21.4 C
Athens
26/04/2024
Biztech

Gaming PCs: Μια αγορά που… πάει με χίλια

Η αγορά των Gaming PC

Παρά τις αρνητικές και συχνά καταστροφικές συνέπειες της παγκόσμιας πανδημίας, η εξάπλωση του COVID-19 δημιούργησε σημαντικές ευκαιρίες στον κλάδο ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης. Με εκατομμύρια ανθρώπους έγκλειστους στο σπίτι, η αγορά του gaming έχει επωφεληθεί από τις πρωτόγνωρες αυτές συνθήκες. Ως αποτέλεσμα, οι παγκόσμιες πωλήσεις Gaming PCs και οθονών αναμένεται να αυξηθούν κατά 16,2% σε ετήσια βάση σε 49,6 εκατομμύρια τεμάχια το 2020, σύμφωνα με το Worldwide Quarterly Gaming Tracker της IDC. Αυτή η αύξηση αναμένεται να συνεχιστεί έως το 2024, καθώς οι πωλήσεις αυξάνονται στα 61,9 εκατομμύρια τεμάχια με έναν πενταετή σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 5,7%.

Μολονότι προέκυψαν προβλήματα εφοδιασμού όσον αφορά το hardware κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, οι δαπάνες για gaming software και υπηρεσίες συνέχισαν να αυξάνονται μαζί με τις ώρες του gaming, σύμφωνα με τον Jitesh Ubrani (esearch manager του Worldwide Mobile Device Trackers της IDC). Οι επόμενοι έξι έως δώδεκα μήνες θα είναι καθοριστικοί, μιας και προβλέπεται σημαντική ανάπτυξη στα Gaming PCs, καθώς οι νέες GPUs από τους “βετεράνους” Nvidia και AMD αλλά και την Intel αναμένεται να μειώσουν τις τιμές, αυξάνοντας ταυτόχρονα τις επιδόσεις. Επιπλέον, νέοι τίτλοι παιχνιδιών και υποστήριξη των υπαρχόντων τίτλων προβλέπεται ότι θα οδηγήσουν και στην ανανέωση του εξοπλισμού.

Πέρα από το gaming hardware, οι νέες κυκλοφορίες παιχνιδομηχανών και game streaming από υπηρεσίες cloud όπως η Luna, το Stadia και το Xbox Game Pass πρόκειται να έχουν θετικό αντίκτυπο στις πωλήσεις Gaming PCs και οθονών, καθώς αυτές οι υπηρεσίες είναι πιθανό να… ανοίξουν την όρεξη των επίδοξων gamers. Οι νέες GPUs, ο αυξημένος χρόνος που αφιερώνεται στο gaming και γενικότερα οι εξελίξεις στο gaming έχουν ενισχύσει την ανάγκη για συστήματα και οθόνες gaming που να μπορούν να συμβαδίσουν, σύμφωνα με τον Jay Chou (research manager του Worldwide PC Monitor Tracker της IDC).

Η αγορά ανταποκρίθηκε με πολλές ελκυστικές οθόνες για Gaming PCs. Οι εξελίξεις με τη μορφή cloud gaming, θα βοηθήσουν και τους entry-level ιδιοκτήτες υπολογιστών να ξεκινήσουν να ασχολούνται σοβαρά με το gaming και σε βάθος χρόνου αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να ωφελήσει περαιτέρω την αγορά, καθώς ορισμένοι χρήστες θα επιλέξουν να αναβαθμίσουν τον gaming εξοπλισμό τους για ακόμα πιο ανταγωνιστική εμπειρία.

Ο αυξανόμενος αριθμός ατόμων που αφιερώνουν περισσότερο χρόνο σε εσωτερικούς χώρους και online εν μέσω lockdown προκάλεσε αύξηση των πωλήσεων Gaming PCs (desktop και laptop) στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, σύμφωνα με το Worldwide Quarterly Gaming Tracker data της IDC. Το δεύτερο τρίμηνο του 2020, οι χώρες EMEA σημείωσαν πωλήσεις 2 εκατομμυρίων τεμαχίων, ποσοστό αύξησης 33% σε ετήσια βάση. Η αυξανόμενη τάση αναμένεται να συνεχιστεί το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους, με αποτέλεσμα αύξηση 16,4% YoY και 8,2 εκατομμύρια πωλήσεις τεμαχίων για το έτος 2020.

Τα Gaming PCs αναμένεται να αντιπροσωπεύουν πάνω από το 36% αυτού του αριθμού, με σχεδόν 3 εκατομμύρια τεμάχια να πωλούνται έως το τέλος του έτους. Οι στατιστικές δείχνουν ότι τα gaming laptops αναμένεται να αυξηθούν στα 5,23 εκατομμύρια τεμάχια που πωλήθηκαν το 2020 ή 64% συνολικών πωλήσεων τεμαχίων στις χώρες του EMEA φέτος.

Σύμφωνα με σχετική έρευνα του SafeBettingSites.com, ο κλάδος των video games είναι ένας από τους λίγους που έχουν παρουσιάσει ανάπτυξη το 2020, με εκατομμύρια ανθρώπους να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο σε εσωτερικούς χώρους και online εν μέσω της πανδημίας COVID-19. Ο αυξανόμενος αριθμός ατόμων που επιλέγουν video games ως κύρια ψυχαγωγία στο σπίτι τους οδήγησε σε ένα σημαντικό άλμα στις πωλήσεις εξοπλισμού gaming.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, τα έσοδα από τις παγκόσμιες πωλήσεις Gaming PCs αναμένεται να αγγίξουν τα $39,2 δις εντός του 2020, μια αύξηση 60% μέσα σε πέντε χρόνια.

Το 2015, η παγκόσμια αγορά Gaming PCs άγγιξε τα 24,6 δις δολάρια σε έσοδα, αποκάλυψαν τα στοιχεία του Jon Peddie Research. Οι πωλήσεις high-end PCs αντιστοιχούσαν στο 45% αυτής της αξίας, ακολουθούμενες από mid-range και entry-level Gaming PCs με μερίδιο αγοράς 30% και 25% αντίστοιχα.

Κατά τη διάρκεια των επόμενων δώδεκα μηνών, τα παγκόσμια έσοδα από πωλήσεις Gaming PCs αυξήθηκαν σχεδόν κατά 23% στα 30,2 δις δολάρια και συνέχισαν να αυξάνονται έκτοτε.

Οι high-end gaming υπολογιστές εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν τη μεγαλύτερη ροή εσόδων της παγκόσμιας αγοράς Gaming PCs, που αναμένεται να αποφέρει κέρδη 18,5 δις δολαρίων ή 47% των συνολικών εσόδων εντός του 2020.

Οι πωλήσεις mid-range Gaming PCs αναμένεται να αγγίξουν μερίδιο αγοράς 34% φέτος, αύξηση 4% από το 2015, αποφέροντας έσοδα 13,4 δις δολάρια. Τα έσοδα από τα entry-level gaming συστήματα αναμένεται να αυξηθούν 21,7% YoY σε 7,3 δις δολάρια το 2020.

Τα δεδομένα του Jon Peddie Research αποκάλυψαν επίσης ότι τα mid-range Gaming PCs παρουσίασαν τη σημαντικότερη αύξηση εσόδων από πωλήσεις, της τάξης του 76% μεταξύ 2015 και 2020. Ακολουθούν τα high-end Gaming PCs, με αύξηση εσόδων κατά 72% την περίοδο αναφοράς.

Παγκόσμια αγορά gaming PC

20152020Ανάπτυξη
High-end45%47%4%
Mid-range30%34%13%
Entry-level25%19%-24%
Αξία αγοράς (σε δις δολάρια)24,639,360%

Σύμφωνα με την John Peddie Research η πανδημία του COVID-19 έχει δημιουργήσει μια πολύ μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις των gaming PCs με τη συνολική αγορά να πλησιάζει τα 40 δισεκατομμύρια δολάρια για φέτος μια αύξηση σχεδόν 60% σε βάθος πενταετίας.
Είναι αξιοσημείωτο ότι το 2020 το high-end κομμάτι της αγοράς αντιπροσωπεύει σχεδόν το 50% των συνολικών πωλήσεων.
Πηγή: John Peddie Research

Πρόβλεψη PC gaming ανά κατηγορία προϊόντος 2020-2024
(πωλήσεις σε εκατομμύρια)

Κατηγορία προϊόντος2020 όγκος πωλήσεων2020 μέση τιμή πώλησης2024 όγκος πωλήσεων2024 μέση τιμή πώλησης2020-2024 ανάπτυξη
Desktop14,8$69915,8$6711,60%
Οθόνες12,4$34816$3416,40%
Notebook22,3$96730,2$9557,90%
ΣΥΝΟΛΟ49,661,95,70%

Όλα τα στοιχεία αντιπροσωπεύουν δεδομένα πρόβλεψης.
Η IDC αναγνωρίζει ως Gaming PCs desktops ή notebooks συστήματα που διαθέτουν Premium ή Performance grade GPU. Σε αυτά περιλαμβάνει τις mid-range και high-end κατηγορίες από Nvidia και AMD. Οι επαγγελματικού επιπέδου GPU όπως οι Quadro ή Radeon Pro εξαιρούνται από τον ορισμό Caming PC της IDC. Ομοίως, η IDC θεωρεί προσδιορίζει τις gaming οθόνες ως εκείνες με ρυθμό ανανέωσης 100 Hz ή υψηλότερο.

Σχετικά άρθρα

Τα Buffalo Wings & Rings εξοπλίζονται με Posiflex

Νέα, εντυπωσιακά Spectre, Envy και Omen από την HP

Giorgos Athanassiadis

Οι εφαρμογές Prisma Win της Megasoft υποστηρίζουν την πλατφόρμα Lotify της ΑΑΔΕ

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα