Στη χαραυγη μιας νεας εποχης για τη Microsoft

Δεν έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα από το editorial του προηγούμενου τεύχους, όπου έγραφα ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα τελείως διαφορετική Microsoft.
Τα πράγματα, όμως, εξελίσσονται εξαιρετικά γρήγορα και δεν μου αφήνουν τα περιθώρια να μην αναφερθώ εκ νέου σε αυτό το θέμα.

Και πώς αλλιώς, αφού ο Satya Nadella δεν θέλει να παραμείνει η παραμικρή αμφιβολία ότι ελέγχει πλήρως την εταιρεία και την οδηγεί σε ένα τελείως διαφορετικό δρόμο. Η πορεία, στην οποία φαίνεται ότι κινείται ταχύτατα η εταιρεία, είναι το Mobile first, Cloud first με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα και σε όλους τους τομείς. Με τις ανακοινώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στο προηγούμενο μήνα βλέπουμε μια πραγματικά διαφορετική αντίληψη, με προϊόντα και υπηρεσίες που μέχρι και πριν ένα χρόνο θα ήταν ανήκουστα για μια εταιρεία όπως η Microsoft.

Από μια σειρά λεπτομέρειες μπορεί να φανεί η τεράστια στροφή της εταιρείας, η οποία δείχνει ότι πλέον θέλει να βλέπει τις υπηρεσίες της και τα προϊόντα της να αξιοποιούνται από όλους τους χρήστες, άσχετα με την πλατφόρμα που χρησιμοποιούν. Έτσι βλέπουμε καινοτομίες οι οποίες είναι πραγματικά εντυπωσιακές. Μπροστάρης σε αυτή την προσπάθεια είναι το Office 365, το οποίο μπορεί μεν να διατίθεται προς το παρόν μόνο σε iPad, αλλά ήδη γίνεται τεράστια προσπάθεια και στο χώρο του Android. Εδώ το βαρύ φορτίο έχει αναλάβει το OneNote, το οποίο πέρα από το ότι υποστηρίζει Android Tablets με το αντίστοιχο περιβάλλον, πλέον είναι διαθέσιμο και για τα smartwatches που στηρίζονται σε Androidwear. Θα μπορούσε κανείς να φανταστεί ένα τέτοιο offering από τη Microsoft πριν από λίγα χρόνια; Και βέβαια η απάντηση είναι απολύτως αρνητική. Είναι δεδομένο ότι το OneNote είναι προάγγελος του ερχομού και του Office 365 στο Android, κάτι που βέβαια είναι αρκετά δύσκολος στόχος εξαιτίας του τεράστιου segmentation που έχουν οι συσκευές Android. Όμως το νερό έχει μπει στο αυλάκι.
Ένα άλλο προϊόν που παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες, και το οποίο καταδεικνύει περίτρανα τη στροφή της εταιρείας, είναι το Microsoft Universal Mobile Keyboard. Πρόκειται για ένα φορητό πληκτρολόγιο, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει με οποιαδήποτε φορητή συσκευή, είτε πρόκειται για κάποιο iPad, είτε για κάποιο Android κινητό ή tablet, όπως βέβαια και με Windows tablets. Η εναλλαγή ανάμεσα στις λειτουργίες των πλήκτρων πραγματοποιείται από ένα κουμπί επιλογής με εξαιρετικά απλό τρόπο.

Ταυτόχρονα η εταιρεία δεν ξεχνά τα δικά της προϊόντα. Όπως είδαμε στην τελευταία IFA, το ενδιαφέρον των κατασκευαστών για τα Windows Phone αυξάνει κατακόρυφα – από τη στιγμή που η Microsoft διέθεσε τελείως δωρεάν το λειτουργικό. Έτσι είδαμε πολλές συσκευές που παρουσιάστηκαν. Παρόλο που ακόμα λείπουν τα μεγάλα ονόματα κατασκευαστών, αναμένεται να μπουν και αυτοί στο χορό σιγά-σιγά – αν και δεν θα πόνταρα σε όλους. Πάντως δεν μπορώ να αντιληφθώ ποιος είναι ο λόγος που ορισμένοι κατασκευαστές προτιμούν να σέρνονται στην τέταρτη, πέμπτη ή και παρακάτω θέση της αγοράς του Android, τη στιγμή που θα μπορούσαν να διαφοροποιηθούν σημαντικά, κάνοντας μια διαφορετική επιλογή λειτουργικού.

Το κομμάτι των tablets είναι κάτι ακόμη που δείχνει να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού πλέον βλέπουμε tablets στις 8 ίντσες με Windows 8.1 και κόστος ελάχιστα πάνω από τα €150. Με τέτοιο κόστος έχουν τη δυνατότητα και τοπικοί κατασκευαστές να κάνουν τις δικές τους προτάσεις στο χώρο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Bitmore WTab 801, της Quest, για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε σε άλλες σελίδες του τεύχους. Όμως, και οι διεθνείς δείχνουν ότι τολμούν περισσότερο με τα Windows with Bing, τα οποία δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και αυτά διατίθενται δωρεάν για tablets μικρότερα των 10 ιντσών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Toshiba που τόλμησε και παρουσίασε μια συσκευή στις 7 ίντσες, με Windows 8.1 και κόστος $119. Η εν λόγω συσκευή αναμένεται ότι θα βρει σύντομα το δρόμο της κάτω από τα 100 δολάρια, σπάζοντας κάθε ιστορικό φράγμα. Σε αυτές τις διαστάσεις, βέβαια, η χρήση του desktop είναι μόνο λύση ανάγκης (αν και μπορεί να γίνει – έστω και σε συνδυασμό με εξωτερική οθόνη) και η προτεινόμενη χρήση αφορά στις σύγχρονες εφαρμογές των Windows, οι οποίες αυξάνονται σε ποσότητα και βελτιώνονται σε ποιότητα. Αν μάλιστα υπάρξει γρήγορα και το αντίστοιχο του Office for iPad και για τα Windows Tablets είναι δεδομένο ότι το offering θα γίνει σαφώς πιο ελκυστικό.

Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και μια κίνηση – έκπληξη που δεν είναι άλλη από την εξαγορά της εταιρείας που έχει δημιουργήσει το Minecraft, που για πολλούς οικονομικούς αναλυτές μπορεί να εξελιχθεί στη Lego του 21ου αιώνα, είναι προφανές ότι βρισκόμαστε μπροστά σε έναν σαφέστατο μετασχηματισμό, ο οποίος πραγματοποιείται ταχύτατα και οδηγεί σε μια εικόνα τελείως διαφορετική από αυτή που είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα για τη Microsoft.