Οι παγκόσμιες πωλήσεις έξυπνων οικιακών συσκευών ανήλθαν σε 801,5 εκατομμύρια τεμάχια το 2020, σημειώνοντας αύξηση 4,5% σε σχέση με το 2019. Μέχρι το 2025 ο όγκος αυτός προβλέπεται να ξεπεράσει τα 1,4 δισεκατομμύρια, με έναν πενταετή ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 12,2%, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πρόσθετες ευκολίες που προκύπτουν από προϊόντα οικιακού αυτοματισμού και «ambient computing» μέσω έξυπνων ηχείων και άλλων προϊόντων ΙοΤ.
Σύμφωνα με την IDC οι πωλήσεις έξυπνων οικιακών συσκευών παρέμειναν αρκετά ανθεκτικές κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πανδημίας Covid-19. Η αγορά αντιμετώπισε ορισμένες προκλήσεις το 2020, ως αποτέλεσμα της υψηλής ανεργίας, της άνισης οικονομικής ανάκαμψης και των μέτρων lockdown, μεταξύ άλλων. Ωστόσο, το 2020 σημειώθηκε θετική ετήσια αύξηση σε όλες τις κατηγορίες συσκευών.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει παίξει το γεγονός ότι πλέον οι καταναλωτές έχουν μετατοπίσει τις προτεραιότητές τους από τις διακοπές και εξόδους για διασκέδαση σε άλλους τομείς όπως η άνεση και η ψυχαγωγία στο σπίτι. Ως εκ τούτου, οι έξυπνες οικιακές συσκευές, όπως τα streaming boxes/sticks, τα έξυπνα ηχεία, οι συσκευές ασφαλείας, τα έξυπνα φώτα και άλλα, έχουν παρουσιάσει πολύ καλή απόδοση τον τελευταίο χρόνο.
Το μεγαλύτερο μερίδιο αναμένεται να έχουν οι Ηνωμένες Πολιτείες καθώς η IDC προβλέπει ότι μέχρι το 2025 ο όγκος αποστολών θα αυξηθεί κατά 3,8% αντιπροσωπεύοντας 451,3 εκατομμύρια συσκευές. Η Κίνα θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά σε ό,τι αφορά τον όγκο έως το 2023, αλλά θα ξεπεράσει τις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το τέλος του 2024 με ένα πενταετές CAGR της τάξης του 21,9%. Ο Καναδάς και η Δυτική Ευρώπη θα παρουσιάσουν πενταετή ρυθμούς ανάπτυξης 17,7% και 14,7% αντίστοιχα.
«Ενώ οι ανεπτυγμένες αγορές θα οδηγήσουν αναμφίβολα τον όγκο των αποστολών, οι αναδυόμενες αγορές όπως η Ινδία και η Λατινική Αμερική αναμένεται να γίνουν γρήγορα τα επόμενα πεδία μάχης για εταιρείες όπως η Google και η Amazon που κυριαρχούν επί του παρόντος στη συγκεκριμένη αγορά», δήλωσε ο Jitesh Ubrani, διευθυντής έρευνας του τομέα Mobile and Consumer Device Trackers της IDC.
Smart TVs και streaming boxes στην πρώτη γραμμή
Οι συσκευές ψυχαγωγίας βίντεο αναμένεται να κυριαρχήσουν, αντιπροσωπεύοντας το 27,6% του όγκο παγκόσμιων πωλήσεων έως το 2025 λόγω της πτώσης του κόστους και εξέλιξης της τεχνολογίας. Χαρακτηριστικά όπως η ανάλυση 8Κ, ο υψηλότερος ρυθμός ανανέωσης, το HDR, τα μεγαλύτερα μεγέθη και η ενοποίηση με έξυπνους βοηθούς και streaming πλατφόρμες, οδηγούν πολλούς καταναλωτές να αναβαθμίσουν τις τηλεοράσεις τους. Οι οικιακές συσκευές παρακολούθησης/ασφάλειας όπως οι έξυπνες κάμερες και οι έξυπνες κλειδαριές θα αντιπροσωπεύουν το 21,2% των αποστολών το 2025 με CAGR 13,0%. Η ανάπτυξη των έξυπνων ηχείων και των οθονών αναμένεται να επιβραδυνθεί τα επόμενα χρόνια καθώς η εγκατεστημένη βάση αυτών των συσκευών πλησιάζει στην ωρίμανση και οι καταναλωτές αναζητούν άλλους τρόπους για πρόσβαση σε έξυπνους βοηθούς στο σπίτι, όπως θερμοστάτες, λευκές συσκευές και τηλεοράσεις.
Ωστόσο, παρά τη σημαντική ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς, ένας σημαντικός παράγοντας συγκράτησης αποτελεί η ανησυχία των καταναλωτών σχετικά με την ασφάλεια και το απόρρητο, αλλά και το οικονομικό κόστος των υπηρεσιών.
Η οικονομική αβεβαιότητα που απορρέει από την αστάθεια της αγοράς εργασίας σε όλο τον κόσμο έχει οδηγήσει πολλούς καταναλωτές σε μια στάση αναμονής.
Smart home, όγκος, μερίδιο αγοράς και ανάπτυξη κατά κατηγορία, 2020 και 2025 (όγκος σε εκατομμύρια)
2020 | 2020 | 2025 | 2025 | 2Q20-2025 | |
---|---|---|---|---|---|
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ | Όγκος πωλήσεων | Μερίδιο αγοράς | Όγκος πωλήσεων | Μερίδιο αγοράς | GAGR |
Video Entertainment | 296,3 | 37,00% | 393,5 | 27,60% | 5,80% |
Home Monitoring/Security | 164,2 | 20,50% | 302,5 | 21,20% | 13,00% |
Smart Speaker | 130,7 | 16,30% | 205,9 | 14,40% | 9,50% |
Άλλα | 210,3 | 26,20% | 526,4 | 36,90% | 20,10% |
ΣΥΝΟΛΟ | 801,5 | 100% | 1.428,30 | 100% | 12,20% |
Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Smart Home Device Tracker, 25 Μαρτίου 2021