22.7 C
Athens
25/04/2024
Biztech

GfK: Τάσεις σταθεροποίησης στην αγορά το α’ τρίμηνο

Συνεχίζονται οι ενδείξεις ότι η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έχει αρχίσει να σταθεροποιείται, καθώς ο ρυθμός πτώσης των συνολικών πωλήσεων είναι πλέον μονοψήφιος. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της GfK που αφορούν το α’ τρίμηνο του 2013.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας GfK Temax για την Ελλάδα, η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων διαμορφώθηκε κατά το α’ τρίμηνο του 2013 στα 406 εκατ. ευρώ με την πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2012 να είναι στο 9%. Το ποσοστό αυτό είναι από τα μικρότερα της τελευταίας 3ετίας, διάστημα κατά το οποίο η συγκεκριμένη αγορά έχει δεχθεί ιδιαίτερα ισχυρά πλήγματα από την οικονομική αγορά.

Η εκτίμηση των αναλυτών της GfK είναι πως η αίσθηση των καταναλωτών είναι πλέον πως η ελληνική οικονομία είναι πιο σταθερή, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τν τόνωση της διάθεσης για αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών.

Αξιοσημείωτο είναι, μάλιστα, ότι ο τομέας προϊόντων τεχνολογίας παρουσίασε ένα σχετικά θετικό αποτέλεσμα με τη μικρότερη μείωση της τάξης του 1,5%, ακολουθούμενος από τον τομέα των μικρών οικιακών συσκευών που παρουσίασε μείωση μόνο κατά 5,9%. Οι τομείς των τηλεπικοινωνιών και των μεγάλων οικιακών συσκευών κατέγραψαν τις χαμηλότερες αποδόσεις με μείωση 13,6% και 13% αντίστοιχα. Οι τομείς των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων και των ειδών εξοπλισμού γραφείου παρουσίασαν σχετικά καλύτερη απόδοση σημειώνοντας μείωση κατά 6,9% και 6,4% αντίστοιχα.

Στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα, ο τζίρος έφθασε τα 80,3 εκατ. ευρώ με την πτώση στο -6,9% σε ετήσια βάση. Η βοήθεια από την μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση αποδείχθηκε σημαντική, ενώ τα προϊόντα ήχου (Audio Home) που προσφέρθηκαν συνδυαστικά με την αγορά τηλεοράσεων οδήγησαν σε πτώση της μέση τιμής πώλησης των συσκευών Home Theater και παρά την απόδοση από πλευράς τεμαχίων σημειώθηκε σημαντική μείωση της τάξης του 18,5% σε αξία.

Στα φωτογραφικά είδη υπήρξε μία επιβράδυνση της πτώσης που ήταν στο -8,2% με τον τζίρο στα 9,8 εκατ. ευρώ, ενώ αξιοσημείωτη είναι η αύξηση πωλήσεων στις κάμερες με εναλλασσόμενους φακούς και στις mirrorless συσκευές, με τις τελευταίες να διπλασιάζονται.

Στις τηλεπικοινωνίες, υπήρξε μεν πτώση 13,6% αλλά ο τομέας παρέμεινε ο μεγαλύτερος με πωλήσεις 115,2 εκατ. ευρώ και τα smartphones να συνεχίζουν να έχουν θετική απόδοση, φθάνοντας στο α’ τρίμηνο να αποτελούν το 50% των πωλήσεων κινητών τηλεφώνων. Σε γενικές γραμμές η μέση τιμή μειώθηκε λόγω της εμφάνισης οικονομικότερων μοντέλων στα καταστήματα.

Στις μεγάλες οικιακές συσκευές η πτώση ήταν στο -13% με την αξία στα 78 εκατ. ευρώ. Η μέση τιμή παρουσίασε επίσης πτώση λόγων προσφορών των λιανέμπορων. Ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών έφθασε σε αξία τα 33,6 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μια μείωση της τάξης του 5,9%. Παρ’ όλα αυτά ο τομέας παρουσιάζει μια πιο θετική εικόνα. Πιο συγκεκριμένα, αν και όλες σχεδόν οι κατηγορίες παρουσίασαν μείωση, ο ρυθμός μείωσης στο σύνολο του τομέα είναι σημαντικά χαμηλότερος, γεγονός που εξηγείται από την συνήθεια των καταναλωτών να παραμένουν στο σπίτι.

Ο τομέας των προϊόντων τεχνολογίας παρουσίασε μια μικρή μόνο μείωση της τάξης του 1,5% κατά το α’ τρίμηνο του 2013, φθάνοντας σε αξία τα 83,6 εκατομμύρια ευρώ. Η αγορά των tablets παρουσίασε θετική απόδοση αυτό το τρίμηνο λόγω της αύξησης του ανταγωνισμού με την είσοδο περισσότερων κατασκευαστών στην αγορά. Αυτή η αύξηση σε τεμάχια πραγματοποιήθηκε σε οικονομικότερα μοντέλα με λιγότερα χαρακτηριστικά. Συνεπώς οι συσκευές 3G παρουσίασαν πτώση με τους καταναλωτές να στρέφονται σε συσκευές Wi-Fi.

Τέλος, ο τομέας Εξοπλισμός Γραφείου παρέμεινε σχετικά σταθερός κατά το 1ο τρίμηνο του 2013, με μια μικρή μείωση της τάξης του 6,4% φθάνοντας σε αξία τα 5,5 εκατομμύρια ευρώ. Τα πολυμηχανήματα και οι εκτυπωτές παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα, εντούτοις και οι δύο κατηγορίες κατέγραψαν μείωση συνολικά. Το ίδιο διάστημα, οι πωλήσεις των εκτυπωτών laser ξεπέρασαν τους εκτυπωτές inkjet ενώ τα mini πληκτρολόγια επωφελήθηκαν από την απόδοση των tablets.

Δημήτρης Μαλλάς

H έρευνα της GfK Temax είναι διαθέσιμη στο link που ακολουθεί.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Σχετικά άρθρα

Incident Management app: Ποτέ πριν η διαχείριση ενός έργου δεν ήταν τόσο εύκολη

Giorgos Athanassiadis

Τα MFPs σέρνουν τον χορό των πωλήσεων στο imaging

Kitriniaris

Έρχεται το ψηφιακό Ευρώ; Δεν ξέρουμε ακόμα…

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα