21.8 C
Athens
24/04/2024
Biztech

Fire: Το νέο killer app της κινητής είναι η ίδια η συσκευή

Μία από τις ενδιαφέρουσες συζητήσεις, που καλά κρατεί εδώ και χρόνια, αφορά στο επόμενο Killer application μετά το SMS. Πολύ μελάνι έχει χυθεί για αυτό το ζήτημα, άπειρες εφαρμογές έχουν παρουσιαστεί, αλλά καμία δεν έδειχνε ικανή  για να παίξει αυτό το ρόλο. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα απάντηση στο άνω ζήτημα έρχεται να δώσει η Amazon, επιβεβαιώνοντας για μία ακόμη φορά ότι μια εξωτερική ματιά, ίσως, δίνει καλύτερα την απάντηση στα ζητήματα που ταλανίζουν μια αγορά, αφού τα μέλη της αποτελούν, συνήθως, μέρος του προβλήματος.

Η Amazon, λοιπόν, παρουσίασε πριν από λίγες μέρες το νέο της προϊόν με την ονομασία Fire Phone. Πρόκειται για ένα αρκετά εντυπωσιακό προϊόν που καταφέρνει, μάλιστα, να καινοτομεί και σε αρκετά θέματα, με, ίσως, πλέον προφανές το interface, το οποίο διαθέτει προοπτική, δίνοντας την αίσθηση του βάθους. Μάλιστα, το interface αλλάζει με βάση τον τρόπο που ο χρήστης το κρατά και το μετακινεί. Για να στηριχθεί ακόμη περισσότερο το εν λόγω χαρακτηριστικό, το Amazon Fire διαθέτει τέσσερις κάμερες στην εμπρός πλευρά του. Όσο εντυπωσιακό και αν είναι, όμως, το εν λόγω χαρακτηριστικό δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση το USP του Fire Phone.

Αυτός ο ρόλος ανήκει στο χαρακτηριστικό Firefly. Αν κάποιος ήθελε να το περιγράψει σε λίγες λέξεις θα μπορούσε να του βάλει τον τίτλο: “Το Amazon στο χέρι σας”. Και στην πραγματικότητα ελάχιστα απέχει από κάτι τέτοιο. Στην ουσία, με το πάτημα ενός κουμπιού και μόνο, το Fire Phone ενεργοποιεί την τεχνολογία Firefly, η οποία αναγνωρίζει εκτυπωμένες διευθύνσεις web και email, τηλεφωνικούς αριθμούς QR και barcodes, artwork, ταινίες, μουσική και εκατομμύρια προϊόντα, κάνοντας εξαιρετικά απλή την ανακάλυψη πληροφοριών γύρω από το κάθε προϊόν, το διαμοιρασμό του σε φίλους και, το βασικότερο, ο χρήστης μπορεί να το αγοράσει άμεσα, είτε από το Amazon, είτε από τα συνεργαζόμενα καταστήματα.

Με άλλα λόγια, το Amazon αυτό που κάνει είναι ότι δεν απασχολείται να ανακαλύψει το νέο killer app και στην ουσία μετατρέπει το smartphone στο νέο killer app για το online shopping. Ο καταναλωτής- χρήστης έχει στα χέρια του τη μοναδική συσκευή που, κυριολεκτικά, δεν αποχωρίζεται ποτέ και μπορεί να πραγματοποιεί, ανά πάσα στιγμή, αγορές για οτιδήποτε δει γύρω του.
Ένα ακόμη πιο σημαντικό, όμως, σημείο, το οποίο δεν φαίνεται με την πρώτη ματιά, είναι ότι το Firefly αντικαθιστά πλήρως την ανάγκη αναζήτησης μέσω του Google για να βρεις αυτό που θες να αγοράσεις. Με άλλα λόγια, η Amazon μπαίνει για τα καλά στα χωράφια της Google, όπως ακριβώς όμως έχει κάνει αντίστροφα και η Google κατά καιρούς, ιδιαίτερα στην Αμερική. Η Google δεν θέλει απλά να δείχνει μια διαφήμιση ενός προϊόντος στους καταναλωτές και να τους κατευθύνει να το αγοράσουν κάπου αλλού. Θέλει να κάνει την πρότασή του ακόμα πιο δελεαστική, αποδεικνύοντας στους διαφημιζόμενους ότι οι χρήστες αγοράζουν αυτό που βλέπουν. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που η Google ξεκίνησε το πρόγραμμα Trusted Stores πριν από λίγα χρόνια, έχοντας και σαν στόχο τη δημιουργία ενός σχήματος loyalty για τους πελάτες.

Αντίστοιχα, μια σειρά από έρευνες καταδεικνύουν ότι και η Apple έχει σαν στόχο να μπει πιο δυναμικά στο χώρο του shopping, με τη βοήθεια της δικής της υπηρεσίας online πληρωμών. Η Google βρίσκεται ήδη στο χώρο μέσω του Google Wallet, αλλά η Apple διαθέτει στο iTunes μια βάση 800 εκατομμυρίων πιστωτικών καρτών, κάτι που της δίνει το δικαίωμα να ελπίζει ότι έχει καλές προοπτικές στο χώρο. Η μάχη ανάμεσα στους γίγαντες της τεχνολογίας ξεφεύγει κατά πολύ από τα θέματα αγορών, αναζήτησης και διαφήμισης.

Όλες οι προαναφερόμενες εταιρείες διαθέτουν tablets, smartphones αλλά και συσκευές που συνδέονται στην τηλεόραση. Ο στόχος τους, με όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, είναι να μη χάσουν ούτε ελάχιστο από το μερίδιο αγοράς που διαθέτουν. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να τους ανήκει η συνολική αλυσίδα πραγματοποίησης μιας αγοράς, από τη στιγμή της διαφήμιση του προϊόντος στην αγορά μέχρι την παράδοσή του. Αν μάλιστα τους ανήκει και η συσκευή που κάνει όλα τα παραπάνω, τα πράγματα είναι ακόμη καλύτερα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα