21.9 C
Athens
25/04/2024
Biztech

Χρόνια μπροστά στην ψηφιακή ανάπτυξη λόγω COVID-19

Οι επικεφαλής των ελληνικών επιχειρήσεων ποντάρουν σε βασικές διαστάσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού και η πλειοψηφία είδε επιτάχυνση κατά την περίοδο του lockdown. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα «2020 CEO Outlook» της KPMG, το 80% των Ελλήνων CEOs δηλώνουν ότι η πανδημία έχει επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό, με τις μεγαλύτερες εξελίξεις να καταγράφονται στις ψηφιακές λειτουργίες (87%), όπου 30% αναφέρουν ότι η πρόοδος που έχει σημειωθεί τους έχει φέρει χρόνια μπροστά από το σημείο όπου περίμεναν να βρίσκονται αυτήν τη στιγμή. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι για την Ελλάδα οι μεγαλύτερες εξελίξεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό καταγράφονται στη δημιουργία ψηφιακής εμπειρίας για τον πελάτη. Εδώ, το 60% των ερωτηθέντων αναφέρουν ότι η πρόοδος που έχει γίνει, τους έχει φέρει χρόνια μπροστά από το σημείο που θα βρίσκονταν εάν δεν είχε συμβεί η πανδημία.

Σε ότι αφορά το μέλλον της εργασίας, το 77% των CEOs αναφέρουν ότι θα συνεχίσουν να αναπτύσσουν τα εργαλεία ψηφιακής συνεργασίας και επικοινωνίας που χρησιμοποιήθηκαν την περίοδο του lockdown, ενώ το 73% πιστεύουν ότι η εξ αποστάσεως εργασία έχει διευρύνει τη δεξαμενή διαθέσιμου ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού.

Ειδικά για την Ελλάδα η εξ αποστάσεως εργασία ήταν μια σχετικά νέα συνθήκη εργασίας, η οποία καθιερώνεται σταδιακά με το 93% των Ελλήνων CEOs να υποστηρίζει ότι έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στις πολιτικές καλλιέργειας νέας κουλτούρας, αλλά και στη διεύρυνση προσέλκυσης ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού (87%).

Επιτάχυνση της ψηφιακής ανάπτυξης & οι προκλήσεις του μέλλοντος

Σύμφωνα με την έρευνα της KPMG, οι CEOs έχουν μεγαλύτερη βεβαιότητα για τις προοπτικές ανάπτυξης της δικής τους επιχείρησης για την επόμενη τριετία. Εν μέρει, αυτό συμβαίνει επειδή έχουν μεγαλύτερο έλεγχο στους παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτό. Ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες που μπορούν να ελέγξουν στην περίπτωση αυτή, και σημαντικός μοχλός ανάπτυξης, είναι η ψηφιακή επιτάχυνση. Με το διαδικτυακό εμπόριο να αυξάνεται ολοένα περισσότερο, λόγω παραγόντων όπως η κοινωνική αποστασιοποίηση, οι εταιρείες υποχρεώνονται να επανεξετάσουν τι είναι αυτό που θέλουν οι πελάτες τους και πώς θα το παρέχουν: Το 75% δηλώνουν ότι η πανδημία έχει επιταχύνει τη δημιουργία μιας ομαλής ψηφιακής εμπειρίας για τους πελάτες, με πάνω από 1 στους

5 (22%) των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι η πρόοδος «έχει επιταχυνθεί απότομα, φέρνοντας μας χρόνια πιο μπροστά από ότι περιμέναμε να είμαστε».

Αυτή η εξέλιξη βρίσκει σύμφωνους τους Έλληνες CEOs, οι οποίοι σε ποσοστό 100% υποστηρίζουν ότι η πανδημία προκάλεσε τη δημιουργία ψηφιακής εμπειρίας για τους πελάτες τους. Μάλιστα, η ψηφιακή επιτάχυνση σημειώθηκε σε όλους τους τομείς: εμπειρία πελάτη, καινοτομία επιχειρηματικού μοντέλου, εργατικό δυναμικό και μοντέλο λειτουργίας.

Η πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν τώρα οι επιχειρήσεις είναι η επενδύσεις σε τομείς που μπορούν να παράγουν τη μεγαλύτερη αξία σε βάθος χρόνου, αποφεύγοντας αυτούς που ίσως τελικά αποδειχθούν μια βραχυπρόθεσμη αντίδραση στην πανδημία. Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισαν οι επιχειρήσεις κατά την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού ήταν «η έλλειψη πληροφοριών σχετικά με τα μελλοντικά λειτουργικά σενάρια, όπως νέοι τρόποι εργασίας» (27% στην Ελλάδα και 33% στις υπόλοιπες χώρες).

Αυτό που πρέπει να καταλάβουν οι CEOs είναι εάν η αλλαγές που σχετίζονται με την πανδημία, όπως για παράδειγμα η αγοραστική συμπεριφορά των πελατών, είναι ενδεικτική μιας μόνιμης τάσης που αναδύεται και όχι μια προσωρινή επίδραση της πανδημίας.

Το μέλλον της εργασίας

Η πανδημία εξανάγκασε πολλές επιχειρήσεις να πειραματιστούν ριζικά αναφορικά με τον τρόπο με τον οποία παρέχεται η εργασία. Για πολλές εταιρείες, για παράδειγμα, η εξ αποστάσεως εργασία εφαρμόστηκε σχεδόν από την μια μέρα στην άλλη. Με την πανδημία να μετασχηματίζει τον κόσμο της εργασίας, σε ποσοστό 93% οι Έλληνες CEOs (75% στις υπόλοιπες χώρες) δηλώνουν ότι η εξ αποστάσεως εργασία έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στις πολιτικές καλλιέργειας νέας κουλτούρας, αλλά και στη διεύρυνση προσέλκυσης ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού (87% Ελλάδα και 73% στις υπόλοιπες χώρες). Επίσης το 67% των ερωτηθέντων (77% στις υπόλοιπες χώρες) δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να αναπτύσσουν την τρέχουσα χρήση των εργαλείων ψηφιακής συνεργασίας και επικοινωνίας.

Ειδικά για την Ελλάδα, από την έρευνα της KPMG διαπιστώθηκε ότι η εξ αποστάσεως εργασίας είναι πλέον μία μορφή εργασίας που γίνεται αποδεκτή από όλα τα ιεραρχικά επίπεδα και όλες τις ηλικιακές ομάδες, καθώς επίσης είναι αποδεκτό ότι ήρθε για να μείνει και μετά την COVID-19 εποχή.

Τα σημαντικότερα ευρήματα

  • Το 67% των Ελλήνων CEOs δείχνουν εμπιστοσύνη στις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας μας, ποσοστό το οποίο σημείωσε αύξηση μετά την κρίση της πανδημίας (64%).
  • Το 27% νιώθουν αβέβαιοι για τις προοπτικές ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας.
  • Οι νεοεμφανιζόμενες τεχνολογίες (20%) και οι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι μαζί με την κλιματική αλλαγή (20%) αποτελούν τις μεγαλύτερες ανησυχίες για τους Έλληνες CEOs.
  • Σχεδόν όλοι Έλληνες CEOs θεωρούν ότι η πανδημία έχει επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό με τις μεγαλύτερες εξελίξεις να καταγράφονται στη δημιουργία ψηφιακής εμπειρίας για τον πελάτη.
  • Το 27% αναφέρει ότι η έλλειψη πληροφοριών σε μελλοντικά λειτουργικά σενάρια – όπως νέοι τρόποι εργασίας – αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση επιτάχυνσης του ψηφιακού μετασχηματισμού.
  • Η πλειοψηφία των CEOs (93%) θεωρεί ότι η εργασία εξ αποστάσεως δημιούργησε σημαντικές αλλαγές στις πολιτικές καλλιέργειας νέας κουλτούρας, αλλά και στη διεύρυνση προσέλκυσης ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού (87%).
  • Το 87% αναφέρουν ότι η επικοινωνία με τους εργαζόμενους της εταιρείας βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης.
  • Σε ποσοστό 87% οι CEOs αναφέρουν ότι θέλουν να συνεχίσουν να αξιοποιήσουν τα οφέλη της βιωσιμότητας και κλιματικής αλλαγής, τα οποία επέφερε η νόσος COVID-19.

Σχετικά άρθρα

6 Microsoft Gold πιστοποιήσεις για την Cosmos

Giorgos Athanassiadis

Τεράστια ζήτηση στον κλάδο της κυβερνοασφάλειας

Giorgos Athanassiadis

Νέες σειρές τηλεοράσεων από τη Samsung

Channel-Manager

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα