25.2 C
Athens
24/04/2024
Biztech

Τα Public δημιουργούν τo πρώτο ελληνικό marketplace

Στις 14 Μαΐου τα Public παρουσίασαν τη νέα τους επιχειρηματική πρωτοβουλία, τη δημιουργία του πρώτου ελληνικού marketplace που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στον χάρτη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος των Public, Χρήστος Καλογεράκης ανέφερε ότι η εταιρεία επέλεξε την πλατφόρμα Mirakl, η οποία χρησιμοποιείται από τα μεγαλύτερα on-line marketplaces παγκοσμίως (Best Buy, Walmart μεταξύ άλλων). Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά τόνισε, το ύψος της επένδυσης άγγιξε το 1 εκ. ευρώ, προκειμένου το Public.gr να μετασχηματιστεί σε ένα τεράστιο online mall που (θα) φιλοξενεί μικρά και μεγάλα, ελληνικά καταστήματα.

Αυτή τη στιγμή τα Public διαθέτουν προϊοντικό κατάλογο με πάνω από 1 εκ. προϊόντα, ενώ η ετήσια συνεισφορά του Public.gr στον τζίρο της εταιρίας ανέρχεται σε 20%.

 

Το… Amazon της Ελλάδας

Μέσω της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, τα Public προσφέρουν τη δυνατότητα σε ελληνικές εταιρείες (είτε διαθέτουν on-line κατάστημα, είτε όχι) να αποκτήσουν το δικό τους shop in a shop μέσα στο Public.gr και να έρθουν σε επαφή με τους 41 εκατ. επισκέπτες του, σε ετήσια βάση. Μέσα από αυτές τις συνεργασίες η προϊοντική γκάμα του Public.gr εμπλουτίζεται και οι επισκέπτες μπορούν να ανακαλύψουν νέα προϊόντα και νέες κατηγορίες όπως: Βρεφικά είδη, είδη σπιτιού και smart living, γυμναστικής και sports, προσωπικής φροντίδας, χόμπι και ελεύθερου χρόνου, αυτοκινήτου και μηχανής, ταξιδιού και εποχικά.

Αυτή τη στιγμή, στο Public.gr, έχουν «μπει» γύρω στους 20 retailers, ενώ μέχρι το τέλος του μήνα προβλέπεται να υπάρχουν συνολικά 47. Ο στόχος των Public είναι να μπουν κι άλλα καταστήματα στο marketplace, προσθέτοντας νέες κατηγορίες και προϊόντα. Τα κριτήρια για να ενταχθεί μια επιχείρηση στο Public marketplace έχουν να κάνουν κυρίως με την προϊοντική κατηγορία. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Καλογεράκης, ο πρωταρχικός στόχος είναι ο επισκέπτης του Public.gr να μπορεί να βρει αυτό που ψάχνει. Στα κριτήρια περιλαμβάνονται επίσης η ταχύτητα εξυπηρέτησης πελατών, η συσκευασία αποστολής και η έγκαιρη αποστολή με βάσει το time promise. Σε ότι αφορά την τιμολογιακή πολιτική, αυτή εξαρτάται από το εκάστοτε κατάστημα, αλλά όπως ο ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καλογεράκης «δεν θέλουμε μια εταιρεία να πουλά ένα προϊόν ακριβότερα στο Public marketplace, από ότι στο δικό της κατάστημα».

Το κόστος για να ενταχθεί μια επιχείρηση στο Public marketplace είναι 39 ευρώ το μήνα ανεξαρτήτως μεγέθους και τζίρου, ενώ υπάρχει και προμήθεια 10% επί των πωλήσεων που πραγματοποιούνται εντός του Public.gr.

 

Πώς γίνονται οι αγορές

Κατά τα πρότυπα του Amazon (το Amazon αναφέρθηκε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της παρουσίασης), ο επισκέπτης του Public.gr πραγματοποιεί τις αγορές του κανονικά, όπως έκανε και πριν. Όταν ένα προϊόν προσφέρεται από κάποιο συνεργαζόμενο κατάστημα, εμφανίζεται η ένδειξη «πωλείται και αποστέλλεται από…» αναφέροντας το όνομα του καταστήματος. Ο πελάτης, πληρώνει κανονικά με τον τρόπο που τον εξυπηρετεί, και όλη η διαδικασία πραγματοποιείται μέσα από το Public.gr. Η μόνη διαφορά είναι ότι το προϊόν δεν αποστέλλεται από τα Public, αλλά από την εκάστοτε εταιρεία.

 

Την πρωτοβουλία των Public χαιρέτισε ο πρόεδρος του GRECA, (Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου), κ. Φώτης Αντωνόπουλος, ο οποίος τόνισε τη σημασία του εγχειρήματος συνολικά, τόσο για την προώθηση του e-commerce στη χώρα μας, όσο και για την ενίσχυση της εξοικείωσης των Ελλήνων με τις online αγορές.

 

Από αριστερά Bασίλης Κωστόπουλος, marketing director της Zakcret , Φώτης Αντωνόπουλος, πρόεδρος GRECA, Χρήστος Καλογεράκης, CEO Public, Σταύρος Καφούνης, founder-CEO Kidscom

Σχετικά άρθρα

Συνεχίζει με απώλειες την “στροφή” στο cloud η ΙΒΜ

Channel-Manager

Έργο MPS με συσκευές Sharp από τη CPI στην Intersport

Giorgos Athanassiadis

Νέες mobile λύσεις εγκαθιστά η Regate

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα