21.9 C
Athens
25/04/2024
Biztech

Βουτιά -9,5% στα τεχνολογικά καταναλωτικά προϊόντα

Με αρνητικό πρόσημο ξεκίνησε το 2016 για την ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων η οποία συρρικνώθηκε κατά -9,5% κατά το α’ τρίμηνο του έτους, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, όπως προκύπτει από την έρευνα TEMAX της GfK για την χώρα μας.

Ειδικότερα, υπήρξαν διψήφια ποσοστά πτώσης στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά (CE), στα φωτογραφικά είδη (PH), στα προϊόντα πληροφορικής (IT) και στα είδη εξοπλισμού γραφείου & αναλώσιμων (OE). Αντίθετα, βελτίωση παρατηρήθηκε στις μεγάλες οικιακές συσκευές (MDA) και τις τηλεπικοινωνίες (TC). Έτσι, τo σύνολο της αγοράς των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε σε €451 εκατ. στο α’ τρίμηνο.

 

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά

Ο συγκεκριμένος τομέας παρουσίασε μείωση το α’ τρίμηνο του 2016 κατά -13,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο τρίμηνο το 2015. Η πτώση στις πωλήσεις των τηλεοράσεων (-11,7%) οφείλεται εν μέρει στη θετική επίδραση της αλλαγής σε ψηφιακό σήμα στα νησιά τον Φεβρουάριο του 2015.

Οι κάμερες δράσης και τα ηχεία διατήρησαν τη θετική τους τάση κατά το πρώτο τρίμηνο και η μέση τους τιμή ανέβηκε σε όλες σχεδόν τις κύριες κατηγορίες.

 

Φωτογραφικά Είδη

Η πτώση του τομέα των φωτογραφικών ειδών συνεχίστηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016. Παρατηρήθηκε πτώση στις κάμερες με σταθερούς φακούς καθώς επίσης και στις κάμερες με αποσπώμενους φακούς. Συνολικά, οι πωλήσεις των ψηφιακών καμερών μειώθηκαν κατά -14,5%, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2015, ενώ υπήρξαν σημαντικές προσφορές σε SLR κάμερες.

 

Μεγάλες Οικιακές Συσκευές

Το τομέας των μεγάλων οικιακών συσκευών στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 11% το πρώτο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015, με έσοδα €99 εκατομμύρια.

Όλες οι υπο-κατηγορίες βελτιώθηκαν μεταξύ των τριών μεγαλύτερων κατηγοριών (ψυγεία, φούρνοι μικροκυμάτων και πλυντήρια αυξήθηκαν κατά 13%, 13,1% και 6% αντίστοιχα).

 

Μικρές Οικιακές Συσκευές

Το πρώτο τρίμηνο του 2016, ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών μειώθηκε οριακά – σημείωσε πτώση -0,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015.

 

gfk1

 

Προϊόντα Πληροφορικής

Η αξία των πωλήσεων στον τομέα των προϊόντων πληροφορικής πρακτικά βυθίστηκε αφού το -38,1% στο πρώτο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 δεν αφήνει περιθώρια για “ερμηνείες”.

Tablets και φορητοί υπολογιστές παρουσίασαν μεγάλη μείωση, ως αποτέλεσμα της θετικής επίδρασης του προγράμματος “Ψηφιακή Αλληλεγγύη” που έτρεξε το προηγούμενο έτος.

Ωστόσο παρουσιάστηκαν θετικά πρόσημα στην κατηγορία των οθονών και περιφερειακά παιχνιδιών που ωφελήθηκαν από τις κονσόλες νέας γενιάς.

 

Τηλεπικοινωνίες

Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών αυξήθηκε κατά 5,1%, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2015, με συνολικά έσοδα €141 εκατομμυρίων. Η κατηγορία των έξυπνων κινητών συνέχισε να καταγράφει θετική τάση (ωφελώντας και τις πωλήσεις των ακουστικών), ενώ θετική ήταν και η κατηγορία των wearables.

Η μέση τιμή αυξήθηκε σε όλα τα προϊόντα του τομέα των τηλεπικοινωνιών κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016.

 

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλώσιμα

Ο τομέας των ειδών εξοπλισμού γραφείου & αναλωσίμων παρουσίασε μείωση κατά -11,6% το πρώτο τρίμηνο του 2016, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο για το 2015. Παρατηρήθηκε σημαντική πτώση στα πολυμηχανήματα και στους εκτυπωτές -9% και -18,3% αντίστοιχα.

Μετά από ένα χρόνο με διατήρηση σταθερών τιμών, η μέση τιμή αυξήθηκε και στις δύο υποκατηγορίες.

 

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Σχετικά άρθρα

Μεγάλο το ενδιαφέρον για το έργο Ultra Fast Broadband

Η Dell εξαγοράζει την EMC;

Channel-Manager

SAP: στην κορυφή, σύμφωνα με την IDC, της αγοράς λογισμικού MΕΜ

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα