11.2 C
Athens
20/04/2024
Biztech

Η αγορά του cloud την εποχή της πανδημίας του νέου κορωνοϊού

Με τους περισσότερους υπαλλήλους να εργάζονται από το σπίτι και τις περισσότερες επιχειρηματικές αλληλεπιδράσεις να γίνονται ψηφιακά, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων στην έρευνα της Flexera δήλωσαν ότι η χρήση του cloud αναμένεται πολύ υψηλότερη από την αναμενόμενη.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Flexera 2020 State of the Cloud», το πενήντα εννέα τοις εκατό των επιχειρήσεων αναμένουν ότι η χρήση του cloud θα είναι ελαφρώς ή σημαντικά υψηλότερη από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί. Οι μισές από τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αναμένουν επίσης κλιμάκωση στη χρήση του cloud.

 

Ένα μέρος αυτής της αυξημένης ζήτησης είναι αποτέλεσμα της επιπλέον χωρητικότητας που απαιτείται για τις εφαρμογές που βασίζονται στο cloud καθώς αυξάνεται η χρήση του Internet, αναφέρει η έκθεση Flexera. Άλλες επιχειρήσεις ενδέχεται να επιταχύνουν τη μετάβασή τους από το data center στο cloud ως απάντηση στο μειωμένο αριθμό ατόμων, τις δυσκολίες πρόσβασης στις εγκαταστάσεις του data center και τις καθυστερήσεις στον εφοδιασμό με hardware. Επιπλέον, κάποιες επιχειρήσεις αναφέρουν ότι το public cloud προσφέρει πιο αξιόπιστη πλατφόρμα για τη συνέχεια της επιχείρησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η χρήση του public cloud συνεχίζει να αυξάνεται σημαντικά σύμφωνα με την Flexera, η οποία διαπίστωσε ότι περισσότερα από τα μισά workloads και τα δεδομένα των επιχειρήσεων αναμένεται να βρίσκονται σε public cloud εντός 12 μηνών.

 

Η αγορά του public cloud

Το Amazon Web Services (AWS), το Microsoft Azure και το Google Cloud παραμένουν οι τρεις πρώτοι πάροχοι public cloud για τους ερωτηθέντες, με το Azure να «μειώνει γρήγορα την απόσταση» και το AWS να βρίσκεται στην πρώτη θέση όσον αφορά το ποσοστό των επιχειρήσεων που το χρησιμοποιούν και τον αριθμό των εικονικών μηχανών που τρέχουν οι επιχειρήσεις. Το 76% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν AWS, σε σύγκριση με το 67% το 2019, ενώ το 69% δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν Azure, από 60% πέρυσι.

Το Google Cloud, εν τω μεταξύ, είδε την ταχύτερη ανάπτυξη στην υιοθέτηση από την έρευνα της Flexera του 2019: το 34% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν το Google Cloud, σε σύγκριση με 20% πέρυσι.

20% των επιχειρήσεων ανέφεραν ότι οι ετήσιες δαπάνες στο public cloud ξεπέρασε τα 12 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το 74% ξοδεύει τουλάχιστον 1,2 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

 

Η στρατηγική του multi-cloud και του hybrid-cloud

Πάντως, το multi-cloud εξακολουθεί να είναι η κυρίαρχη στρατηγική η οποία έχει υιοθετηθεί από όλες σχεδόν τις επιχειρήσεις και περιλαμβάνει έναν συνδυασμό πολλαπλών public και private clouds. 93% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αξιοποιούν multi-cloud και το 87% hybrid-cloud, χρησιμοποιώντας τόσο δημόσια όσο και ιδιωτικά clouds και μάλιστα κατά μέσο όρο 2,2 έκαστο. Το 6% χρησιμοποιούν μόνο public και το 1% μόνο private cloud.

55% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι οι εφαρμογές που χρησιμοποιούν σε διαφορετικά cloud είναι «απομονωμένες», ενώ το 41% ότι τα data μετακινούνται και αλληλεπιδρούν μεταξύ διαφορετικών clouds. Μόνο το ένα τρίτο των επιχειρήσεων ανέφεραν ότι αξιοποιούν τα εργαλεία διαχείρισης πολλαπλών cloud, αν και είναι «απαραίτητα για τη διαχείριση των πόρων cloud με αποτελεσματικό κόστος και για την εξασφάλιση ισχυρής διαχείρισης και ασφάλειας», σύμφωνα με την Flexera.

 

Χρήση κοντέινερ

Η χρήση κοντέινερ είναι πλέον mainstream, σύμφωνα με την έκθεση της Flexera, με το 65% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Docker και το 58% το Kubernetes. Το 50% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι η επέκταση της χρήσης των κοντέινερ ήταν μια κορυφαία πρωτοβουλία cloud για φέτος.

Τα container-as-a-service των AWS, Azure και Google παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη. Το 54% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν την υπηρεσία κοντέινερ ECS/EKS της AWS και ένα άλλο 24% σχεδιάζει να το χρησιμοποιήσει. 46% χρησιμοποιούν Azure Container Service, από 28% πέρυσι και 24% χρησιμοποιούν Google Container Engine (GKE), σε σύγκριση με 15% πέρυσι.

Ωστόσο, το 40% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η έλλειψη πόρων και τεχνογνωσίας είναι η πιο μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζουν στη χρήση υπηρεσιών κοντέινερ.

Σχετικά άρθρα

Vigor1000B: Νέο high-speed broadband router από τη DrayTek

Giorgos Athanassiadis

Νέα επένδυση ύψους $ 1,5 εκατ. για το Pinnatta

Kitriniaris

Έρευνα για τις τεχνολογίες που… αλλάζουν το παιχνίδι!

antonyroussel

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα