Cisco Experience 2019: «Στροφη» στο λογισμικο και τις υπηρεσιες

Δύο ήταν οι «ειδήσεις» που προέκυψαν από την ημερίδα «Cisco Experience 2019» που πραγματοποιήθηκε στις 9 Μαΐου 2019 στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος. Η μία αφορά την εταιρεία συνολικά και η άλλη την Ελλάδα.

Η Cisco λοιπόν προκειμένου να μπορέσει να βοηθήσει τους πελάτες της να επιταχύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, μετασχηματίστηκε και η ίδια, αλλάζοντας το επιχειρηματικό της μοντέλο και πλέον γίνεται μια εταιρεία λογισμικού, διαχωρίζοντας το software από το hardware. Αν και η Cisco πάντα διέθετε λογισμικό μαζί με το hardware, αυτό που τώρα κάνει διαφορετικά είναι ότι «βγάζει» το λογισμικό από τη συσκευή και το πουλά ξεχωριστά ως συνδρομητική υπηρεσία.

 

Η δεύτερη είδηση αφορά το ελληνικό γραφείο, το οποίο ενδυναμώνει το τμήμα που απευθύνεται στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τον κορμό της Ελληνικής οικονομίας.

Επειδή η Cisco παραδοσιακά στοχεύει στα μεγάλα έργα τηλεπικοινωνιών μέσα από τους συνεργάτες της, η επαφή με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα πραγματοποιηθεί μέσα από τους διανομείς. Η εταιρεία έχει δημιουργήσει ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα για τις λύσεις Umbrella, Meraki κ.λπ. μέσα από τα οποία θα μπορούν να εκπαιδεύονται οι συνεργάτες. Επιπλέον, όπως τόνισαν τα στελέχη της Cisco Hellas, η εταιρεία περιμένει την ολοκλήρωση των cloud marketplaces από τους διανομείς προκειμένου αυτοί να είναι σε θέση να μεταπωλούν (και) τις λύσεις as a service της Cisco.

Παράλληλα, η Cisco Hellas ακολουθώντας τη συνολική στρατηγική της εταιρείας, επένδυσε σε ένα ξεχωριστό τμήμα Customer Experience, το οποίο θα έχει ρόλο after sales και θα βοηθά τους πελάτες να αξιοποιήσουν στο βέλτιστο βαθμό τις λύσεις που έχουν προμηθευθεί.

 

Το Customer Experience μαζί με το τμήμα Software αποτελούν τις δύο νέες οντότητες που δημιούργησε η Cisco και οι οποίες θα αναλάβουν να συντονίσουν τη νέα στρατηγική της εταιρείας. Η Esther Navarro, Customer Success specialist leader, Cisco South & France στην ομιλία της παρουσίασε το όραμα του νέου οργανισμού και τη σημασία που δίνει η Cisco στο να βοηθήσει τους πελάτες της να επιτύχουν τους στόχους τους.

 

 

 

 

Software = νέες ευκαιρίες για τους συνεργάτες

Η στροφή στο λογισμικό αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Cisco. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε στην ημερίδα, ο CEO της εταιρείας έχει θέσει ως στόχο μέχρι το 2021 το 40% του τζίρου να προέρχεται από το software.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ενώ ο τρέχων στόχος για την περιοχή EMEA για το κομμάτι των λύσεων λογισμικού είναι 15%, η Ελλάδα βρίσκεται ήδη μπροστά στο 17%.

 

Η στροφή αυτή στο επιχειρηματικό μοντέλο προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για τους συνεργάτες να αποκτήσουν νέα επαναλαμβανόμενα έσοδα, αφού δεν θα πουλάνε απλά hardware στους πελάτες τους, αλλά συνδρομές λογισμικού. Όπως τόνισαν τα στελέχη του Ελληνικού γραφείου, η Cisco ενδιαφέρεται για μακροχρόνιες συμφωνίες με τους πελάτες της. Έτσι, ο ελάχιστος χρόνος συνδρομής μιας λύσης είναι τα 3 χρόνια, εξασφαλίζοντας βιωσιμότητα της επένδυσης, απρόσκοπτη λειτουργία και βεβαίως ασφάλεια, στοιχείο στον οποίο η Cisco δίνει πολύ μεγάλο βάρος.

Στην περίπτωση της Cisco, όταν μιλάμε για λογισμικό αναφερόμαστε στο SDN (software defined networking). Η Cisco ήταν από τις πρώτες εταιρείες του κλάδου που παρουσίασαν λύσεις SDN οι οποίες μάλιστα είναι vendor agnostic.

 

Η στρατηγική της Cisco για της μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της ημερίδας, η Cisco παρουσίασε μια μελέτη σχετικά με το βαθμό του ψηφιακού μετασχηματισμού από της Ελληνικές επιχειρήσεις. Στην πρώτη θέση βρίσκονται οι επιχειρήσεις του χρηματοοικονομικού κλάδου με το retail να ακολουθεί. Επίσης, αν και θα περίμενε κανείς οι telecoms να βρίσκονται πολύ ψηλά, εντούτοις έχουν μείνει πιο πίσω στην Ελλάδα σε σχέση με το εξωτερικό. Τέλος, στη χώρα μας οι κλάδοι της μεταποίησης και του hospitality έχουν αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα από ότι στο εξωτερικό. Το γεγονός αυτό οδήγησε και την ίδια τη Cisco σε διψήφια ανάπτυξη στην Ελληνική αγορά.

 

Η στρατηγική της Cisco για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις βασίζεται σε πέντε πυλώνες. Πρόκειται για την τεχνολογική βάση που θα οδηγήσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι τεχνολογίες αυτές είναι ήδη διαθέσιμες και όπως προαναφέραμε, προωθούνται προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσω των διανομέων.

 

1. Αξιοποίηση του multicloud

2. Επανεφεύρεση του δικτύου

3. «Ξεκλείδωμα» της ισχύος των δεδομένων

4. End-to-end προστασία

5. Δημιουργία εμπειριών

 

Κάθε πυλώνας στηρίζεται σε συγκεκριμένες λύσεις, όπως την πλατφόρμα Webex για επικοινωνία, συνεργασία και virtual meetings, το Umbrella για ασφάλεια, το AppDynamics για παρακολούθηση, διαχείριση και εξαγωγή συμπερασμάτων από τα δεδομένα, ενώ τα πάντα βασίζονται στο Cisco DNA, τη νέα αρχιτεκτονική δικτύου της Cisco που βασίζεται σε αυτό που λέμε «στόχος», όχι δηλαδή στις συσκευές και το πώς συνδέονται, αλλά στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

 

Σημαντικές ομιλίες και workshops

Την έναρξη της ημερίδας έκανε ο γενικός διευθυντής της Cisco Hellas, Αντώνης Τσιμπούκης, ενώ στην κεντρική σκηνή της αίθουσας «Θέατρον», πραγματοποιήθηκαν ενδιαφέρουσες ομιλίες από στελέχη της Cisco από την Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και διάφορα workshops που είχαν ως στόχο να μυήσουν τους παρευρισκόμενους στο πώς η Cisco επανεφευρίσκει το δίκτυο βοηθώντας τις επιχειρήσεις κάθε κλάδου να επιτύχουν όσο το δυνατόν πιο αναίμακτα τον περίφημο ψηφιακό μετασχηματισμό.

 

Με πολύ ενδιαφέρον παρακολουθήσαμε συζήτηση του panel στο οποίο έλαβαν μέρος οι Αντώνης Τσιμπούκης, Τάσος Τζήκας, πρόεδρος ΣΕΠΕ, Αλέξανδρος Χατζόπουλος, αντιπρόεδρος ΣΕΒ, Παναγιώτης Χασάπης, εκτελεστικός Αντιπρόεδρος ΣΕΒΕ και Κώστας Χαμπίδης, CDO του Δήμου Αθηναίων.

 

 

Cisco DNA

Το δίκτυο αναμένεται να διαδραματίσει κομβικό ρόλο στις επιχειρήσεις, επιτρέποντάς τες να συγκεντρώνουν, να αυτοματοποιούν και να αντλούν αξιοποιήσιμες πληροφορίες από εξαιρετικά κατανεμημένα δεδομένα.

Και επειδή το δίκτυο βρισκόταν πάντα μέσα στο DNA της Cisco δεν είναι καθόλου τυχαίος ο νέος όρος που υιοθέτησε η εταιρεία. Η νέα αρχιτεκτονική δικτύου η οποία έκανε την εμφάνισή της το 2017 ονομάζεται Cisco DNA (Digital Network Architecture). Η αρχιτεκτονική αυτή δεν είναι τίποτε άλλο από αυτό που αποκαλείται ως «intend based networking» και βασίζεται όχι τόσο στο ίδιο το υλικό και τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται οι συσκευές, όσο στον σκοπό. Όπως ανέφερε ο κ. Ανδρέας Ενωτιάδης Service Provider CTO, Cisco EMEAR στην κεντρική του ομιλία, πρόκειται ουσιαστικά για ένα ενδιάμεσο layer, ένα λογισμικό, το οποίο ενσωματώνοντας προηγμένες τεχνολογίες analytics και τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπει στον χρήστη να εκφράζει το τι ακριβώς θέλει να κάνει και το ίδιο το δίκτυο να αναπροσαρμόζει πόρους και συστήματα προκειμένου να καταφέρει να το επιτύχει. Το Cisco DNA επαναπροσδιορίζει ουσιαστικά τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται και αξιοποιούν το δίκτυό τους.

Όπως φάνηκε και από τις ομιλίες των στελεχών της Cisco στην ημερίδα της Αθήνας το δίκτυο του μέλλοντος κλείνει το χάσμα μεταξύ του επιχειρείν και του IT και γίνεται πλέον ένα σημαντικό εργαλείο της επιχείρησης το οποίο θα την βοηθήσει να καρποφορήσει.

Related Posts