Τον πιο αργό ρυθμό ανάπτυξης από το 2008 κατέγραψε η αγορά smartphones το δ’ τρίμηνο του 2015 με τις συνολικές πωλήσεις να ανέρχονται σε 403 εκατομμύρια τεμάχια. Και πάλι, όμως, η συγκεκριμένη αγορά κινήθηκε με σαφώς θετικό πρόσημο, αφού σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2014, οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 9,7%. Στο σύνολο του έτους η παγκόσμια αγορά smartphones έφτασε το 1,4 δις τεμάχια, σημειώνοντας αύξηση 14,4% από το 2014.
Τα smartphones χαμηλού κόστους στις αναδυόμενες αγορές αλλά και η παράλληλη ισχυρή ζήτηση για premium συσκευές, συνέχισαν να είναι οι κινητήριες δυνάμεις για την ανάπτυξη της αγοράς, τονίζει Gartner στο σχετικό report, από το οποίο προέρχονται και τα παραπάνω στοιχεία. Επιπλέον, οι αναλυτές της Gartner επισημαίνουν ότι η επιθετική τιμολόγηση που εφαρμόζουν τόσο οι κατά τόπους vendors όσο και στο σύνολο τους οι κινέζοι κατασκευαστές στα μεσαία και entry-level τμήματα των αναδυόμενων αγορών, οδήγησε τους καταναλωτές σε γρηγορότερη αναβάθμιση των smartphones τους.
Κατά το δ’ τρίμηνο του 2015, η Samsung και η Huawei ήταν οι μόνες από τις πέντε κορυφαίες εταιρείες που κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Στον αντίποδα, η Apple υπέστη για πρώτη φορά πτώση στις πωλήσεις iPhone, κατά – 4,4%. Πάντως, παρά το γεγονός ότι η Samsung ήταν ο Νο1 vendor, οι αναλυτές της Gartner τονίζουν ότι εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις, καθώς πλέον θα πρέπει να παρουσιάσει συσκευές που να μπορούν να θεωρηθούν εξίσου premium με το iPhone.
Με την αύξηση των πωλήσεων της κατά 53% κατά το δ’ τρίμηνο του 2015, η Huawei κατέγραψε την καλύτερη επίδοση σε σχέση με το χρόνο. Η κινεζική εταιρεία κατόρθωσε μέσα στο 2015 να “εξάγει” αποτελεσματικά το brand της σε όλο τον κόσμο, γεγονός που εξαργύρωσε με υψηλές πωλήσεις. Η Samsung διατηρήθηκε όπως προαναφέραμε στη 1η θέση της αγοράς, αλλά το μερίδιο της μειώθηκε κατά 2,2 ποσοστιαίες μονάδες. Αντίθετα, η Apple πούλησε 225,9 εκατομμύρια iPhones, επιτυγχάνοντας μερίδιο αγοράς σχεδόν 16% στο σύνολο του έτους.