Detachables για τον λαο!

Επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις για συρρίκνωση της παγκόσμιας αγοράς tablets για το 2015 αφού σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC για το σύνολο του έτους, πωλήθηκαν 206,8 εκατ. τεμάχια έναντι 230,1 εκατομμυρίων το 2014 (-10,1%). Στον αντίποδα βρέθηκαν ωστόσο τα detachables, τα οποία σύμφωνα με την IDC είναι το form factor που θα πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια στις επιλογές των καταναλωτών. Και αυτό γιατί η συγκεκριμένη κατηγορία συσκευών φαντάζει ήδη στα μάτια πολλών καταναλωτών ως ο αντικαταστάτης του PC, αναφέρει η IDC.

 

Η πτώση της παγκόσμιας αγοράς tablets δεν περιορίστηκε ούτε κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, με αποτέλεσμα ακόμα και το παραδοσιακά καλό δ’ τρίμηνο να κλείσει με μείωση -13,7% και συνολικές πωλήσεις 65,9 εκατομμυρίων συσκευών. Επανερχόμενοι στα detachables θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι συνολικές πωλήσεις τους για το 2015 έφτασαν τα 8,1 εκατομμύρια τεμάχια, διπλάσιες από το 2014. Αν και ακόμα η συγκεκριμένη αγορά αποτελεί κλάσμα της αγοράς tablets, η IDC προσβλέπει ότι θα αναπτυχθεί ταχύτατα τα επόμενα χρόνια. Και αυτό γιατί οι τελευταίες προτάσεις των κατασκευαστών καλύπτουν με ολοκληρωμένο τρόπο τις ανάγκες των καταναλωτών για φορητότητα (tablet) αλλά και παραγωγικότητα (PC). Επιπλέον τα detachables αποτελούν μια εξαιρετική πρόταση για μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, αφού η τιμή τους είναι τέτοια ώστε όλοι, από τους vendors μέχρι τους διανομείς και τους retailers, μπορούν να βάλουν χρήματα στην τσέπη.

idc1

Αναλυτές της IDC προβλέπουν ότι η μετάβαση στα detachables προσφέρει εξαιρετικές ευκαιρίες σε όλους τους κατασκευαστές που θα ασχοληθούν σοβαρά με το… αντικείμενο, αλλά προς το παρόν είναι η Apple και η Microsoft που φαίνονται πιο έτοιμες. Όσον αφορά τις πωλήσεις των δύο εταιρειών στη συγκεκριμένη κατηγορία, η IDC ισχυρίζεται ότι η Micrososft διέθεσε περίπου 1,6 εκατομμύρια Surfaces, από τα οποία τα περισσότερα ήταν τα “ακριβά” Surfce Pro, γεγονός που δείχνει ότι σε αυτή την κατηγορία συσκευών οι καταναλωτές δεν πάνε για την πιο φθηνή λύση, αλλά για την πιο ολοκληρωμένη. Αντιστοίχως, η Apple διέθεσε περίπου 2 εκατομμύρια iPad Pros, σύμφωνα πάντα με την IDC.

 

Όσον αφορά τους πέντε μεγαλύτερους κατασκευαστές, μόλις δύο κατόρθωσαν να κλείσουν το 2015 με άνοδο: η Lenovo και η Huawei. Η μεν Lenovo έχοντας ήδη καθιερωθεί στην πρώτη πεντάδα, έκλεισε το έτος με οριακή άνοδο 0,4%. Από την άλλη, η Huawei είδε τις πωλήσεις να εκτοξεύονται στο +116%.