16.1 C
Athens
19/04/2024
Biztech

Τα mega trends που αλλάζουν τον κόσμο μας

Ο κόσμος αλλάζει, η τεχνολογία αλλάζει και… αλλάζει και τον κόσμο μαζί της. Μπορεί να μη γνωρίζουμε τι ακριβώς θα φέρει το μέλλον, αλλά ήδη διακρίνονται νέες τάσεις σε κοινωνικο-οικονομικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο, τα λεγόμενα mega-trends, που αναμένεται να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη ζωή μας.

 

 

Ταχεία αστικοποίηση

Ως το 2030, ο πλανήτης θα “φιλοξενεί” 8,5 δις ανθρώπους. Το 4,97% του πληθυσμού θα ζει σε αναπτυσσόμενες οικονομίες και οι περισσότεροι από αυτούς θα επιλέξουν να μένουν σε κάποια πόλη. Ως το 2025, 5 δις άτομα θα επιλέξουν να ζουν σε πόλεις και τα 2,5 δις θα ζουν στην Ασία.

Παρ’ όλα αυτά, η αστικοποίηση δεν προάγει μόνο την οικονομική ανάπτυξη, αλλά επιπλέον αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο αγοράζουμε και καταναλώνουμε προϊόντα και υπηρεσίες, αναπτύσσοντας την οικονομία. Η αστικοποίηση έχει βέβαια επιπτώσεις στο περιβάλλον, που δεν μπορούμε να παραβλέψουμε. Το ζήτημα της βιωσιμότητας θα καταστεί πρωτεύουσας σημασίας τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις.

Πώς θα μπορέσει η HP να ανταποκριθεί στις ευκαιρίες και στις προκλήσεις της ταχείας αστικοποίησης; Πώς θα κατορθώσει να μειώσει τις ποσότητες ενέργειας που απαιτούνται κατά τη διάρκεια ζωής των προϊόντων της; Πώς τελικά θα μπορέσει να προσφέρει στους κατοίκους των πόλεων τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες;

 

Δημογραφικές αλλαγές

Οι δημογραφικές αλλαγές θα αλλάξουν δραματικά τις κοινωνίες μας. Καθώς τα ποσοστά γονιμότητας μειώνονται και το προσδόκιμο ζωής αυξάνεται, η σύνθεση του πληθυσμού και του εργατικού δυναμικού θα αλλάξει. Αυτό σημαίνει πως κυβερνητικές δαπάνες θα μειωθούν, απλά και μόνο επειδή ο πληθυσμός γερνάει και θα υπάρχουν λιγότεροι εργαζόμενοι για να υποστηρίξουν εκείνους που συνταξιοδοτούνται σε παγκόσμιο επίπεδο. Το ίδιο θα συμβεί και με τις επιχειρήσεις που θα πρέπει να επαναξιολογήσουν τα προγράμματα εργασίας τους για τους μεγαλύτερης ηλικίας εργαζόμενους.

Από την άλλη, τα μεγαλύτερης ηλικίας άτομα έχουν αντίστοιχα μεγαλύτερη καταναλωτική δύναμη και αυτό συνεπάγεται πως οι επιχειρήσεις θα αλλάξουν στόχευση προς αυτή την ομάδα. Πώς θα ανταποκριθεί η HP σε αυτές τις νέες συνθήκες; Με απλό, ασφαλές και απρόσκοπτο printing και computing για τη “silver generation”; Με commercial wearables που θα μας κάνουν παραγωγικότερους στην εργασία; Με ρομποτικές λύσεις για την καθημερινότητά μας;

 

Υπερ-παγκοσμιοποίηση

Η έλευση του Internet άνοιξε τους δρόμους μιας τεράστιας ψηφιακής αγοράς για επιχειρήσεις που, μέσα σε μια νύχτα, μπορούν να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αυτό σημαίνει πως το λεγόμενο market disruption θα γίνει ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο θα πρέπει συνεχώς να ανανεώνονται προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

Πώς θα μπορέσει η HP να καθοδηγήσει τους πελάτες της σε αυτή την πραγματικότητα; Με εκτυπωτές που θα προσφέρουν αυτόματη μετάφραση, για αποδοτικότερη απομακρυσμένη συνεργασία; Με καινοτόμες λύσεις computing που θα ξεπερνούν τα πολιτισμικά και γεωγραφικά όρια; Με παγκοσμιοποιημένα προϊόντα και υπηρεσίες;

 

Ταχεία καινοτομία

Καθώς η τεχνολογία ωριμάζει και γίνεται εμπορεύσιμο προϊόν, τα συστατικά της γίνονται οι δομικές μονάδες για την ανάδυση νέων ανακαλύψεων. Η HP έχει στόχο να ανακαλύψει τις νέες αναδυόμενες τεχνολογίες του μέλλοντος που με τη σειρά τους θα γίνουν οι νέες δομικές μονάδες για τεράστιες νέες αγορές.

Η HP παρακολουθεί τα mega trends υπό την οπτική του Blended Reality οράματός της. Έτσι, θα μπορεί να αναγνωρίσει νέες τεχνολογίες και business μοντέλα που θα ενοποιήσουν το φυσικό με τον ψηφιακό κόσμο, δημιουργώντας νέες εμπειρίες για όλους, παντού στον κόσμο. Σύμφωνα με την HP, οι τομείς που θα αποτελέσουν τις δομικές μονάδες του μέλλοντος είναι οι HyperMobility, Immersive Experiences, 3D Transformation, Internet of All Things και Smart Machines. Το μέλλον είναι ήδη εδώ!

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα