Χαρμολυπη…

Καλημέρα για μια ακόμη φορά και σας ευχόμαστε να περάσατε όπως επιθυμούσατε τις Άγιες ημέρες του Πάσχα.

Σε προσωπικό επίπεδο εννοούμε, καθώς σε επαγγελματικό τα πράγματα μπορούν να χαρακτηριστούν με μια έννοια που συνήθως διδασκόμασταν στα αρχαία: “Χαρμολύπη”. Από τη μια πλευρά η αγορά είναι σε εμφανώς καλύτερη κατάσταση, εν συγκρίσει με το κοντινό παρελθόν, από την άλλη, όμως, δεν κάνει το επόμενο βήμα. Ο φόβος, το άγνωστο αύριο και η αναποφασιστικότητα δείχνουν να έχουν ριζώσει για τα καλά στο μυαλό και την καθημερινή πρακτική των επαγγελματιών, με αποτέλεσμα να τους αναγκάζει να θέτουν στο περιθώριο τα όποια σχέδια τους, επηρρεάζοντας καταλυτικά τις εξελίξεις για την επόμενη ημέρα. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι παράγοντες και στελέχη της αγοράς εμφανίζονται αισιόδοξοι για την εν γένει πορεία της, και δη σε ότι έχει να κάνει με το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Σε εντελώς αντίθετη πορεία δείχνουν να κινούνται οι προβλέψεις εκ μέρους των αλυσίδων λιανικής και τηλεπικοινωνιών. Κι αυτό, καθώς για ολόκληρη τη φετινή χρονιά βλέπουν περισσότερο “κόκκινα”, παρά “πράσινα” τα οικονομικά τους μεγέθη.

Σίγουρα απαιτείται μια συνολική αντιμετώπιση εκ μέρους όλων των εμπλεκομένων στο επιχειρείν -και όχι μόνο σε ότι αφορά το ΙΤ- προκειμένου να κινηθεί ξανά με αξιώσεις μια “κουρασμένη” όσο και “βραδυκίνητη” αγορά. Σε αντίθετη περίπτωση, θα κινούμαστε στα ίδια και τα ίδια.

Τελικά η… ησυχία που άγγιξε (αν δεν ξεπέρασε) τη σιγή-ασυρμάτου το τελευταίο χρονικό διάστημα από τα “Δυτικά”, αρχίζει σιγά-σιγά να ξεδιαλύνεται. Βλέπετε, τα στελέχη της προβληματίστηκαν εντόνως σχετικά με την πολιτική που θα έπρεπε να ακολουθήσουν έπειτα από το… roller-coast που διέκρινε την εταιρεία από την ίδρυσή της και τις αλλαγές στη διεύθυνσή της.

Στο τραπέζι έπεσαν μια σειρά από ιδέες και πλάνα, εξετάστηκαν από μηδενική βάση υφιστάμενες συμφωνίες με κατασκευαστές, προτάθηκαν μία σειρά από σενάρια νέων συνεργασιών, μελετήθηκαν σε βάθος τα οικονομικά στοιχεία, έγιναν βήματα εξορθολογισμού των χρηματοπιστωτικών του μεγεθών και εν τέλει αποφασίστηκε να ακολουθηθεί μια προσέγγιση με… εκ των ενόντων συνεργασίες. Εξάλλου, δεν λείπουν οι ευκαιρίες, καθώς τα “μαγαζιά” είναι ουκ ολίγα. 

Υπό αυτό το πρίσμα, από τα “Δυτικά” αναμένεται, εντός του προσεχούς χρονικού διαστήματος, να ξεκινήσουν με πολύ… άνεμο τη διάθεση των own brand tablets τους. Στοχευμένη επιλογή ενός ισχυρού όσο και αναγνωρίσιμου δικτύου, που σε συνδυασμό με την ευρύτερη εξωστρέφεια του τελευταίου, θεωρείται πως δεν μπορεί παρά μόνο να είναι επιτυχές. Παράλληλα, αποτελεί και το πρώτο βήμα για την ευόδωση των (φημολογούμενων) σχεδίων του “Επώνυμου”, τα οποία και περιλαμβάνουν τον… Άνεμο. Ίδωμεν.

Μπορεί τα οικονομικά μεγέθη να δείχνουν καλύτερα παρά ποτέ, το μαγαζί να είναι συμμαζεμένο και να σφύζει από υγεία, το management να είναι στιβαρό όσο και αποτελεσματικό, εντούτοις όμως στο “Μέγαρο” δεν σταματούν λεπτό να αναζητούν νέους τρόπους ενίσχυσης των ταμείων του. Ταυτόχρονα, αποφεύγουν να πέσουν στην… παγίδα της μονομέρειας σε ότι αφορά τις δραστηριότητές του.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, κεντρική θέση δείχνει να καταλαμβάνει η πληροφορική και δη σε διττό επίπεδο. Τόσο ως πάροχοι όσο και ως ανάδοχοι. Μπερδευτήκατε; Δεν θα έπρεπε, καθώς τα πράγματα είναι πιο απλά απ’ ότι δείχνουν. Συγκεκριμένα, στα άμεσα σχέδια βρίσκεται η κατασκευή ενός μεγάλου data center, το οποίο και δεν θα περιοριστεί στα στενά εγχώρια δεδομένα. Από την άλλη πλευρά, δεν αφήνουν να… πέσει κάτω ούτε “ψίχουλο” σε ότι αφορά τα έργα πληροφορικής στο δημόσιο τομέα. Σκοπός; Η μετεξέλιξη του οργανισμού σε έναν πολυεπίπεδο ICT “παίκτη”, με περιφερειακή βαρύτητα. Το μοντέλο, εξάλλου, υπάρχει, είναι απόλυτα επικερδές και αφορά τη μητρική εταιρεία… 

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό δείγμα της νέας εποχής, στην οποία τα στεγανά που αφορούν καθετοποιημένους τομείς είναι -τουλάχιστον δυσδιάκριτα, αν όχι ανύπαρκτα-, και στην οποία επιχειρείται η στήριξη του Καναλιού καθ’ οιονδήποτε τρόπο, είναι η κίνηση της “Έκπτωτης Μονοκράτειρας” να “εμπλουτίσει” την πραγματικά πλούσια… βεντάλια υπηρεσιών και εργαλείων της με τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού τηλεφωνικού κέντρου που θα απευθύνεται σε μικρούς dealers στην ευρύτερη περιοχή.
Διπλό το καλό, καθώς και οι συνεργάτες του δικτύου νιώθουν ακόμη πιο σίγουροι και παράλληλα δημιουργούνται θέσεις εργασίας. Θερμά συγχαρητήρια.

Θυμάστε τα “ξύλινα τείχη” της αρχαιότητας που θα έσωζαν την πατρίδα μας από τους Πέρσες εισβολείς; Πλέον, δείχνουν να μας σώζουν από τον οικονομικό μαρασμό. Βλέπετε, στο λιμάνι… συνωστίζονται ουκ ολίγες εταιρείες, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τη θέση του, αλλά και το όλο πλέγμα υποστηρικτικών δικτύων και υπηρεσιών, έτσι ώστε να μεταφέρουν τα προϊόντα τους στην υπόλοιπη Γηραιά Ήπειρο. Τα ονόματα “βαριά”, όσο και υπερατλαντικά. Ακόμη και από τη χώρα του Ανατέλοντος Ηλίου. Εμπρός στο δρόμο που χάραξαν οι Ασιάτες…

Μιας και η αναφορά μας σε δρόμους, στα (σίγουρα) βήματα των προκατόχων του και δη του “Κόκκινου Τιμονιέρη” δείχνει να κινείται ο “Νεαρός κύριος”. Τα ζητήματα που τον απασχολούν σε καθημερινή βάση είναι δύο: Η άμεση πώληση του τηλεπικοινωνιακού βραχίονα του μαγαζιού και η πώληση των “Μωβ” στους “Κόκκινους Ωτακουστές”. Μάλιστα, οι πληροφορίες λένε πως αμφότερα τα θέματα βρίσκονται σε ιδιαίτερα καλό σημείο, δίχως να αποκλείονται οριστικές εξελίξεις εντός των επομέων εβδομάδων.

Αλήθεια, τι έπαθε τελευταία ο “Ωραίος Μπρουμελ(άκης)” και έχει εξαφανιστεί από… προσώπου γης; Η αλήθεια είναι πως ποτέ του δεν υπήρξε λάτρης της δημοσιότητας, ωστόσο αναγκάστηκε τον τελευταίο χρόνο να βρίσκεται στην επικαιρότητα σε καθημερινή βάση, με αφορμή τις… “ζαβοτιμονιές” του τηλε-μαγαζιού.

Ενδεχομένως να κατάφερε πλέον να επικεντρωθεί στην περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλιξη του business plan, σε συνδυασμό με την παροχή νέων υπηρεσιών και ακόμη πιο επιθετικής τιμολογιακής πολιτικής.

Κάτι, όμως, μου λέει πως η σιωπή του θα είναι βραχύβια. Πολύ…