HP DaaS & MPS: Απο την ιδιοκτησια στην υπηρεσια

O κ. Χάρης Αμούργης, μας αναλύει τα πλεονεκτήματα του μοντέλου Device as a Service της HP σε σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο χρήσης των συσκευών. Μεταφέροντας το «βάρος» διαχείρισης των συσκευών εκτός επιχείρησης, απελευθερώνονται σημαντικοί πόροι και τα έξοδα γίνονται περισσότερο προβλέψιμα. Αυτό το μοντέλο χρήσης δεν είναι κάτι καινούριο και στην πραγματικότητα είναι «δανεισμένο» από το MPS, το οποίο στην Ελλάδα εμφανίζει ετήσια ανάπτυξη 30%. Η HP επιθυμεί να αποτελέσει την πρώτη επιλογή προσφέροντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και ο ρόλος των συνεργατών της θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμος στη νέα αυτή κατάσταση που διαμορφώνεται.

 


 

Η συζήτηση που είχαμε με τον Χάρη Αμούργη ξεκίνησε από το security, το οποίο βρίσκεται πολύ ψηλά στις προτεραιότητες της HP, ενσωματώνοντας προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας σε όλες της τις συσκευές, από τους υπολογιστές μέχρι τους εκτυπωτές. Ο κ. Αμούργης μας εξηγεί τον ρόλο του security στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον και με ποιον τρόπο αντιμετωπίζει το θέμα αυτό η HP.

 

Βρισκόμαστε σε μία εποχή όπου το 50% του εργατικού δυναμικού ανήκει στη γενιά των millennials και το 62% αυτού του εργατικού δυναμικού εργάζεται καθημερινά από παραπάνω από μία τοποθεσία, εντός και εκτός γραφείου, ανταλλάσσοντας και επεξεργάζοντας συχνά ευαίσθητα αρχεία και όχι μόνο.

Συνεπώς, ειδικά όσο οι χρήστες βρίσκονται εκτός γραφείου και δεν βρίσκονται πίσω από τα συστήματα ασφαλείας της εταιρείας είναι άμεσα εκτεθειμένοι σε κινδύνους. Από το 2014, η HP έχει επενδύσει πολύ στοχευμένα σε μία γκάμα εργαλείων ασφαλείας η οποία να προστατεύει αποτελεσματικά τα προσωπικά και εταιρικά δεδομένα του κάθε χρήστη όταν αυτός δεν βρίσκεται υπό την προστασία του εταιρικού περιβάλλοντος. Η σουίτα εργαλείων αυτή δραστηριοποιείται στο κομμάτι του BIOS, του λειτουργικού αλλά και του hardware, προσφέροντας προστασία σε όλα τα επίπεδα, από το οπτικό hacking μέχρι τις επιθέσεις που στοχεύουν το BIOS και την υποκλοπή δεδομένων.

Τα παραπάνω λίγο ως πολύ είναι αναμενόμενα. H HP όμως, προχωράει ακόμα πιο πέρα, μεταφέροντας την τεχνογνωσία της και στο χώρο του printing. Άλλωστε και οι εκτυπωτικές συσκευές είναι πλέον endpoints που συνδέονται στο εταιρικό δίκτυο και το Internet και ως τέτοιοι υφίστανται τις ίδιες πιθανότητες να δεχθούν επιθέσεις.

Χάρης Αμούργης Commercial sales lead της HP Hellas

Ο κ. Αμούργης είναι κατηγορηματικός: «Ως εταιρεία ηγέτης στο IT, την γκάμα εργαλείων ασφαλειάς που παρέχουμε στους υπολογιστές την έχουμε επεκτείνει και στο κομμάτι των εταιρικών εκτυπωτών μας. Η εκτύπωση βρίσκεται στην καρδιά του σύγχρονου γραφείου και η ασφάλεια είναι στο επίκεντρό της, αφού πλέον και οι εκτυπωτές έχουν εξελιχθεί σε υπολογιστές, με λειτουργικό σύστημα, αποθηκευτικό χώρο κ.λπ. Διαφυλλάσσοντας ότι οι εκτυπωτές αντιμετωπίζονται όπως κάθε άλλο endpoint του δικτύου και διαχειρίζονται μέσω των ίδιων εργαλείων με τα PC, τα HP devices αποτελούν τον ευκόλοτερα διαχειρίσιμο και ασφαλέστερο στόλο μηχανημάτων».

 

HP DaaS & ο ρόλος του καναλιού

Το Device as a Service παρουσιάζεται ως το μέλλον της χρήσης τεχνολογίας από τις επιχειρήσεις. H HP έχοντας μεγάλη εμπειρία στο κομμάτι των Managed Print Services, είναι από τις πρώτες εταιρείες που υιοθετεί και προωθεί τη συγκεκριμένη φιλοσοφία χρήσης συσκευών και στο θέμα του ΙΤ.

Κατά πόσον όμως είναι έτοιμες οι Ελληνικές επιχειρήσεις να αλλάξουν τρόπο σκέψης και να περάσουν από το παραδοσιακό μοντέλο της αγοράς εξοπλισμού σε αυτό της χρήσης του ως υπηρεσία;

Όπως μας εξηγεί ο κ. Αμούργης, ο στόχος της HP είναι να εφαρμόσει αυτή την φιλοσοφία της υπηρεσίας μεταφέροντας την τεχνογνωσία στους πελάτες της και για το κομμάτι των end user clients. Μάλιστα, αυτή τη στιγμή, αρκετές μεγάλες επιχειρήσεις έχουν μπει σε συζητήσεις και με κάποιες από αυτές έχουν ήδη υλοποιηθεί προγράμματα DaaS. «Φιλοδοξία μας είναι να μπορέσουμε να διοχετεύσουμε αυτό το μοντέλο υπηρεσίας και στη μικρομεσαία αγορά καθώς πρόκειται για τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Ο ρόλος των συνεργατών μας όπως πάντα για μας είναι πολύ σημαντικός και αν μη τι άλλο δεν θα έλειπε από αυτό το εγχείρημα. Συνεπώς, αυτή τη στιγμή, τρέχουμε προγράμματα εξειδίκευσης για το DaaS με σκοπό να εκπαιδεύσουμε τους συνεργάτες μας ώστε να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε και άλλα έργα».

 

Τα οφέλη της υπηρεσίας έναντι της ιδιοκτησίας

Στο πλαίσιο του DaaS, η HP αναλαμβάνει την προμήθεια, εγκατάσταση και διαχείριση συσκευών και την διαχείριση του κύκλου ζωής τους, απελευθερώνοντας χρόνο στο IT και αυξάνοντας την παραγωγικότητα μιας επιχείρησης. Σε ότι αφορά τις διαθέσιμες συσκευές, η HP προσφέρει μια πολύ μεγάλη γκάμα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι καλύπτονται και μηχανήματα άλλων κατασκευαστών, συμπεριλαμβανομένων συσκευών με λειτουργικό Windows, Android και Mac. Επιπλέον, στο τέλος της ζωής ενός υπολογιστή, διασφαλίζεται ότι διατηρείται η εμπιστευτικότητα των αρχείων της εταιρείας, τα οποία αποσύρρονται σωστά, με τις ευαίσθητες πληροφορίες να διαγράφονται πλήρως από τις συσκευές.

Ένα πολύ σημαντικό όφελος που προσφέρει το DaaS είναι το γεγονός ότι κάνει τα έξοδα της επιχείρησης και του IT 100% προβλεπόμενα, καθώς υπάρχει συγκεκριμένη χρέωση ανά συσκευή σε μηνιαία βάση  – έτσι η επένδυση στο IT μπορεί να μεταφερθεί εύκολα από το CAPEX σε ΟPEX.

Υπάρχουν τρία βασικά πακέτα (standard, enhanced και premium) αλλά όπως αναφέρει ο κ. Αμούργης, το γεγονός αυτό δεν στέκεται εμπόδιο στο να γίνει συζήτηση με τον ενδιαφερόμενο πελάτη την παραμετοποίηση με στόχο την απόλυτη προσαρμογή του πακέτου σύμφωνα με τις ανάγκες του. «Στην εποχή του Everything as a Service, πιστεύουμε πραγματικά ότι το HP DaaS μπορεί να μεταμορφώσει μια επιχείρηση, κάνοντας την πιο ασφαλή, αποτελεσματική και κερδοφόρα».

 

Πρόσθετες υπηρεσίες

Εκτός από τις συσκευές, το HP DaaS περιλαμβάνει και μια σειρά από υπηρεσίες διαχείρισης, πρόληψης βλαβών κ.λπ. Συγκεκριμένα, μέσω του APM software που χρησιμοποιείται στο HP DaaS προσφέρεται η δυνατότητα να υπάρχουν real-time analytics, πληροφορίες και προληπτική διαχείριση που επιτρέπουν στους πελάτες να βελτιστοποιούν εργαλεία και πόρους ώστε να μπορούν να εστιάσουν παράλληλα σε εργασίες που είναι πιο ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της επιχείρησής τους.

Κάποια από τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου λογισμικού, αφορούν στη διαχείριση του lifecycle της μπαταρίας, των software solutions, CPU utilization κ.λπ.

«Όπως γνωρίζετε, καθήκον του καταστευαστή είναι να εκπαιδεύσει το κανάλι του και να του δείξει που κινείται η αγορά. Αυτή τη στιγμή κινούμαστε από ένα transactional μοντέλο σε contractual και είναι αναγκαίο μέσα σ αυτή τη λύση να προσφέρουμε, πέρα από το hardware, αξιοπιστα εργαλεία όπως το συγκεκριμένο software το οποίο με τη σειρά του θα δώσει την προστιθέμενη αξία στον συνεργάτη και κατά συνέχεια στον πελάτη».

 

Ο ρόλος των συνεργατών μας όπως πάντα για μας είναι πολύ σημαντικός και αν μη τι άλλο δεν θα έλειπε από αυτό το εγχείρημα. Συνεπώς, αυτή τη στιγμή, τρέχουμε προγράμματα εξειδίκευσης για το DaaS με σκοπό να εκπαιδεύσουμε τους συνεργάτες μας ώστε να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε και άλλα έργα.

 

Στόχος ο ηγετικός ρόλος στο MPS

Κλείνοντας, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο κομμάτι του printing και ειδικά στο A3 το οποίο αποτελεί σημαντικό στόχο της HP. Ο κ. Αμούργης τόνισε ότι η αγορά του Α3 στην Ελλάδα ακολουθεί την ίδια πορεία με εκείνη σε παγκόσμιο επίπεδο.

«Στην Ελλάδα η αγορά του A3 μεγαλώνει και φυσικά δεν θα μπορούσαμε να είμαστε απόντες από αυτό. Άλλωστε, η εξαγορά της Samsung Printing νομίζω απαντάει σε πολλές ερωτήσεις και στο κατά πόσο θέλουμε να επενδύσουμε σε αυτό το τομέα. Θα αναφερθώ πάλι στο γεγονός ότι οι συνεργάτες μας πλέον θα πρέπει να αντιμετωπίζουν αλλά και να προωθούν περισσότερο το contractual μοντέλο. Το Α3 σε συνδιασμό με τα managed print services είναι κάτι που μπορεί να τους διαφοροποιήσει σε πάρα πολλά επίπεδα».

 

Το MPS μεγαλώνει στην Ελλάδα με ρυθμούς περίπου 30% κάθε χρόνο, ως εκ τούτου αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι πελάτες βλέπουν πιο σοβαρά τη λύση των managed print services και τελικά όλο αυτό δεν αποτελούσε κομμάτι ενός trend όπως θεωρούσαν οι περισσότεροι στην αρχή.

«Στόχος μας είναι να έχουμε ηγετικό ρόλο σε αυτή την κατηγορία και να εμπλουτίσουμε περισσότερο τις υπηρεσίες μας στους συνεργάτες μας και στους πελάτες μας».

 

Related Posts