11.2 C
Athens
20/04/2024
Biztech

Business Monitors: Με (προ)οπτική μέλλοντος

Η αγορά των επαγγελματικών οθονών έχει ωριμάσει καθώς οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται ότι η οθόνη δεν είναι άλλο ένα περιφερειακό, αλλά ένα σημαντικό εργαλείο παραγωγικότητας. Οι κατασκευαστές από την πλευρά τους προσφέρουν μια τεράστια γκάμα μοντέλων που καλύπτουν κάθε ανάγκη, κλάδο ή εφαρμογή.

Κατά τη διάρκεια του lockdown, οι οθόνες αναδείχθηκαν σε ένα από τα κορυφαία περιφερειακά, καθώς τα οικιακά monitors δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις αυξημένες ανάγκες της εξ αποστάσεως εργασίας, η οποία θα συνεχιστεί και στο μέλλον, έστω και ως υβριδική μορφή.

Η ανάλυση και το μέγεθος παραμένουν τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά μιας επαγγελματικής οθόνης. Ωστόσο, οι ευκολίες σύνδεσης και οι τεχνολογίες κατά της κούρασης των ματιών μετά από πολύωρη χρήση, αναδεικνύονται ως τα top χαρακτηριστικά που ζητούν οι επιχειρήσεις. Η γκάμα των χαρακτηριστικών στις σύγχρονες business οθόνες είναι ατελείωτη και το κανάλι θα πρέπει να είναι σε θέση να ενημερώσει και να προτείνει. Συνδέσεις USB-C, ενσωματωμένα docks, τεχνολογία μείωσης του μπλε φωτός, multimedia χαρακτηριστικά, μαζί με βελτιώσεις στην εργονομία και την ευκολία τοποθέτησης, είναι στοιχεία που ψάχνουν οι πελάτες. Σε αυτά έρχονται να προστεθούν και τα κλασικά τεχνικά χαρακτηριστικά όπως ανάλυση, λόγος πλευρών, χρόνος απόκρισης, ενώ τα ultra-wide και curved μοντέλα έρχονται να καλύψουν συγκριμένες ανάγκες και να προσφέρουν τον απαραίτητο χώρο εργασίας σε μία, αντί για πολλαπλές οθόνες.

Όλα τα παραπάνω συνιστούν μια αγορά που αλλάζει, μια αγορά που προσαρμόζεται στις σύγχρονες ανάγκες των επιχειρήσεων με βασικό στόχο να βελτιώσει την παραγωγικότητα των εργαζομένων.


Είτε πρόκειται για την περίπτωση ενός manager που πρέπει να αγοράσει 50 οθόνες είτε για τον ιδιοκτήτη μιας μικρής επιχείρησης που χρειάζεται 2 ή 5 οθόνες για τις επαγγελματικές του ανάγκες, οι σωστές επιλογές θα επηρεάσουν σημαντικά την άνεση και την παραγωγικότητα της επιχείρησης. Επιπλέον, θα έχουν αντίκτυπο και στο budget, οπότε είναι εξίσου σημαντικό να βρεθεί αυτό που πραγματικά χρειάζεται εν μέσω πολλών προσφορών της αγοράς. Προτού μπούμε όμως σε κάποια βασικά features που αφορούν τις οθόνες (τεχνολογία οθόνης, ανάλυση κ.ο.κ.), ας δούμε κάποιες άλλες εξίσου ενδιαφέρουσες παραμέτρους.

Μέγεθος οθόνης για business χρήση

Για πολλά χρόνια τα μεγέθη των οθονών είχαν συγκεκριμένο εύρος και ήταν από μικρού ως…μεσαίου το πολύ μεγέθους (τουλάχιστον για τα σημερινά πρότυπα). Οι business χρήστες ήταν εφοδιασμένοι με τα τυπικά 13″ ή 15″ μοντέλα CRT, ενώ μόνο συγκεκριμένοι εργαζόμενοι που το αντικείμενό τους ήταν τα γραφικά σε κάθε τους μορφή είχαν το προνόμιο της κατοχής οθονών 17″ ή και 19″. Ακόμα και όταν οι flat TFT οθόνες άρχισαν να γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς για την εξαιρετική τους απεικόνιση και χαρακτηριστικά, οι αρχικές τους τιμές τις έκαναν σχετικά δυσπρόσιτες σε αρκετές επιχειρήσεις, ιδίως εφόσον επιθυμούσαν να επενδύσουν σε μοντέλα μεγαλύτερα από την παραδοσιακή γκάμα των 15″-19″.

Οι οθόνες που μπορεί κάποιος να βρει στην αγορά στις ημέρες μας είναι μεγαλύτερες σε μέγεθος, έχουν σαφώς μεγαλύτερη ανάλυση και είναι και οικονομικότερες. Οπότε, το ερώτημα παραμένει, με τέτοια πληθώρα επιλογών σε χαρακτηριστικά και τιμές, κάθε κατηγορίας, τι μέγεθος οθόνης χρειάζεται η επιχείρηση και τι θα πρέπει ο συνεργάτης να προτείνει στους πελάτες του; Ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στις υπάρχουσες επιλογές.

Μικρές (έως 19″)

Μικρού μεγέθους οθόνες 19″ ή λιγότερο είναι ιδανικές για γραφεία που έχουν περιορισμένο διαθέσιμο χώρο. Τα μικρότερα μικρού μεγέθους μοντέλα ήταν σαφώς περιορισμένα από πλευράς ανάλυσης, αλλά κι αυτό έχει πλέον αλλάξει, καθώς κάποια από αυτά διαθέτουν features όπως IPS panel. Αλλά ακόμα και οι μικρού μεγέθους οθόνες με χαμηλότερη ανάλυση μπορεί να αποτελέσουν εξαιρετικές επιλογές για συγκεκριμένου τύπου εργασίες που επικεντρώνονται σε μια περιοχή της οθόνης (τοποθετημένες σε κάποιο γκισέ ξενοδοχείου, για παράδειγμα).

Μεσαίες (20″ έως 24″)

Οι μεσαίου μεγέθους οθόνες μεταξύ 20″ και 24″ αποτελούν ουσιαστικά την πλειονότητα των νέων οθονών στις σύγχρονες επιχειρήσεις, ιδίως στην περίπτωση των μεμονωμένων workstations. Είναι αρκετά μεγάλες ώστε να προβάλλουν πολλαπλά παράθυρα ή apps ταυτόχρονα, αλλά και για μικρές ομάδες εργασίας που συγκεντρώνονται για μια παρουσίαση όταν απαιτηθεί. Και δεδομένου πως το συγκεκριμένο segment είναι το πλέον εμπορικό για τους κατασκευαστές, τα μεσαίου μεγέθους monitors είναι διαθέσιμα σχεδόν σε κάθε συνδυασμό εξελιγμένης τεχνολογίας απεικόνισης και εργονομικών χαρακτηριστικών.

Μεγάλες (25″ ή μεγαλύτερες)

Οι μεγάλου μεγέθους οθόνες των 25″ ή και μεγαλύτερες αποτελούσαν μέχρι πρόσφατα το αποκλειστικό απόκτημα όσων ασχολούνταν με τα γραφικά, των video editors κ.ο.κ. Αλλά οι τιμές πλέον έχουν πέσει αρκετά, με συνέπεια οι μεγάλες οθόνες να έχουν ολοένα και μεγαλύτερη παρουσία στα γραφεία των επιχειρήσεων χρόνο με τον χρόνο. Επιπλέον, είναι εξαιρετικά δημοφιλείς σε επαγγέλματα και κλάδους που έχουν σχέση με καλλιτεχνική και visual εργασία γενικότερα. Μια μεγάλη οθόνη που διαθέτει τελευταίας τεχνολογίας χαρακτηριστικά θα κάνει παιχνίδι την εργασία σε τομείς που η λεπτομέρεια μετράει. Από την άλλη, οι οθόνες αυτές είναι ιδανικές και για τους… desk jockeys που διαχειρίζονται ταυτόχρονα πολλαπλά spreadsheets ή apps, οι οποίοι στις ημέρες μας συχνά χρειάζονται σε ένα σύνθετο set-up πολλαπλών οθονών που συχνά καταλαμβάνουν τον μισό χώρο του γραφείου τους.

Οι ultrawide οθόνες

Η ταχεία εξέλιξη της τεχνολογίας έχει οδηγήσει στην ανάδυση μιας νέας κατηγορίας οθονών. Οι λεγόμενες ultrawide οθόνες των 31″, των 35″ ή και μεγαλύτερων διαθέτουν λόγο πλευρών 21:9 (κινηματογραφικής οθόνης) και χρησιμοποιούν την πιο πρόσφατη τεχνολογία Quad HD ή Ultra HD. Κάποιες μάλιστα είναι τόσο μεγάλες που διαθέτουν κυρτό panel ειδικά σχεδιασμένο να προσφέρει στον κάτοχό τους σχεδόν άψογη οπτική σε κάθε pixel.

Η παρουσία των ultrawide οθονών έχει οδηγήσει πολλούς business χρήστες, οι οποίοι μέχρι πρότινος επέκτειναν τον εργασιακό τους χώρο τοποθετώντας δύο τουλάχιστον οθόνες δίπλα-δίπλα, να σκεφτούν σοβαρά κατά πόσον ένα μοντέλο ultrawide θα ήταν προτιμότερο. Η απάντηση σε αυτό το θέμα (ισχύει και στην περίπτωση των νέων κατηγοριών προϊόντων όπως είναι οι ultrawide οθόνες)  απαιτεί η επιχείρηση να ισορροπήσει την ανάγκη για νέα χαρακτηριστικά με τη δυνατότητά της να επενδύσει στη νέα τεχνολογία.

Αναντίρρητα οι ultrawide οθόνες επιτρέπουν στους εργαζομένους εργασία με νέες και πιο ακριβείς μορφές μεγάλου format επί της οθόνης. Ακόμα όμως και για τους εργαζομένους με μικρότερης εμβέλειας tasks τα μοντέλα αυτά θα εξαλείψουν τον ακατάστατο τρόπο με τον οποίο μετακινούνται τα παράθυρα εντός των ορατών πλαισίων ενός set-up πολλαπλών οθονών. Συν τοις άλλοις, σε σύγκριση με τέτοιου είδους set-ups μία μόνο μεγάλη οθόνη σημαίνει λιγότερα καλώδια και συνδέσεις, άρα περισσότερο ελεύθερο χώρο. Οπότε ανάλογα με τις ανάγκες σας, αυτά τα πλεονεκτήματα αξίζουν σίγουρα το επιπλέον κόστος. Από την άλλη, κάποια άλλα features των ultrawide οθονών, μπορεί να μην είναι εφαρμόσιμα για business χρήση. Οι καμπύλες οθόνες, για παράδειγμα, είναι εξαιρετικές για gaming, αλλά είναι λίγες οι επαγγελματικές ανάγκες που απαιτούν από τον χρήστη να επικεντρωθεί και να εργαστεί σε καμπύλο οπτικό χώρο.

Υπάρχει εξάλλου μία ακόμα προϋπόθεση για τις ultrawide οθόνες (όπως συμβαίνει και με όλες τις μεγάλου μεγέθους οθόνες με εξελιγμένη ανάλυση οθόνης): ο πελάτης θα πρέπει να διασφαλίσει πως η οθόνη που έχει αγοράσει θα υποστηρίζεται από την κάρτα γραφικών και τις δυνατότητες του PC (είτε πρόκειται για desktop είτε για laptop). Δεν μπορούν όλα τα PCs να παράξουν τα Quad HD ή Ultra HD σήματα που απαιτούνται για την επένδυση σε ένα ultrawide monitor.

Κατά τη διάρκεια του lockdown, οι οθόνες αναδείχθηκαν σε ένα από τα κορυφαία περιφερειακά, καθώς τα οικιακά monitors δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις αυξημένες ανάγκες της εξ αποστάσεως εργασίας, η οποία θα συνεχιστεί και στο μέλλον, έστω και ως υβριδική μορφή.

Features για business users

Επιπρόσθετα του μεγέθους οθόνης, η επιχείρηση θα χρειαστεί να επιλέξει την προτιμώμενη ανάλυση οθόνης (HD, Full HD, Quad HD κ.ο.κ.), τον τύπο panel (LCD, LED backlit, IPS κ.ο.κ.), χρόνο απόκρισης, refresh rate κ.ο.κ. Εκτός των τυπικών προδιαγραφών, εντούτοις, υπάρχουν και πολλές προαιρετικές προδιαγραφές ή σχετικές δυνατότητες που οι πελάτες θα πρέπει να γνωρίζουν. Βάσει του τύπου της εργασίας που θα πρέπει να γίνει με τη χρήση των νέων οθονών, καλό είναι να γνωρίζουν τις επιλογές.

Touch screens

Οι οθόνες αφής θα επιτρέψουν στον χρήστη να χρησιμοποιήσει τις νέες εντολές που ενσωματώνουν τα Windows 10 της Microsoft και άλλα λειτουργικά συστήματα. Απλά θα πρέπει να υπάρχει ο κατάλληλος χώρος στο γραφείο που θα επιτρέψει στην οθόνη να βρίσκεται στην κατάλληλη απόσταση από τον χειριστή της.

Εργονομική βάση

Όλοι οι πελάτες, ανεξαρτήτως μεγέθους, θα πρέπει να δώσουν την κατάλληλη βαρύτητα στα εργονομικά χαρακτηριστικά της νέας οθόνης. Η ανάλυση και η αντίθεση δεν είναι τελικά σημαντικότερες από τη φυσική προσαρμογή του ύψους (ψηλότερο/ κοντύτερο), κλίση (εμπρός/ πίσω), περιστροφή (δεξιά/ αριστερά και οριζόντια/ κάθετη).

Γωνία θέασης

Η γωνία θέασης της οθόνης καθορίζει το πόσο μακριά και εκτός κέντρου μπορεί να είναι οι θεατές και ταυτόχρονα να μπορούν να δουν ολόκληρη και με σωστό τρόπο την εικόνα που εμφανίζεται. Οι περισσότερες μεσαίας και υψηλής τιμής οθόνες διαθέτουν εξαιρετικές γωνίες θέασης (διαιρούμε δια του 2 τον αριθμό: μια γωνία θέασης 165 μοιρών σημαίνει άνετη προβολή 82,5 μοιρών σε σχέση με το κέντρο), αλλά τα πιο οικονομικά, μη business μοντέλα δεν είναι τόσο αποτελεσματικά ιδίως στην περίπτωση ομαδικής εργασίας και παρακολούθησης.

Φωτεινότητα/ αντίθεση

Εφόσον ο χώρος εργασίας είναι έντονα φωτισμένος, οι δυνατότητες φωτεινότητας και αντίθεσης της οθόνης μπορεί να αποδειχθούν ουσιαστικής σημασίας. Οι περισσότερες business οθόνες διαθέτουν εξαιρετική φωτεινότητα και αντίθεση, σε αντίθεση με τα οικιακά μοντέλα με χαμηλή τιμή.

Μικρά περιθώρια

Για όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα set-ups πολλαπλών οθονών, η επιλογή των λεγόμενων borderless μοντέλων που διαθέτουν ένα ελάχιστο πλαίσιο στις 3 πλευρές της οθόνης θα προσφέρει απρόσκοπτη προβολή πολλαπλής οθόνης σε περιβάλλον εργασίας που το απαιτεί.

Κάμερα, μικρόφωνο, ηχεία

Με την εξ αποστάσεως εργασία, το video conferencing και τις φοιτητικές υποχρεώσεις να αποδεικνύονται εξαιρετικά δημοφιλή στις ημέρες μας λόγω του κορωνοϊού, η ζήτηση για τα λεγόμενες VOIP οθόνες εφοδιασμένες με κάμερες Full HD, διπλής συστοιχίας μικρόφωνα και στερεοφωνικά ηχεία έχει αυξηθεί σημαντικά. Μια καλή κάμερα οθόνης, συγκεκριμένα, θα αποδειχθεί σημαντική για προγράμματα αναγνώρισης προσώπου όπως το Windows Hello και εφόσον όλα αυτά είναι ενσωματωμένα στο σώμα της οθόνης, αυτόματα απαιτούνται πολύ λιγότερα καλώδια και συνδέσεις που καταλαμβάνουν πολύτιμο χώρο στο γραφείο.

USB θύρες και docking

Πολλοί κατασκευαστές οθονών συνεισφέρουν σημαντικά στην κατάργηση της ακαταστασίας στην επιφάνεια εργασίας, προσφέροντας ενσωματωμένα USB hubs που μετατρέπουν αποτελεσματικά μια οθόνη σε docking station. Τα μοντέλα αυτά χρησιμοποιούν συχνά πολλαπλών χρήσεων αμφίδρομες USB Type C συνδέσεις για τη μετάδοση video, δεδομένων και φόρτισης σε ένα μόνο καλώδιο.


Business οθόνες και παραγωγικότητα

Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί πως το μέγεθος δεν αποτελεί απαραίτητα ένδειξη ποιότητας ή αυστηρά business χρήσης, αλλά είναι σπάνιο να βρεθούν μικρού μεγέθους οθόνες σε μια σύγχρονη επιχείρηση. Τελικά, μια οθόνη 23 ιντσών δεν θεωρείται πλέον μεγάλου μεγέθους αλλά αποτελεί τον κανόνα στις περισσότερες περιπτώσεις. Ακόμα περισσότερο, σε μια μεγάλη ποικιλία κλάδων, οι widescreen οθόνες 32 ιντσών είναι η νέα τάση, δεδομένου πως συνδέονται με την παραγωγικότητα και την κερδοφορία.

Εκτός όμως από τα ενδιαφέροντα features που αποτελούν κριτήριο επιλογής όπως είδαμε προηγουμένως, έχει σημασία να σταθούμε και στο θέμα της παραγωγικότητας. Συγκεκριμένα με ποιους ακριβώς τρόπους ο χρήστης μιας μεγάλου μεγέθους business οθόνης θα γίνει παραγωγικότερος.

1. Πολύτιμα insights

Έχει γίνει συχνά παραλληλισμός των εργαζομένων στις επιχειρήσεις με τους gamers, κάτι που μπορεί εξαρχής να ακούγεται αστείο, πλην όμως έχει βάση. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες σε gamers, οι περισσότεροι από αυτούς είδαν αύξηση των επιδόσεών τους, απλώς και μόνο εξαιτίας της διαφοράς μεγέθους και ποιότητας της οθόνης τους. Προφανώς οι ανάγκες των επιχειρήσεων διαφέρουν σημαντικά σε σχέση με εκείνες των gamers, οι λόγοι για τους οποίους οι εργαζόμενοι μπορεί να κερδίσουν ή χάσουν… το παιχνίδι στον χώρο εργασίας τους παραμένει ίδιος με τους gamers. Οι μεγάλου μεγέθους επαγγελματικές οθόνες προσφέρουν δυνατότητα προβολής περισσότερων πληροφοριών ταυτόχρονα, άρα πρόσβαση σε πολύτιμα insights, με συνέπεια καλύτερες στρατηγικές. Το να έχει κάποιος μπροστά του τη “μεγάλη εικόνα” συχνά αποδεικνύεται σημαντικότερο από το να έχει στη διάθεσή του τον ταχύτερο υπολογιστή του κόσμου.

2. Κερδισμένος χρόνος για σημαντικά tasks

Οι κάτοχοι μεγαλύτερου μεγέθους business οθονών αφιερώνουν λιγότερο χρόνο στη διαχείριση παραθύρων, αντί να καταναλώνουν πολύτιμο χρόνο μετακινώντας εφαρμογές ολόγυρα, περιηγούμενοι ανάμεσα σε πλήθος μεγάλου μεγέθους αρχείων και κάνοντας ατέλειωτα κλικ. Η διαχείριση παραθύρων σε μια παραδοσιακή οθόνη είναι ουσιαστικά το ίδιο με την εργασία με πολλούς φακέλους και έντυπα σε μικρού μεγέθους γραφείο: αντι-παραγωγική από κάθε πλευρά. Αντίθετα, οι έρευνες έχουν αποκαλύψει πως οι εργαζόμενοι είναι παραγωγικότεροι με μεγαλύτερου μεγέθους οθόνες.

3. Πρόσβαση και επίλυση προβλημάτων

Κάθε φορά που κάποιος χρειάζεται να θυμηθεί κάτι, επικεντρώνεται σε αυτό και λιγότερο στο να βρει λύσεις. Εφόσον οι εργαζόμενοι έχουν μπροστά τους ανά πάσα στιγμή περιορισμένο αριθμό δεδομένων, θα πρέπει να θυμούνται τα υπόλοιπα, με αποτέλεσμα να περιορίζονται οι λύσεις και οι στρατηγικές τους. Η επιλογή μιας μεγαλύτερης επαγγελματικής οθόνης τούς επιτρέπει την πρόσβαση σε περισσότερες πληροφορίες ταυτόχρονα, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν την ενέργειά τους στην επίλυση προβλημάτων και όχι στην απομνημόνευση άχρηστων στοιχείων.

Συμπερασματικά, κάθε φορά που οι επιχειρήσεις σκέφτονται την αναβάθμιση των συστημάτων υπολογιστών τους ή νέες αγορές, θα πρέπει να σκεφτούν σοβαρά πού ακριβώς πηγαίνουν τα χρήματά τους. Ίσως είναι πολύ πιο αποτελεσματικό, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα, να αναβαθμίσουν τις υπάρχουσες οθόνες τους με κάποιες από τις διαθέσιμες business λύσεις που προσφέρονται σε μεγάλη ποικιλία στην αγορά.


Η αγορά των business οθονών

Είναι γεγονός πως το συνεχιζόμενο ξέσπασμα του COVID-19 έχει επηρεάσει την αγορά οθονών, καθώς αρκετοί κατασκευαστές έχουν προσωρινά αναστείλει τις δραστηριότητες πολλών κατασκευαστικών hubs, με συνέπεια τη συνολική επιβράδυνση της παραγωγής. Συγκεκριμένα, μεγάλοι κατασκευαστές όπως οι Samsung, LG και Xiaomi έχουν αναστείλει τις λειτουργίες τους σε Κίνα, Ινδία, Ν. Κορέα και Ευρώπη.

Επιπρόσθετα του αντίκτυπου στην παραγωγή, η συνεχιζόμενη επιδημία έχει σημαντικό αντίκτυπο στην καταναλωτική ζήτηση, ενώ η ανασφάλεια σε σχέση με το πόσο θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση καθιστά δύσκολη την εκτίμηση σχετικά με την επιστροφή στα φυσιολογικά επίπεδα. Από την άλλη πλευρά, παρατηρείται αυξημένη ζήτηση οθονών στον τομέα της υγείας (ιατρικός εξοπλισμός), αλλά και για τηλεργασία, κάτι που θα δώσει “ανάσα” τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες.

Σύμφωνα με την ενδιαφέρουσα έρευνα της Grand View Research, το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς commercial οθονών εκτιμήθηκε σε 38.444,66 εκατομμύρια δολάρια το 2019 και αναμένεται να αυξηθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 7,07% από το 2020 έως το 2025. Οι παγκόσμιες πωλήσεις commercial οθονών αναμένεται να υπερβούν τα 40 εκατομμύρια τεμάχια έως το 2025. Προβλέπονται αυξημένες πωλήσεις commercial οθονών λόγω της αυξανόμενης ζήτησης από διαφορετικούς τελικούς χρήστες του επιχειρηματικού τομέα παγκοσμίως. Επιπλέον, παρατηρείται αυξανόμενη ζήτηση για προσαρμοσμένες λύσεις ψηφιακής σήμανσης σε διάφορους τομείς, ιδίως στους κλάδους της υγειονομικής περίθαλψης και των δημόσιων μεταφορών.

Η ταχεία αστικοποίηση οδηγεί στην ανάπτυξη του εμπορικού τομέα στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, λόγω των εξελίξεων στις υποδομές και του μεταβαλλόμενου τρόπου ζωής. Βιομηχανίες όπως το λιανικό εμπόριο και το hospitality χρησιμοποιούν υπερσύγχρονες, ψηφιακές προωθητικές προσεγγίσεις για να διαφημίσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους με αποτελεσματικό τρόπο. Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση για business οθόνες αυξάνεται σημαντικά και είναι πιθανό να συνεχίσει να αυξάνεται κατά την περίοδο πρόβλεψης σε ολόκληρο τον κόσμο. Επιπλέον, η αυξανόμενη ζήτηση για οθόνες 4K και 8K ενσωματωμένες σε τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική εκμάθηση αναμένεται να συμβάλουν στην ανάπτυξη της αγοράς.


Ευρήματα της έρευνας

Επί του παρόντος, ο διαφημιστικός κλάδος παρατηρεί αυξημένη παραγωγή ultra-HD περιεχομένου σε αντίθεση με το παρελθόν, όταν οι συσκευές που χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή περιεχομένου UHD εξυπηρετούσαν περιορισμένους σκοπούς και ήταν ακριβές, όπως οι τηλεοράσεις 4K. Η αυξανόμενη παραγωγή περιεχομένου UHD από διαφημιστές για διάφορες διαφημιστικές εφαρμογές αυξάνει τη ζήτηση για προϊόντα 4K και 8K. Επιπλέον, αναμένονται τεράστιες επενδύσεις από κατασκευαστές για την ανάπτυξη προϊόντων υψηλών προδιαγραφών με αυξημένη ενεργειακή απόδοση, τα οποία θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη της αγοράς. Καθώς η εξοικονόμηση ενέργειας γίνεται ένας από τους κρίσιμους παράγοντες για την αειφόρο ανάπτυξη του επιχειρηματικού τομέα, αυξάνεται η ζήτηση για νέες τεχνολογίες όπως το OLED και το μικρο-LED που βοηθούν τις επιχειρήσεις να εξοικονομήσουν ενέργεια.

Οι τομείς που εξετάστηκαν στο πλαίσιο της έρευνας περιλαμβάνουν επιχειρήσεις, αλυσίδες λιανικής και καταστήματα, hospitality, ψυχαγωγία, χρηματοοικονομικά, υγειονομική περίθαλψη, εκπαίδευση και μεταφορές. Οι εμπορικές επιχειρήσεις προτιμούν όλο και περισσότερο οθόνες μεγάλου μεγέθους για διαφημίσεις, συνέδρια, σεμινάρια, εμπορικές εκθέσεις και άλλες εφαρμογές. Έτσι, η αυξανόμενη ζήτηση για business οθόνες σε αυτούς τους εμπορικούς επιχειρηματικούς τομείς αναμένεται να οδηγήσει μακροπρόθεσμα στην ανάπτυξη της αγοράς.

Οι τεχνολογικές εξελίξεις οδηγούν στην ανάπτυξη προηγμένων λύσεων software για engagement του κοινού, καταμέτρηση, παρακολούθηση και διαχείριση περιεχομένου. Οι κατασκευαστές commercial/ business οθονών ενσωματώνουν αυτές τις λύσεις software στα προϊόντα τους, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την αξιοσημείωτη υιοθέτησή τους παγκοσμίως.

Οι business οθόνες χρησιμοποιούνται ευρέως σε τομείς όπως ο τραπεζικός και η εκπαίδευση. Η ζήτηση για αυτά τα προϊόντα με μεγέθη κάτω από 32 ίντσες είναι υψηλή. Ωστόσο, αυξάνεται επίσης η χρήση wide screen οθονών μεγαλύτερου μεγέθους και curved, για εξειδικευμένες εφαρμογές όπως η γραφιστική, τα ΜΜΕ και η διαφήμιση. Το display TVs segment αναμένεται να σημειώσει σταθερή ανάπτυξη με CAGR που ξεπερνά το 4% από το 2019 έως το 2025. Τεχνολογίες αιχμής όπως οι mini-LED και οι micro-LED ενσωματώνονται στις πρόσφατες commercial TVs από κατασκευαστές όπως η Samsung και η LG. Επιπλέον, οι κατασκευαστές εισάγουν διάφορους τύπους τηλεοπτικών πάνελ, όπως rollable και εύκαμπτα πάνελ. Στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, αυτά τα προϊόντα χρησιμοποιούνται ευρέως σε νοσοκομεία, κλινικές και κέντρα υγειονομικής περίθαλψης πολλαπλών ειδικοτήτων.

Με βάση την τεχνολογία, η αγορά commercial οθονών έχει κατηγοριοποιηθεί σε LCD, LED κλπ. Η LCD είναι η ευρέως χρησιμοποιούμενη τεχνολογία στα προϊόντα προβολής εδώ και μερικές δεκαετίες. Επί του παρόντος, πολλοί από τους επιχειρηματικούς τομείς, όπως οι τράπεζες, χρησιμοποιούν προϊόντα που βασίζονται σε LCD. Το LCD segment κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (όσον αφορά τα έσοδα) το 2019. Η μείωση του κόστους κατασκευής των LCD είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που οδηγούν στην εκτεταμένη υιοθέτηση της τεχνολογίας LCD.

Ωστόσο, το LED segment αναμένεται να αντιπροσωπεύσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς (από άποψη εσόδων) έως το 2025. Οι εξελίξεις στην τεχνολογία LED οδήγησαν στην ανάπτυξη διαφόρων τύπων οθονών LED όπως OLED και QLED. Αυτές οι τεχνολογίες είναι ενεργειακά αποδοτικές και χρησιμοποιούνται ευρέως από τους κατασκευαστές στις εμπορικές τους οθόνες. Οι άλλες αναδυόμενες τεχνολογίες LED είναι οι mini-LED και micro-LED. Παρόλο που τα mini-LED και micro-LED είναι σχετικά νέα και δεν έχουν ακόμη διεισδύσει στην παγκόσμια αγορά, οι τεχνολογίες αυτές αναμένεται να καταγράψουν σχετικά υψηλότερο CAGR τα επόμενα έξι χρόνια.

Με βάση τον τύπο οθόνης, η αγορά των commercial οθονών χωρίζεται σε flat, curved κλπ. Οι τελικοί χρήστες από ποικίλους εμπορικούς κλάδους χρησιμοποιούν flat οθόνες εδώ και δεκαετίες λόγω των πλεονεκτημάτων τους, όπως το χαμηλό κόστος και η εύκολη διαθεσιμότητα. Από την εμφάνιση των οθονών TFT και LCD, έχει παρατηρηθεί αυξημένη χρήση οθονών επίπεδης οθόνης στον επιχειρηματικό κλάδο. Το flat πάνελ κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο το 2019, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 60% του συνολικού μεριδίου αγοράς. Οι flat οθόνες όπως τα video walls, οι ψηφιακές αφίσες, οι οθόνες και τηλεοράσεις χρησιμοποιούνται ευρέως σε πολλούς end-use κλάδους. Το segment αναμένεται να συνεχίσει να κυριαρχεί στην αγορά καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης.

Με βάση το μέγεθος της οθόνης, η αγορά των commercial οθονών έχει κατηγοριοποιηθεί ως εξής: κάτω από 32 ίντσες, 32 έως 52 ίντσες, 52 έως 75 ίντσες και πάνω από 75 ίντσες. Τα τμήματα κάτω των 32 ιντσών και 32 έως 52 ιντσών δημιούργησαν σχετικά υψηλότερα έσοδα το 2019 και αναμένεται να σημειώσουν σταθερή ανάπτυξη. Οι πελάτες προτιμούν μεγάλες οθόνες λόγω της μεγαλύτερης ευκρίνειας της οθόνης, λειτουργιών όπως οι τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας όπως OLED και micro-LED και υψηλή ποιότητα περιεχομένου. Ως αποτέλεσμα, το segment 52 έως 75 ίντσες αναμένεται να παρουσιάσει σημαντική αύξηση της ζήτησης τα επόμενα έξι χρόνια.

Ωστόσο, το segment των άνω των 75 ιντσών αναμένεται να καταγράψει το υψηλότερο CAGR λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για οθόνες large format. Οι πελάτες από κλάδους όπως το λιανικό εμπόριο, οι μεταφορές και η υγειονομική περίθαλψη υιοθετούν μεγάλες οθόνες για digital signage. Οι βασικοί παίκτες όπως η Samsung και η LG κυκλοφορούν πολλές commercial οθόνες με μεγέθη πάνω από 75 ίντσες τα τελευταία χρόνια λόγω της αυξανόμενης υιοθέτησής τους. Οι κατασκευαστές πραγματοποιούν επενδύσεις στην έρευνα και την ανάπτυξη για να παρουσιάσουν οθόνες μεγάλου μεγέθους με τις τελευταίες τεχνολογίες για την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης.

Το θετικό σε όλα αυτά είναι πως οι παράγοντες της αγοράς επενδύουν όλο και περισσότερο στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως τα transparent panels, ανταποκρινόμενοι στην αυξανόμενη ζήτηση για προηγμένη τεχνολογία προβολής από τους κλάδους του hospitality, των μεταφορών και υγειονομικής περίθαλψης. Οι προηγμένες τεχνολογίες digital signage και τηλεοράσεων αναμένεται να ενισχύσουν την ανάπτυξη της αγοράς, αφήνοντας μια νότα αισιοδοξίας για το άμεσο μέλλον.


Σχετικά άρθρα

Ημερίδα της Witside για την πλατφόρμα Qlik Sense

Χαμηλά στην Ψηφιακή Ετοιμότητα η Ελλάδα

Kitriniaris

Cyta Ελλάς: αύξησε έσοδα, μείωσε ζημιές το 2012

dmallas

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα