18.1 C
Athens
19/03/2024
Biztech

LFP: Ευκαιρίες για μεγάλο…format

Παρά την επέλαση του digital, υπάρχουν κάποιες εφαρμογές στις οποίες η εκτύπωση είναι – και θα είναι – απαραίτητη. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στα προφανή, όπως η διαφήμιση, η συσκευασία ή ο κατασκευαστικός κλάδος. Υπάρχουν κι άλλοι πολύ σημαντικοί κλάδοι όπως η ναυτιλία, οι εκθεσιακοί χώροι, οι γραφικές τέχνες και άλλοι.

Το πλεονέκτημα των νέων ψηφιακών εκτυπωτών Large Format είναι ότι επιτρέπουν στους επαγγελματίες να εκτυπώνουν τη δουλειά τους in house εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα. Πρόκειται για μια αγορά η οποία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών θα ξεπεράσει τα 11 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025 με έναν ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 3,8%. Αυτό σημαίνει ότι οι ευκαιρίες ανάπτυξης όλων όσων ασχολούνται με τη συγκεκριμένη αγορά είναι τεράστιες.

Οι εκτυπωτές Large Format δεν αγοράζονται όπως συνήθως. Δεν πρόκειται για αγορά, αλλά για επένδυση από την οποία εξαρτάται η ανάπτυξη της επιχείρησης. Επομένως, η άριστη γνώση της αγοράς, η κατανόηση των αναγκών του πελάτη και φυσικά η εγκατάσταση και η ρύθμιση της συσκευής, αλλά και η συντήρηση είναι παράγοντες που θα κάνουν τη διαφορά.


Το Large Format ή αλλιώς Wide Format printing είναι ουσιαστικά η εκτύπωση γραφικών ή σχεδίων σε μεγάλου μεγέθους ρολό χαρτί (ή άλλα υλικά μεγάλου πλάτους). Απαιτεί τη χρήση ειδικού εξοπλισμού και συγκεκριμένα μεγαλύτερου μεγέθους εκτυπωτές από τους τυπικούς commercial. Σε γενικές γραμμές, LFPs θεωρούνται εκείνοι με μέγιστο μέγεθος από 18-100 ίντσες.

Αν και αποτελεί σχετικά πρόσφατη εξέλιξη στον κλάδο του printing, το LFP υπάρχει εδώ και 25 χρόνια. Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται όμως, ο αριθμός των διαφορετικών μελανιών, των υποστρωμάτων (το υλικό εκτύπωσης) και των διαθέσιμων εκτυπωτών έχει επεκταθεί σημαντικά.

Η έλευση της ψηφιακής τεχνολογίας και η ανάπτυξη του software και εργαλείων όπως το AI και το cloud-based computing έχουν επίσης κάνει το LFP πιο προσβάσιμο και παραγωγικό από ποτέ. Πλέον είναι δυνατός ο έλεγχος των εκτυπωτών από απόσταση και η ρύθμισή τους ώστε να λειτουργούν και να εκτυπώνουν τη νύχτα – τα νεότερα μοντέλα μπορούν ακόμη και να αναφέρουν τα σφάλματά τους.

Εξελίξεις σαν αυτές έχουν επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί η εκτύπωση μεγάλου μεγέθους και η κλίμακα στην οποία μπορεί να λειτουργήσει. Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν το γεγονός ότι η χρήση wide format γραφικών έχει αυξηθεί τόσο πολύ.

Πού χρησιμοποιείται το LFPrinting;

Αν και μπορεί να διαφέρει από κλάδο σε κλάδο, σε γενικές γραμμές, το LFPrinting χρησιμοποιείται για την παραγωγή μεγάλων γραφικών για σκοπούς marketing, branding και διαφήμισης, και όχι μόνο.

Αρχιτεκτονική, σχεδιασμός

Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε όλες τις φάσεις του στεγαστικού κλάδου, από τον εσωτερικό σχεδιασμό και τα ηλεκτρικά, ως τους μηχανικούς και τους εργολάβους, μπορούν να επωφεληθούν από εκτυπωτές wide format. Σε καθεμιά από τις περιπτώσεις αυτές, τα μεγάλου μεγέθους έγγραφα που διαθέτουν ευκρίνεια θα εξασφαλίσουν την επιτυχία του έργου, ενώ ταυτόχρονα θα εντυπωσιάσουν τους πελάτες.

Ας πάρουμε, για παράδειγμα, την περίπτωση κάποιου αρχιτέκτονα. Οι αρχιτέκτονες χρειάζεται να παρουσιάσουν μια σειρά σχεδίων για ένα σπίτι, με σχέδια για τη φυσική του κατασκευή, τα θεμέλιά του και όποια επιπρόσθετα κτίσματα. Ένα κλασικού τύπου έγγραφο Α4 ή ακόμα και Α3 από έναν desktop εκτυπωτή δεν είναι κατάλληλο για την εργασία αυτή. Πολλαπλά έγγραφα απαιτούνται στη διαδικασία σχεδιασμού, προσφέροντας διαφορετικές απόψεις του χώρου. Οι wide format εκτυπωτές επιτρέπουν στους αρχιτέκτονες να εκτυπώνουν τα σχέδια αυτά με ταχύτητα και ακρίβεια.

Τα πλεονεκτήματα για τους αρχιτέκτονες είναι πραγματικά αναρίθμητα για να τα καταγράψουμε, αλλά όλα τους έχουν σχέση με την παρουσίαση. Οι εκτυπωτές του είδους προσφέρουν τη δυνατότητα παραγωγής μεγάλου μεγέθους εκτυπώσεων εγγράφων με εικόνες, χρώματα και γραφικά που ένας desktop εκτυπωτής δεν μπορεί να επιτύχει.

Marketing και διαφήμιση

Στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο, τα παραδοσιακά marketing και διαφημιστικά υλικά θα πρέπει να προσφέρουν χρώματα, γραφικά και λογότυπα που θα προσελκύσουν την προσοχή. Η μέση διαφήμιση έχει ελάχιστα δευτερόλεπτα να τραβήξει το βλέμμα του πελάτη και να περάσει το μήνυμά της. Είτε πρόκειται για το in-house τμήμα marketing μιας επιχείρησης είτε για μια εταιρεία που ειδικεύεται στη διαφήμιση πολλών πελατών, οι LFPs αποτελούν τη λύση.

Χάρη στους wide format εκτυπωτές, οι marketers θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν εντυπωσιακές οπτικές καμπάνιες που περιλαμβάνουν posters πλούσια σε γραφικά και banner adds με υψηλής ποιότητας εικόνες για έκθεση στο γραφείο ή σε δημόσιους χώρους. Οι εκτυπωτές wide format προσφέρουν στο marketing και στους διαφημιστές τη δυνατότητα να ενισχύσουν το brand awareness και να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα ενός προϊόντος ή υπηρεσίας σε έναν συγκεκριμένο κλάδο.

Σύμφωνα με έρευνες, το 91% των εκτυπωτών μεγάλου μεγέθους χρησιμοποιούνται για την παραγωγή μεγάλου μεγέθους banners, το οποίο σημαίνει πως το format αυτό είναι η πλέον δημοφιλής εφαρμογή τους στην αγορά. Τα banners χρησιμοποιούνται ευρύτατα στα συνέδρια, στα φεστιβάλ, στις εκθέσεις και βγαίνουν σε μια ευρεία γκάμα από σχέδια, μεγέθη και όγκο, για όλα τα budgets. Διαθέσιμα σε υλικά όπως το βινύλιο, τα νάιλον πλαστικά πλέγματα με μελάνια ανθεκτικά στις υπεριώδεις ακτίνες, τα banners αυτά μπορεί να έχουν ύψος πολλά μέτρα και να ενισχυθούν με επιπλέον μεγάλες ροδέλες και διπλά-διπλωμένες άκρες για χρήση σε περιοχές με αέρα.

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών MarketsandMarkets η αγορά του LFPprinting αναμένεται να αυξηθεί από τα 9,3 δις δολάρια το 2020 στα 11,2 δις έως το 2025, με μέσο ετήσιο όρο ανάπτυξης 3,8% από το 2020 έως το 2025.

Τα υλικά του LFP

Όσον αφορά την παραγωγή γραφικών μεγάλου μεγέθους, υπάρχουν όλα τα είδη συναρπαστικών υλικών που μπορούν να λειτουργήσουν ως υποστρώματα. Αυτά κυμαίνονται από χαρτί, βινύλιο, ακόμη και αντικείμενα όπως μέταλλο ή υφάσματα. Αυτά τα διαφορετικά υλικά μπορούν να εξυπηρετήσουν μεγάλη ποικιλία διαφορετικών σκοπών και να παρέχουν μια σειρά από αισθητικά και πρακτικά οφέλη.

Συνήθως, τα υποστρώματα επιλέγονται για την καταλληλότητα και τη συμβατότητά τους με τις ανάγκες ενός συγκεκριμένου έργου. Οι εκτυπώσεις που προορίζονται για το χώρο της λιανικής, για παράδειγμα, ενδέχεται να χρησιμοποιούν ελαφρώς λιγότερο ανθεκτικό (και επομένως πιο προσιτό) βινύλιο από τα γραφικά εξωτερικών χώρων ή τα γραφικά οχημάτων. Ομοίως, οι εκτυπώσεις που προορίζονται να τοποθετηθούν σε κέντρα πόλεων ενδέχεται να χρησιμοποιούν βινύλιο με τεχνολογία anti-graffiti για να αποτρέψουν τους επίδοξους βανδάλους να καταστρέψουν την οπτική επίδραση των κατασκευών.

Τα υποστρώματα γενικά εμπίπτουν σε δύο κατηγορίες: αυτά που είναι άκαμπτα και πρέπει να τροφοδοτούνται σε επίπεδο εκτυπωτή (όπως ένα μεταλλικό φύλλο) και σε εκείνα που τροφοδοτούνται σε ρολό (όπως το χαρτί ή το βινύλιο).

Χαρτί

Το χαρτί είναι τόσο προσαρμόσιμο και ευρέως διαθέσιμο που δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή υποστρώματα εκτύπωσης μεγάλου μεγέθους. Δεδομένου αυτού, παρόλο που μπορεί να είναι φθηνό και εύκολο να το εκμεταλλευτείτε, δεν είναι ακριβώς το πιο ανθεκτικό υλικό οπότε δεν αποτελεί τη βέλτιστη επιλογή για εξωτερικές ή μακροχρόνιες εγκαταστάσεις.

Βινύλιο

Για εξωτερικές και μεγάλης χρονικής διάρκειας εγκαταστάσεις, το βινύλιο είναι ιδανική επιλογή. Είναι εξαιρετικά εύκαμπτο, εύκολο να κοπεί και να διαμορφωθεί, και διατίθεται σε μεγάλη ποικιλία φινιρισμάτων, από ματ έως γυαλιστερό, ακόμη και ανακλαστικό βινύλιο. Αυτό είναι το υλικό που χρησιμοποιείται σε πολλά υπαίθρια διαφημιστικά προϊόντα (καθώς και σε αντικείμενα όπως το ντύσιμο οχημάτων) λόγω της οικονομικής προσιτότητάς του και της ευελιξίας του και συχνά προσκολλάται σε ένα άκαμπτο υπόβαθρο για υποστήριξη και πρόσθετη ανθεκτικότητα.

Ύφασμα

Ο χώρος της λιανικής, οι σχεδιαστές και οι συμμετέχοντες σε εκθέσεις προτιμούν την απαλή στην αφή, περισσότερο φυσική όψη και αίσθηση του υφάσματος. Η ικανότητά του να διπλώνει, να αποστέλλεται και να εγκαθίσταται σε πολύ χαμηλότερο κόστος, καθιστά το soft signage και το textile printing μια σημαντική νέα αγορά. Για παράδειγμα, η HP διαθέτει μια ευρεία ποικιλία από νέα print media, συμπεριλαμβανομένων των HP Light Fabric και HP Durable Backlit Fabric.

Ένας χώρος που συγκλίνει το signage και τα υφάσματα είναι και το λεγόμενο soft signage, αν και δεν είναι προφανώς η μοναδική εφαρμογή του textile printing. Με τον όρο soft signage εννοούμε το διαφημιστικό signage που εκτυπώνεται σε ύφασμα αντί των παραδοσιακών υλικών όπως τα PVC, βινύλιο ή χαρτί. Μια ακόμα εφαρμογή εκτύπωσης με ιδιαίτερη δημοτικότητα είναι και η διακόσμηση, αλλά και η εκτύπωση ενδυμάτων, σε πληθώρα ποικιλιών. Επίσης, το latex printing είναι μια αρκετά ευέλικτη τεχνολογία για συγκεκριμένες εφαρμογές soft signage, καθώς και για άλλου είδους μεγάλου format γραφικά που δεν χρησιμοποιούν ύφασμα.

Ξύλο, μέταλλο και άλλα άκαμπτα υποστρώματα

Οι σύγχρονες συσκευές LFP είναι σε θέση να εκτυπώνουν σε στερεά και άκαμπτα υλικά όπως αλουμίνιο ή ξύλο. Αν και τα υλικά δεν είναι τόσο συνηθισμένα όσο το βινύλιο, αυτό σημαίνει ότι το LFP μπορεί να χρησιμοποιηθεί για όλα τα ασυνήθιστα πρότζεκτ, όπως εκθέσεις τέχνης ή φωτογραφίας.


Η αγορά του LF Printing

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών MarketsandMarkets με τίτλο «Large Format Printer Market by Offering (Printers, RIP software, Services), Ink Type (Aqueous, Solvent, UV Curable, Latex, Dye Sublimation), Printing Technology, Printing Material, Print Width, Application, and Geography – Global Forecast to 2025», η αγορά αυτή αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση από τα 9,3 δις δολάρια το 2020 στα 11,2 δις έως το 2025, με μέσο ετήσιο όρο ανάπτυξης 3,8% από το 2020 έως το 2025.

Στους βασικούς παράγοντες που τροφοδοτούν την ανάπτυξη αυτής της αγοράς περιλαμβάνεται η αυξανόμενη ζήτηση για εκτυπώσεις μεγάλου μεγέθους στους κλάδους κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, διαφήμισης και συσκευασίας. Επίσης, η αυξανόμενη υιοθέτηση μελανιών UV σε εξωτερικές διαφημίσεις, CAD και τεχνικές εφαρμογές και η αυξανόμενη σημασία της παραγωγής ψηφιακών εγγράφων σε εμπορικές εφαρμογές εκτύπωσης. Η αυξανόμενη ζήτηση LFPs για εφαρμογές οικιακής επίπλωσης, διακόσμησης και ντυσίματος αυτοκινήτων, η αυξανόμενη ζήτηση για εκτύπωση μεγάλου μεγέθους από την in-plant αγορά, καθώς και η διαθεσιμότητα ποικίλων εκτυπωτών μεγάλου μεγέθους με μεγάλο εύρος τιμών δημιουργούν εντυπωσιακές ευκαιρίες ανάπτυξης για τους παίκτες στην αγορά του LFP.

Οι εκτυπωτές LFP που υποστηρίζουν πλάτος ρολού εκτύπωσης μεταξύ 18″ και 100″ κατείχαν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς το 2019. Αυτοί οι εκτυπωτές χρησιμοποιούνται ευρέως για εφαρμογές όπως εκτύπωση banners, αφισών, γραφικών εμπορικών εκθέσεων, ταπετσαριών, περιτυλιγμάτων αυτοκινήτων, αρχιτεκτονικών σχεδίων, μεγάλων έργων τέχνης, σήμανσης και σκηνικών για θεατρικά σετ.

Στην ίδια έρευνα αναφέρεται ότι οι ψηφιακοί εκτυπωτές inkjet αναμένεται να παρουσιάσουν υψηλό μέσο όρο ετήσιας ανάπτυξης (CAGR) κατά τη διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης. Οι κατασκευαστές εκτυπωτών inkjet έχουν αρχίσει να παρέχουν ταχύτερους εκτυπωτές με μειωμένο κόστος λειτουργίας για εκτύπωση μεγάλου μεγέθους, γεγονός που οδήγησε στην ευρεία υιοθέτηση εκτυπωτών inkjet σε αυτόν τον κλάδο. Ο λόγος πίσω από τη μείωση της ζήτησης για εκτυπωτές με βάση το toner είναι η αντικατάσταση αυτών των εκτυπωτών με εκτυπωτές inkjet λόγω των πλεονεκτημάτων τους, όπως το χαμηλό κόστος και η οικονομικότερη συντήρηση.

Η αγορά για large format printers με πλάτος εκτύπωσης που κυμαίνεται από 60″ έως 70″ αναμένεται να παρουσιάσει το υψηλότερο CAGR κατά την περίοδο πρόβλεψης. Οι εκτυπωτές αυτής της κατηγορίας είναι γνωστοί και ως Grand Format Printers. Αυτοί οι εκτυπωτές χρησιμοποιούνται ως επί το πλείστον σε εμπορικές εφαρμογές μεγάλης κλίμακας, όπως πανό, γραφικά μεγάλων οχημάτων και διαφημίσεις. Προσφέρουν εξαιρετικές λεπτομέρειες και υψηλή ποιότητα.

Το 2019, οι LFPs μελανιών με βάση διαλύτη αντιπροσώπευαν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς ανά τύπο μελανιού. Το μελάνι διαλύτη είναι φθηνότερο από τα μελάνια UV και εκείνα με βάση το νερό. Αυτό το μελάνι επιτρέπει την εκτύπωση σε διάφορες επιφάνειες, όπως χαρτόνια συσκευασίας, χαρτιά, εύκαμπτα υλικά συσκευασίας, μεταλλικά φύλλα και πλαστικά υλικά. Τα μελάνια διαλύτη αποτελούνται από χημικά με βάση το πετρέλαιο και παράγουν πλούσια και ζωντανά χρώματα. Αυτό το μελάνι είναι εύκαμπτο, ανθεκτικό στην υπεριώδη ακτινοβολία, αδιάβροχο, ανθεκτικό και, επομένως, δεν απαιτεί ειδική επικάλυψη. Οι ιδιότητες αυτές το καθιστούν ιδανικό για υπαίθριες διαφημίσεις.

Τέλος, η έρευνα δείχνει ότι η αγορά LFP για εφαρμογές ντεκόρ προβλέπεται να αναπτυχθεί με υψηλό CAGR κατά τη διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης. Το ντεκόρ είναι υψηλής ποιότητας προσαρμοσμένη απεικόνιση που χρησιμοποιείται για διακόσμηση. Η διακόσμηση είναι ένα προσοδοφόρο, ταχέως αναπτυσσόμενο τμήμα της αγοράς LFPs. Οι εφαρμογές διακόσμησης περιλαμβάνουν ταπετσαρίες τοίχου και τοιχογραφίες φωτογραφιών, καμβά, αυτοκόλλητα τοίχου, καλύμματα παραθύρων, επαγγελματική φωτογραφία, έργα τέχνης και διακόσμηση.


Τα στοιχεία της IDC

Σύμφωνα τώρα με την IDC, τα αποτελέσματα της έρευνας «Worldwide Quarterly Large Format Printer Tracker» δείχνουν ότι οι πωλήσεις LFPs έχουν αυξηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο το τέταρτο τρίμηνο του 2019 (4Q19).

Η αύξηση των πωλήσεων στην περιοχή της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (EMEA) αντισταθμίζει τις φθίνουσες πωλήσεις στις περιοχές της Αμερικής και της Ασίας / Ειρηνικού, οδηγώντας σε μέτρια συνολική αύξηση των πωλήσεων συνολικά, σύμφωνα με δηλώσεις του Tim Greene (research director, hardcopy solutions της IDC). Σε όλο τον κόσμο συνεχίζουμε να βλέπουμε σταθερή ανάπτυξη τεχνολογιών όπως εκτυπωτές UV-curable και ink-sublimation inkjet. Πολλές από τις νέες λύσεις που έρχονται στην αγορά βασίζονται σε αυτές τις τεχνολογίες με επιπλέον vendors να μεταπηδούν σε αυτά τα τεχνολογικά τμήματα.

Η περιοχή της EMEA αυξήθηκε κατά 14% το 4ο τρίμηνο του έτους, ανακάμπτοντας από ένα πολύ ουδέτερο τρίτο τρίμηνο με την ισχυρότερη ανάπτυξη να προέρχεται από τη Δυτική Ευρώπη. Οι πωλήσεις στον Καναδά και τη Λατινική Αμερική αυξήθηκαν περισσότερο από 10% το 4ο τρίμηνο του έτους, αλλά η μειωμένη ζήτηση στις ΗΠΑ κράτησε στάσιμες τις συνολικές πωλήσεις στην περιοχή της Αμερικής κατά περίπου 3,5% το τρίμηνο.

Ενώ οι πωλήσεις στην περιοχή Ασίας / Ειρηνικού (εξαιρουμένης της Ιαπωνίας) αυξήθηκαν μέτρια το 4ο τρίμηνο του έτους, κατά περίπου 1,5%, οι πωλήσεις στην Ιαπωνία μειώθηκαν κατά περίπου 16%. Πρόκειται για έναν τομέα που παρακολουθεί στενά η IDC λόγω ανησυχιών όχι μόνο για την περιφερειακή αγορά, αλλά και επειδή πολλοί εκτυπωτές μεγάλου μεγέθους που πωλούνται από παγκόσμιους κατασκευαστές κατασκευάζονται στην περιοχή και οι ανησυχίες σχετικά με τον COVID-19 ενδέχεται να επηρεάσουν έντονα την αγορά του LFP.

Οι πιο δημοφιλείς εκτυπωτές μεγάλου μεγέθους είναι οι εκτυπωτές τεχνολογίας Aqueous Inkjet, επομένως οι ηγέτες στην αγορά των εκτυπωτών αυτών – HP, Canon και Epson – τείνουν να κυριαρχούν στο συνολικό μερίδιο αγοράς του large format segment.

Η HP είναι ο ηγέτης στην αγορά LFPs με το 31% επί των συνολικών πωλήσεων large format παγκοσμίως. Το μερίδιο της Canon σε όλες τις πωλήσεις LFPs το Q4 ήταν 22%. Το μερίδιο της αξίας πωλήσεων αυξήθηκε σε 13% με βάση την ισχυρή απόδοση των πιο προσανατολισμένων στην παραγωγή τμημάτων του Canon portfolio. Η Epson διατήρησε την τρίτη θέση της με περισσότερο από το 17% των συνολικών πωλήσεων εκτυπωτών μεγάλου μεγέθους παγκοσμίως.

Για ολόκληρο το έτος 2019, οι πωλήσεις εκτυπωτών μεγάλου μεγέθους παγκοσμίως μειώθηκαν κατά σχεδόν 3,5%. Η αύξηση στους εκτυπωτές UV και dye-sublimation δεν ήταν αρκετή για να αντισταθμίσει τις φθίνουσες πωλήσεις πιο ώριμων τεχνολογιών όπως οι solvent inkjet και οι LFPs με βάση το toner. Οι πωλήσεις εκτυπωτών eco-solvent inkjet μεγάλου μεγέθους ήταν αρκετά ανθεκτικές το 2019, με αύξηση σχεδόν κατά 1.000 τεμάχια παγκοσμίως.

Top trends του Large Format Printing

Εκτύπωση on demand

Η ψηφιακή εκτύπωση έχει καταστεί mainstream φέρνοντας στο προσκήνιο την εκτύπωση on demand, και πλέον ο συνδυασμός Internet και η άνοδος των ψηφιακών πλατφορμών ενισχύει το e-commerce και την ανάπτυξη εφαρμογών web to print. Εφόσον μια επιχείρηση ανήκει στους παραδοσιακούς providers εκτύπωσης, θα πρέπει να ξεκινήσει να αυξάνει τον όγκο online εκτύπωσης, διαφορετικά δεν θα μπορεί να ανταγωνιστεί τους αμιγώς ψηφιακούς ανταγωνιστές της.

Εξατομίκευση

Σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο, όπου όλοι ανταγωνίζονται με βάση την τιμή, η επιχείρηση πρέπει να ξεχωρίζει προσφέροντας αξία στους πελάτες της. Το digital printing επιτρέπει τη δημιουργία πραγματικής αξίας είτε μέσω πολλαπλών εκδόσεων του περιεχομένου (versioning) είτε επιτρέποντας στον τελικό χρήστη να επιλέξει ορισμένες πτυχές του τελικού προϊόντος, όπως το περιεχόμενο ή τα λογότυπα (personalization) ή απλώς να δημιουργήσει πλήρως προσαρμοσμένα προϊόντα και σχέδια για έναν συγκεκριμένο πελάτη (customization). Σε οποιαδήποτε από τις επιλογές αυτές, η αξία που δημιουργείται βοηθά στη διαφοροποίηση έναντι των εκτυπώσεων μαζικής παραγωγής και θα αυξήσει την αξία του brand, την ικανοποίηση και την αφοσίωση των πελατών. Όλες οι τεχνολογίες που απαιτούνται για εξατομίκευση υπάρχουν ήδη, και πλέον θα ενισχύονται ολοένα και περισσότερο.

Γιατί όχι και αυθημερόν;

Μια άλλη συνέπεια της έκρηξης του Internet και των ψηφιακών πλατφορμών είναι ότι οι πελάτες είναι εξοικειωμένοι με τη λήψη αγαθών αυθημερόν. Στην εκτύπωση βλέπουμε τη μείωση του χρόνου παράδοσης από εβδομάδες σε ημέρες, κάτι που οφείλεται στη διάδοση της ψηφιακής εκτύπωσης. Αλλά πλέον, καθώς ο αριθμός των ηλεκτρονικών παραγγελιών αυξάνεται, αρχίζουμε να βλέπουμε μια αλλαγή στους χρόνους παράδοσης, από ημέρες σε ώρες, αναγκάζοντας τους παρόχους υπηρεσιών εκτύπωσης να παραδίδουν την ίδια ημέρα ή την επόμενη μέρα το αργότερο. Καλό είναι οι επιχειρήσεις να συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις των πελατών στο σύγχρονο περιβάλλον.

Το PVC φεύγει, υφάσματα και βιουλικά έρχονται

Όσον αφορά την εκτύπωση, τα μέσα ή το υπόστρωμα έχουν τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Και μεταξύ όλων των δημοφιλών υλικών, το PVC είναι η λιγότερο βιώσιμη επιλογή. Όχι μόνο είναι ένα από τα πιο χρησιμοποιούμενα υλικά σε πανό, βινύλια, οθόνες και ταπετσαρίες, για να αναφέρουμε κάποια, αλλά επίσης ρυπαίνει σημαντικά: Είναι μη ανακυκλώσιμο, μη βιοαποικοδομήσιμο πλαστικό μεγάλης διάρκειας. Ορισμένες χώρες έχουν ήδη αρχίσει να απαγορεύουν τη χρήση PVC στην εκτύπωση και πολλές άλλες εναλλακτικές οικολογικές λύσεις αρχίζουν να εδραιώνονται, όπως τα υφάσματα με βάση πολυεστέρα. Ο πολυεστέρας κατασκευάζεται συχνά από ανακυκλωμένες πηγές και μπορεί να ανακυκλωθεί, ξανά και ξανά, αυξάνοντας τις πιθανότητες κυκλικής παραγωγής. Θα δούμε επίσης την εμφάνιση μιας νέας κατηγορίας υποστρωμάτων, τα οποία χρησιμοποιούν βιοαποικοδομήσιμα υλικά που μπορούν να απορριφθούν με ασφάλεια σε χώρους υγειονομικής ταφής.

Η επιστροφή του χαρτιού

Στο πλαίσιο αυξανόμενων κανονισμών σχετικά με τη βιωσιμότητα και τα υλικά εκτύπωσης, αναμένουμε να δούμε την αναγέννηση εφαρμογών που βασίζονται σε χαρτί. Από τη μία πλευρά, αρκετές εταιρείες εργάζονται πάνω σε νέα υλικά που μπορούν να ανταγωνιστούν σε ανθεκτικότητα τα banners ή τις αφίσες από PVC, για καμπάνιες διαρκείας 3-6 μηνών, για παράδειγμα. Υπάρχει επίσης μεγάλο ενδιαφέρον από τη βιομηχανία συσκευασίας να μεταβεί σε point of purchase (POP), χρησιμοποιώντας τις βασικές δυνατότητές τους από υψηλής ποιότητας χαρτόνια αφρού. Από την άλλη πλευρά, οι πόλεις γίνονται πιο οικολογικές και εφαρμόζουν αυστηρότερους κανονισμούς. Αναμένουμε να δούμε άνοδο των εφαρμογών που βασίζονται σε χαρτί, ειδικά σε εσωτερικούς χώρους λιανικής και σε τμήματα POP, και γιατί όχι σε υπαίθριες διαφημίσεις που χρησιμοποιούνται σε πόλεις.

Μελάνια με βάση το νερό

Μπορεί να μην είναι κάτι πρωτόγνωρο, αλλά θα συνεχίσουμε να βλέπουμε τη μετατόπιση του κλάδου LFP σε μελάνια με βάση το νερό λόγω της πίεσης στην υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων. Τα μελάνια με διαλύτη και που μπορούν να σκληρυνθούν με υπεριώδη ακτινοβολία θεωρούνται επικίνδυνα, ακόμη κι αν φέρουν τη σφραγίδα Eco. Η αυξανόμενη πίεση από τους κανονισμούς αναγκάζει όλους τους κατασκευαστές μελανιού να εστιάσουν στην ανάπτυξη πιο ασφαλών και βιώσιμων μελανιών, τα περισσότερα από τα οποία βασίζονται στο νερό. Η βιομηχανία βαφής έχει ήδη μετατοπιστεί στη βάση-νερού πριν από μερικά χρόνια, και εταιρείες όπως η HP προωθούν μια πλήρη αλλαγή με τεχνολογίες όπως τα μελάνια HP Latex ή τα νέα μελάνια για τον κλάδο συσκευασίας, που χρησιμοποιούνται στον HP Page Wide C500. Και άλλες εταιρείες έχουν επίσης ανακοινώσει τη χρήση μελανιών με βάση το νερό και περιμένουμε περισσότερους να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.

Σύνδεση Digital και Printed Signage

Μια τάση που εδώ και καιρό βρίσκεται σε εξέλιξη είναι ο πολλαπλασιασμός των ψηφιακών οθονών, σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και η αντικατάσταση των έντυπων εφαρμογών. Το έχουμε δει σε υπαίθριες πινακίδες, σε αεροδρόμια και σε κάποια καταστήματα υψηλής αξίας. Καθώς οι τιμές των οθονών μειώνονται, θα υπάρξει μια φυσική αύξηση στη χρήση ψηφιακών οθονών, αν και πιστεύουμε ότι δεν πρόκειται να αντικαταστήσει σημαντικά την εκτύπωση, ενώ αντίθετα ίσως της προσφέρει νέα ώθηση. Για κάθε οθόνη που τοποθετείται, πολλές νέες εφαρμογές εμφανίζονται ως ευκαιρία για εκτύπωση, καθοδηγούμενες από τη δημιουργικότητα των παρόχων υπηρεσιών εκτύπωσης και τις αναρίθμητες εφαρμογές που επιτρέπουν οι νέες τεχνολογίες όπως το HP Latex. Οι οθόνες θα χρησιμοποιούνται επιλεκτικά σε καταστήματα και χώρους, ανεξάρτητα από το υψηλό σχετικό κόστος. Αλλά, φυσικά, υπάρχει και ο αρνητικός αντίκτυπος που σχετίζεται με τον βομβαρδισμό των πελατών με κινούμενες εικόνες, οπότε η χρήση θα περιοριστεί. Εν τω μεταξύ, οι υπόλοιπες επιφάνειες γύρω από την οθόνη αποτελούν πιθανούς “στόχους” για δημιουργική εκτύπωση και αναμένουμε ότι αυτό το μείγμα θα συνεχίσει να αυξάνεται. Για όσους δύσπιστους, απλώς πηγαίνετε σε κάποια έκθεση με ψηφιακές οθόνες και παρατηρήστε με προσοχή την ποσότητα εκτυπωμένου υλικού που προσφέρουν στα περίπτερα τους.

Σχετικά άρθρα

Globo: αλλαγές λόγω ξένων επενδυτών

dmallas

Η LG συμμετέχει στην IFA 2020 με virtual booth

Giorgos Athanassiadis

Ήρθαν οι νέοι προηγμένοι PowerEdge servers της Dell EMC

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα