµε πώς θα εξελιχθούν. Το δεδοµένο είναι ότι ο κόσµος έχει αλλάξει για τη Microsoft και o Satya Nadella το έχει αντιληφθεί πλήρως. Αναγνωρίζοντας σε απίστευτο βαθµό τα δυνατά σηµεία, αλλά και τις αδυναµίες της εταιρείας, κάνει όλες τις απαραίτητες κινήσεις για να φέρει τη Microsoft πάλι στο προσκήνιο.

Η εταιρεία είναι σίγουρο ότι έχει αρκετό δρόµο µπροστά της, αλλά η αλλαγή που πραγµατοποιείται µε άξονες το cloud και το mobile δείχνουν ότι η πορεία είναι σωστή. Είναι θέµα χρόνου λοιπόν να θεωρούµε τη Microsoft και πάλι cool.