Μηπως καποιος βλεπει μεσα απο τη Webcam σας;

Τον Ιούλιο που μας πέρασε, η HP δημοσίευσε μια μελέτη σε μια προσπάθεια να κατανοηθεί το επίπεδο ευαισθητοποίησης που σχετίζεται με το hacking της κάμερας και τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές έχουν αλλάξει τη συμπεριφορά τους.

 

Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας, 8 στους 10 καταναλωτές στις ΗΠΑ γνωρίζουν ότι η ιδιωτικότητά τους μπορεί να παραβιαστεί μέσω της Webcam και περισσότεροι από 6 στους 10 ανησυχούν πραγματικά ότι θα θιγεί η ιδιωτική τους ζωή. Ο τρόπος με τον οποίο οι ερωτηθέντες απάντησαν σχετικά με την hacking της κάμερας είναι εντυπωσιακός. Το 43% των ερωτηθέντων έμαθε για το Webcam hacking μέσω των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, και το 40% μέσω κάποιας τηλεοπτικής εκπομπής. Ακόμα, το 38% δήλωσαν ότι το Webcam hacking αποτελεί θέμα συζήτησης μεταξύ φίλων και συγγενών. Εξίσου σοκαριστικό είναι το γεγονός ότι 1 στους 10 ερωτηθέντες ανέφερε ότι είτε έχει πέσει θύμα hacking ο ίδιος, είτε γνωρίζει κάποιον του οποίου ή κάμερα έχει παραβιαστεί.

 

Λιγότεροι από τους μισούς καταναλωτές αισθάνονται άνετα αφήνοντας το laptop ανοιχτό μέσα στο σπίτι, ενώ 3 στους 4 ερωτηθέντες δήλωσαν ότι εάν βρίσκονταν μέσα στο οπτικό πεδίο της κάμερας, είτε θα έκλειναν τον υπολογιστή, είτε θα κάλυπταν την κάμερα. Οι έξι στους δέκα ερωτηθέντες καλύπτουν με φυσικό τρόπο την κάμερα του φορητού υπολογιστή τους για να αισθάνονται πιο ασφαλείς ή να αποτρέπουν πιθανές παραβιάσεις, χρησιμοποιώντας ταινία (46%), αυτοκόλλητο χαρτί σημειώσεων (35%), τσιρότο (8%) ή ακόμα και τσίχλα (2%).

Ωστόσο, ενώ η γνώση και η ανησυχία γύρω από την hacking της κάμερας επηρεάζει εξίσου όλες τις γενιές, η συνειδητοποίηση δεν ισοδυναμεί πάντοτε με τη δράση. Για παράδειγμα, το 80 τοις εκατό των Baby Boomers γνωρίζουν το θέμα του Webcam hacking, αλλά μόνο το 49% εξ αυτών έχουν καλύψει τις κάμερές τους για να αισθάνονται πιο ασφαλείς.

Επίσης, το συγκεκριμένο θέμα ποικίλλει ανάλογα με το φύλο, με τις γυναίκες να αισθάνονται ότι είναι πολύ πιο ευάλωτες (67% έναντι 59% των ανδρών) σε ότι αφορά την παραβίαση της ιδιωτικής τους ζωής μέσω της κάμερας υπολογιστή.

 

Τέλος, περισσότεροι από 8 στους 10 καταναλωτές πιστεύουν ότι οι κατασκευαστές φορητών υπολογιστών θα πρέπει να διευκολύνουν την απενεργοποίηση της κάμερας του φορητού υπολογιστή. Σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες πιστεύουν ότι χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να απενεργοποιήσουν οι ίδιοι στην ενσωματωμένη κάμερα στις ρυθμίσεις του φορητού υπολογιστή και το 79 τοις εκατό επιθυμούν έναν φυσικό τρόπο απενεργοποίησης όπως ο διακόπτης του HP Specter και των υπολογιστών HP Envy.