11.2 C
Athens
20/04/2024
Biztech

Χωρίς πλάνο business continuity το 60% των ελληνικών SMB

Η πανδημία του κορωνοϊού έπιασε στον ύπνο τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Πάντως, αν και η πλειοψηφία δεν διέθετε κάποιο πλάνο επιχειρηματικής συνέχειας, η προσαρμοστικότητα που επέδειξαν ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή, καθώς ήδη οι 7 στις 10 έχουν αυτοματοποιήσει περισσότερο από το 50% των δραστηριοτήτων τους.

Ο μέχρι στιγμής αντίκτυπος της πανδημίας του Covid-19 στην αναπτυσσόμενη επιχειρηματικότητα της χώρας αφορά, σύμφωνα με νέα έρευνα της Endeavour Greece, τις τάσεις των πωλήσεων και της απασχόλησης, την ετοιμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων και την ικανότητά τους να προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση.

Στην έρευνα που ολοκληρώθηκε στις 16 Μαρτίου, συμμετείχαν 100 ταχύτατα αναπτυσσόμενες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών έως και 80 εκατ. Ευρώ οι οποίες το 2019 είχαν πετύχει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης που έφτασαν μέχρι και το 100%.

 

Πτώση εσόδων

Η έρευνα έδειξε ότι μέσα σε λίγες μόλις ημέρες από τη διάδοση του κορωνοϊού στη χώρα μας, το 60% των επιχειρήσεων έχουν ήδη αρχίσει να καταγράφουν μια ελαφρά έως πολύ μεγάλη πτώση των πωλήσεων, η οποία αναμένεται να επηρεάσει τα έσοδά τους ολόκληρο το έτος και μάλιστα σε ποσοστό που υπολογίζεται έως και 50%. Ταυτόχρονα, η κερδοφορία τους υφίσταται έντονη πίεση εξαιτίας της απώλειας των καναλιών πωλήσεων (τα εστιατόρια αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα), ενώ η αλυσίδα εφοδιασμού αντιμετωπίζει επίσης σοβαρά προβλήματα. Το 70% αυτών των επιχειρήσεων αντιμετωπίζει ήδη έλλειψη βασικών πρώτων υλών που προέρχονται από το εξωτερικό, εισαγωγές που είναι ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία τους.

Σε ότι αφορά την απασχόληση, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι σχεδόν το ένα τρίτο των εταιρειών αναμένεται να αναγκαστούν να μειώσουν το εργατικό τους δυναμικό κατά 25%, ενώ το 5% των εταιρειών αναμένει ότι το προσωπικό τους θα μειωθεί κατά το ήμισυ. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι το 65% των ερωτηθέντων δεν σχεδιάζει επί του παρόντος τον περιορισμό του ανθρώπινου δυναμικού τους.

 

Πόσο θα διαρκέσει η κρίση;

Όσον αφορά τη διάρκεια του αντίκτυπου της τρέχουσας κρίσης στην αγορά, οι προβλέψεις των επιχειρηματιών αποκλίνουν, καθώς οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πιστεύουν ότι η κρίση θα σταματήσει τους επόμενους δύο μήνες και ότι θα ακολουθήσει ταχεία ανάκαμψη. Ταυτόχρονα, οι 4 στους 10 πιστεύουν ότι η αναταραχή της αγοράς θα συνεχιστεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, που μπορεί να διαρκέσει μέχρι το τέλος του 2020.

 

Πόσο έτοιμες ήταν οι επιχειρήσεις;

Τα δεδομένα που προκύπτουν σχετικά με την ετοιμότητα των ελληνικών επιχειρήσεων να ανταποκριθούν στην κρίση είναι επίσης πολύ ενδιαφέροντα. Το 60% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι δεν είχαν κάποιο σχέδιο business continuity κατά την έναρξη της πανδημίας, ενώ το 1/3 των εταιριών δεν διέθεταν την απαραίτητη υποδομή για τη στήριξη της απομακρυσμένης εργασίας, ενώ οι 6 στους 10 επιχειρηματίες δήλωσαν ότι ήταν ελάχιστα προετοιμασμένοι για την κρίση.

 

Ωστόσο, οι ελληνικές εταιρείες εμφάνισαν εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα και γρήγορα αντανακλαστικά. Οι μισές από αυτές προσάρμοσαν το μοντέλο λειτουργίας τους ή ακόμα και το ίδιο το προϊόν τους σε λιγότερο από δύο εβδομάδες. Όσον αφορά την αυτοματοποίηση των δραστηριοτήτων τους, οι 7 στους 10 επιχειρηματίες ανέφεραν ότι έχουν αυτοματοποιήσει τις δραστηριότητές τους σε ικανοποιητικό βαθμό, ενώ 2 στους 10 δήλωσαν ότι ο βαθμός αυτοματισμού τους είναι εξαιρετικός.

Η πανδημία επαναπροσδιορίζει σημαντικά τις μακροπρόθεσμες προτεραιότητες των ελληνικών εταιρειών. Η ψηφιοποίηση του χώρου εργασίας, η επικοινωνία διαχείρισης κρίσεων και η συνέχεια της επιχείρησης έχουν ξαφνικά βρεθεί στο προσκήνιο. Ταυτόχρονα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η αυτοματοποίηση και η κοινωνική ευθύνη συνεχίζουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στις προτεραιότητες των επιχειρηματιών.

 

Τέλος, οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι οι περιοχές στις οποίες αναμένεται να αντιμετωπίσουν τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι η αλυσίδα εφοδιασμού, η ρευστότητα, οι πωλήσεις και οι εξαγωγές, ενώ οι μεγαλύτερες ανάγκες τους επικεντρώνονται σε μέτρα οικονομικής βοήθειας και ανακούφισης από το κράτος. Παράλληλα, πάνω από το 40% των επιχειρηματιών είπαν ότι οι συνεργίες με άλλες ελληνικές εταιρείες και η δημιουργία επιχειρηματικών δικτύων για την υποστήριξή τους είναι η επόμενη επείγουσα ανάγκη τους.

 

Συνοψίζοντας, η κρίση που προκλήθηκε από την ταχεία εξάπλωση του Covid-19 θα επιβραδύνει τους ρυθμούς ανάπτυξης των ελληνικών εταιρειών, οι οποίες θα κληθούν να αναθεωρήσουν τις προτεραιότητές τους κατά την προσεχή περίοδο. Οι επιχειρήσεις θα χρειαστούν τόσο στήριξη κεφαλαίου όσο και κρατική στήριξη, καθώς και στρατηγικές συμμαχίες, ώστε να μπορέσουν να διατηρήσουν τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης που πέτυχαν πέρυσι. Τέλος, αν και η αισιοδοξία των επιχειρηματιών είναι μέτρια, οι ταχέως αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις δείχνουν μια ισχυρή διάθεση για ουσιαστικό μετασχηματισμό και έμφαση στην αειφορία και τις εταιρικές σχέσεις.

 

Με την ευκαιρία της συγκεκριμένης έρευνας, ο κ. Παναγιώτης Καραμπίνης, διευθύνων σύμβουλος της Endeavour Greece δήλωσε: «Η έρευνα αντικατοπτρίζει τις εκτιμήσεις και τις προσδοκίες ενός ιδιαίτερα δυναμικού τμήματος της ελληνικής επιχειρηματικής σκηνής και ο κοινός στόχος μας είναι να μην αφήσουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις να υποστούν ζημιές ανεπανόρθωτα από μια προσωρινή κρίση. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τι είδους στήριξη θα επιδιώξουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας μας προκειμένου να διατηρήσουν ή να ξαναρχίσουν γρήγορα την ανάπτυξη. Το ενθαρρυντικό είναι ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες δείχνουν εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα. Έχουν αναθεωρήσει τις προτεραιότητές τους και τώρα εστιάζουν έντονα τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τον αυτοματισμό και τις εταιρικές σχέσεις, κάτι που θα έχει ωφέλιμες και διαρκή αποτελέσματα στην επιχειρηματικότητα της χώρας. Γι ‘αυτόν ακριβώς τον λόγο, είμαστε αισιόδοξοι ότι η ελληνική επιχειρηματικότητα θα βγει ακόμη πιο έντονη στο τέλος αυτής της κρίσης».

Σχετικά άρθρα

Στο 73% η διείσδυση του Internet

Kitriniaris

Στον αστερισμό Yoga η Lenovo

Channel-Manager

Panasonic Toughpad FZ-G1: ένα μοναδικό…διπλό tablet

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα