16.1 C
Athens
19/04/2024
Biztech

Το μέλλον των tablets είναι… αποσπώμενο

Περίοδος αλλαγής η οποία μέσα στον επόμενο ενάμισι χρόνο θα έχει οδηγήσει σε διαφορετικό προφίλ την αγορά των tablets, είναι αυτή που διανύουμε τώρα σύμφωνα με την IDC. Γιατί μπορεί οι πωλήσεις τους να έπεσαν για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο, σε ετήσια βάση, όμως νέα form factors εισέρχονται δυναμικά στο παιχνίδι.

 

Τα στοιχεία που ανακοίνωσε η IDC είναι μιλούν από μόνα τους: το τρίτο τρίμηνο του 2015 οι παγκόσμιες πωλήσεις tablets έπεσαν κατά 12,6% και ανήλθαν στα 48,7 εκατομμύρια τεμάχια. Οι αιτίες είναι πολλές σύμφωνα με την IDC. Καταρχήν αυτή τη στιγμή υπάρχει μια βάση 581,9 εκατομμυρίων tablets στα χέρια των καταναλωτών, αριθμός αρκετά μεγάλος. Δεύτερον, υπάρχουν σαφή στοιχεία ότι οι καταναλωτές κρατούν πλέον τις συσκευές τους αρκετά χρόνια πριν προχωρήσουν σε αλλαγή. Τρίτον, οι αγορές της Βόρειας Αμερικής, της Δυτικής Ευρώπης και της Ασίας/Ειρηνικού έχουν η κάθε μία ξεχωριστά πάνω από 100 εκατομμύρια tablets στα χέρια των καταναλωτών. Οι συγκεκριμένες αγορές έχουν ειδικό βάρος αφού περιλαμβάνουν τους καταναλωτές με τη μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη, οπότε από την στιγμή που έχουν ωριμάσει οι ευκαιρίες για γρήγορες και εύκολες πωλήσεις έχουν περιοριστεί. Τέταρτον, τα smartphones μεγάλωσαν και πέμπτον τα ίδια τα tablets αλλάζουν. Ας δούμε, όμως, αυτά τα δύο τελευταία πιο αναλυτικά.

 

Οι αναλυτές της IDC πιστεύουν ότι τα tablets που πρωταγωνίστησαν τα προηγούμενα χρόνια – δηλαδή φθηνές σχετικά συσκευές με μικρές οθόνες – δεν έχουν σαφή θέση στην αγορά πλέον. Και αυτό γιατί τα smartphones μεγάλωσαν και «δυνάμωσαν» αρκετά ώστε να αποτελούν για τους καταναλωτές ενιαία λύση, κινητού και tablet σε ένα.

 

Την τάση αυτή την έχουν ήδη αποκρυπτογραφήσει οι κατασκευαστές οι οποίοι ανταποκρινόμενη σε αυτή την ενισχύουν ακόμα περισσότερο. Συγκεκριμένα, η IDV διαπιστώνει ότι πολλοί vendors εστιάζουν σε νέα form factors με τα detachable tablets να είναι αυτά που κερδίζουν την προσοχή των περισσότερων. Έτσι, αν και η συγκεκριμένη κατηγορία συσκευών αποτελεί μονοψήφιο κομμάτι της συνολικής αγοράς tablets, η κατάσταση αυτή θα αλλάξει άρδην μέσα στον επόμενο ενάμισι χρόνο, σύμφωνα με την IDC, καθώς τα detachable tablets θα βρεθούν στο προσκήνιο των προτιμήσεων των καταναλωτών, τόσο για οικιακή όσο και για επαγγελματική χρήση.

 

Στην απορία γιατί η πρώτη γενιά detachable tablets απέτυχε να πρωταγωνιστήσει, η IDC απαντά ότι πολύ απλά ήταν προϊόν συμβιβασμού καθώς ούτε σε επίπεδο software, ούτε σε επίπεδο hardware υπήρχαν οι λύσεις που θα υποστήριζαν με αξιώσεις ένα τέτοιο form factor. Αντιθέτως οι λύσεις αυτές αποτελούν πραγματικότητα σήμερα και θα επηρεάσουν την εξέλιξη της αγοράς στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, καταλήγει η IDC.

 

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη

Σχετικά άρθρα

Tech Channel Partner: Διαβάστε στο 9ο τεύχος

Kitriniaris

Επιστροφή στην ανάπτυξη για την αγορά υπολογιστών το 2024

Giorgos Athanassiadis

Έργο στη VW για την Intrasoft International

dmallas

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα