Την γενική πορεία της παγκόσμιας αγοράς ακολούθησαν τα PCs και στην EMEA κατά το δ’ τρίμηνο του 2015, με την πτώση στις πωλήσεις να φτάνει το -18,2%. Ωστόσο το γεγονός ότι στο δ’ τρίμηνο συμπεριλαμβάνεται η δυνατή περίοδος των Χριστουγέννων βοήθησε στον μετριασμό της πτώσης, σε σύγκριση με το γ’ τρίμηνο (-23%). Σε επίπεδο έτους η αγορά κινήθηκε τελικά στο -18%, κλείνοντας στα 76,3 εκατομμύρια τεμάχια.
Η μείωση των πωλήσεων ήταν απολύτως αναμενόμενη, σύμφωνα με τους αναλυτές της IDC, καθώς εκτός από τις οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις σε πολλές χώρες της EMEA, υπήρξε και μια σειρά άλλων παραγόντων που οδήγησε σε πτώση την αγορά. Η ενίσχυση του δολαρίου (που οδήγησε σε αύξηση των τιμών), η εστίαση των retailers στο «ξεφόρτωμα» του μεγάλου stock προϊόντων από το 2014, αλλά και το γεγονός ότι οι καινούριες τεχνολογικές προτάσεις που βασίζονταν στα Windows 10 και τους νέους επεξεργαστές της Intel ήρθαν προς το τέλος της χρονιάς, δεν βοήθησαν τις πωλήσεις, σύμφωνα με την IDC. Ωστόσο η IDC παραμένει αισιόδοξη για το 2016, χαρακτηρίζοντάς το ως χρονιά σταθεροποίησης.
Σε επίπεδο κατασκευαστών, οι πέντε μεγαλύτεροι πιστώθηκαν συνολικά το 72% όλων των πωλήσεων. Η HP παρέμεινε στην κορυφή της αγοράς, ακολουθούμενη κατά πόδας από τη Lenovo. Μάλιστα, η κινεζική εταιρεία ήταν εκείνη με τη μικρότερη πτώση στις πωλήσεις (-10,6%) ποσοστό σημαντικά καλύτερο από τον μέσο όρο της αγοράς. Έκπληξη αποτέλεσαν οι πωλήσεις της ASUS, ειδικά στη Δυτική Ευρώπη, οι οποίες μάλιστα πέρασαν σε θετικό πρόσημο κατά το δ’ τρίμηνο. Επίσης η Dell κατόρθωσε να αυξήσει ελαφρώς το μερίδιό της, κυρίως λόγω του ενδιαφέροντος portfolio προϊόντων που παρουσίασε, σύμφωνα με την IDC.
Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη