16.6 C
Athens
29/03/2024
Biztech

Στροφή προς την ανάκαμψη για τον τεχνολογικό κλάδο

Ανασαίνει και πάλι, μετά από πολλά τρίμηνα, η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία ερευνών GfK, το α’ τρίμηνο του 2014 οι περισσότερες κατηγορίες παρουσίασαν θετικό πρόσημο. Μόνη εξαίρεση αποτέλεσε η αγορά των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων η οποία κατέγραψε σημαντική πτώση. Μάλιστα, αν δεν υπήρχε η πτώση αυτή, τότε πιθανότατα το συνολικό πρόσημο της αγοράς θα ήταν θετικό.

H εικόνα της ανάκαμψης φάνηκε πάντως και στα αποτελέσματα των εμπορικών αλυσίδων του κλάδου. Η Πλαίσιο Computers είδε τις πωλήσεις της στο α’ τρίμηνο να αυξάνονται κατά 5,5%, ενώ η Κωτσόβολος παρουσίασε σταθερές πωλήσεις.

Αναλυτικότερα, η συνολική αξία της αγοράς τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έκλεισε στα €397 εκατ. παρουσιάζοντας πτώση της τάξεως του 2,3% σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2013. Πρόκειται για την μικρότερη πτώση σε επίπεδο τριμήνου των τελευταίων ετών, γεγονός που δείχνει ότι η αγορά βρίσκει πλέον τις ισορροπίες της μετά την λαίλαπα των τελευταίων ετών και μπορεί να προσδοκά ότι τα επόμενα τρίμηνα θα σημειώσει ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Στις τηλεπικοινωνίες, η GfK υποστηρίζει ότι το συγκεκριμένο τρίμηνο ήταν το χειρότερο από το 2010, ενώ για πρώτη φορά υπήρξε διψήφια πτώση ακόμη και στα smartphones που μέχρι τώρα κινούταν ανοδικά. Ενδεχομένως, η πτώση αυτή να οφείλεται και στο γεγονός ότι οι καταναλωτές στρέφονται πλέον σε φθηνότερα μοντέλα με τιμή κάτω ακόμη και από τα €150, με αποτέλεσμα να υπάρχει πτώση στη συνολική αξία της κατηγορίας.

Η πτώση στις τηλεπικοινωνίες έφερε στην κορυφή της αγοράς τα προϊόντα πληροφορικής, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να καταγράφει αύξηση 14,9%, στα €96 εκατ., καθώς τα tablets συνεχίζουν να δίνουν ώθηση στο σύνολο του εν λόγω τομέα.

Στην αγορά των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων, που περιλαμβάνει τις τηλεοράσεις, παρατηρήθηκε σταθερότητα καθώς η πτώση ήταν οριακή (-2,8%) στα €78 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση της ψηφιακής μετάβασης καθώς και το ενδιαφέρον των τηλεθεατών για νέες τηλεοράσεις – ελέω Μουντιάλ – αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση κατά το τρέχον τρίμηνο.

Αξιοσημείωτο είναι ακόμη το γεγονός ότι ανοδική πορεία παρουσιάζουν κατηγορίες προϊόντων που χαρακτηρίζονται ως περιφερειακά, όπως είναι τα ακουστικά, οι κάρτες μνήμης, τα ποντίκια και τα πληκτρολόγια.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη. 

Σχετικά άρθρα

Η Cosmos Business Systems στο συνέδριο Think 2018 της IBM

Η σημασία της On-Premise προστασίας από επιθέσεις DDoS (Μέρος 1ο)

Kitriniaris

To BizDocEE της Retail Link επέλεξε η BIOKYT

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα