Το πρωτο hackathon του ΑΠΘ σε συνεργασια με τη Microsoft

Ξεπέρασαν το αναμενόμενο οι συμμετοχές στον τριήμερο μαραθώνιο προγραμματισμού με τίτλο «Let’s Have a Hackathon», που διοργάνωσαν για πρώτη φορά το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη Microsoft Student Partners Community-Student Guru Thessaloniki και τη Microsoft Hellas.

 

Το «Let’s Have a Hackathon», που απευθυνόταν τόσο σε έμπειρους προγραμματιστές όσο και σε φοιτητές, πραγματοποιήθηκε από την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου έως και την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018, στο ΚΕΔΕΑ του ΑΠΘ σε συνέχεια της στρατηγικής συμφωνίας που έχει υπογράψει το ΑΠΘ με τη Microsoft Hellas, τον Σεπτέμβριο του 2018, με στόχο την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού στις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, δίνοντας έμφαση στις τεχνολογίες ψηφιακής μετάβασης και μετασχηματισμού.

 

Την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2018, πρώτη ημέρα της διοργάνωσης, πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις σχετικές με το cloud computing, με τα big data και με πλατφόρμες ανάπτυξης εφαρμογών για κινητά. Οι παρουσιάσεις συνεχίστηκαν έως το μεσημέρι του Σαββάτου 8 Δεκεμβρίου 2018, με θεματολογία σχετική με εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης μέσω της πλατφόρμας «Azure» της Microsoft.

 

Στο διαγωνιστικό κομμάτι, το οποίο ξεκίνησε το μεσημέρι του Σαββάτου 8 Δεκεμβρίου 2018, συμμετείχαν μόνο φοιτητές με στόχο την ανάπτυξη ενός project, με ελεύθερο θέμα.

Από τις συνολικά 21 ομάδες των 2- 3 φοιτητών που συγκροτήθηκαν, οι 8 κατάφεραν να ολοκληρώσουν την 24ωρη ανάπτυξη των projects τους και να τα παρουσιάσουν την τελευταία μέρα του Hackathon, την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018, στην κριτική επιτροπή.

Τα κριτήρια αξιολόγησης των projects ήταν ο βαθμός αξιοποίησης της τεχνολογίας και o βαθμός της καινοτομίας, η τεκμηρίωση και αποτελεσματικότητα της πρότασης ως προς το πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει και το πλάνο ανάπτυξης του project ως δυνητικού προϊόντος/υπηρεσίας.

 

Οι νικητές

Η πρόταση της ομάδας που κατέκτησε  την πρώτη θέση είχε τον τίτλο «AURA-Advanced University Real-time Assistant». Πρόκειται για εφαρμογή ενημέρωσης των φοιτητών για θέματα της καθημερινότητάς τους στον χώρο του Πανεπιστημίου, όπως έκδοση και παραλαβή βεβαιώσεων/εγγράφων από τις γραμματείες, εκδηλώσεις, ημερίδες, συνέδρια που προγραμματίζονται ή είναι σε εξέλιξη, παροχή οδηγιών είτε για διεκπεραίωση διαδικασιών είτε για μετάβαση στο σημείο εξυπηρέτησης/παροχής συγκεκριμένων υπηρεσιών του Πανεπιστημίου κ.λπ.

 

«VGA» (Video Game Addicted) ήταν ο τίτλος της πρότασης της ομάδας που κατέλαβε τη δεύτερη θέση. Η εν λόγω εφαρμογή θα μπορεί να καταγράφει τον βαθμό εθισμού του ανήλικου χρήστη σε παιχνίδια στο κινητό του, ενώ παράλληλα θα ενημερώνει σχετικά τον γονέα.

 

Η προτεινόμενη εφαρμογή της «Τeam 18», της ομάδας που κατέλαβε την τρίτη θέση, θα μπορεί να προβλέπει αν  ο χρήστης πάσχει από συγγενή καρδιοπάθεια, με βάση -μεταξύ άλλων- τον τρόπο ζωής του.

Related Posts