24.6 C
Athens
29/03/2024
Biztech

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την ΗΡ από το deal με την Cosco

Για την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος από τη συμφωνία με την Cosco κάνουν λόγο τα στελέχη της HP. Ως γνωστόν, η συμφωνία της ΗΡ με την Cosco και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπει πως τα εμπορεύματα της αμερικανικής εταιρείας από τα εργοστάσια της Κίνας και της Ταϊβάν θα φθάνουν στις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά και από εκεί μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα οδεύουν προς το εργοστάσιο της ΗΡ στην Τσεχία.

«Ουσιαστικά, γλιτώνουμε 7 ημέρες στο συνολικό χρόνο που απαιτείτο μέχρι τώρα» σημείωνε ο Tony Prophet, senior vice president, Operations, Printing and Personal Systems Group της ΗΡ στο περιθώριο της επίσημης παρουσίασης που έγινε την περασμένη Παρασκευή (1 Μαρτίου 2013). Αυτή τη στιγμή, απαιτούνται 35-40 ημέρες, οπότε η μείωση είναι σημαντική και ο λόγος που ο κ. Prophet, από τα πλέον υψηλόβαθμα στελέχη της ΗΡ σε παγκόσμιο επίπεδο, υποστήριζε πως η κίνηση προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον αμερικανικό κολοσσό.

Τα πρώτα φορτηγά πλοία έχουν ήδη αποπλεύσει από την Κίνα και οδεύουν προς τον Πειραιά. Το πλάνο προβλέπει πως φέτος θα μεταφερθούν μέσω του Πειραιά περίπου 20.000 κοντέινερ (TEUs) με εμπορεύματα της ΗΡ, αριθμός ο οποίος αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.

Λεπτομέρεια με τη δική της σημασίας είναι πως από τον Πειραιά θα εξυπηρετείται όλη η αγορά της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης αλλά και της βορείου Αφρικής συν την Τουρκία. Πρακτικά, από την Ευρώπη, μόνο η Βρετανία, η Ιρλανδία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ολλανδία, το Βέλγιο και οι χώρες της Σκανδιναβικής χερσονήσου δεν θα εξυπηρετούνται από τον Πειραιά.

Η κίνηση, όπως επεσήμανε ο κ. Prophet, αποτελεί μία δέσμευση της ΗΡ προς την Ελλάδα, ενώ εξέφρασε τη βεβαιότητα του πως θα ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες του κλάδου. «Συνήθως, μας ακολουθούν 1 με 2 χρόνια μετά» τόνισε με υψηλή δόση αυτοπεποίθησης το στέλεχος της ΗΡ, ο οποίος επεσήμανε ότι η αμερικανική εταιρεία εξέταζε εδώ και αρκετό καιρό εναλλακτικά προς το Ρότερνταμ λιμάνια στην περιοχή της Μεσογείου για να καταλήξει στον Πειραιά.

Βέβαια, οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι ανταγωνιστές θα ακολουθήσουν αρκετά νωρίτερα, καθώς η LG αλλά και εταιρείες όπως η Sony και η Dell βρίσκονται ήδη σε συζητήσεις.

Άμεσα οφέλη

Αυτό που πρέπει να επισημανθεί είναι εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται να υπάρχουν κάποια άμεσα οφέλη για την ελληνική αγορά πληροφορικής, πέραν της ενίσχυσης της τοπικής θυγατρικής της ΗΡ. Όμως, σταδιακά αυτό μάλλον θα αλλάξει. Κατ’ αρχήν, είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, αν και αυτές που θα υπάρξουν στην αρχή θα έχουν περισσότερη σχέση με το χώρο των logistics παρά με οτιδήποτε άλλο.

Από εκεί και πέρα, δεν αποκλείεται να δούμε την ΗΡ να είναι περισσότερο ανταγωνιστικές στην τιμολόγηση των προϊόντων της, καθώς μειώνεται το κόστος της μεταφοράς των εμπορευμάτων. Όπως, είναι πιθανόν η Ελλάδα να είναι από τις πρώτες χώρες που θα κάνουν την εμφάνιση τους τα νέα προϊόντα της ΗΡ. Ιδίως εκείνα που παράγονται στην Κίνα. Ποιο το νόημα να τα στέλνεις εκτός Ελλάδας και να τα ξαναφέρνεις εδώ, αν περνάνε από τον Πειραιά;

Δημήτρης Μαλλάς

Σχετικά άρθρα

Πτώση στα smartphones στην Κίνα

Kitriniaris

Παράταση για Globul

dmallas

Εκρηκτική αύξηση για τo Facebook στη mobile διαφήμιση

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα