COVID-19: Κι ομως, η αγορα των smartphones δεν καταρρεει

Καθώς η πανδημία του COVID-19 εξαπλώνεται σε όλο τον πλανήτη, ο αντίκτυπός του στον κλάδο της τεχνολογίας είναι πρωτοφανής προκαλώντας αναταραχή και πανικό στην αγορά. Ωστόσο, ο κλάδος των smartphones δείχνει να αντιστέκεται, με μειωμένες πωλήσεις μεν, αλλά σε ποσοστά πάνω από την γενικότερη κατάρρευση που παρουσιάζει η αγορά της τεχνολογίας. Πιο συγκεκριμένα, οι παγκόσμιες πωλήσεις smartphone τον περασμένο Φεβρουάριο υποχώρησαν 14% σε σχέση με πέρυσι, δείχνοντας κάποια ανθεκτικότητα. Από την πλευρά της προσφοράς, οι παγκόσμιες αποστολές (sell-in) έπεσαν ελαφρώς περισσότερο, κατά 18% σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά και πάλι υψηλότερα από την αναμενόμενη πτώση.

 

Ωστόσο, στην Κίνα, το αρχικό επίκεντρο της πανδημίας, η πτώση ήταν τεράστια, της τάξης του 38%, αλλά ήδη δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Συνολικά, οι παγκόσμιες πωλήσεις smartphone το Φεβρουάριο παρουσίασαν πτώση σε πολλές αγορές, καθώς οι καταναλωτές ήταν επιφυλακτικοί, ωστόσο με την ανάπτυξη των διαδικτυακών καναλιών, είδαμε τις πωλήσεις να μετατοπίζονται από offline σε online. Στην Κίνα, οι offline πωλήσεις μειώθηκαν κάτω από το 50% κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου. Αλλά αυτή η πτώση αντισταθμίστηκε εν μέρει από την ισχυροποίηση των online πωλήσεων, επομένως το συνολικό ποσοστό του 38% δεν ήταν και τόσο σοβαρό.

Το ποσοστό των αποστολών ήταν σχετικά ασθενές, αλλά ο Φεβρουάριος είναι μια παραδοσιακά χαμηλή περίοδος παραγωγής νέων συσκευών, ειδικά αν συμπίπτει με το κινεζικό νέο έτος όπως συνέβη φέτος. Συγκρίνοντας με ένα χρόνο πριν, οι αποστολές μειώθηκαν κατά 18%, ποσοστό που και πάλι είναι λιγότερο άσχημα από ό,τι φοβόταν η βιομηχανία.

 

Όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος και διευθυντής ερευνών της Counterpoint, Peter Richardson η βιομηχανία των smartphone είναι σε μεγάλο βαθμό μια αγορά αντικατάστασης, που σημαίνει ότι εξαρτάται από τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Αυτό σήμερα έχει αλλάξει, καθώς τα smartphones θεωρούνται πλέον ένα ζωτικό μέρος της καθημερινής ζωής – ειδικά για εκείνους που βρίσκονται σε παρατεταμένες περιόδους απομόνωσης ή απομακρυσμένης εργασίας. Έτσι, ενώ οι καταναλωτές ενδέχεται να καθυστερήσουν την αγορά νέας συσκευής λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ειδικά στο αρχικό στάδιο της κρίσης, όταν η διαταραχή και η αβεβαιότητα είναι σε τόσο υψηλό βαθμό, ωστόσο κάποια στιγμή θα προβούν σε αντικατάσταση του smartphone τους. Αυτό σημαίνει ότι το κανάλι δεν θα χάσει πλήρως τα αναμενόμενα έσοδά του, απλά θα καθυστερήσουν.

 

Οι κατασκευαστές

Όσον αφορά το ανταγωνιστικό τοπίο, η ζήτηση για smartphones της Samsung παρέμεινε σταθερή λόγω της ελάχιστης έκθεσης στην κινεζική αλυσίδα εφοδιασμού και της ζήτησης στην αγορά της Κίνας, καταλαμβάνοντας έτσι το 22% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς smartphone σε όρους όγκου πωλήσεων. Η Apple επηρεάστηκε σε ό,τι αφορά την διαθεσιμότητα κατά τη διάρκεια του μήνα, τόσο στην Κίνα στις αρχές Φεβρουαρίου όσο και εκτός Κίνας κατά το δεύτερο εξάμηνο του μήνα, κάτι που είχε αντίκτυπο και στον όγκο πωλήσεων. Ωστόσο, η Huawei, η οποία είχε τη μέγιστη έκθεση στην Κίνα παρουσίασε ποσοστά πολύ πάνω από τις προσδοκίες. Έτσι, κατάφερε να πουλήσει πάνω από 12 εκατομμύρια συσκευές κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου, σημειώνοντας μείωση κατά 1%.

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι η Foxconn, ένας από τους βασικούς προμηθευτές της Apple (και όχι μόνο), δήλωσε ότι θα αναστείλει τις δραστηριότητές της στην Ινδία σύμφωνα με τις κυβερνητικές εντολές.

 

Ο διευθυντής αναλύσεων της Counterpoint Jene Park, σχολιάζοντας τις επιπτώσεις εκτός της Κίνας, σημείωσε: «Ενώ η Κίνα και η Νότια Κορέα ανακάμπτουν σταδιακά, το χειρότερο δεν έχει ακόμα φτάσει σε πολλά μέρη του κόσμου. Η πανδημία του κορωνοϊού έχει πρωτοφανή χαρακτήρα και κλίμακα, αλλά υπάρχουν ιστορικά στοιχεία από τα οποία μπορούμε να μάθουμε και αυτά μας δίνουν την πεποίθηση ότι ο τομέας των mobile επικοινωνιών μπορεί να βγει αυτή τη θύελλα χωρίς πολύ μεγάλη ζημιά μακροπρόθεσμα».