21 C
Athens
26/04/2024
Biztech

H αγορά των smartphones επιστρέφει σε θετική ανάπτυξη το τέταρτο τρίμηνο του 2020

Η παγκόσμια αγορά smartphone συνέχισε τη βελτίωση το τελευταίο τρίμηνο του 2020 επιστρέφοντας στην ανάπτυξη καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων 4,3% σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία από της IDC ο όγκος πωλήσεων ήταν 385,9 εκατομμύρια συσκευές κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

Ενώ σε όλο το έτος σημειώθηκε μείωση 5,9% σε σύγκριση με το 2019, η πρόοδος προς την ανάκαμψη της αγοράς ήταν εντυπωσιακή και η IDC πιστεύει ότι η δυναμική προς το 2021 θα παραμείνει ισχυρή.

Όπως γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις, οι αναλυτές προσπαθούν να εντοπίσουν τους λόγους πίσω από τα νούμερα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση οι λόγοι ήταν διάφοροι με πρώτο την αυξημένη ζήτηση για συσκευές 5G, αλλά και την αύξηση της δημοτικότητας των συσκευών του μεσαίου και χαμηλού τμήματος της αγοράς.

Μια άλλη παράμετρος που εξετάζεται είναι το γεγονός ότι εξαιτίας των lockdowns, οι καταναλωτές μην μπορώντας να ξοδέψουν χρήματα σε αναψυχή, ταξίδια και φαγητό, στράφηκαν σε καταναλωτικά αγαθά, με το μεγαλύτερο κομμάτι της πίττα να κερδίζει τη τεχνολογία και κατ’ επέκταση η κινητή τηλεφωνία.

Εκτός από όλους αυτούς τους παράγοντες, η γρήγορη ανάκαμψη και η ανθεκτικότητα της αλυσίδας εφοδιασμού των smartphones έπαιξε σημαντικό ρόλο στο θετικό πρόσημο του 4Q20.  

Ανακατατάξεις στο Top5

Όσον αφορά τους κατασκευαστές, υπήρξε μια σαφής αλλαγή θέσεων μεταξύ των εταιρειών του Top 5. Η Apple σημείωσε εκπληκτική απόδοση στο 4Q20, επιστρέφοντας στην πρώτη θέση με 90,1 εκατομμύρια συσκευές, καθοδηγούμενη από την επιτυχία της σειράς iPhone 12. Πρόκειται για τον υψηλότερο όγκο αποστολών από έναν κατασκευαστή σε ένα μόνο τρίμηνο και οδήγησε σε μερίδιο αγοράς 23,4% και αύξηση 22,2% σε ετήσια βάση. Η Samsung κατατάχθηκε στη δεύτερη θέση με 73,9 εκατομμύρια αποστολές συσκευών και μερίδιο αγοράς 19,1%. Με τη συνεχιζόμενη επιτυχία της σειράς Α και ανάπτυξη σε σχεδόν κάθε περιοχή, η Samsung σημείωσε ετήσια αύξηση 6,2%.

Η Xiaomi τερμάτισε στην τρίτη θέση με αποστολές 43,3 εκατομμυρίων συσκευών και 11,2% μερίδιο αγοράς. Η εταιρεία κατέγραψε την υψηλότερη ετήσια ανάπτυξη στο συγκεκριμένο τρίμηνο με ποσοστό 32%. Η OPPO ήταν τέταρτη με αποστολές 33,8 εκατομμυρίων συσκευών και 8,8% μερίδιο αγοράς. Και οι δύο εταιρείες επωφελήθηκαν από την πτώση της Huawei, αυξάνοντας τα ποσοστά τους, εστιάζοντας σε επιθετικά χαρτοφυλάκια προϊόντων και οικοδόμηση συνεργασιών.

Η Huawei έπεσε στην πέμπτη θέση με αποστολές 32,3 εκατομμυρίων συσκευών και 8,4% μερίδιο αγοράς. Η εταιρεία συνεχίζει να υποφέρει υπό το βάρος των αμερικανικών κυρώσεων και σημείωσε δραματική μείωση της τάξης του 42,4% σε ετήσια βάση.

Παγκόσμια αγορά smartphone – Q4 2020 (σε εκατομμύρια τεμάχια)

4Q204Q204Q192Q192Q20/1Q19
ΕΤΑΙΡΕΙΑΌγκος πωλήσεωνΜερίδιο αγοράςΌγκος πωλήσεωνΜερίδιο αγοράςΑνάπτυξη
Apple90,123,4%73,819,9%22,2%
Samsung73,919,1%69,518,8%6,2%
Xiaomi43,311,2%32,88,9%32,0%
OPPO33,88,8%30,68,3%10,7%
Huawei32,38,4%56,215,2%-42,4%
Άλλοι112,429,1%107,128,9%5,0%
ΣΥΝΟΛΟ385,9100,0%369,9100,0%4,3%

Πηγή: IDC Quarterly Mobile Phone Tracker, Ιανουάριος 2021

Σχετικά άρθρα

Η εταιρική ηγεσία στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού

Giorgos Athanassiadis

D-Link – Oktabit: Δέκα χρόνια επιτυχημένης συνεργασίας

Kitriniaris

Bewise: Συνεργασία με τις VNT Partners & BSS TAX

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα