16.6 C
Athens
19/04/2024
Biztech

Σε άνοδο η αγορά του smart home

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της IDC, όλες οι κατηγορίες των έξυπνων οικιακών συσκευών θα φτάσουν σε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης μέχρι το 2022. Ειδικά για τη φετινή χρονιά, τα δείγματα είναι πολύ αισιόδοξα. Η αύξηση των συσκευών που ονομάζουμε smart home devices θα αγγίξει το 31% σε ετήσια βάση ή σε 643,9 εκατομμύρια τεμάχια.

Η συγκεκριμένη αγορά περιλαμβάνει έξυπνα ηχεία, προϊόντα ψυχαγωγίας βίντεο, έξυπνο φωτισμό, θερμοστάτες και προϊόντα παρακολούθησης/ασφάλειας και προβλέπεται να αγγίξει τις σχεδόν 1,3 δισ. συσκευές έως το 2022 με πενταετή ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) της τάξης του 20,8%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία με πενταετή ρυθμό ανάπτυξης 39,1%, που αντιπροσωπεύει σχεδόν 100 εκατομμύρια τεμάχια το 2018 και 230,5 εκατομμύρια μέχρι το 2022, θα είναι οι συσκευές έξυπνων βοηθών όπως το Amazon Echo και το Google Home.

 

«Ενώ τα έξυπνα ηχεία με ενσωματωμένους ψηφιακούς φωνητικούς βοηθούς θα κυριαρχούν σε όλη τη διάρκεια της πρόβλεψης, βλέπουμε ήδη μια αξιοσημείωτη αλλαγή στην αγορά αυτή», δήλωσε ο Jitesh Ubrani αναλυτής της IDC. «Πολλοί νέοι τύποι συσκευών, τόσο εντός όσο και εκτός του σπιτιού, περιλαμβάνουν πλέον ενσωματωμένους ψηφιακούς βοηθούς και όχι μόνο συμβάλλουν στην αύξηση του αριθμού σημείων επαφής που είναι διαθέσιμα στους τελικούς χρήστες, αλλά βοηθούν επίσης και την ίδια την τεχνολογία να αναπτυχθεί επεκτείνοντας την εμβέλεια και αποκτώντας μια βαθύτερη κατανόηση του τι, πότε, και πώς οι χρήστες προσεγγίζουν τις διάφορες ενέργειες».

 

Η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων στις έξυπνες οικιακές συσκευές παραμένει ένας από τους βασικούς παράγοντες για τους οποίους οι καταναλωτές διστάζουν να υιοθετήσουν γρήγορα τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Ωστόσο, η IDC διατηρεί μια θετική προοπτική για την αγορά, καθώς η ευκολία των έξυπνων οικιακών συσκευών αντισταθμίζει συχνά τις ανησυχίες.

 

Παρακολούθηση/ασφάλεια

Η συγκεκριμένη κατηγορία περιλαμβάνει μια πλειάδα συσκευών παρακολούθησης όπως αισθητήρες για πόρτες και παράθυρα, μέχρι έξυπνες κλειδαριές και IP κάμερες. Η κατηγορία αυτή θα αντιπροσωπεύει το 19,4% ολόκληρης της αγοράς του smart home μέχρι το 2022. Ενώ η κατηγορία φαίνεται να έχει μεγάλες δυνατότητες με πενταετή αύξηση της τάξης του 27,3 %, απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό ανθρώπων που κατοικούν κυρίως σε μεγάλες αυτόνομες κατοικίες, καθώς τα περισσότερα προϊόντα εξακολουθούν να μην προσφέρουν ιδιαίτερη χρησιμότητα σε όσους ζουν σε διαμερίσματα.

 

Έξυπνα ηχεία

 

Παρά το γεγονός ότι οι συσκευές αυτές τραβούν τα φώτα της δημοσιότητας θα αποτελέσουν την τρίτη μεγαλύτερη κατηγορία μέχρι το 2022, καθώς αμέτρητοι κατασκευαστές ανακοινώνουν συνεχώς προϊόντα με υποστήριξη για την Amazon Alexa ή τον Google Assistant. Αν και θα δούμε προϊόντα συμβατά με τους υπόλοιπους ψηφιακούς βοηθούς, Apple Siri, Microsoft Cortana και Samsung Bixby, κανένας από αυτούς δεν πρόκειται να αμφισβητήσει τους δύο κορυφαίους στην κατηγορία.

 

Προϊόντα AV

Τα προϊόντα AV αποτελούνται κυρίως από έξυπνες τηλεοράσεις και digital media adapters, όπως τα Google Chromecast, η Apple TV, η Amazon Fire TV και οι συσκευές Roku. Καθώς λειτουργεί ως το κέντρο διασκέδασης του σπιτιού, αυτή η κατηγορία είναι ήδη έτοιμη για πολύ μεγάλη ανάπτυξη και σύμφωνα με την IDC προβλέπεται να αγγίξει τις 457,5 εκατομμύρια τεμάχια έως το 2022 με ετήσια ανάπτυξη 10,9%. Η συγκεκριμένη κατηγορία συσκευών, αναμένεται να αποτελέσει την πύλη στο έξυπνο οικιακό οικοσύστημα και ως εκ τούτου η IDC αναμένει τεράστιο ανταγωνισμό τόσο σε περιεχόμενο όσο και σε τιμές.

 

Άλλα

Οι παραδοσιακές έξυπνες συσκευές, όπως οι smart λαμπτήρες, οι θερμοστάτες και άλλα προϊόντα θα ολοκληρώσουν την αγορά των έξυπνων οικιακών συσκευών, παρέχοντας στους χρήστες ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα προϊόντων και υπηρεσιών για τον έλεγχο και την παρακολούθηση των σπιτιών τους. Συνδυαστικά, η κατηγορία αυτή αναμένεται να παρουσιάσει ετήσια αύξηση 26,9% με τα προϊόντα έξυπνου φωτισμού να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τρίτο των πωληθέντων τεμαχίων. Οι έξυπνοι θερμοστάτες, ενώ είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στη Βόρεια Αμερική, θα αντιμετωπίσουν πιο περιορισμένη ανάπτυξη στον υπόλοιπο κόσμο, καθώς πολλές χώρες δεν χρησιμοποιούν τη χρήση κεντρικών συστημάτων HVAC και συνεπώς δεν απαιτούν ειδικό θερμοστάτη.

Σχετικά άρθρα

Η TeamViewer ιδρύει κέντρο R&D στα Ιωάννινα

GfK: Τάσεις σταθεροποίησης στην αγορά το α’ τρίμηνο

dmallas

Pylones: σε 10 δήμους η “Γραμμή του Δημότη”

dmallas

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα