13.1 C
Athens
19/03/2024
Biztech

Έξυπνα ακουστικά και smartwatches οδηγούν την αγορά wearables

Η αγορά φορετών συσκευών (αυτά που λέμε wearables) φαίνεται να βρίσκει το δρόμο της. Σύμφωνα με την IDC οι αποστολές το 2019 θα αγγίξουν τα 222,9 εκατομμύρια τεμάχια, ενώ μέχρι το 2023 θα αυξηθούν στα 302,3 εκατομμύρια παρουσιάζοντας ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 7,9%. Πίσω από την ανάπτυξη αυτή είναι η διείσδυση των smartwatches και των έξυπνων ακουστικών, συσκευές οι οποίες θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 70% όλων των wearables έως το 2023.

 

«Η συγκεκριμένη αγορά, όχι μόνο διαφοροποιείται από πλευράς form factors, αλλά και σε ότι αφορά τη συνδεσιμότητα και τη διανομή», αναφέρει ο ο Jitesh Ubrani, διευθυντής έρευνας του Mobile Device Tracker της IDC. «Σχεδόν το ήμισυ των smartwatches που θα διατεθούν στην αγορά μέχρι το 2023, σχεδόν το ήμισυ θα έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί σε δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, καθώς τόσο οι καταναλωτές όσο και οι επιχειρήσεις θέλουν να απελευθερώσουν το ρολόι από το τηλέφωνο. Επιπλέον, οι πάροχοι αναμένεται να προωθήσουν επιδοτήσεις ή επιλογές χρηματοδότησης για έξυπνα ρολόγια με ενσωματωμένη πρόσβαση στο Internet».

 

«Εκτός από τον πολλαπλασιασμό του αριθμού των συσκευών υπάρχει και η παράμετρος των νέων περιπτώσεων χρήσης των wearables», αναφέρει ο Ramon T. Llamas, διευθυντής έρευνας για του τμήματος Wearables της IDC. «Τα smartwatches, θα ενημερώνουν, όπως πάντα, τον χρήστη για την ώρα, αλλά αναμένεται να μπουν ακόμα πιο βαθιά στο χώρο της υγείας και του fitness, ενώ θα αποκτήσουν τη δυνατότητα σύνδεσης με πολλαπλές εφαρμογές και συστήματα, τόσο στο χώρο εργασίας όσο και στο σπίτι. Τα έξυπνα ακουστικά, ενώ θα συνεχίσουν να μεταδίδουν ήχο θα εισέλθουν σε άλλους τομείς όπως η μετάφραση σε πραγματικό χρόνο, η αλληλεπίδραση με έξυπνους βοηθούς και η καθοδήγηση».

 

Κατηγορίες προϊόντων

Τα έξυπνα ρολόγια προβλέπεται να αυξηθούν από 91,8 εκατομμύρια τεμάχια το 2019 σε 131,6 εκατομμύρια το 2023 με ένα πενταετές CAGR 9,4%. Η Apple αναμένεται να ηγηθεί της κατηγορίας, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς 25,9% μέχρι το 2023. Πέρα από την Apple θα υπάρχουν ποικίλες μάρκες που χρησιμοποιούν διαφορετικά λειτουργικά συστήματα, όπως το Android, το WearOS, το Tizen και άλλα. Τα smartwatch θα χρησιμεύσουν ως εργαλεία παρακολούθησης της υγείας και της δραστηριότητας των χρηστών τους, αλλά θα αποκτήσουν κι άλλες χρήσεις όπως η παρακολούθηση της θέσης των παιδιών ή η ενσωμάτωσή τους στο οικοσύστημα του έξυπνου σπιτιού.

 

Η κατηγορία των έξυπνων ακουστικών αναμένεται να αυξηθεί από 72 εκατομμύρια τεμάχια το 2019 σε 105,3 εκατομμύρια το 2023. Ενώ πολλές από αυτές τις συσκευές θα χρησιμοποιηθούν σε συνεργασία με τους έξυπνους βοηθούς σε άλλες πλατφόρμες (Google Assistant, Microsoft Cortana, Amazon Alexa, Apple Siri, κ.λπ) ή θα χρησιμοποιηθούν για την παρακολούθηση των μετρήσεων που σχετίζονται με την υγεία, η IDC προβλέπει ότι οι κατασκευαστές θα προωθήσουν κι άλλες χρήσεις όπως για παράδειγμα η χρήση από άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής.

 

Τα wristbands θα παρουσιάσουν σταθερή αύξηση σε όλη την πρόβλεψη 2019-2023 με CAGR 0,3%. Η συγκεκριμένη αγορά κυριαρχείται από τις κινέζικες εταιρείες Xiaomi και Huawei και πάνω από το 50% των αποστολών αφορούν την αγορά της Κίνας. Εν τω μεταξύ, οι πιο ώριμες αγορές όπως η Βόρεια Αμερική και η Δυτική Ευρώπη αναμένεται να δουν μείωση των αποστολών, καθώς οι χρήστες μεταβαίνουν σε smartwatch.

Σχετικά άρθρα

Ericsson: video πλατφόρμα στην Telefonica Digital

dmallas

GfK: Ιδέα ελπίδας για την αγορά

biztech

Sparkle & Neurosoft διασυνδέουν τα “Πλαστικά Κρήτης” σε όλον τον κόσμο

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα