16.1 C
Athens
19/04/2024
Biztech

Cloud Computing: Το δεύτερο κεφάλαιο

Το cloud computing αποτελεί μια από τις σημαντικότερες τάσεις αυτή τη στιγμή στο χώρο του IT. Πως μπορεί το κανάλι όμως να ωφεληθεί από αυτό και τι πρέπει να προσέχει ώστε το business του να είναι πραγματικά επικερδές; Σε αυτό και άλλα ερωτήματα δίνουμε απαντήσεις.

Όταν το cloud computing έκανε την εμφάνισή του, πολλοί το αντιμετώπισαν σκεπτικιστικά θεωρώντας το μια απλή μόδα, η οποία κάποια στιγμή θα κάνει τον κύκλο της και θα περάσει. Έχουν όμως περάσει ήδη αρκετά χρόνια και το cloud computing παραμένει στα πρωτοσέλιδα αλλά και στις λίστες εργασιών των IT managers σε όλο τον κόσμο.

Σε πρόσφατη έρευνά της IDC ισχυρίζεται ότι το cloud computing μπαίνει σε αυτό που ονομάζεται Κεφάλαιο 2, ένα στάδιο στο οποίο το trend θα έχει ευρεία υιοθέτηση και θα παρουσιαστούν οι μεγαλύτερες καινοτομίες. Πιο συγκεκριμένα, στην έρευνα γίνεται αναφορά ότι πλέον η υιοθέτηση του cloud θα οδηγείται από τους χρήστες και τις λύσεις.

Σύμφωνα με αναλυτές, το πρώτο κύμα της υιοθέτησης υπηρεσιών cloud εστίαζε στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του τμήματος IT. Μέσα στα επόμενα χρόνια ο βασικός λόγος υιοθέτησης του cloud θα πάψει να είναι η οικονομία και θα γίνει η καινοτομία καθώς πολλές εταιρείες επενδύουν στις υπηρεσίες cloud, θεωρώντας ότι αποτελούν το μέσο για να πραγματοποιήσουν τα δικά τους ανταγωνιστικά offerings.

Έτσι, το cloud είναι δεδομένο ότι θα παραμείνει μαζί μας και δεν αποτελεί μια απλή υποσημείωση στην ιστορία, αλλά το ποια κατεύθυνση θα πάρει είναι  κάτι που πρέπει να δούμε.

Γυρνώντας τις σελίδες
Σύμφωνα με την έρευνα της IDC, οι δαπάνες που θα πραγματοποιηθούν σε υπηρεσίες public cloud αναμένεται να φτάσουν τα $107 δις μέχρι το 2017, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης πέντε φορές μεγαλύτερο από το σύνολο της βιομηχανίας IT. Ο ιδιαίτερα υψηλός ρυθμός ανάπτυξης του cloud τόσο σε εταιρικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο σχετίζεται τόσο με την ανάπτυξη του Internet όσο και με την ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση των mobile λύσεων. To cloud είναι η κόλλα που κρατά συνδεδεμένες όλες τις συσκευές και τις υπηρεσίες στη σύγχρονη εποχή και αυτό έχει ως αποτέλεσμα ότι δημιουργούνται πολλές ευκαιρίες για το κανάλι.

Το καλό σενάριο
Καθώς ολοένα και περισσότερες νέες λύσεις εισάγουν καινοτομία, το cloud να παραμένει ιδιαίτερα υψηλά στην ατζέντα των χρηστών. Παράγοντας της αγοράς ανέφερε χαρακτηριστικά: “Το cloud από μόνο του είναι ένα μοντέλο διανομής υπηρεσιών, αλλά αν σε αυτό προσθέσουμε την ανάπτυξη του mobility, του BYOD, τη σημασία των social media στο Business Intelligence, τη χρήση των big data και το Internet of Things, μιλάμε για μια τελείως διαφορετική εικόνα γεμάτη ευκαιρίες. Στο παρελθόν δεν είχαμε τον αριθμό των συσκευών που έχουμε σήμερα, δεν είχαμε τις απαραίτητες ταχύτητες στο Internet για το φόρτο εργασίας, δεν διαθέταμε τα social media για να έχουμε αποτελεσματική επικοινωνία και συνεργασία με τους πελάτες μας, όπως και δεν μπορούσαμε να πραγματοποιήσουμε το ίδιο αποτελεσματικό crowdsourcing. Το στοιχείο που κάνει το cloud μια μηχανή αύξησης είναι η ενοποίηση των social media, του mobility, των τηλεπικοινωνιών και του IT. Αυτό ακριβώς είναι που δίνει το ρυθμό της αλλαγής”.

Η Gartner υπολόγισε τις δαπάνες για λύσεις IT στα $3,6 τρις για το 2013, ένα νούμερο, το οποίο είναι πραγματικά τεράστιο σε σχέση με τα $47,4 δις που αφορούν την αγορά του cloud βάσει εκτιμήσεων της IDC, επίσης για το 2013. Στη διάρκεια του Worldwide Partner Conference, η Microsoft ανέφερε ότι μόλις το 3% των συνεργατών της ασχολείται με συνέπεια με τις υπηρεσίες cloud. Τα παραπάνω νούμερα καταδεικνύουν ότι υπάρχει τεράστια δυναμική στο cloud και ότι το κανάλι έχει πολλές δυνατότητες ενασχόλησης.
Η αγορά στην οποία πρέπει να απευθυνθεί το κανάλι συνεργατών είναι κολοσσιαία και αυξάνεται συνεχώς. Καθώς οι υπηρεσίες αυξάνονται,  η εφαρμογή θα είναι ακόμη μεγαλύτερη και σε κάποια στιγμή στο μέλλον κάθε mainstream επιχειρηματική λειτουργία θα έχει μια σειρά από cloud εναλλακτικές. Η αγορά μπορεί να δείχνει κορεσμένη ήδη, αλλά κάτι τέτοιο είναι πλασματικό και οι εταιρείες που θα μπορέσουν να διαφοροποιηθούν θα αποτελούν τη βασική επιλογή των πελατών.

Το κακό σενάριο
Υπάρχουν κυριολεκτικά δεκάδες cloud vendors οπότε πολλοί πελάτες μπορούν να γυρίσουν και να ρωτήσουν. “Όλοι ισχυρίζονται ότι είναι cloud vendors. Πως διαφοροποιείται η δική σου πρόταση και για ποιο λόγο είναι καλή για μένα;” Μια τέτοια μάλιστα αντιμετώπιση περιγράφεται αρκετά ξεκάθαρα μέσα στην έρευνα της IDC. Παρά το γιγαντιαίο ποσοστό ανάπτυξης που προβλέπει η IDC, οι αναλυτές της έχουν συμπεριλάβει και κάποια άλλα ζητήματα που θα πρέπει να μας απασχολούν. Για παράδειγμα θα πρέπει να γίνει σαφές ότι με την αύξηση της αγοράς έρχεται και η αλλαγή και όσοι πωλούν cloud λύσεις θα πρέπει να προσαρμόσουν τα offerings τους ώστε να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν το επόμενο κύμα.

Αυτό που πρέπει να γίνει σαφές είναι ότι κανείς κατασκευαστής ή συνεργάτης δεν μπορεί να στήσει το business του πάνω στο ότι πουλάει cloud, καθώς αυτό το μοντέλο δεν πρόκειται να δουλέψει. Στην έρευνά της η IDC προσθέτει ότι η καινοτομία αποτελεί βασικό κομμάτι της επιτυχίας του cloud στη νέα εποχή, καθώς οι πωλήσεις που στηρίζονται στο κομμάτι αποτελεσματικότητα και οικονομία δεν πρόκειται να φέρουν νέους πελάτες.

Δεν είναι λίγοι οι παράγοντες της αγοράς που πιστεύουν ότι το επιχείρημα περί εξοικονόμησης χρημάτων δεν ανταποκρίνεται απόλυτα στην αλήθεια αλλά και ότι έχει πολυφορεθεί. Το cloud διαθέτει δεκάδες πλεονεκτήματα, όπως μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, ευελιξία, αξιοπιστία και προσβασιμότητα, ενώ προσφέρει λειτουργική καινοτομία αλλά και μείωση λειτουργικών δαπανών. Η επιλογή μιας λύσης cloud μόνο βάση της τιμής, με τη λογική ότι το cloud είναι φθηνότερο, είναι μια αρκετά επικίνδυνη στρατηγική.

Ο συνωστισμός που παρουσιάζει η αγορά του cloud είναι ένα μόνο από τα από τα θέματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές, καθώς οι αυξανόμενες επιλογές για τους τελικούς χρήστες καθιστά πιο δύσκολη την απόκτηση αλλά και τη διατήρηση νέων πελατών. Σύμφωνα με την CompTIA, πάνω από το 60% των χρηστών λύσεων cloud έχουν αλλάξει την υποδομή ή τις εφαρμογές τους μετά την αρχική τους μετάβαση στο cloud. Πιο συγκεκριμένα, από τη στιγμή που οι εταιρείες περιλαμβάνουν τo cloud ως βασικό κομμάτι της IT αρχιτεκτονικής τους, αρχίζουν να ζυγίζουν τα συν και μείον του κάθε παρόχου και του κάθε μοντέλου και πραγματοποιούν συνεχείς αλλαγές για να πετύχουν το καλύτερο δυνατό μίγμα.

10 KPIs που πρέπει να παρακολουθείτε
Το cloud computing και η παροχή υπηρεσιών προτρέπουν τους συνεργάτες να αλλάξουν το μοντέλο τους ώστε να καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς και να αντισταθμίσουν με αυτό τον τρόπο τη μείωση των κερδών από τις πωλήσεις hardware και software. Η πρόκληση για πολλούς συνεργάτες είναι η αλλαγή του οικονομικού μοντέλου, που στηρίζεται εξ ολοκλήρου σε επαναλαμβανόμενα έσοδα τα οποία προκύπτουν από συνδρομητικού τύπου υπηρεσίες αλλά και σε συνεχώς αυξανόμενο κύκλο πωλήσεων. Η επιτυχία του συνεργάτη δεν μπορεί να στηριχθεί μόνο στην υιοθέτηση υπηρεσιών ως μέρος του portfolio που διαθέτει στην αγορά, αλλά επίσηςαπό νέες επιχειρηματικές πρακτικές που διασφαλίζουν τη σταθερότητα εσόδων, τον έλεγχο του κόστους και τη συνεχόμενη αύξηση. Ο τρόπος με τον οποίο προωθείται αυτός ο μετασχηματισμός και η επιτυχία σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών στηρίζεται σε μια σειρά από KPIs. Υπάρχουν 10 βασικά KPIs που κάθε συνεργάτης πρέπει α ολοκληρώσει μέσα στην επιχειρηματική διοίκηση και στο σχεδιασμό στρατηγικής. Παρά το γεγονός ότι κάθε επιχείρηση είναι μοναδική και έχει διαφορετικό τρόπο να κοιτά τα KPIs, αυτές οι κοινές μετρήσεις παρέχουν στους συνεργάτες εξαιρετική οπτική πάνω στην απόδοσή τους, οικονομική βιωσιμότητα και αξία.

1. Ρυθμός επαναλαμβανόμενων εσόδων
Το μοντέλο υπηρεσιών στηρίζεται στα επαναλαμβανόμενα έσοδα. Ο ρυθμός των επαναλαμβανόμενων εσόδων είναι το ποσό που μπαίνει στην εταιρεία σε μηνιαία, τριμηνιαία και ετήσια βάση. Αυτό που κάνει τις υπηρεσίες ξεχωριστές είναι ότι κάθε συμβόλαιο προστίθεται σε αυτό το λογαριασμό. Η ύπαρξη των επαναλαμβανόμενων εσόδων από μόνη της βέβαια δεν είναι αρκετή, πρέπει να παρακολουθείται ο ρυθμός αύξησης εσόδων και να διασφαλιστεί ότι τα έσοδα έρχονται με μεγαλύτερο ρυθμό από αυτό των εξόδων.

2. Κόστος αγαθών και υπηρεσιών
Το κόστος αυτό είναι κάτι που κάθε υπηρεσία θα πρέπει να ακολουθεί ιδιαίτερα προσεκτικά ειδικά στο κομμάτι των υπηρεσιών. Πρόκειται για το συνολικό κόστος της παροχής υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της απαραίτητης υποδομής, της συντήρησης, του προσωπικού αλλά και των εξόδων επαγγελματικών υπηρεσιών. Στο μοντέλο της επιχείρησης που στηριζόταν στην μεταπώληση hardware, το κόστος αφορούσε στα components. Στο μοντέλο των υπηρεσιών, στο κόστος αυτό θα πρέπει να συμπεριλάβουμε το ταξίδι, την εκπαίδευση και το κόστος του software.

3. Μικτή κερδοφορία
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα απλή μέτρηση, που παίρνει τον ρυθμό επαναλαμβανόμενων εσόδων και αφαιρούμε το κόστος των αγαθών και των υπηρεσιών για μια συγκεκριμένη περίοδο. Η διαφορά είναι η κερδοφορία της επιχείρησης πριν τον υπολογισμό των γενικών εξόδων, της διοίκησης και των φόρων. Είναι ζωτικής σημασίας ο ρυθμός επαναλαμβανόμενων εσόδων να είναι μεγαλύτερος πάντα του κόστους αγαθών και υπηρεσιών. Αν θέλετε να δραστηριοποιήστε επιτυχημένα σε αυτό το χώρο θα πρέπει να έχετε ένα μικτό περιθώριο κέρδους της τάξης του 60%.

4. Μέσο έσοδο ανά χρήστη
Στην αγορά των τηλεπικοινωνιών αλλά στις επιχειρήσεις που παρέχουν συνδρομητικές υπηρεσίες στους καταναλωτές, το μέσο έσοδο αν χρήστη παρέχει μια βασική ένδειξη για το πόσα λεφτά κάνετε συνολικά από το συγκεκριμένο λογαριασμό, καταδεικνύοντας και την αποτελεσματικότητα των οριζόντιων πωλήσεων ή με άλλα λόγια το upsell στους ήδη υπάρχοντες λογαριασμούς. Μπορείτε να κοιτάτε το μέσο έσοδο από ένα χρήστη, συσκευή ή λογαριασμό. Η τελική ανάλυση είναι ουσιαστικά η ίδια.

5. Χρήση της υποδομής
Οι συνεργάτες που παρέχουν φιλοξενία εφαρμογών και υπηρεσιών η μέτρηση και ανίχνευση της χρήσης της υποδομής είναι ζωτικής σημασίας. Οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών θα πρέπει να προσέχουν το κόστος της ακριβής υποδομής και της απαραίτητης υποστήριξης σε σχέση με τη διατήρηση χωρητικότητας που δεν είναι παραγωγική. Πάντα θα υπάρχει κάποιο κομμάτι υποδομής που δεν θα χρησιμοποιείται, αλλά κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο καθώς είναι πιθανό να υπάρξει η ανάγκη κάποιου πελάτη για επιπλέον χωρητικότητα. Πολλές εταιρείες παροχής υπηρεσιών αναφέρουν ότι ο στόχος είναι ένα ποσοστό χρήσης της υποδομής που φτάνει στο 60%. Τη στιγμή που η χρήση της υποδομής ξεπεράσει το 60% είναι η στιγμή που θα πρέπει να προστεθεί νέα χωρητικότητα.

6. Αναλογία διαθεσιμότητας
Η συγκεκριμένη αναλογία αφορά σε οτιδήποτε από το data center και την υποδομή hosting μέχρι τις εφαρμογές και το help desk. Η μέτρηση της διαθεσιμότητας είναι σε πολλές περιπτώσεις μια απαίτηση συμβολαίου καθώς ο συνεργάτης σε πολλές περιπτώσεις εγγυάται στους πελάτες και στους συνδρομητές πρόσβαση σε πόρους και υποστήριξη μέσω κάποιου SLA. Πέρα από τις απαιτήσεις SLA, οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις τιμές ως μια τιμή μέτρησης της εσωτερικής λειτουργικής αποτελεσματικότητας. Σύμφωνα με έρευνα της Google, οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών σε μέσο όρο μπορούν να αντιμετωπίσουν μια ημέρα downtime ανά έτος.

7. Ενέργειες σε επίπεδο πωλήσεων
Η κερδοφορία σε μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στο κομμάτι των υπηρεσιών προκύπτει από τη συνεχόμενη και αυξανόμενη εισροή εσόδων, κάτι που προκύπτει από νέες πωλήσεις. Οι πάροχοι θα πρέπει να παρακολουθούν τον αριθμό των sales leads, των meetings και των κλεισμένων συμβολαίων ανά μήνα και ανά τρίμηνο. Η μέτρηση των πωλήσεων παρέχει εξαιρετικές πληροφορίες σε σχέση με τις μελλοντικές τάσεις απόδοσης. Οι χαμηλές επαφές σε επίπεδο πωλήσεων και ο αριθμός νέων εργασιών είναι λόγοι που καταδεικνύουν ότι μια επιχείρηση στο μέλλον θα αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις.

8. Ικανοποίηση πελατών και διατήρησή τους
Αν δεν ρωτάτε τους πελάτες σας πόσο ικανοποιημένοι είναι από τις υπηρεσίες σας, είναι η ώρα να ξεκινήσετε να το κάνετε. Πέρα από την προσθήκη νέων λογαριασμών, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι των επιχειρήσεων στηρίζονται στην αδιάκοπη ροή των επαναλαμβανόμενων εσόδων από τους ήδη υπάρχοντες λογαριασμούς. Ο μόνος τρόπος για να συνεχίσει να υπάρχει θετικό πρόσημο είναι η διαχείριση τυχόν φθορών. Με τη μέτρηση της ικανοποίησης των πελατών αποκτάτε μια οπτική για το πώς οι πελάτες σας βλέπουν τις υπηρεσίες που τους παρέχετε, κάνετε τις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις και συντηρείτε τους λογαριασμούς. Ένα μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων που φεύγουν από τις υπηρεσίες είναι εξαιρετικά κακός δείκτης.

9. Επιστροφή από τις νέες επενδύσεις
Η βιομηχανία της τεχνολογίας κυριολεκτικά ξεχειλίζει από αναφορές στο ROI. Στην περίπτωση των επιχειρήσεων που σχετίζονται με τις υπηρεσίες το ROI χρησιμοποιείται σε αντιπαράθεση με τις νέες επενδύσεις, καθώς οι πετυχημένοι πάροχοι προσθέτουν συνεχώς νέες υπηρεσίες και χαρακτηριστικά στο portfolio τους. Μέσω της προσθήκης νέων υπηρεσιών, οι μεταπωλητές έχουν τη δυνατότητα να κάνουν upsell, που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων στους ήδη υπάρχοντες λογαριασμούς. Μην περιμένετε κάθε νέα υπηρεσία να είναι επιτυχημένη, κάτι που κάνει τη μέτρηση απολύτως απαραίτητη, ώστε να δούμε αν το αποτέλεσμα είναι το αναμενόμενο ή πρέπει να προβούμε σε διορθωτικές κινήσεις.

10. EBITDA
Η στρατηγική εξόδου για πολλούς συνεργάτες είναι να μετατρέψουν τις υπηρεσίες σε εξαγορά από μια μεγαλύτερη εταιρεία, τάση η οποία αυξάνει περισσότερο κυρίως στο εξωτερικό. Η αντίληψη που υπάρχει είναι ότι οι επιχειρήσεις αποτιμώνται με βάση τα top-line έσοδά τους. Ολοένα και πιο συχνά, όμως, η αποτίμηση πραγματοποιείται με βάση τα κέρδη, προ τόκων, φόρων, επενδυτικών αποτελεσμάτων και επενδύσεων. Το EΒITDA παρέχει μια σαφώς βαθύτερη εικόνα της οικονομικής υγείας και της απόδοσης μιας επιχείρησης. Καλό είναι για τις επιχειρήσεις να συνεργάζονται με τους λογιστές και τους οικονομικούς συμβούλους για να υπολογίζουν και να παρακολουθούν το EBITDA. Η συγκεκριμένη τάση ίσως μοιάζει εκτός ελληνικής πραγματικότητας, αλλά τα δεδομένα αλλάζουν δραματικά τα τελευταία χρόνια.

Άρθρο εκ μέρους της Info-Quest Technologies
Q Cloud: Ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα διάθεσης Cloud υπηρεσιών

Αν πριν από δύο ή τρία χρόνια οι αναλύσεις για το “Μέλλον” του Cloud βασίζονταν σε υποθετικά σενάρια ανάπτυξης, πλέον η αγορά κατανοεί τα πλεονεκτήματα του Cloud Computing και οι αντιστάσεις που ευλόγως αρχικά εμπόδιζαν την υιοθέτηση του μοντέλου – ασφάλεια, κόστος σε βάθος χρόνου, εξάρτηση από τρίτους –  κάμπτονται, διευκολύνοντας μία πιο ρεαλιστική σύγκριση μεταξύ του παραδοσιακού και του cloud computing μοντέλου.

Είναι όμως πρακτικά όλη αυτή η πληροφορία εύληπτη για τον υποψήφιο αποδέκτη; Μία ελληνική εταιρεία μικρού ή μεσαίου μεγέθους, πόσο εύκολα μπορεί να ανεβάσει τη φυσική υποδομή της στο Σύννεφο; Και ποιες από την πληθώρα προσφερομένων λύσεων είναι αυτές που ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις της; Ποιος είναι τελικά αυτός που θα καθοδηγήσει μία εταιρεία υπεύθυνα στην επόμενη ημέρα;

Τι είναι το Q Cloud
To Q Cloud αποτελεί ένα  Ολοκληρωμένο Οικοσύστημα παροχής Λύσεων Cloud από την Info Quest Technologies προς την ελληνική Μικρομεσαία Επιχείρηση. Πρόκειται στην πράξη για ένα μηχανισμό σύνθεσης cloud λύσεων από πολλαπλές πηγές, με πολλαπλούς αποδέκτες και εναλλακτικά μοντέλα διάθεσης και τιμολόγησης.

Βασικό στοιχείο του Q Cloud αποτελεί η πλατφόρμα www.QCloud.gr, καθώς και οι επίλεκτοι, εξουσιοδοτημένοι συνεργάτες της εταιρείας, οι οποίοι αξιοποιώντας την τεχνογνωσία τους και την πολυετή γνώση των αγορών στις οποίες εξειδικεύονται, θα προσφέρουν τις πολύτιμες υπηρεσίες τους, μετεξελίσσοντας την τεχνολογική υποδομή κάθε πελάτη τους.

Το QCloud αποτελεί έναν κόμβο ενημέρωσης και διάθεσης επιλεγμένων λύσεων, εφαρμογών και υπηρεσιών cloud, που προέρχονται τόσο από τη διεθνή, όσο και από την εγχώρια αγορά, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα αναγκών στους τομείς του Platform as a Service, Infrastructure as a Service & Software as a Service, καθώς και εξειδικευμένες ανάγκες κάθετων αγορών.

Η υποδομή του QCloud βασίζεται στην κορυφαία πλατφόρμα Cloud της Microsoft, το Windows Azure, επί της οποίας έχει δομηθεί ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον επιλογής, διάθεσης, και τιμολόγησης του περιεχομένου.

Ως περιεχόμενο, το QCloud διαθέτει τις Διεθνώς Αναγνωρισμένες Λύσεις της Microsoft και Symantec, καθώς και ένα μεγάλο αριθμό Εφαρμογών Επιχειρηματικού Λογισμικού από τα κορυφαία ελληνικά Software Houses, επιλεγμένων από εμπειρογνώμονες του Ομίλου Quest. Οι τρέχουσες συνεργασίες είναι 9 και ο αριθμός προσφερομένων Applications ξεπερνάει τις 20, με τον αριθμό αυτόν να αυξάνεται συνεχώς.

Consulted Brokering: Ένας νέος ρόλος
Η μετάβαση στο Cloud είναι μία δομημένη διαδικασία με αρκετά στάδια, πολυπλοκότητα ανάλογη της υπάρχουσας παλαιάς υποδομής του χρήστη και αυξανόμενη εκθετικά σε σχέση με το πλήθος των διαφορετικών υποδομών, δεδομένων και Metadata που πρέπει να γίνουν migrated στο νέο περιβάλλον.

Το Οικοσύστημα του Q Cloud στελεχώνεται από Μηχανικούς-Συμβούλους Λογισμικού σε επίπεδο Presales και ένα δίκτυο επιλεγμένων πιστοποιημένων Συνεργατών που αναλαμβάνουν να μετατρέψουν την παραπάνω μετάβαση σε Turn Key Solution, επιλέγοντας σε συνεργασία με τον υποψήφιο χρήστη υπηρεσιών Cloud ακριβώς τις υπηρεσίες που κρίνει ότι καλύπτουν πληρέστερα τις ανάγκες του και υλοποιώντας τις διαδικασίες μετάβασης και ένταξης σε παραγωγική λειτουργία για λογαριασμό του.

Μοντέλα Διάθεσης/Τιμολόγησης των υπηρεσιών
Αξιοποιώντας το βασικό πλεονέκτημα του Σύννεφου, τη μεταφορά του κόστους εφαρμογών από Αγορά (Επένδυση Κεφαλαίου) σε Κατανάλωση Υπηρεσιών (Λειτουργικό Έξοδο), η ευελιξία του Οικοσυστήματος QCloud δεν περιορίζεται στις λύσεις και το μηχανισμό υλοποίησής τους. Ο χρήστης-καταναλωτής έχει τη δυνατότητα είτε να επιλέξει ένα Συμβόλαιο Συγκεκριμένης Χρονικής Διάρκειας, είτε να αποκτήσει τις λύσεις που επιθυμεί με πληρωμή βάσει χρήσης και χρόνου, ακόμα και σε επίπεδο ενός χρήστη/ μήνα, βασικό ζητούμενο σε εταιρείες με εντόνως μεταβαλλόμενη εποχικότητα, όπως είναι ο χώρος του Τουρισμού και σε άλλες με σημαντική αύξηση δραστηριότητας για περιορισμένα χρονικά διαστήματα, όπως οι Μελετητικές και Κατασκευαστικές Εταιρίες.

Πέραν των μοντέλων αυτών, το Οικοσύστημα QCloud προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις Hardware και Software για Φορείς και Οργανισμούς που απαιτούν Τοπική υποδομή (Private Cloud) ή σε υποψηφίους Παρόχους Cloud Υπηρεσιών (Cloud Service Providers).

Υπηρεσίες/υποδομές και εφαρμογές QCloud

Υπηρεσίες: Windows Azure Backup, Windows Azure Virtual Machines, Windows Azure SQL, Windows Azure Websites, Microsoft SQL Server SPLA, Microsoft Windows SPLA, Uni Systems Business Continuity, Symantec End Point Protection, Nubis Cloud Engine.

Εφαρμογές: Nubis Cloud ERP, ACE Hellas ERP, Uni Systems e-invoicing, Nubis Doctors, Sieben Cloud PocketBiz, Jupitee Mobile App Develope, ACE Hellas Fleet Management, Juicybar Ordering App, Sentinel Agent Monitoring, Uni Systems Payroll as a Service, Microsoft Office 365

Περισσότερα στο: www.QCloud.gr, cloud@info.quest.gr, 211 999 4000

Άρθρο του Δημήτρη Γαγανέλη, marketing director της SoftOne Technologies
To cloud δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες για το κανάλι συνεργατών

Είναι γεγονός ότι το cloud computing αποτελεί σήμερα τον ισχυρότερο μοχλό ανάπτυξης της αγοράς πληροφορικής. Ιδιαίτερη θέση στην ανάπτυξη αυτή κατέχουν οι λύσεις Cloud ERP, καθώς ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις επιδιώκουν την υιοθέτηση λύσεων που θα συμβάλλουν με αποτελεσματικό τρόπο στη μείωση των λειτουργικών δαπανών, την επιχειρησιακή καινοτομία και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας τους. Το cloud επηρεάζει με καταλυτικό τρόπο τα μοντέλα λειτουργίας που εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις, δίνοντας τη δυνατότητα να διαμορφωθούν πιο αποδοτικές business διαδικασίες και επιτρέποντας τη γρήγορη προσαρμογή των επιχειρήσεων στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των αγορών που δραστηριοποιούνται. 

Φυσικά, η ανάπτυξη του cloud δεν επηρεάζει μόνο τη λειτουργία των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τις λύσεις Cloud ERP. Το cloud επηρεάζει συνολικά τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς επιχειρηματικού λογισμικού, επιβάλλοντας νέους κανόνες και δημιουργώντας νέες απαιτήσεις και σημεία αναφοράς. Και βέβαια δεν είναι μόνο οι software vendors που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τη νέα πραγματικότητα, σχετικά με τη παραγωγή και διάθεση του λογισμικού. Στον κύκλο πώλησης, υλοποίησης και υποστήριξης του λογισμικού είναι και το κανάλι των συνεργατών που επηρεάζεται σημαντικά και ως ένα μεγάλο βαθμό είναι υποχρεωμένο να διαφοροποιήσει τον τρόπο που λειτουργεί και δραστηριοποιείται παραδοσιακά.

Γιατί ακόμη και στην εποχή του cloud, oι ενδιάμεσοι συνεργάτες διατηρούν την αξία και σημασία τους. Το κανάλι εξακολουθεί να παραμένει ένας πολύτιμος μηχανισμός που προωθεί, υλοποιεί και υποστηρίζει σύγχρονες λύσεις Cloud ERP, αλλά και επιπρόσθετα αναπτύσσει συμπληρωματικές εφαρμογές για την αντιμετώπιση ειδικών αναγκών. Έχει όμως σαφώς διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά σε σχέση με το παραδοσιακό μοντέλο της αγοράς. Το cloud επιβάλλει στον συνεργάτη να μην ασχολείται με συμβατικές εργασίες και δραστηριότητες χαμηλής αξίας για τον πελάτη, οι οποίες ούτως ή άλλως έχουν και χαμηλά περιθώρια κερδοφορίας για τον ίδιο, αλλά να δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε υπηρεσίες που μπορούν να δημιουργήσουν υψηλή προστιθέμενη αξία για μια επιχείρηση. Στον πυρήνα της δραστηριότητας του συνεργάτη βρίσκονται  υπηρεσίες που αφορούν σε προσαρμογή λειτουργικότητας, λειτουργική διασύνδεση με άλλα συστήματα και εφαρμογές, ανασχεδιασμό business διαδικασιών. Ο συνεργάτης στο cloud είναι περισσότερο ένας στρατηγικός business εταίρος για τις επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργάζεται. Ένας εξειδικευμένος σύμβουλος που αντιλαμβάνεται σε πλήρη διάσταση το business της επιχείρησης, παρακολουθεί σε κάθε λεπτομέρεια την αγορά στην οποία δραστηριοποιείται και προτείνει έγκαιρα λύσεις για προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσει η επιχείρηση, πολλές φορές πριν ακόμη αυτές εκδηλωθούν. Και επιπλέον, στο βαθμό που σε σχέση με τις παραδοσιακές on-premise εγκαταστάσεις το cloud ευνοεί τη λειτουργία λύσεων που προάγουν τη φορητότητα της επιχείρησης (enterprise mobility), ο συνεργάτης πρέπει να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη mobile και web εφαρμογών που θα λειτουργούν συμπληρωματικά στο επιχειρηματικό λογισμικό ERP και μέσω φορητών συσκευών θα παρέχουν τη δυνατότητα εύκολης πρόσβασης σε δεδομένα της επιχείρησης από παντού.  
   
H αγορά των cloud υπηρεσιών για επιχειρηματικό λογισμικό έχει πλέον διευρυνθεί και αντιμετωπίζεται ως μια mainstream πραγματικότητα που δεν μπορεί να αγνοηθεί. Νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες δημιουργούνται και οι συνεργάτες οφείλουν να τις εκμεταλλευθούν, αντιμετωπίζοντας το cloud ως ένα δυναμικό πεδίο δραστηριοποίησης που διευρύνει τις επιχειρησιακές δυνατότητες τους και ενισχύει την αναπτυξιακή τους προοπτική.

Άρθρο του Φώτη Κοσμάτου, cloud services leader της IBM Hellas
Το cloud οδηγεί στη νέα εποχή του business

Οι περισσότεροι οργανισμοί, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους και την περιοχή όπου δραστηριοποιούνται, αναγνωρίζουν το cloud ως μία νέα προσέγγιση που συμβάλλει στη μείωση της πολυπλοκότητας και του κόστους που σχετίζεται με τις παραδοσιακές προσεγγίσεις της πληροφορικής.

Όπως προκύπτει από παγκόσμια έρευνα της ΙΒΜ σε περισσότερους από 800 decision makers και χρήστες cloud computing, τα ανώτατα διευθυντικά στελέχη από όλους τους τομείς – Finance, Πωλήσεις, Marketing, Product Development και άλλους – εστιάζουν όλο και πιο πολύ στην επιχειρησιακή αξία που μπορεί να προσδώσει το cloud. Η πλειοψηφία μάλιστα αυτών των στελεχών συμμετέχουν ενεργά στη διαχείριση της στρατηγικής cloud του οργανισμού τους.

Οι επιχειρήσεις που θα χρησιμοποιήσουν το cloud (δημόσιο ή ιδιωτικό) θα μπορέσουν να επαναπροσδιορίσουν τις επιχειρηματικές μεθόδους που ακολουθούν αποκομίζοντας ανταγωνιστικά οφέλη και πλεονεκτήματα. Θα μπορέσουν να δημιουργήσουν νέα επιχειρηματική αξία, με την ενδυνάμωση των εσωτερικών και εξωτερικών κοινοτήτων για το σχεδιασμό και τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Θα μπορέσουν να παρέχουν υπηρεσίες πληροφορικής χωρίς τοπικούς και χρονικούς περιορισμούς καθώς και επιχειρησιακές διεργασίες που αίρουν τους περιορισμούς των παραδοσιακών “σιλό” και απλοποιούν την πρόσβαση στην πληροφορία, συμβάλλοντας έτσι στην επίτευξη καλύτερων επιχειρηματικών αποτελεσμάτων. Θα μπορέσουν, τέλος, να παρέχουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες με τη δημιουργία μοντέλων self-service.

Οι λύσεις της IBM για το cloud παρέχουν τις ακόλουθες δυνατότητες:

  • Επανασχεδιασμό επιχειρησιακών διεργασιών, μέσω υπηρεσιών SaaS (Software as a Service) και BPaaS (Business Process as a Service) καθώς και προσφορά εξειδικευμένων λύσεων ανά κλάδο. Ενοποίηση και virtualization των υποδομών και των εφαρμογών, με την  παροχή των απαραίτητων υποδομών,  πλατφορμών και ελεγχόμενων υπηρεσιών που επιτρέπουν την ενοποίηση και virtualization των περιβαλλόντων και των εφαρμογών στο cloud.
  • Βελτιστοποίηση των φορτίων εργασίας με την παροχή της απαιτούμενης τεχνογνωσίας και δυναμικού για τη διαχείριση των φορτίων εργασίας και των νέων επιχειρησιακών μοντέλων σε ετερογενείς υποδομές.
  • Ασφάλεια, με υπηρεσίες παρακολούθησης της υποκείμενης αρχιτεκτονικής και υποδομής με στόχο την μείωση των απειλών.

Η IBM έχει βοηθήσει χιλιάδες πελάτες να υιοθετήσουν μοντέλα cloud και διαχειρίζεται εκατομμύρια συναλλαγών μέσω cloud σε καθημερινή βάση. Έχει βοηθήσει πελάτες σε πολλούς διαφορετικούς τομείς, όπως οι τράπεζες, οι τηλεπικοινωνίες, οι υπηρεσίες υγείας και η δημόσια διοίκηση, να δημιουργήσουν τα δικά τους cloud ή να αξιοποιήσουν  με ασφάλεια τις επιχειρηματικές υπηρεσίες  και υπηρεσίες υποδομής μέσω cloud της IBM.

Για τους Εμπορικούς της Συνεργάτες, η ΙΒΜ προσφέρει το μεγαλύτερο φάσμα λύσεων cloud  της αγοράς  το οποίο περιλαμβάνει προγράμματα και υποστήριξη, καθώς και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη οποιασδήποτε λύσης cloud επιλέξει ο πελάτης. Ως παράδειγμα:  

  • To IBM PartnerWorld – το βραβευμένο υποστηρικτικό πρόγραμμα της ΙΒΜ για τους Εμπορικούς της Συνεργάτες
  • Εξειδικευμένους επαγγελματίες για την υποστήριξη των Συνεργατών στην ανάπτυξη λύσεων cloud
  • Υποστήριξη για λύσεις Private cloud
  • Πρόσβαση στην τεχνολογία Cloud μέσω των IBM Innovation Centers για τους • Εμπορικούς της Συνεργάτες.
  • Χρήση εργαλείων ROI
  • Licensing για Εφαρμογές (προσαρμοσμένο σε περιβάλλοντα cloud)

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσέγγισης αυτής είναι η πρόσφατη πρωτοβουλία της ΙΒΜ να παρέχει πρόσβαση στη πλατφόρμα Watson για να υποστηρίξει την νέα εποχή των γνωστικών εφαρμογών. Ειδικότερα, η ΙBM αποφάσισε να διαθέσει τον Watson, το γνωστικό υπολογιστικό σύστημα της εταιρείας, στους  software developers μέσω μιας πλατφόρμας βασισμένης σε cloud, βοηθώντας τους με αυτό τον τρόπο να δημιουργήσουν μια πλειάδα εφαρμογών γύρω από αυτή την πλατφόρμα. Η πρωτοβουλία αξιοποιεί την εκτεταμένη εμπειρία της ΙΒΜ  η οποία πηγάζει από τη συνεργασία της με χιλιάδες Εμπορικούς Συνεργάτες της με στόχο την προώθηση της καινοτομίας.

Περισσότερες πληροφορίες για την εν λόγω πρωτοβουλία: http://www.youtube.com/watch?v=sDWhAwrOAEc

Άρθρο εκ μέρους της Microsoft Hellas
Cloud υπηρεσίες για όλες τις ανάγκες

Οι υπηρεσίες στο Cloud προσφέρουν πλέον και στην ελληνική αγορά εξαιρετικές ευκαιρίες ανάπτυξης για κάθε είδους συνεργάτη σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων όπως η μεταπώληση, η υλοποίηση, η υποστήριξη και η ανάπτυξη εφαρμογών στο Cloud. Βασικές υπηρεσίες του Cloud (π.χ. email, collaboration) αποτελούν ήδη αναπόσπαστο μέρος των περισσότερων σύγχρονων επιχειρήσεων. 

Ωστόσο, είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουν οι συνεργάτες το πότε, το που, το πώς και το γιατί να προωθήσουν μια λύση εξ ’ολοκλήρου στο cloud ή να ακολουθήσουν μια υβριδική προσέγγιση στην υποδομή ενός πελάτη. Μια επιχείρηση κερδίζει όταν ο συνεργάτης είναι σε θέση να προσφέρει την επιλογή διάθεσης των υπηρεσιών στο Cloud, Hosted ή Οn-premise, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες.

Χωρίς αμφιβολία, οι cloud υπηρεσίες καθιστούν ικανή την διεισδυτικότητα ολοκληρωμένων επιχειρηματικών λύσεων σε μικρότερες επιχειρήσεις, ανοίγοντας νέες πόρτες στους συνεργάτες, αυξάνοντας τα έσοδα τους και αναπτύσσοντας ένα βιώσιμο  επιχειρηματικό μοντέλο.

Λύσεις cloud στην ελληνική αγορά που είναι διαθέσιμες προς το κανάλι
Η Microsoft παρέχει μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις για κάθε επίπεδο Cloud υπηρεσιών (IaaS, PaaS και SaaS) οι οποίες είναι ικανές να απαντήσουν στις επιχειρησιακές ανάγκες των πελατών και συνεργατών μας. Οι προτάσεις μας μπορούν να υποστηρίξουν οποιαδήποτε αίτημα των πελατών, από το απόλυτο outsourcing virtual server workloads και την φιλοξενία εφαρμογών λογισμικού, ικανές να εξυπηρετήσουν οποιοδήποτε φόρτο υπολογιστικής ισχύς μέσω του Windows Azure, μέχρι και έτοιμες συνδρομητικές λύσεις ικανές να απαντήσουν και να δώσουν λύση στην βελτίωση παραγωγικότητας και την διαχείριση των σύγχρονων επιχειρήσεων μέσω του Office365, του CRM Online και του Windows Intune.

Οι αλλαγές που επιφέρει το cloud σε επίπεδο επιχειρηματικού λογισμικού.
Οι Cloud υπηρεσίες προσφέρουν στις επιχειρήσεις την δυνατότητα άμεσης υλοποίησης και χρήσης των πιο εξελιγμένων συστημάτων και εφαρμογών λογισμικού, οι οποίες είναι ικανές να απαντήσουν στις πιο σύνθετες επιχειρησιακές ανάγκες και να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να εξελιχθούν και να απαντήσουν στις σύγχρονες ανάγκες του επιχειρηματικού γίγνεσθαι. Η χρήση των cloud υπηρεσιών δεν απαιτεί αγορά ακριβού εξοπλισμού, και με τη βοήθεια του συνδρομητικού μοντέλου κάθε οργανισμός, οποιουδήποτε μεγέθους, είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί προχωρημένες τεχνολογικά υποδομές χωρίς αρχικό κόστος κτήσης.

Με ποιον τρόπο ένας συνεργάτης, μπορεί να προσθέσει αξία σε μία λύση cloud
Μιλώντας για έτοιμες προς χρήση Cloud υποδομές, οι οποίες είναι ικανές να απαντήσουν στις πιο σύνθετες επιχειρησιακές ανάγκες των πελατών μας, δεν εννοούμε ότι οδηγούμε το οικοσύστημα των συνεργατών στο να παραμένει άπραγο σε αυτή την εξέλιξη. Οι Cloud υποδομές δίνουν την ευκαιρία στους συνεργάτες μας, να συνεχίσουν να δίνουν υπηρεσίες παραμετροποίησης στα γνώριμα σε αυτούς συστήματα, όπως είναι o Exchange Online, καθώς επίσης τη δυνατότητα νέων έργων υλοποίησης όπως ο Lync Online, το SharePoint Online και το Windows Azure. Σε κάθε περίπτωση οι συνεργάτες μας μπορούν να επωφεληθούν μέσω incentives μεταπώλησης καθώς και με υπηρεσίες υλοποίησης, παραμετροποίησης και υποστήριξης των cloud υποδομών των πελατών τους, ακόμα και σε τομείς της αγοράς που μέχρι πρότινος ήταν πολύ δύσκολο λόγο κόστους υποδομών να προσεγγίσουν. Τέλος οι Cloud υποδομές μπορούν να βοηθήσουν τους συνεργάτες μας να επεκτείνουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα ακόμα και σε πελάτες που ανήκουν σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές με αυτούς, καθώς η ανάπτυξη τέτοιων λύσεων δεν απαιτεί φυσική παρουσία κατά την υλοποίηση τους.

Τα μοντέλα δραστηριοποίησης των συνεργατών, ανάλογα με τον τύπο κάθε επιχείρησης.
Οι cloud υπηρεσίες της Microsoft που ήταν διαθέσιμες ως τώρα μόνο μέσα από το Microsoft Web site, εδώ και λίγους μήνες είναι επίσης διαθέσιμες και μέσω του παραδοσιακού τρόπου προώθησης εμπορικού λογισμικού, μέσω των τοπικών μας διανομέων. Με αυτό τον τρόπο οι συνεργάτες μας παραμένουν το κεντρικό σημείο πώλησης, παροχής υπηρεσιών και υποστήριξης Microsoft υποδομών και μπορούν να διαχειρίζονται εξ ολοκλήρου την εμπορική σχέση με τους πελάτες τους ακόμα και για τις Cloud υπηρεσίες. Έτσι, εκτός από τις υπηρεσίες υλοποίησης που παρέχουν, μπορούν επίσης να επωφεληθούν και κατά την μεταπώληση, ανεξάρτητα από τον τρόπο που θα επιλέξει ο πελάτης τους (Microsoft Web Site ή τοπικοί διανομείς).

Βέλτιστες πρακτικές και ευκαιρίες σε κάθετες ή άλλες αγορές.
Οι συνεργάτες μας σε ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια εκμεταλλεύονται τις cloud υποδομές μας έτσι ώστε να δώσουν λύση σε οποιαδήποτε ανάγκη κάθετης αγοράς. Ο Exchange Online σε συνεργασία με το Lync Online αποτελούν τα πλέον δημοφιλή συστήματα διαχείρισης και οργάνωσης ηλεκτρονικής επικοινωνίας ανεξάρτητα από την εμπορική φύση κάθε επιχείρησης. Από την άλλη το SharePoint στην Online έκδοση του, είναι διαθέσιμο και παραγωγικό μέσα σε λίγα λεπτά και αποτελεί μία οριζόντια πλατφόρμα ανάπτυξης και παραμετροποίησης από τους συνεργάτες, έτσι ώστε να δώσουν λύσεις οργάνωσης επιχειρησιακών διαδικασιών και διαχείρισης κάθε είδους εταιρικής πληροφορίας μέσα από το cloud. Πολλοί συνεργάτες μας έχουν ήδη υλοποιήσει κάθετες λύσεις βασισμένες στο Office365, οι οποίες είναι σε θέση να απαντήσουν σε ανάγκες κάθετων αγορών, όπως εστίαση, ιατροί, δικηγόροι, ασφαλιστές και άλλα. Τέλος το Windows Intune ως μία υπηρεσία διαχείρισης του στόλου των τερματικών συσκευών των πελατών μας (Desktop, Laptop, Tablet και κινητών) αποτελεί από μόνη της μία εμπορική πρόταση για τους συνεργάτες μας οι οποίοι είναι σε θέση να προσφέρουν απομακρυσμένες υπηρεσίες help desk προς τους πελάτες τους.

Η χρήση των cloud υπηρεσιών δεν απαιτεί αγορά ακριβού εξοπλισμού, και με τη βοήθεια του συνδρομητικού μοντέλου κάθε οργανισμός, οποιουδήποτε μεγέθους, είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί προχωρημένες τεχνολογικά υποδομές χωρίς αρχικό κόστος κτήσης.
 

Σχετικά άρθρα

Κλείνει και το τελευταίο εργοστάσιο ιδιοκτησίας Nokia

Kitriniaris

HP Workpath: Ήρθαν τα printer apps

H Nokia είχε plan B και ήταν το Android!

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα