24.5 C
Athens
03/05/2024
Biztech

Αυτονομία, τμηματοποίηση και απλοποίηση: δημιουργία ενός δικτύου προσαρμοσμένου στις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής

Η πανδημία έχει συμβάλει σε μεγάλα project ψηφιακού μετασχηματισμού. Μετά από 18 μήνες αναγκαστικής προσαρμογής και lockdown, όλοι οι τομείς της οικονομίας έχουν πλέον την ανάγκη να μεταμορφωθούν: να αυξήσουν την παραγωγικότητα, να διατηρήσουν τους καταναλωτές τους ή να διατηρήσουν τα «ταλέντα» που έχουν υιοθετήσει την τηλεργασία ως τρόπο εναρμόνισης της επαγγελματικής και προσωπικής τους ζωής.

Ωστόσο, ακόμη και οι πιο μεγάλες εταιρείες, ερχόμενες αντιμέτωπες με το hybrid working, παγιδεύτηκαν από τις νέες απειλές στον κυβερνοχώρο που έχουν αυξηθεί από την αρχή της υγειονομικής κρίσης. Μεταξύ της επανάστασης στην εργασία, της εκθετικής ανάπτυξης των συνδεδεμένων αντικειμένων και της omnichannel επεξεργασίας πληροφοριών, τα τμήματα συστημάτων πληροφορικής πρέπει να ανταποκριθούν σε μια μεγάλη πρόκληση: πώς να διασφαλίσουν μια ολοένα πιο πολύπλοκη υποδομή δικτύου που εκτίθεται στην ψηφιακή εποχή.

Υβριδισμός της εργασίας: ο εχθρός εντός των πυλών

Μεταξύ των μεγάλων διδαγμάτων που πρέπει να αντλήσουμε από την εξ αποστάσεως εργασία, είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι τα cyber threats προέρχονται επίσης από το εσωτερικό ενός οργανισμού. Το τείχος προστασίας ήταν πάντα απαραίτητο αλλά ποτέ επαρκές από άποψη προστασίας. Είναι ακόμη λιγότερο επαρκές λόγω της νέας κινητικότητας των εργαζομένων και ενόψει ενός υβριδικού δικτύου πληροφορικής, μεταξύ φυσικών διακομιστών και του cloud.

Το μοντέλο «Zero Trust» γίνεται κανόνας για τις επιχειρήσεις, οι οποίες πρέπει να θεωρούν ότι όλα εκτός εταιρείας είναι δυνητικά εχθρικά, αλλά και να ελέγχουν την ύποπτη συμπεριφορά εντός του συστήματος.

Ενώ μιλάμε για διάσπαση των silos, το δίκτυο πρέπει να μπορεί να τμηματοποιήσει κάθε χρήστη και συνδεδεμένο αντικείμενο για να τα απομονώσει από την υπόλοιπη υποδομή σε περίπτωση συμβιβασμού.

Πολλαπλασιασμός συνδεδεμένων αντικειμένων: νέες χρήσεις, νέες απειλές

Εξ ορισμού, τα συνδεδεμένα αντικείμενα (IoT) έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται σε έναν σκοπό: να αλληλεπιδρούν με άλλα IoT ή άτομα και να τα ενσωματώνουν σε μια διαδικασία. Είτε χρησιμοποιείται στη βιομηχανία (IIoT), στην ιατρική (IoTM) είτε γενικά, κάθε αντικείμενο είναι ένα πιθανό ελάττωμα για την ασφάλεια των εταιρειών. Πράγματι, η εξειδίκευσή τους δεν επιτρέπει πολύ υψηλό επίπεδο ασφάλειας.

Αλλά αυτά τα IoT είναι μια νέα πύλη για hacks κάθε είδους. Προκειμένου να μην διακυβεύεται η ακεραιότητα του οργανισμού, η τμηματοποίηση εικονικού δικτύου είναι απαραίτητη για τον εντοπισμό, την απογραφή και τη διαχείριση των συνδεδεμένων αντικειμένων με ασφαλή τρόπο.

Omnichannel επικοινωνία: multitasking… multi-risk;

Στο σταυροδρόμι των δύο προηγούμενων επαναστάσεων, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν πλέον την πολυπλοκότητα των επικοινωνιών. Για τους εργαζομένους, είναι ζήτημα χρήσης πολλαπλών και ευέλικτων εργαλείων τηλεπικοινωνιών για τη διασφάλιση της επιχειρηματικής συνέχειας. Για τους πελάτες, θα είναι απαραίτητο να τους προσφέρουμε το πιο κατάλληλο εργαλείο «επαφής»: φωνή, email, instant messaging ή chatbot, κοινωνικά δίκτυα κ.λπ.

Η διαφοροποίηση των καναλιών απαιτεί τόσο την αλλαγή μεγέθους των δικτύων όσο και την ασφάλειά τους, με κρυπτογράφηση των επικοινωνιών και των ροών από άκρη σε άκρη, για να αποφευχθεί κάθε κίνδυνος ατελειών ή συλλογής δεδομένων.

Αυτοματοποίηση, τμηματοποίηση, απλοποίηση: τρεις πυλώνες ενός δικτύου στην ψηφιακή εποχή

Αυτές οι προκλήσεις, τις οποίες αντιμετωπίζουν επί του παρόντος οι CIOs, δυστυχώς δεν αντιμετωπίζονται ή αντιμετωπίζονται ελάχιστα από τις περισσότερες εταιρείες, επειδή η γενική τους διοίκηση δεν έχει αξιολογήσει αποτελεσματικά το μέτρο των κινδύνων.

Με ρεαλιστικό και απλό τρόπο, εδώ είναι οι τρεις τομείς βελτίωσης για τη συμμόρφωση του δικτύου με τις απαιτήσεις των οργανισμών και των ενδιαφερομένων τους:

  • Η ανάγκη δημιουργίας ενός αυτόνομου δικτύου, για εύκολη, συστηματική και ασφαλή σύνδεση ατόμων, διεργασιών δικτύου, συνδεδεμένων αντικειμένων (ολοένα και πιο πολυάριθμα) και των εφαρμογών τους, χωρίς να χρειάζεται να ρυθμιστεί ξανά το δίκτυο.
  • Η εικονική τμηματοποίηση του δικτύου, μικρο- ή μακρο-εντολή, πρέπει να σχεδιαστεί ώστε να είναι επεκτάσιμη, να ενσωματώνει με αποτελεσματικό και ασφαλή τρόπο πλήθος συνδεδεμένων αντικειμένων, εσωτερικών ή εξωτερικών στον οργανισμό (ειδικά με την αυξανόμενη τάση BYOD)
  • Απλοποίηση των ροών εργασίας μέσω της ψηφιοποίησης τους. Έτσι, η παραγωγικότητα βελτιώνεται με την άμεση παρουσίαση δεδομένων (IoT ή επιχείρηση) για την ταχύτερη λήψη αποφάσεων. Οι υπάλληλοι της εταιρείας μπορούν να επικεντρωθούν σε αναλύσεις υψηλότερης προστιθέμενης αξίας.

Για τις εταιρείες, η επένδυση δεν είναι αμελητέα, αλλά τα μακροπρόθεσμα οφέλη είναι πολλά. Γι’ αυτό η ανάλυση εμπειρίας χρήστη είναι σημαντική. Ας ξεχάσουμε την απλή πτυχή της τηλεργασίας, για να φανταστούμε τις πρόσθετες υπηρεσίες που θα μπορούσε να παρέχει ένα ισχυρό, ανθεκτικό και ασφαλές δίκτυο. Η προληπτική συντήρηση μεγάλων κρίσιμων βιομηχανιών και υποδομών θα βελτιωθεί σημαντικά και θα επιτρέψει πιο στοχευμένες, λιγότερο χρονοβόρες και δαπανηρές ενημερώσεις κώδικα. Για τις ομάδες, η αυτόματη αναγνώριση θα επέτρεπε την καλύτερη κατανομή των εργασιών, ακόμη και σε «νομαδική» χρήση. Τέλος, θα ήταν επίσης ευκολότερο να εντοπιστούν χαμένα, άστοχα ή κλεμμένα συνδεδεμένα αντικείμενα, όπως αναπηρικά καροτσάκια σε νοσοκομείο, identification badges, tablet κ.λπ.

Όλα τα παραδείγματα που προαναφέρονται στοχεύουν στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας, της προσβασιμότητας ή της παραγωγικότητας των εργαζομένων και της ικανοποίησης των πελατών ή των χρηστών. Αυτό απαιτεί τη δημιουργία ενός δικτύου «της ψηφιακής εποχής»: προσαρμοσμένο, ανάλογα με έναν τομέα δραστηριότητας, ικανό να αναπτυχθεί με το ίδιο επίπεδο νοημοσύνης σε κλασικά περιβάλλοντα γραφείου, από στοιχεία συμβατά με όλα τα τρέχοντα, αλλά και τα μελλοντικά δίκτυα τεχνολογίας (Wi-Fi, Ethernet, SD-WAN, κ.λπ.). Έτσι, το δίκτυο θα είναι προσαρμοσμένο, ασφαλές, στιβαρό και ανθεκτικό.


Σχετικά με την Alcatel-Lucent Enterprise
Η Alcatel-Lucent Enterprise προσφέρει τις προσαρμοσμένες τεχνολογικές εμπειρίες που χρειάζονται οι επιχειρήσεις για να κάνουν τα πάντα να συνδέονται.
Η ALE παρέχει λύσεις δικτύωσης, επικοινωνιών και cloud ψηφιακής εποχής με υπηρεσίες προσαρμοσμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζουν την επιτυχία των πελατών, με ευέλικτα επιχειρηματικά μοντέλα στο cloud, στις εγκαταστάσεις και υβριδικώς. Όλες οι λύσεις έχουν ενσωματωμένη ασφάλεια και περιορισμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Πάνω από 100 χρόνια καινοτομίας στον χώρο έχουν κάνει την Alcatel-Lucent Enterprise έναν αξιόπιστο σύμβουλο για περισσότερους από ένα εκατομμύριο πελάτες σε όλο τον κόσμο.
‘Με έδρα στη Γαλλία και 3.400 επιχειρηματικούς συνεργάτες σε όλο τον κόσμο, η Alcatel-Lucent Enterprise επιτυγχάνει αποτελεσματική παγκόσμια εμβέλεια με τοπική εστίαση.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το: www.al-enterprise.com
LinkedInFacebook, TwitterInstagram

Σχετικά άρθρα

Tech Days by Westnet – Τρεις μέρες γεμάτες τεχνολογία για τους συνεργάτες

Giorgos Athanassiadis

End-to-end εγκατάσταση δικτύου D-Link Nuclias στα Simply Burgers

Giorgos Athanassiadis

VERITAS APTARE IT Analytics: Η ολοκληρωμένη εικόνα IT μιας επιχείρησης, σε μια οθόνη

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα