18.5 C
Athens
19/04/2024
Biztech

Το ERP στη νέα εποχή

Υπάρχουν ακόμα άτομα και επιχειρήσεις που θεωρούν πως το ERP είναι ένα υπερβολικά περίπλοκο, δύσχρηστο και δαπανηρό σύστημα λογισμικού. Μπορεί στα πρώτα στάδια της ανάπτυξής του να ανταποκρινόταν κατά κάποιο βαθμό σε αυτά τα κλισέ, αλλά πλέον τα πράγματα δεν είναι έτσι. Αφού “κατέκτησε” τους μεγάλους οργανισμούς, έχει πλέον περάσει στο επόμενο στάδιο: της υιοθέτησής του από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν μια λύση ERP για να μειώσουν τα λειτουργικά κόστη, να αυξήσουν τα έσοδα και γενικά να διαχειριστούν πιο αποδοτικά όλους τους πόρους τους.

Ο απώτερος στόχος του ERP είναι να διαχειρίζεται όλες τις λειτουργίες της επιχείρησης, με στόχο την αύξηση του business performance. Αυτό επιτυγχάνεται με την ορθολογικότερη οργάνωση και αξιοποίηση δεδομένων και πόρων της επιχείρησης (ανθρώπινου δυναμικού, υλικού, οικονομικών πόρων κ.λπ.). Αφού μια επιχείρηση κατανοήσει τα οφέλη του ERP και λάβει την απόφαση να το αξιοποιήσει, το επόμενο βήμα είναι η επιλογή της κατάλληλης λύσης. Εδώ ακριβώς είναι και το “πρόβλημα”, αφού οι διαθέσιμες επιλογές είναι πολλές και η επιλογή της βέλτιστης λύσης δύσκολη.

Η λύση στο πρόβλημα είναι ο συνεργάτης. Αυτός είναι που θα αναλάβει να καταγράψει τις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης και να προτείνει όχι μόνο τον κατάλληλο ERP vendor, αλλά και το είδος της εγκατάστασης (on-premise, cloud) που ταιριάζει στις ανάγκες της.

 

 

Αν και μπορεί να υπήρχαν εξαρχής αμφιβολίες για το κατά πόσον μια σύνθετη λύση όπως το ERP θα μπορούσε να “ριζώσει” στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, η πραγματικότητα αποδεικνύει πως το ERP είναι κάτι περισσότερο από ένα παροδικό trend. Τα σημαντικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι σύγχρονες υλοποιήσεις έχουν κατακτήσει την εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων κάθε κλάδου και μεγέθους.

Ας δούμε όμως τα βασικά πλεονεκτήματα του ERP, ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα γιατί είναι απαραίτητο για τις επιχειρήσεις. Εν ολίγοις, πρόκειται για ένα εξελιγμένο σύστημα software, το οποίο ενοποιεί όλα τα τμήματα ενός επιχειρηματικού οργανισμού, επιτρέποντας την αδιάλειπτη επικοινωνία μεταξύ όλων των εργαζομένων, προσφέροντας ακριβείς κάθε φορά πληροφορίες. Στην περίπτωση που παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, το ERP θα το εντοπίσει αυτόματα, προκειμένου οι υπεύθυνοι να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες αντιμετώπισής του. Τελικά, η λύση αυτή λειτουργεί ως ο “εγκέφαλος” της επιχείρησης, δεδομένου πως καταγράφει αδιάλειπτα τα δεδομένα, προσφέροντας λεπτομερείς αναφορές, προκειμένου στη συνέχεια οι managers να λάβουν τις βέλτιστες για το κάθε ζήτημα αποφάσεις.

 

Παραγωγικότητα στο maximum

 

Ένα ακόμα βασικό πλεονέκτημα της τεχνολογίας που ενσωματώνει το ERP είναι πως επιτρέπει στις επιχειρήσεις να λειτουργούν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Αυτό γίνεται εξαιτίας του ότι προσφέρει πολλαπλές λειτουργίες, προσφέροντας ταυτόχρονα ακριβέστατες πληροφορίες. Για παράδειγμα, αυτό είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις του κατασκευαστικού κλάδου, δεδομένου πως βασίζονται στο ERP ώστε να γνωρίζουν επακριβώς τι διαθέτουν στο inventory τους και πού βρίσκεται κάθε φορά. Και αυτό είναι ένα μόνο ανάμεσα σε πολλά πλεονεκτήματα και διευκολύνσεις. Ένα άμεσα ορατό αποτέλεσμα είναι η συνολική βελτίωση της αποτελεσματικότητας, η οποία γίνεται ουσιαστικά άκοπα, αφού η πολυσχιδής αυτή λύση είναι εξαρχής σχεδιασμένη για να αυξάνει την παραγωγικότητα – πρόκειται για τη λέξη-κλειδί όσον αφορά τις ανάγκες της σύγχρονης επιχείρησης, ιδίως τις SMBs.

 

Βελτιωμένο customer experience

 

Κάθε επιχείρηση έχει έναν βασικό στόχο: Να πουλήσει περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες, κάτι που μπορεί να επιτύχει στην περίπτωση που αυτά ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών τους. Η λογική είναι απλή: Όταν ο πελάτης είναι χαρούμενος με τις υπηρεσίες που έχει λάβει, τότε το πιθανότερο είναι πως θα παραμείνει πιστός στην επιχείρηση και θα την επιβραβεύσει επανερχόμενος, αλλά προτείνοντας τις υπηρεσίες της και σε άλλους.

Το ERP εξασφαλίζει το customer satisfaction, μιας και οι δυνατότητες επικοινωνίας που ενσωματώνει έχουν ως αποτέλεσμα σαφώς λιγότερα λάθη σε όλα τα στάδια της παραγωγής, καθώς και στις διεργασίες των πωλήσεων. Με τον τρόπο αυτόν η επιχείρηση εγγυάται πως θα προσφέρει θα προσφέρει στους πελάτες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.

Μάλιστα, δεδομένου πως το ERP προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας προσωπικού προφίλ για κάθε πελάτη ξεχωριστά με τις απαιτήσεις του, καθιστά σαφώς πιο ευέλικτη και ισχυρή την προσωποποιημένη εμπειρία.

 

Καλύτερη διαχείριση για managers/ εργαζόμενους

 

Το ERP μπορεί να διεκπεραιώνει πολλαπλές εργασίες, προσφέροντας στα στελέχη τη δυνατότητα να διαμορφώνουν στρατηγικά πλάνα, με απώτερο στόχο της μεγέθυνση του business τους. Η λύση θα εξοικονομήσει χρόνο και χρήματα, αφού και θα επηρεάσει άμεσα τις υποδομές της επιχείρησης καθιστώντας τις πιο συνεκτικές. Το αποτέλεσμα θα είναι καλύτερη επικοινωνία μεταξύ των τμημάτων, ενώ οι εργαζόμενοι θα αναλώνουν λιγότερο χρόνο στη διεκπεραίωση εργασιών και στην ανάλυση στατιστικών δεδομένων. Αυτή θα είναι και η δουλειά του ERP: Έλεγχος και ανάλυση των αποτελεσμάτων σε συνεχή βάση, προκειμένου οι managers να μπορούν να διακρίνουν άμεσα κατά πόσον μια στρατηγική λειτουργεί ή όχι.

Συν τοις άλλοις, τα εργαλεία της λύσης ERP θα βοηθήσουν τους executives να ελέγχουν καλύτερα τις δραστηριότητες καθενός εργαζομένου, σε όλα τα τμήματα – πρόκειται για το κλασικό πρόβλημα διαχείρισης του εργασιακού χρόνου. Το αποτέλεσμα στην περίπτωση αυτή είναι πως θα έχουν πληρέστερη εικόνα σχετικά με το πώς οι εργαζόμενοι αξιοποιούν το χρόνο τους. Η γνώση αυτή θα βοηθήσει την επιχείρηση στην αποτελεσματικότερη κατανομή του εργατικού δυναμικού, προκειμένου να επιτύχει μεγαλύτερη παραγωγικότητα και ποιότητα στις υπηρεσίες της.

Εκτός αυτού, το προσωπικό της επιχείρησης θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε μια πληθώρα δεδομένων αλλά και στη συνολική τους εικόνα κάθε στιγμή. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα των λύσεων ERP, κάτι που αποδεικνύεται εξαιρετικά χρήσιμο τόσο στους διευθύνοντες όσο και στα λοιπά μέλη της ομάδας που θα έχουν πρόσβαση και θα εξετάζουν τα δεδομένα, παίρνοντας τις καταλληλότερες αποφάσεις κάθε φορά. Το αποτέλεσμα θα είναι να μεταφέρονται ευκολότερα οι αρμοδιότητες σε όλη την έκταση της ιεραρχίας, με συνέπεια να μη χρειάζεται να παίρνουν όλες τις αποφάσεις τα υψηλόβαθμα στελέχη. Τέλος, οι εργαζόμενοι θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα απαραίτητα για την εργασία τους δεδομένα μέσα από κινητές συσκευές και το cloud, προσθέτοντας ένα ακόμα επίπεδο ευχρηστίας στη συνολική στρατηγική της επιχείρησης.

 

Αυτοματοποίηση και ταχύτητα διεργασιών

 

Εφόσον μια μικρομεσαία επιχείρηση επιλέξει την υλοποίηση μιας λύσης ERP, θα επιτύχει αυτοματοποίηση και ταχύτητα. Στην περίπτωση του retail, κάτι τέτοιο είναι ευεργετικό, αφού οι επιχειρήσεις πρέπει να αντεπεξέλθουν με τα ζητήματα των παραγγελιών, της διαχείρισης κ.ο.κ. Αυτό που προσφέρει το ERP είναι η αύξηση της παραγωγικότητας, μιας και εξαλείφουν τα ανθρώπινα λάθη, ενώ ταυτόχρονα αυτοματοποιούν τις διαδικασίες οι οποίες στο παρελθόν γίνονταν χειρωνακτικά, με ό,τι αυτό συνεπαγόταν.

Προφανώς τα στελέχη της επιχείρησης θα μπορούν να τροποποιήσουν κατά βούληση τις διεργασίες και τις παραμέτρους της ίδιας της λύσης, προκειμένου να αντεπεξέλθουν σε ένα περιβάλλον εργασίας που αλλάζει συνεχώς.

 

Εξοικονόμηση χρημάτων

 

Μέχρι πρόσφατα υπήρχε η παρεξήγηση, ιδίως στα στελέχη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, πως μια λύση ERP είναι απλά πέραν των δυνατοτήτων τους, και αρκετά δαπανηρή στην υλοποίησή της. Η πρακτική όμως δείχνει πως η υιοθέτηση μιας λύσης έχει σημαντικές, θετικές οικονομικές συνέπειες και αυτό για συγκεκριμένους λόγους: Το ERP προσφέρει insights που προσφέρουν στην επιχείρηση δυνατότητα λήψης στρατηγικής σημασίας, ορθολογικών αποφάσεων, με άμεσες επιπτώσεις στο οικονομικό πεδίο.

Για παράδειγμα, αυτό ισχύει στην περίπτωση που η επιχείρηση σκοπεύει να περιορίσει τις σπατάλες, παραγγέλλοντας τη σωστή ποσότητα προϊόντων τη σωστή στιγμή. Εξάλλου, η ορθολογική χρήση των πόρων της επιχείρησης και ο καλύτερος συντονισμός που επιτυγχάνεται, συνεπάγεται αυξημένη παραγωγικότητα, άρα αυξημένη κερδοφορία σε βάθος χρόνου.

Μάλιστα, εφόσον η επιχείρηση επιλέξει μια βασισμένη στο cloud λύση, απλά θα χρειαστεί να πληρώσει αποκλειστικά για τις υπηρεσίες, τα features και τα resources που της είναι απολύτως απαραίτητα. Το αποτέλεσμα θα είναι να μειώσει τα γενικά έξοδα, εξαλείφοντας το κόστος εκείνων των υπηρεσιών που μέχρι τότε να είχαν παραγνωριστεί. Επιπλέον, η επιχείρηση μπορεί να επιλέξει εκείνες τις cloud υπηρεσίες που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες της, ακόμα και όταν αυτές αλλάζουν ανάλογα με τις συνθήκες, ώστε να διασφαλιστεί η μελλοντική ανάπτυξη.

 

Business Cloud

Ανεβάζοντας κάθε μήνα περισσότερες από 100 νέες επιχειρήσεις στα σύννεφα

Το Business Cloud, ξεκίνησε το 2012 και ήταν η πρώτη 100% cloud πλατφόρμα για επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Σήμερα, μετά από πέντε χρόνια, διαθέτει διευρυμένο πελατολόγιο με μερικές χιλιάδες εγκαταστάσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ βραβεύεται και συμμετάσχει σε εκθέσεις συνεχώς.

 

Το Business Cloud, ξεκίνησε με όραμα να γίνει η πληρέστερη πλατφόρμα διαχείρισης μίας επιχείρησης. Να αποτελέσει μία ολοκληρωμένη λύση «μικρού ERP» για την οργάνωση κάθε επαγγελματία. Γνώμονας ήταν η κάλυψη της ανάγκης για μια προσιτή και εύκολη στη χρήση σουίτα, για κάθε μικρή και μεσαία επιχείρηση που θέλει να αποκτήσει έλεγχο και σύγχρονα εργαλεία για να αναπτυχθεί. Συγκεκριμένα, το Business Cloud προσφέρει υπηρεσίες τιμολόγησης και διαχείρισης πελατολογίου, αποθήκης, πωλήσεων, αγορών, οικονομικών, λογιστικών και πολύτιμων στατιστικών στοιχείων. Επίσης διαθέτει πλήθος λειτουργιών για άμεση πρόσβαση και συνεχή παρακολούθηση εργασιών και συναλλαγών σε πραγματικό χρόνο, από παντού.

 

Όλη η φιλοσοφία, ο σχεδιασμός και η δομή των εφαρμογών του Business Cloud ήταν από την αρχή σε cloud computing και μοντέλο διάθεσης λογισμικού ως υπηρεσία (SaaS). Η πρόσβαση της εφαρμογής γίνεται από οπουδήποτε, μέσω οποιουδήποτε λειτουργικού συστήματος (Windows, Linux, Mac, Android κ.λπ.) και οποιασδήποτε συσκευής (υπολογιστή, κινητό, tablet μέχρι και από smart TV)! Το Business Cloud είναι αμιγώς μια cloud υπηρεσία, διότι εάν κάτι χρειάζεται εγκατάσταση, απλά δεν είναι cloud!

 

Το συνδρομητικό μοντέλο του Business Cloud, επιτρέπει σε κάθε επιχείρηση να αποκτήσει ένα ευέλικτο, ισχυρό αλλά και εύκολο στην εκμάθηση και χρήση ERP, πολύ οικονομικά, πληρώνοντας μόνο ότι χρειάζεται. Το παραδοσιακό μοντέλο ήθελε την καταβολή υψηλής αρχικής δαπάνης αγοράς λογισμικού και κατόπιν ετήσια συμβόλαια συντήρησης και υποστήριξης. Το Business Cloud έχει μηδενικό κόστος αγοράς, ενώ προσφέρει δωρεάν εκμάθηση, δοκιμαστικό λογαριασμό και κατόπιν συνδρομή που καλύπτει τη χρήση, τις αναβαθμίσεις και την υποστήριξη από μόλις €9,90/μήνα.

 

Η εμπορική εφαρμογή έχει τη δυνατότητα επέκτασης των δυνατοτήτων της με τα επιπλέον modules E-Shop και CRM για να καλύψει κάθε ανάγκη και να δώσει συνολική εμπειρία κάτω από μία ενιαία πλατφόρμα. Με το E-Shop module, ο έλεγχος, η ενημέρωση και η διαχείριση πελατών, παραγγελιών, αποθήκης και τιμοκαταλόγων, γίνονται σε πραγματικό χρόνο. Η καταχώρηση στοιχείων και παραγγελιών του ηλεκτρονικού καταστήματος γίνονται αυτόματα και είναι όλα έτοιμα προς τιμολόγηση. Το domain, η φιλοξενία και ο σχεδιασμός του ηλεκτρονικού καταστήματος επίσης περιλαμβάνονται, προσφέροντας την πιο ολοκληρωμένη πρόταση της αγοράς, σε ιδιαίτερα χαμηλό κόστος και δυνατότητα να βγει μία επιχείρηση online άμεσα. Με το CRM module, η ανάλυση και διαχείριση του πελατολογίου παράλληλα με το σχεδιασμό μάρκετινγκ καμπάνιας γίνεται με λίγα κλικ.

 

Οι σημερινές μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι πολύ δύσκολο να επιβιώσουν στον έντονο ανταγωνισμό χωρίς οργάνωση και έλεγχο. Το Business Cloud είναι η λύση για να ανέβουν στα «σύννεφα».

 

Cloud vs on-premise ERP

 

Αν και το on-premise δείχνει να κυριαρχεί στην αγορά του ERP, όπως δείχνουν και τα στοιχεία που παραθέτουμε στη συνέχεια, οι βασισμένες στο cloud SaaS λύσεις φαίνεται να κερδίζουν ολοένα και περισσότερο κοινό. Η αλήθεια είναι πως παλιότερα οι επιχειρήσεις αντιμετώπιζαν με σχετική δυσπιστία τις cloud λύσεις, σε σύγκριση με τη σταθερότητα, τη σιγουριά και την ασφάλεια που προσέφερε το on-premise ERP. Δεδομένου όμως πως το ERP είναι μια λύση software που βρίσκεται στην “αιχμή” της τεχνολογίας, έχει υποστεί μεγάλες αλλαγές προς το καλύτερο, αναβαθμίζοντας όλα τα επιμέρους features του.

Το αποτέλεσμα είναι πως οι επιχειρήσεις παγκοσμίως σταδιακά άρχισαν να κατανοούν την οφέλη που το cloud ERP θα συνεισφέρει στο επιχειρείν τους. Ας εξετάσουμε λοιπόν τι φέρνουν οι “φρέσκες” Software as a Solution (SaaS) λύσεις, σε σχέση με τις on-premise, εν συντομία:

 

Ζητήματα ασφαλείας

 

Είναι αλήθεια πως σε αρχικό στάδιο οι on-premise λύσεις ήταν σαφώς πιο ασφαλείς και ελεγχόμενες σε σχέση με το cloud. Η αντίληψη αυτή όμως σταδιακά άρχισε να υποχωρεί, δεδομένου ότι η τεχνολογική εξέλιξη στο χώρο του cloud άρχισε να ανατρέπει τις καθιερωμένες αντιλήψεις στο χώρο των επιχειρήσεων. Άρχισαν να κατανοούν πως οι ERP vendors έχουν πλέον τη δυνατότητα να προσφέρουν ένα ασφαλές από κάθε άποψη σύστημα, αφού διαθέτουν το κατάλληλο προσωπικό που διαχειρίζεται τα εργαλεία και τις εφαρμογές που θα διατηρήσουν ασφαλή τα δεδομένα των πελατών τους. Ο ERP vendor είναι υπεύθυνος για τον έλεγχο των τρωτών σημείων, καθώς και για την επιδιόρθωση των συστημάτων που έχουν εμφανείς αδυναμίες.

 

Εξοικονόμηση πόρων-χρημάτων

 

Σε αυτό το σημείο το cloud ERP πλεονεκτεί σημαντικά. Μια on-premise λύση αποτελεί σημαντική επένδυση από μέρους της επιχείρησης στο θέμα της υποδομής, είτε πρόκειται για hardware είτε για software. Πρόκειται για σημαντική δαπάνη από πλευράς της επιχείρησης, η οποία δεν γίνεται να αγνοηθεί. Από την άλλη, χάρη στο συνδρομητικό μοντέλο του SaaS παρόχου, η επιχείρηση δεν θα χρειαστεί να επενδύσει σε νέους servers για τις εφαρμογές ή τις βάσεις δεδομένων της. Το μόνο που απαιτείται πλέον είναι μια συνδρομή. Επιπλέον, δεν χρειάζεται να προσλάβει εξειδικευμένο προσωπικό για την εγκατάσταση, τη διαχείριση και την επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με το hardware και software της λύσης ERP. Όλα αυτά απλά θα καλύπτονται από τη συνδρομή.

 

Επεκτασιμότητα σύμφωνα με τις ανάγκες

 

Βασικό πλεονέκτημα μιας cloud συνδρομής είναι το γεγονός πως η επιχείρηση αφενός μπορεί να επιλέξει το πακέτο εκείνο των features που ταιριάζει στις τρέχουσες ανάγκες της και αφετέρου να επεκτείνει τις υπηρεσίες της με τα κατάλληλα modules, εφόσον παραστεί ανάγκη στο μέλλον. Η έννοια της επεκτασιμότητας είναι εξαιρετικά σημαντική. Εφόσον η επιχείρηση παρουσιάζει ανάπτυξη, θα μπορεί να επεκτείνει και τις δυνατότητες του ERP για να καλύψει τις νέες ανάγκες της. Αυτό γίνεται εύκολα, καθώς δεν απαιτεί παρά μια αναπροσαρμογή στον τύπο της συνδρομής, προκειμένου να περιλαμβάνει τα απαραίτητα features.

Αντίθετα, εάν η επιχείρησή σας είναι εποχική, για παράδειγμα, ή απλά αναγκάζεται να μειώσει το business της, τότε έχει την επιλογή της αντίστοιχης προσαρμογής του license, σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις.

 

Υποστήριξη 24/7

 

Η παραδοσιακή πρακτική για το on-premise ERP είναι πως η επιχείρηση πληρώνει την υποστήριξη, ενώ συνήθως απαιτείται και η παρουσία εξειδικευμένου προσωπικού που θα ασχοληθεί με το όποιο πρόβλημα. Αυτό συνεπάγεται χαμένες εργατοώρες και, ανάλογα με την περίπτωση, downtime.

Σε αντίθεση, στην περίπτωση του cloud ERP, ο πάροχος διατηρεί την ιδιοκτησία του software και του hardware, με συνέπεια να μπορεί να προσφέρει υποστήριξη 24/7 στους πελάτες του. Οι cloud πάροχοι γενικά προσφέρουν τη δυνατότητα υποστήριξης ως μέρος της συνδρομής. Στην ίδια λογική κινούνται και οι αναβαθμίσεις του συστήματος. Όλα γίνονται από μακριά, σε επιλεγμένο χρόνο, χωρίς να απαιτείται εξειδικευμένο προσωπικό ή downtime.

 

Εύκολη πρόσβαση από παντού

 

Οι SaaS λύσεις από τη φύση τους προσφέρουν δυνατότητα πρόσβασης στο σύστημα και στις εφαρμογές της επιχείρησης από οποιοδήποτε σημείο. Σε πρακτικό επίπεδο, αυτό σημαίνει πως η επιχείρηση μπορεί να προσφέρει πρόσβαση στο προσωπικό της, εφόσον διαθέτει γραφεία σε άλλα σημεία, απομακρυσμένο εργατικό δυναμικό ή απλά κάποιον χρήστη που θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το σύστημα ERP, ενώ βρίσκεται στο σπίτι ή κάπου αλλού, σε μια διάσκεψη.

 

 

Άρθρο της Έλενας Ανδρέου

Data Communication: 30 χρόνια πρωτοπορίας στο software

 

Η σωστή διαχείριση και αξιοποίηση των δεδομένων αποτελεί σημαντικό εργαλείο για κάθε επιχείρηση που έρχεται αντιμέτωπη με τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων σε μια ραγδαία μεταβαλλόμενη αγορά. Στο πλαίσιο αυτό οι ERP εφαρμογές λογισμικού στοχεύουν στη βελτίωση της παραγωγικότητας των επιχειρήσεων μέσω της απρόσκοπτης και βελτιωμένης εμπειρίας του χρήστη, της εξοικονόμησης χρόνου και της αξιοπιστίας στη διαχείριση και ανάλυση των δεδομένων.

 

Στην Data Communication διαθέτουμε πολυετή εμπειρία και υψηλή τεχνογνωσία στην παροχή λύσεων λογισμικού ERP, CRM, HRM στην ελληνική αγορά, έχοντας εις βάθος γνώση του ελληνικού επιχειρηματικού, οικονομικού, νομοθετικού και εργασιακού περιβάλλοντος και έχοντας πραγματοποιήσει περισσότερα από 300 έργα σε πλατφόρμες MS Dynamics, ως πιστοποιημένος Microsoft Partner.

 

Από το 1987 παρέχουμε ολοκληρωμένες λύσεις μηχανοργάνωσης επιχειρήσεων μέσα από ολοκληρωμένες και διασυνδεδεμένες μεταξύ τους εφαρμογές που ενοποιούν διαδικασίες, πόρους, στελέχη και επιχειρηματικούς συνεργάτες. Η συσσωρευμένη εμπειρία μας επιτρέπει να ελαχιστοποιούμε τον χρόνο που απαιτείται για την εγκατάσταση και την υλοποίηση των λύσεών μας, ενώ, παράλληλα, αξιοποιούμε διαρκώς νέες τεχνολογίες σύμφωνα με τις διεθνείς τάσεις και τις βέλτιστες πρακτικές του IT (cloud, mobility, κλπ).

 

Το χαρτοφυλάκιο των ERP προϊόντων μας περιλαμβάνει το InnovEra ERP που έχει αναπτυχθεί ως add–on solution στο Microsoft Dynamics NAV. Το InnovEra εμπλουτίζει το Microsoft Dynamics NAV με τις βέλτιστες επιχειρηματικές πρακτικές των ελληνικών επιχειρήσεων και ενσωματώνει ειδικά χαρακτηριστικά, όπως η πρότυπη παραμετροποίηση που επιτρέπει την ταχύτατη υλοποίηση και την εύκολη μετάβαση σε νέες εκδόσεις λογισμικού.  Το InnovEra ήταν η 1η λύση στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη που έλαβε, το 2008, την τιμητική διάκριση “Certified for Microsoft Dynamics – CFMD”, ενώ βραβεύτηκε από τη Microsoft άλλες δύο φορές, το 2014 και το 2016.

 

Η νέα έκδοση του Microsoft Dynamics NAV 2017 προσφέρει ποικίλες νέες δυνατότητες, στις οποίες αξίζει να αναφερθούμε συνοπτικά:

 

  • Συνεργάζεται άψογα με το Office 365, συνεπώς η διαχείριση των συναλλαγών με πελάτες και προμηθευτές μέσω Outlook γίνεται απευθείας, συνδέοντας αβίαστα όλα τα τμήματα της επιχείρησης. Παράλληλα, προσφέρεται εύκολη και εύχρηστη περιήγηση στα δεδομένα του Microsoft Dynamics NAV με τα εργαλεία του Office. Η βελτιωμένη συμβατότητα επιτρέπει την εύκολη καταχώρηση των πελατών  και των προμηθευτών, καθώς και την καταχώρηση των τιμολογίων μέσω του Outlook!

 

  • Προσφέρει ροές εργασίας, προκειμένου να επιτυγχάνεται η αυτόματη επεξεργασία κάθε εισερχόμενου ηλεκτρονικού παραστατικού, π.χ. αυτόματη αποστολή και λήψη παραστατικών προς/από μέσω OCR. Τα workflows του Microsoft Dynamics NAV δίνουν τη δυνατότητα σχεδιασμού και εκτέλεσης των επιχειρηματικών διαδικασιών μέσα από την εφαρμογή. Κάθε διαδικασία ροής εργασίας αποτελείται από βήματα που σχετίζονται με:

 

  • Την έγκριση: Οι εντολές εργασίας, στοιχεία ή έγγραφα παραμένουν σε δεσμευμένη ή μη εγκεκριμένη κατάσταση μέχρις ότου εγκριθούν από ένα κατάλληλο άτομο στον οργανισμό
  • Την γνωστοποίηση: Ειδοποιήσεις προς τους χρήστες ότι κάτι έχει συμβεί και/ή ότι πρέπει να αναλάβουν κάποιο είδος της δράσης
  • Την αυτοματοποίηση της διαδικασίας: Περιλαμβάνει την εκτέλεση μιας ρουτίνας (διαδικασία) προκειμένου το Microsoft Dynamics NAV να προβεί σε μια ενέργεια ή έναν υπολογισμό

 

Διευκολύνει την αποπληρωμή των τιμολογίων της επιχείρησης με συμπερίληψη υπερ-συνδέσεων με υπηρεσίες πληρωμών, όπως το PayPal.

 

  • Ενσωματώνει τη λύση Cortana Intelligence που «εκμεταλλεύεται» εποικοδομητικά τα ιστορικά δεδομένα, βελτιώνει τις προβλέψεις των πωλήσεων και υποστηρίζει τη διαχείριση των αποθεμάτων, συμβάλλοντας στην ουσιαστικότερη εξυπηρέτηση των πελατών και τη βελτιστοποίηση των επιδόσεων της επιχείρησης.

 

  • Ενσωματώνει τη λύση Power BI με την οποία οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν λειτουργικά διαγράμματα και εύκολα διαμοιραζόμενες αναφορές.

 

  • Βελτιώνει συνεχώς την Microsoft Dynamics CRM εμπειρία και ενισχύει τη διαδικασία ενσωμάτωσης του Microsoft Dynamics CRM Online

 

  • Προσφέρει έτοιμες οικονομικές καταστάσεις για άμεση χρήση και παρακολούθηση της οικονομικής απόδοσης της επιχείρησης

 

  • Διευκολύνει την εργασία των χρηστών μέσω της δυνατότητας συγχρονισμένης επικοινωνίας με, κάθε είδους, φορητές συσκευές. Mε το Dynamics NAV 2017 προσφέρονται νέες client εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα από τα app stores των Windows, της Apple και της Google.

 

 

Η αγορά του ERP

 

Να ξεκινήσουμε λέγοντας πως σύμφωνα με την έρευνα “ERP Software Market Report” της Allied Market Research, οι προβλέψεις για την παγκόσμια αγορά του ERP αναμένεται να αγγίξουν τα 41,60 δις δολάρια ως το 2020, με μέση ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης το 7,2 % κατά τη διάρκεια της περιόδου 2014-2020.

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας cloud στην αγορά θα οδηγήσει σε με συνολική αλλαγή κατεύθυνσης στις μεθόδους υλοποίησης, με αποτέλεσμα τη μεταστροφή από το on-premise στο cloud-enabled ERP. Όπως είδαμε και προηγουμένως, το cloud ERP μειώνει δραστικά τις απαιτούμενες επενδύσεις για εναλλακτικές ΙΤ πηγές, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία. Το αποτέλεσμα είναι οι πελάτες να στρέφονται από το on-premise στο cloud ERP, ενώ η πρόσβαση στο ERP από mobile συσκευές θα αυξηθεί σημαντικά.

Μια λύση ERP αποτελείται από πολλαπλά ERP modules όπως είναι οι πωλήσεις, τα οικονομικά, το marketing, το HR κ.ο.κ. Χάρη στο ERP, η ενσωμάτωση των business λειτουργιών επιτελείται αποτελεσματικότερα, με αποτέλεσμα την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων. Αυτά τα πλεονεκτήματα έχουν ως αποτέλεσμα την ολοένα και μεγαλύτερη υιοθέτηση του ERP μεταξύ των επιχειρήσεων. Ανάμεσα στις ποικίλες λειτουργίες, εκείνη του finance θα αναδειχθεί κυρίαρχη ως το 2020, συνεισφέροντας ακόμα και στο 30% των συνολικών εσόδων της αγοράς.

Οι παγκοσμίου μεγέθους vendors όπως είναι οι Oracle, SAP και Microsoft έχουν κυκλοφορήσει λύσεις ERP, στα οποία μπορούν οι πελάτες να αποκτήσουν πρόσβαση μέσω mobile συσκευών όπως τα smartphones και τα tablets. Τόσο αυτοί όσο και άλλοι παίκτες επιχειρούν να αναπτύξουν ένα σύστημα ERP που θα μπορεί να υλοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας ενός τρίτου vendor. Αυτό που διαφαίνεται στην αγορά είναι μια σαφής μετακίνηση προς το μοντέλο Software as a Service (SaaS).

 

Βασικά ευρήματα της αγοράς ERP:

 

  • Το on-premise ERP θα συνεχίσει να έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, καταλαμβάνοντας περίπου το 57% επί του συνόλου της αγοράς ως το 2020. Παρ’ όλα αυτά, το cloud ERP θα έχει μεγαλύτερη αύξηση, με μέσο όρο ετήσιας αύξησης 10% κατά τη διάρκεια των ετών 2014-2020.
  • Η υιοθέτηση των λύσεων ERP θα αυξηθεί σημαντικά, ιδίως στους κλάδους της Αεροναυπηγικής και Άμυνας, με μέσο όρο ετήσιας αύξησης 8,86% κατά τη διάρκεια των ετών 2014-2020.
  • Η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού αποδεικνύεται μια από τις πλέον υποσχόμενες αγορές, από πλευράς ανάπτυξης. Αναμένεται να αγγίξει τα 9,77 δις δολάρια ως το έτος 2020.

 

Το ERP βελτιστοποιεί τις επιχειρηματικές διεργασίες και προσφέρει πολύτιμες δυνατότητες επέκτασης όποτε χρειαστούν. Ως εκ τούτου, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες αλλαγής των business μοντέλων, το ERP είναι “αναγκασμένο” να αποκτήσει μεγάλη δημοτικότητα μεταξύ των επιχειρήσεων. Οι πελάτες στην εποχή μας, δείχνουν σαφή προτίμηση στο cloud ERP σε σχέση με το on-premise, δεδομένου πως επιτρέπει στο εργατικό δυναμικό τους να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες για κρίσιμες αποφάσεις που αφορούν το επιχειρείν, οποιαδήποτε στιγμή και οπουδήποτε. Η διαφαινόμενη “έκρηξη” στη τεχνολογία του cloud θα οδηγήσει στην υιοθέτηση των cloud-enabled εφαρμογών. Ως το 2020, το cloud ERP θα παρουσιάσει ετήσιο μέσο όρο αύξησης της τάξης του 10%, εξαιτίας παραγόντων όπως η εύκολη πρόσβαση και το χαμηλό κόστος.

 

Γίνεται επομένως σαφές από τα προηγούμενα πως πρόκειται για μια αγορά σε άνθηση, η οποία προσφέρει στο δίκτυο μεταπωλητών σημαντικές ευκαιρίες δραστηριοποίησης. Ο συνεργάτης, μιας και έχει την απαραίτητη τεχνογνωσία, θα εκτιμήσει τις ανάγκες του πελάτη, της επιχείρησης, προτείνοντας τη λύση εκείνη που θα ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις της. Δεδομένου πως η υλοποίηση ενός συστήματος ERP είναι μια σημαντική επένδυση από οικονομικής πλευράς, προσφέρει σημαντικά περιθώρια κέρδους. Από την άλλη, προϋποθέτει μια αγαστή και μακροχρόνια σχέση με τον πελάτη –πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την υλοποίηση- η οποία εφόσον γίνει σωστά, θα αποφέρει και στα δύο μέρη σημαντικά κέρδη σε βάθος χρόνου.

Σχετικά άρθρα

Πρωτιά για την Canon στα MFDs γραφείου

Kitriniaris

Συμμαχία Vodafone και Wind για τη Forthnet

Kitriniaris

Pylones & HP μαζί στον ψηφιακό μετασχηματισμό του hospitality

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα