25.4 C
Athens
08/05/2024
Biztech

Η καλπάζουσα αγορά του cloud δημιουργεί ευκαιρίες για το κανάλι

37% αύξηση στην παγκόσμια αγορά cloud που μεταφράζεται σε $ 27,5 δις, το τρίτο τρίμηνο του έτους κατέγραψε η Canalys. Η Amazon Web Services (AWS) παραμένει ο βασικός παίκτης στο χώρο με ετήσια ανάπτυξη της τάξης του 32,6%, μεγαλύτερη από τα ποσοστά αύξησης των δύο ανταγωνιστών της μαζί (16,9% για το Microsoft Azure και 6,9% για το Google Cloud αντίστοιχα).

 

Η υιοθέτηση του cloud στο χώρο των επιχειρήσεων έχει αυξηθεί σημαντικά με το 64% των επαγγελματιών να χρησιμοποιούν ήδη ή να σχεδιάζουν να το υιοθετήσουν στον κλάδο τους, τους επόμενους 12 μήνες, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του TechRepublic.

Το multicloud και το hybrid είναι σήμερα τα πιο δημοφιλή μοντέλα χρήσης. Το πρώτο χρησιμοποιεί πολλαπλές ετερογενείς υπηρεσίες cloud, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο για τους οργανισμούς που επιθυμούν να χρησιμοποιούν πολλαπλούς παρόχους ή συγκεκριμένους τύπους cloud για διαφορετικούς σκοπούς. Από την άλλη, το υβριδικό cloud περιλαμβάνει ένα συνδυασμό λύσεων από δημόσιους παρόχους cloud και private cloud υποδομές με on-premises hardware. Το μοντέλο αυτό είναι χρήσιμο για κλάδους με μεταβλητά workloads.

 

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι οργανισμοί αναζητούν τις καλύτερες πλατφόρμες cloud για την εκτέλεση πρωτοβουλιών ψηφιακού μετασχηματισμού και πολλοί επιλέγουν να επενδύσουν σε πολλούς παρόχους σε μια προσπάθεια μεγαλύτερης κατανομής του ρίσκου.

«Αυτή η κατάσταση δημιουργεί τεράστια ζήτηση παροχής συμβουλευτικών, μεταναστευτικών, ενοποιητικών και διαχειριστικών υπηρεσιών σε πολλαπλές πλατφόρμες», ανέφερε ο Daniel Liu, ερευνητής της Canalys. «Καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται, το κανάλι γίνεται νέος καταλύτης για τη συνεχή ανάπτυξη των παρόχων υπηρεσιών cloud».

 

Οι βασικοί παίκτες

Η στρατηγική της Google δίνει έμφαση σε συγκεκριμένες εφαρμογές και κάθετες αγορές, σε μια προσπάθεια να γίνει πιο συναφής με επιχειρηματικούς πελάτες, ενώ την ίδια στιγμή κατασκευάζει νέα data centers σε όλο τον κόσμο.

Ο ηγέτης του cloud, AWS, σχεδιάζει να λανσάρει την υπηρεσία Outposts μέχρι τα τέλη του 2019. Πρόκειται για ένα είδος data center hardware as-a-service το οποίο για πρώτη φορά φέρνει το AWS cloud στο data center της επιχείρησης σε μια προσπάθεια να προσεγγίσει περισσότερους πελάτες.

Ο τελευταίος μεγάλος παίκτης της αγοράς, η Microsoft, παραμένει ανταγωνιστική με τις πρόσφατες συνεργασίες της με τις Oracle, VMware και SAP, δημιουργώντας μεγαλύτερη αξιοπιστία στις επιχειρήσεις που μετακινούνται στο cloud. Επιπλέον, η πρόσφατη νίκη της Microsoft έναντι της AWS στον διαγωνισμό ύψους $ 10 δις. του υπουργείου άμυνας των ΗΠΑ για τη μεταφορά της ολόκληρης της υποδομής στο cloud, δίνει στο Microsoft Azure μεγαλύτερη αίγλη. Να σημειώσουμε ότι η κατοχύρωση του διαγωνισμού στη Microsoft είχε ως αποτέλεσμα η μετοχή της να αυξηθεί κατά 3%.

 

Καθώς οι τρεις βασικοί παίκτες στου cloud συνεχίζουν την αλματώδη ανάπτυξή τους τους, η έρευνα της Canalys προβλέπει ότι το 2020 θα είναι μια σημαντική χρονιά για τον τέταρτο της ομάδας, την Alibaba. Η κινέζικη εταιρεία σχεδιάζει το παγκόσμιο λανσάρισμα των cloud υπηρεσιών της τα επόμενα χρόνια, ενώ το ίδιο διάστημα η IBM συνεχίζει να ενισχύει την πρόταση διαχείρισης σε multicloud περιβάλλον για τους συνεργάτες της Red Hat.

Σχετικά άρθρα

Performance Technologies: Ιστορικό ρεκόρ εσόδων και κερδοφορίας για το 2023

Giorgos Athanassiadis

Sitecore: Επίσημα εγκαίνια των νέων γραφείων στην Αθήνα

Giorgos Athanassiadis

Η Microsoft Hellas γιόρτασε τα 30 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα