13 C
Athens
20/04/2024
Biztech

HTC: επιστροφή στις ρίζες

Τις τελευταίες εβδομάδες, η λέξη «κινητικότητα» μάλλον δεν είναι αρκετή για να περιγράψει τι ακριβώς γίνεται στην HTC. Ο γνωστός κατασκευαστής από την Ταϊβάν βρίσκεται σε φάση πλήρους διοικητικής αναδιοργάνωσης. Και έχω την αίσθηση πως η φράση «από την Ταϊβάν» θα πάρει νέα διάσταση.

Ας τα πάρουμε τα πράγματα λίγο από την αρχή. Η HTC ξεκίνησε ουσιαστικά τη διεθνή καρριέρα της πριν περίπου 10 χρόνια κατασκευάζοντας συσκευές με Windows Mobile για την Orange, την AT&T και για το δικό της brand QTech. Κάποια στιγμή αποφάσισε να προχωρήσει αποκλειστικά με το HTC ως brand και η κίνηση αυτή πήγε πολύ καλά. Το μεγάλο ατού της HTC ήταν ο πειραματισμός του σχεδιαστικού τμήματος στην Ταϊβάν με διάφορα form factors. Έτσι, είδαμε συσκευές ότι το TyTN με το συρόμενο πληκτρολόγιο, το Advantage και άλλα πολλά που προσωπικά πιστεύω ότι ήταν αυτό που λέμε καινοτόμα. Εδώ και 2-3 χρόνια, όμως, οι πειρατισμοί σταμάτησαν. Και ο λόγος ήταν, κατά την προσωπική μου άποψη, ότι η HTC «αμερικανικοποιήθηκε» προσλαμβάνοντας πολλά στελέχη από τις ΗΠΑ και έχοντας μεταφέρει πολλές δραστηριότητες της εκεί. Το αποτέλεσμα είναι πολλά από τα στελέχη στο τμήμα σχεδιασμού να αποχωρήσουν και να μετακινηθούν σε μία εταιρεία με αρκετά στενή «σχέση», την Asus. Το γεγονός ότι τα τελευταία 2 χρόνια, η Asus χάρη στα καινοτόμα από σχεδιαστικής απόψεως προϊόντα είναι η ανερχόμενη δύναμη στην παγκόσμια αγορά ψηφιακής τεχνολογίας, μάλλον δεν είναι τυχαίο.

Επίσης, η HTC άρχισε να ασχολείται περισσότερο με το lifestyle και το μάρκετινγκ παρά με το design και τους πειραματισμούς. Γνωστό μοντέλο, το έχουμε δει και σε άλλες εταιρείες και τα αποτελέσματα συνήθως δεν είναι και τα καλύτερα. Lifestyle χωρίς καινοτομία είναι ένα μοντέλο που δεν λειτουργεί σωστά. Ιδίως όταν κάποιοι, συνήθως Αμερικάνοι, πιστεύουν ότι με το μάρκετινγκ μπορούν να καλύψουν τα πάντα.

Στην περίπτωση της HTC, η πραγματικότητα είναι πως η εταιρεία αντιμετωπίζει προβλήματα. Αλλά με το One, το οποίο εκτιμάται ότι πάει καλά, κάτι αλλάζει. Παρεπιμπτόντως, στο One η HTC τόλμησε να πειράξει –έστω και λίγο- το design. Αλλά, ήρθαν τα προβλήματα στην παραγωγή και οι καθυστερήσεις στη διάθεση του προϊόντος για να αποτελέσουν την αφορμή που μάλλον έψαχνε ο Peter Chou, ο διευθύνων σύμβουλος της HTC, προκειμένου να προχωρήσει σε σαρωτικές αλλαγές.

Τώρα, η HTC ετοιμάζεται για μία επιστροφή στις ρίζες. Οι ανακοινώσεις για αποχωρήσεις στελεχών είναι συνεχείς και είναι αξιοσημείωτο ότι οι περισσότερες αφορούν στελέχη στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ορισμένα από τα οποία, μάλιστα, εκφράζουν την πικρία τους στο Twitter ή με ανεπίσημες δηλώσεις σε αμερικανικά sites τεχνολογίας, τα οποία ούτε λίγο ούτε πολύ υποστηρίζουν ότι η HTC οδεύει προς την καταστροφή. Η εκτίμηση η δική μου είναι πως απλά οδεύει πίσω στην Ταϊβάν. Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά ότι η HTC θα επιδιώξει να επιστρέψει στις ρίζες της, να ξαναδεί τον τρόπο προσέγγισης της αγοράς  των smartphones. Και εκεί θα αποφασίσει ότι το design υπό την έννοια του πειραματισμού σε άλλα form factors είναι στο DNA της εταιρείας και θα πρέπει να το δοκιμάσει. Άλλωστε, βλέποντας την Asus, με την οποία, όπως προανέφερα, υπάρχει στενή σχέση, είναι μάλλον προφανές ότι το παιχνίδι παίζεται και στα form factors.

Προσωπικά, περιμένω εκπλήξεις προς το τέλος του 2013, κυρίως όσον αφορά το σχεδιασμό των νέων μοντέλων της HTC. Άλλωστε, μόνο έτσι μπορεί η εταιρεία να διαφοροποιηθεί σε σχέση με τη Samsung, η οποία είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στην αγορά του Android και μάλλον ετοιμάζεται τώρα για επίθεση και στα Windows Phone.

Βέβαια, το μόνο που χρειάζεται είναι να κάνουμε λίγο υπομονή. Τις επόμενες ημέρες, αναμένεται να ανακοινωθεί το νέο οργανόγραμμα της εταιρείας, οπότε μάλλον θα έχουμε καλύτερη εικόνα του τι μέλλει γενέσθαι.

Δημήτρης Μαλλάς

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα