21.7 C
Athens
23/04/2024
Biztech

Η ωρίμανση των τάσεων (και της αγοράς)

Παρά το γεγονός ότι οι σύγχρονες τεχνολογικές “μέγκα”-τάσεις, δεν μπορούν να αναλυθούν εύκολα, εντούτοις, εξακολουθεί να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αλλά και σημασία, το πως ακριβώς αντιλαμβάνεται αυτές τις τάσεις ο έλληνας IT Manager, καθώς και το ποια είναι η διείσδυσή τους στη σύγχρονη ελληνική επιχείρηση.

Αυτό ακριβώς κατέστη δυνατό, όταν 267 CIOs και IT Managers από όλη την Ελλάδα, πήραν μέρος στην έρευνα “Technology Mega Trends” που διεξήχθη με την υποστήριξη της Oracle. Ειδικότερα, το Tech Channel Partner σε συνεργασία με το BizTech.gr και την Oracle, διενήργησαν την πρώτη έρευνα επί ελληνικού “εδάφους”, σχετικά με 4 από τα σημαντικότερα τεχνολογικά trends στα οποία περιλαμβάνονται το cloud computing, τα engineered συστήματα, τα big data και τα social media

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 55% των ερωτηθέντων έχει ήδη υιοθετήσει λύσεις cloud στην επιχείρησή του, το 27% το εξετάζει, και μόλις το 18% δεν το έχει ακόμη “ενστερνιστεί”. Αξίζει να σημειωθεί το γεγονός πως, από όσους δεν έχουν υιοθετήσει κάποια λύση cloud (ασχέτως με το αν θα το πράξουν στο άμεσο μέλλον ή όχι), μόλις το 49% προβάλλουν την ασφάλεια σαν έναν από τους λόγους. Η έλλειψη τεχνογνωσίας με 77,6% είναι ο σημαντικότερος λόγος, γεγονός που μεταφράζεται στο ότι 3 στους 4 CIOs προσπαθούν να περάσουν στο cloud κάποιες από τις επιχειρηματικές υπηρεσίες και διαδικασίες τους, και απλά δεν είναι σίγουροι για το πως ακριβώς θα το πράξουν.

Περνώντας σε όσους έχουν ήδη υιοθετήσει το cloud, παρατηρούμε ότι η βασικότερη λύση που έχουν επιλέξει είναι η διάθεση χώρου αποθήκευσης, σε ποσοστό 67% (2 στις 3 επιχειρήσεις). Περίπου 1 στους 2 (51%) έχει προχωρήσει σε κάποια cloud υλοποίηση επιχειρηματικής εφαρμογής, 1 στους 3 (34,7%) λαμβάνει υπολογιστική ισχύ μέσω του “σύννεφου”, ενώ το 30,6% χρησιμοποιεί στο cloud κάποια βάση δεδομένων.

Αυτοί οι “πρωτοπόροι” του cloud, επέλεξαν να το υιοθετήσουν κυρίως για λόγους μείωσης κόστους (63,3%), για ταχεία υλοποίηση υπηρεσιών (55,1%), για να απλοποιήσουν το ΙΤ τους (51%), για να αυξήσουν την απόδοσή τους (49%) αλλά και για να βελτιώσουν την ασφάλεια συγκεκριμένων διαδικασιών (40,8%).

Παρατηρούμε δηλαδή ότι στοιχεία όπως η απόδοση και η ασφάλεια, που θεωρούνταν μειονεκτήματα του cloud, είναι πλέον λόγοι υλοποίησης! Και σωστά, θα προσθέταμε, αφού για παράδειγμα, το security της αποθήκευσης δεδομένων εκτός cloud είναι -τελικά- πολύ χαμηλότερο, κάτι που οι υπεύθυνοι μηχανογράφησης ανακαλύπτουν όταν “ξετινάζουν” το cloud προκειμένου να δουν εάν μπορούν να το εμπιστευτούν.

Στον τομέα των engineered συστημάτων, οι ερωτηθέντες θεωρούν πως ο όρος αφορά σε “Hardware και software που έχουν σχεδιαστεί να συνεργάζονται”, γεγονός που καταδεικνύει ότι υπάρχει σημαντικός βαθμός ωριμότητας, τουλάχιστον σε επίπεδο ενημέρωσης και κατανόησης της τεχνολογίας.

Η αύξηση της απόδοσης είναι κατά τη γνώμη του 52,8% το σημαντικότερο πλεονέκτημα ενός engineered συστήματος, με την αύξηση της ταχύτητας να ακολουθεί (παρόμοιες αλλά όχι ταυτόσημες έννοιες) με 41,6%, ενώ στην τρίτη θέση έχουμε πρακτικά τριπλή… “ισοβαθμία” μεταξύ «μείωσης λειτουργικού κόστους”, “επεξεργασίας μεγαλύτερου φόρτου εργασίας” και “απλοποίησης του ΙΤ”.

Σε ό,τι αφορά τα big data, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, αφού το τι ακριβώς αντιπροσωπεύει ο όρος μπορεί να διαφέρει (έστω και ελαφρά) ανάλογα με τον ερωτηθέντα. Το 50,6% πιστεύει ότι ο όρος big data αφορά κυρίως σε “δεδομένα που δεν μπορούν να επεξεργαστούν με παραδοσιακές μεθόδους”, και το 47,2% σε “δεδομένα που ο όγκος τους υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο μέγεθος”.

Η χρησιμότητα των σχετικών λύσεων φαίνεται να αφορά (πάντα σύμφωνα με την έρευνα) κυρίως σε Δημόσιο (82%), Τηλεπικοινωνίες (74%) και Χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (65%), ενώ σημαντική θεωρείται η συμβολή τους και στον τομέα της Υγείας (53%) αλλά και της Έρευνας (56%). Μάλιστα, η συντριπτική πλειοψηφία (74,2%) των IT Managers συμφωνεί στο ότι αυτή η χρησιμότητα έγκειται κυρίως στο γεγονός ότι οι λύσεις big data συμβάλλουν στην “αξιοποίηση κάθε είδους δεδομένου σε πραγματικό χρόνο”. Σημαντική (51,7%) είναι επίσης και η συμβολή τους στην “ανάλυση what-if σεναρίων και υποθέσεων”, ενώ άνω του 41% θεωρεί πως η “παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών” αλλά και η “πρόβλεψη και διαχείριση ρίσκου” αποτελούν τομείς όπου επίσης οι λύσεις big data μπορούν να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τα social media, 3 στους 4 ερωτηθέντες απάντησαν θετικά στην ερώτηση “χρησιμοποιείτε τα social media για την εσωτερική ή/και εξωτερική σας επικοινωνία;”, ενώ τα τμήματα marketing (84,3%), πωλήσεων (75,3%) και εξυπηρέτησης πελατών (51,7%), είναι αυτά που αναμένεται να ωφεληθούν περισσότερο από τη χρήση τους.

Σχετικά άρθρα

Το ERP αλλάζει, οι ευκαιρίες διευρύνονται

Kitriniaris

Ψηφιακός Μετασχηματισμός με HPE SimpliVity για την PROTO

Giorgos Athanassiadis

Πλήθος βραβεύσεων για τη SoftOne στα Impact BITE Awards 2022

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα