HP Stitch: Η HP επαναπροσδιοριζει την εκτυπωση σε υφασμα

Στην έκθεση FESPA που πραγματοποιήθηκε στον περασμένο Μάιο στο Μόναχο, η HP ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στο χώρο εκτύπωσης υφασμάτων με τη σειρά Stitch που περιλαμβάνει εκτυπωτές large format, ανοίγοντας νέες δημιουργικές δυνατότητες για τη βιομηχανία μόδας και σήμανσης, μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της βιομηχανίας.

 

Η σειρά HP Stitch S Series έρχεται να αλλάξει την 15-ετή διαδικασία εκτύπωσης σε ύφασμα βελτιώνοντας την ακρίβεια των χρωμάτων, μειώνοντας τους χρόνους παράδοσης και το κόστος για τους παρόχους υπηρεσιών εκτύπωσης. Αλλά ίσως το πιο σημαντικό, είναι ότι η κίνηση αυτή της HP, βοηθά στην αντιμετώπιση ενός προβλήματος που πλήττει τον συγκεκριμένο κλάδο: τη βιωσιμότητα. Η ψηφιακή εκτύπωση υφασμάτων μπορεί να βοηθήσει στην περικοπή της χρήσης νερού (και της ρύπανσης) και να μειώσει την ποσότητα των αχρησιμοποίητων ρούχων και υφασμάτων που καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής.

Η HP έλαβε σοβαρά υπόψη της τη διαδικασία εξάχνωσης χρωστικής σε εκτυπώσεις σε διάφορα ήδη πολυεστέρα. Η τεχνική που χρησιμοποιεί τη θερμότητα για τη μεταφορά μελανιού σε επιφάνειες, αναμένεται να φέρει επανάσταση στην παραγωγή, ειδικά για σχέδια που απαιτούν πολλαπλά χρώματα, επαναλαμβανόμενα μοτίβα ή φωτογραφικές εικόνες. Αλλά η ψηφιακή πορεία δεν έρχεται χωρίς προκλήσεις. Για παράδειγμα η επεξεργασία των υφασμάτων απαιτεί εντατική χρήση νερού. Μάλιστα, η βιομηχανία μόδας παράγει το 20% των παγκόσμιων λυμάτων και το 10% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, σύμφωνα με το Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για το Περιβάλλον. Η βαφή κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αιτία της ρύπανσης των υδάτων παγκοσμίως, μετά τη γεωργία.

Με την χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, παράγεται μόνο αυτό που έχει παραγγελθεί, μειώνοντας τα απόβλητα καθώς οι εποχές και οι τάσεις της μόδας μεταβάλλονται. Έτσι, η μόδα από πρόβλεψη τάσεων μετασχηματίζεται σε on-demand παραγωγή.

 

Η τεχνολογία Stitch της HP έρχεται να μετασχηματίζει ολόκληρη τη ροή εργασίας παραγωγής μειώνοντας τους χρόνους παράδοσης από περίπου 12 εβδομάδες σε μερικές ημέρες. Επιπλέον, εισάγει έναν παράγοντα που είναι σχεδόν ανέφικτος στη βιομηχανία της μόδας, αυτόν της προσωποποίησης. Οι καταναλωτές επωφελούνται από online επιχειρήσεις που προσφέρουν μια σειρά προσαρμοσμένων προϊόντων, τα οποία εκτυπώνονται on-demand.