20.9 C
Athens
17/04/2024
Biztech

IFA 2020 – Μια IFA διαφορετική από τις άλλες

Η φετινή IFA ολοκληρώθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου. Ήταν μια IFA διαφορετική από τις άλλες αφού για πρώτη φορά στα 96 χρόνια της ιστορίας της (ξεκίνησε το 1926) η έκθεση διοργανώθηκε με κλειστές πόρτες για το κοινό. 1000 μόλις άτομα από όλο τον κόσμο έλαβαν ειδική άδεια για να παρακολουθήσουν ζωντανά την IFA 2020, 800 εξ αυτών δημοσιογράφοι.

Η IFA 2020 ήταν η πρώτη μεγάλη εκδήλωση που διοργανώθηκε ως live event εν μέσω της συνεχιζόμενης πανδημίας του COVID-19.

«Μετά από όλες τις ακυρώσεις εκδηλώσεων τους τελευταίους μήνες, η βιομηχανία μας χρειάζεται επειγόντως μια πλατφόρμα όπου να μπορεί να επιδείξει την καινοτομία της, έτσι ώστε να μπορεί να ανακάμψει. Η ανάκαμψη αυτή ξεκινά εδώ από την IFA Berlin», δήλωσε ο Jens Heithecker, executive director της IFA Berlin.

Από την άλλη, η ανάκαμψη δεν πρόκειται να έρθει σύντομα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Η CES 2021 πρόκειται να πραγματοποιηθεί online στις 6-9 Ιανουαρίου 2021, καθώς οι ΗΠΑ πλήττονται όσο καμία άλλη χώρα από την πανδημία και δεν είναι ακόμα σε θέση να διοργανώσουν ζωντανά events, πόσο μάλλον τέτοιας έκτασης.

«Εν μέσω της πανδημίας και των αυξανόμενων ανησυχιών για την παγκόσμια υγεία σχετικά με την εξάπλωση του COVID-19, δεν είναι δυνατόν να προσκαλέσουμε με ασφάλεια δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους στο Λας Βέγκας στις αρχές Ιανουαρίου 2021 για να συναντηθούμε αυτοπροσώπως», δήλωσε ο Gary Shapiro, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της CTA. «Η τεχνολογία μας βοηθά όλους να συνεργαστούμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και θα μας βοηθήσει επίσης να επαναπροσδιορίσουμε τη CES 2021 και να φέρουμε κοντά την τεχνολογική κοινότητα με ουσιαστικό τρόπο».

IFA 2020: Μια augmented έκθεση

Από τις 3 έως τις 5 Σεπτεμβρίου λοιπόν συρρικνωμένη από μια εβδομάδα σε τρεις μέρες, πραγματικά και εικονικά περίπτερα έδωσαν την ευκαιρία σε όσες εταιρείες αποφάσισαν να στηρίξουν την μεγάλη αυτή παγκόσμια έκθεση τεχνολογίας, να δείξουν πώς αντιλαμβάνονται το παρόν και το μέλλον της τεχνολογίας. Όπως ήταν φυσικό, στη φετινή IFA υπήρξαν και σημαντικές απώλειες με πρώτη και καλύτερη τη Samsung η οποία από τον Ιούλιο είχε δηλώσει ότι δεν πρόκειται να συμμετάσχει, αλλά θα διοργανώσει το δικό της παράλληλο virtual event, το οποίο μάλιστα πραγματοποιήθηκε στις 3 Σεπτεμβρίου.

Virtual IFA Experience

Καθώς το ενδιαφέρον για συμμετοχή στην IFA 2020 ήταν μεγάλο και την ίδια στιγμή πολλές χώρες ενδέχεται να εξακολουθούν να υπόκεινται σε ταξιδιωτικούς περιορισμούς, οι διοργανωτές πρόσφεραν σε όλους όσους επιθυμούσαν να συμμετάσχουν στην έκθεση εικονικά.

Ο Hans-Joachim Kamp, πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της gfu Consumer & Home Electronics GmbH, ο διοργανωτής της IFA, δήλωσε: «Το IFA Berlin είναι το πιο σημαντικό γεγονός για τη βιομηχανία καταναλωτικών ηλεκτρονικών και οικιακών συσκευών. Τις τελευταίες εβδομάδες, έχουμε συνεργαστεί πολύ στενά με την ομάδα της IFA για να αναπτύξουμε μια ιδέα που δίνει σε όλους τους συνεργάτες της βιομηχανίας την πλατφόρμα που χρειάζονται για να μιλήσουν για τις καινοτομίες τους».

Η LG αξιοποίησε αυτή την ευκαιρία με τον καλύτερο τρόπο παρουσιάζοντας ένα εικονικό περίπτερο και μάλιστα σε απευθείας σύνδεση με τα κεντρικά της εταιρείας στην Ν. Κορέα. Στην φετινή IFA, η LG παρουσίασε στους καταναλωτές μια νέα εμπειρία, πολύ διαφορετική σε σχέση με οποιαδήποτε προηγούμενη σε έκθεση IFA. Συγκεκριμένα, ο CTO Dr. Ι.Ρ. Park της LG ανέβηκε στη σκηνή σε μορφή ολογράμματος για να μιλήσει για το όραμα «Life’s Good from Home» της εταιρείας για το μέλλον, το οποίο επικεντρώνεται σε τρεις βασικές αξίες: την οικιακή φροντίδα, την άνεση και την ψυχαγωγία.

«Αυτή η πρωτόγνωρη χρονική περίοδος που διανύουμε, μας έκανε πιο αβέβαιους για το μέλλον», σχολίασε ο Dr. Park. «Η LG πιστεύει ότι αυτό αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για να γίνει μια πραγματική αλλαγή στον κόσμο, αξιοποιώντας νέες δυνατότητες για το σπίτι. Ως κορυφαίος πρωτοπόρος στον τρόπο ζωής στο σπίτι, δεσμευόμαστε να αναπτύξουμε νέα και βελτιωμένα προϊόντα και υπηρεσίες που παρέχουν μια καλή ζωή για τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο».

IFA 2020 Special Edition: Ένας νέος τύπος υβριδικής εκδήλωσης

Λόγω της πανδημίας COVID-19, οι διοργανωτές της ειδικής έκδοσης IFA 2020 είχαν επιβάλει αυστηρά όρια στον αριθμό των παρευρισκομένων, πολύ χαμηλότερα από εκείνα που έθεσαν οι γερμανικές αρχές δημόσιας υγείας. Κι όμως, κατά τη διάρκεια των τριών ημερών της, η IFA 2020 Special Edition επέτρεψε σε 6.100 συμμετέχοντες να συναντηθούν πρόσωπο με πρόσωπο, να βιώσουν νέες συσκευές και να συζητήσουν τις ευκαιρίες για την παγκόσμια βιομηχανία τεχνολογίας.

Στους χώρους της έκθεσης, στη φετινή IFA συμμετείχαν ζωντανά 150 εταιρείες, αλλά ενώθηκαν με άλλους 1.350 εκθέτες από 30 χώρες στο IFA Xtended Space και το IFA Virtual Market Place. Παρόλο που το IFA Xtended Space άνοιξε τις εικονικές του πόρτες λίγες μέρες πριν ξεκινήσει η IFA 2020 Special Edition, περισσότερα από 78.000 άτομα την παρακολούθησαν online, παρακολουθώντας τις κεντρικές ομιλίες και τις συνεντεύξεις τύπου, ακολουθώντας τα πάνελ συζητήσεων και συμμετέχοντας στις εικονικές επιδείξεις προϊόντων.

Η IFA 2020 Special Edition ολοκληρώθηκε στέλνοντας το μήνυμα ότι η τεχνολογία έχει επιστρέψει και ότι η βιομηχανία της τεχνολογίας και των ηλεκτρονικών συσκευών αναζητούν πραγματικές εμπειρίες. Η φετινή IFA Berlin ήταν ένα υβριδικό γεγονός: τρεις ημέρες με κεντρικές ομιλίες, παρουσιάσεις και συζητήσεις έλαβαν χώρα ζωντανά υπό αυστηρούς κανόνες υγείας και ασφάλειας, αλλά επαυξήθηκαν από τη νέα εικονική πλατφόρμα της IFA, IFA Xtended Space.

Η IFA 2020 Special Edition φιλοξένησε επίσης το «SHIFT Mobility συναντά το IFA NEXT», μια πλατφόρμα καινοτομίας που συγκέντρωσε νεοσύστατες επιχειρήσεις και ανθρώπους της τεχνολογίας που αναμένεται να διαμορφώσουν το μέλλον του mobility και της καθημερινότητας. Επιπλέον, το IFA Business, Retail & Meeting Lounges έδωσε την ευκαιρία σε επιχειρήσεις και συνεργάτες να συναντηθούν και να συνάψουν συμφωνίες σε ένα ασφαλές, αλλά πρόσωπο με πρόσωπο περιβάλλον.

Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις αξιοποίησαν την ευκαιρία της IFA 2020 Special Edition για να εντυπωσιάσουν, όπως για παράδειγμα η LG με την εντυπωσιακή παρουσίαση ολογράμματος, καθώς και εταιρείες όπως BSH, Haier, Honor, Huawei, Miele, Neato, Qualcomm, TCL και πολλές άλλες.

«Η IFA 2020 Special Edition μας έδειξε την εντυπωσιακή δύναμη της καινοτομίας. Σε βαθύτερο επίπεδο, μας έδειξε επίσης ότι ο κόσμος χρειάζεται αυτές τις προσωπικές συναντήσεις μεταξύ της βιομηχανίας, της λιανικής, των καταναλωτών και των μέσων ενημέρωσης, και η IFA διευκόλυνε αυτή την επικοινωνία, παρά τους περιορισμούς που επέβαλε η πανδημία», δήλωσε ο Δρ. Christian Göke, διευθύνων σύμβουλος της Messe Berlin.

Ο Jens Heithecker, executive director της IFA Berlin, πρόσθεσε: «Η IFA 2020 Special Edition έστειλε ένα σημαντικό μήνυμα: η τεχνολογία επέστρεψε και η ανάκαμψη και η ανοικοδόμηση της βιομηχανίας ξεκινά εδώ και τώρα. Φυσικά, έπρεπε να διατηρήσουμε τους αριθμούς στην φετινή IFA χαμηλά, αλλά απέδειξε το έντονο ενδιαφέρον όλων να συναντηθούν πρόσωπο με πρόσωπο κάτι που μας φέρνει στο σωστό δρόμο για μια ισχυρή, πλήρους κλίμακας IFA 2021».

IFA 2021: Σε καλό δρόμο για επιστροφή στην κανονικότητα

Η IFA Berlin 2021 έχει προγραμματιστεί από τις 3 έως τις 7 Σεπτεμβρίου 2021 και έχει ήδη ισχυρή υποστήριξη από τον κλάδο. Μέχρι στιγμής, πάνω από το 60% του εκθεσιακού χώρου έχει δεσμευθεί. «Πρόκειται για νέο ρεκόρ, καθώς ποτέ πριν δεν είχαμε τόσο έντονο ενδιαφέρον τόσο νωρίς, όσο πριν από την έναρξη της IFA», δήλωσε ο Heithecker.

Από το επόμενο έτος, η IFA Berlin θα περιλαμβάνει και προϊόντα εικόνας. «Το imaging έχει γίνει μια πολύ σημαντική τάση στον κόσμο μας που εκτείνεται πέρα από την προσωπική ζωή. Παίζει κεντρικό ρόλο στην ιατρική τεχνολογία, την αυτόνομη οδήγηση, την τεχνολογία AI και πολλούς άλλους τομείς», ανέφερε ο Heithecker.

Επίσης ανακοινώθηκε ότι από του χρόνου, η εκδήλωση Berlin Photo Week η οποία συγκεντρώνει πάνω από 30.000 λάτρεις της φωτογραφίας, θα συμπιέσει με τις ημερομηνίες διεξαγωγής της IFA 2021 προκειμένου οι επισκέπτες να μπορέσουν να επωφεληθούν και από τις δύο εκθέσεις.  

Σχετικά άρθρα

Στην κορυφή, λύση της Arbor Networks

Channel-Manager

H HP πρωταθλήτρια στην αγορά servers το γ’ τρίμηνο, η Cisco μεγάλη κερδισμένη

Kitriniaris

H Lenovo θέλει να ενισχύσει το enterprise unit μέσω εξαγορών

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα