Lenovo: Αξιολογη προοδος και στρατηγικη “τριων φασεων”

Η Lenovo Group ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο και το έτος 2016/17, το οποίο ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2017. Σε μία χρονιά μεγάλων αλλαγών, η Lenovo σημείωσε αξιόλογη πρόοδο, εφαρμόζοντας τη νέα της «στρατηγική τριών φάσεων» που έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται σε σημαντικές σύγχρονες προκλήσεις, ενισχύοντας παράλληλα την εταιρεία για να συνεχίσει να σημειώνει διαρκή, μακροπρόθεσμη και κερδοφόρα ανάπτυξη.

 

Στο πλαίσιο των αλλαγών που υλοποιήθηκαν, η Lenovo εφάρμοσε ένα νέο επιθετικό μοντέλο συνολικής διαχείρισης, σχεδιασμένο ειδικά για την αποτελεσματική διοίκηση των διαφορετικών επιχειρηματικών τομέων ξεχωριστά. Το μοντέλο αυτό, σε συνδυασμό με νέα ηγετικά στελέχη, έχει ήδη αποφέρει θετικά αποτελέσματα.

 

Στρατηγική σε τρεις φάσεις

Στην πρώτη φάση, η εταιρεία θα διατηρήσει σε επίπεδο κλίμακας, κερδοφορίας και καινοτομίας, την ηγετική της θέση στα PC, προετοιμάζοντας παράλληλα τη δεύτερη φάση, κατά τη διάρκεια της οποίας οι επιχειρηματικοί τομείς των κινητών και του data center θα εξελιχθούν σε μοχλούς ανάπτυξης για την εταιρεία. Ταυτόχρονα, η εταιρεία θα υλοποιήσει το τρίτο μέρος της στρατηγικής της εστιάζοντας στο “Device + Cloud” και “Infrastructure + Cloud”, με στόχο να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που δημιουργούν οι νέες τεχνολογίες.

Με αυτή τη νέα στρατηγική, η Lenovo αισιοδοξεί ότι θα επιτύχει μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη.

 

Τα οικονομικά μεγέθη

Όπως τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Lenovo, Yang Yuanqing παρά τις απαιτητικές συνθήκες της αγοράς, τα έσοδα της Lenovo κατά το τέταρτο τρίμηνο, επανήλθαν σε ρυθμούς ανάπτυξης, μετά από περίοδο πέντε τριμήνων που σημείωναν πτώση.

 

Πιο συγκεκριμένα το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, τα έσοδα της Lenovo ανήλθαν σε $9,6 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας 4,9% αύξηση από έτος-σε-έτος, η οποία οφείλετε σε κάποιο βαθμό, στα θετικά αποτελέσματα που σημείωσε η κατηγορία των PC/smart devices και των κινητών. Ωστόσο, για το σύνολο της χρονιάς που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2017, τα έσοδα της Lenovo ανήλθαν σε $43 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας 4,2% πτώση, από έτος-σε-έτος.

 

Το μικτό κέρδος της εταιρίας για το τέταρτο τρίμηνο, μειώθηκε κατά 9,8%, από έτος-σε-έτος, στα $1,4 δισεκατομμύρια, ενώ για ολόκληρη τη χρονιά το μικτό κέρδος μειώθηκε κατά 7,8%, στα $1,4 δισεκατομμύρια. Τα λειτουργικά κέρδη για το τέταρτο τρίμηνο ήταν $74 εκατομμύρια και για το συνολικό έτος, $672 εκατομμύρια. Τα καθαρά έσοδα για το τέταρτο τρίμηνο ήταν $107 εκατομμύρια, ενώ για όλο το έτος ήταν $535 εκατομμύρια, σημειώνοντας $660 εκατομμύρια αύξηση, από έτος σε έτος.

 

Ανασκόπηση ανά Business Group

Στον τομέα των PC και smart devices (PCSD) που περιλαμβάνει PC, tablet και smart devices, οι τριμηνιαίες πωλήσεις της Lenovo αυξήθηκαν κατά 4,9%, στα $6,7 δισεκατομμύρια από έτος-σε-έτος. Οι τριμηνιαίες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1%, στα 14,4 εκατομμύρια, τέσσερις μονάδες πάνω, σε σύγκριση με το σύνολο της αγοράς, ενώ τα έσοδα προ φόρων για το τρίμηνο ήταν $288 εκατομμύρια, μια μείωση της τάξης του 4,7%, από έτος-σε-έτος.

 

Συνολικά, για τη χρονιά που έκλεισε στις 31 Μαρτίου 2017, οι πωλήσεις της Lenovo στον τομέα PCSD σημείωσαν 2,3% πτώση, ξεπερνώντας ωστόσο το σύνολο της αγοράς στα $30 δισεκατομμύρια. Πάντως, οι πωλήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου ξεπέρασαν σημαντικά το σύνολο της αγοράς, κατά 7,1% ποσοστιαίες μονάδες, στα 66,6 εκατομμύρια, ενώ το περιθώριο εσόδων προ φόρων διαμορφώθηκε στο 5%, σημειώνοντας μια μικρή αύξηση, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Lenovo συνέχισε να έχει πολύ καλά αποτελέσματα και στο τελευταίο τρίμηνο, αλλά και σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, σε κατηγορίες που σημειώνουν μεγάλη ανάπτυξη, όπως gaming, τα detachable, τα Chromebook και τα Millennial PC’s (στην Κίνα). Για παράδειγμα, οι πωλήσεις σε gaming και Chromebook το τέταρτο τρίμηνο, αυξήθηκαν κατά 20,5% και 38,2%, αντίστοιχα. Παράλληλα, ανέβηκε η κατηγορία των detachable, σημειώνοντας σημαντική αύξηση, σε διψήφιους αριθμούς παραπάνω σε σύγκριση με την υπόλοιπη αγορά, ενώ το Millennial PC συνέχισε την ραγδαία ανάπτυξή του στην Κίνα, με τριψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, για τέταρτο τετράμηνο στη σειρά.

 

Το Mobile Business Group (MBG) της Lenovo, το οποίο περιλαμβάνει τις μάρκες κινητών Moto και Lenovo, σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 19,7% στο τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, εκτός αγοράς Κίνας, με σύνολο πωλήσεων $1,7 δισεκατομμύρια.

Οι πωλήσεις smartphone κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου, αυξήθηκαν κατά 17,4%, σε 11,3 εκατομμύρια εκτός Κίνας, ξεπερνώντας τα μεγέθη της αγοράς κατά 12,8 μονάδες.

 

Για το οικονομικό έτος που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2017, οι συνολικές πωλήσεις σημείωσαν πτώση 5,4% και το προ φόρων έσοδα σημείωσαν πτώση 1,9 μονάδων, εκτός από την αγορά της Κίνας.

 

Στην περιοχή Ασίας, Ειρηνικού και Λατινικής Αμερικής, ακολουθώντας την επιτυχίας μας στις αγορές της Ινδίας και της Βραζιλίας αντίστοιχα, η ανάπτυξη της κατηγορίας mobile business της Lenovo, συνέχισε καθόλη τη διάρκεια του έτους. Σε ότι αφορά τη Δυτική Ευρώπη, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε Γαλλία, Γερμανία και Μ. Βρετανία, ενώ στη Βόρεια Αμερική τα σχέδια επέκτασης του δικτύου μας είναι σε πορεία επίτευξης.

 

Στο Lenovo Data Center Group (DCG), το οποίο περιλαμβάνει server, storage, λογισμικό και υπηρεσίες, οι πωλήσεις το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο σημείωσαν πτώση κατά 13,7%, στα $850 εκατομμύρια, από έτος σε έτος. Στο σύνολο του έτους, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 10,6%, σε πωλήσεις $4,1 δισεκατομμυρίων.