Στην τεχνολογια στραφηκαν οι Ελληνες εν μεσω κρισης

Η προτίμηση που δείχνουν οι Έλληνες καταναλωτές στις τεχνολογικές συσκευές ακόμη και εν μέσω κρίσης επιβεβαιώθηκε από μία ακόμη έρευνα, αυτή τη φορά δια χειρός Samsung. Συγκεκριμένα, ο ετήσιος Τεχνο-οικονομικός Δείκτης (Techonomic Index) της Samsung, μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν 18 Ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, αποκάλυψε πως ο μέσος όρος ο μέσος όρος συσκευών ενός ελληνικού νοικοκυριού αυξήθηκε κατά 8% από το 2014 έως το 2015, ενώ το ελληνικό ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 0,8% το 2014. Έτσι, ο μέσος όρος συσκευών ενός ελληνικού νοικοκυριού αντιστοιχεί σήμερα στις 19,3 έναντι 17,85 το 2014. Ο αριθμός αυτός συμπεριλαμβάνει κινητά τηλέφωνα, tablets, ΗΥ/ laptops, εκτυπωτές, φωτογραφικές μηχανές/ βιντεοκάμερες, τηλεοράσεις, video players, συσκευές μαγειρικής, συσκευές καθαριότητας, κονσόλες παιχνιδιού και συστήματα audio/ HiFi.

 

Ανάμεσα στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά των ελληνικών νοικοκυριών ξεχωρίζει ότι τo 99% αυτών έχει στην κατοχή του ένα τουλάχιστον κινητό τηλέφωνο, με το 97% να το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση.

 

Ενώ μόλις το 48% των νοικοκυριών στην Ελλάδα χρησιμοποιούν το tablet καθημερινά, ο χρόνος χρήσης ξεπερνάει και αυτό των κινητών τηλεφώνων (που είναι 1 ώρα και 15 λεπτά), φτάνοντας στη μία ώρα και 20 λεπτά. Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες την περισσότερη ώρα/ ημέρα δαπανούν στην παρακολούθηση τηλεόρασης – κάτι λιγότερο από τρεις ώρες καθημερινά.

 

Πανευρωπαϊκά, 17% των νοικοκυριών πληρώνουν σε τακτές περιόδους για πρόσβαση σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο, 5 φορές περισσότερο από ότι το 2014 (3%). Αντίστοιχα, τo 22% των Ελλήνων πληρώνουν για πρόσβαση σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε μηνιαία βάση. Επίσης ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους (25%) καταναλώνουν εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε εβδομαδιαία βάση – μία αύξηση της τάξης του 3% σε σχέση με το 2014. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 37%.

 

Και ενώ το κομμάτι της εκπαίδευσης βρίσκεται σε τροχιά ανόδου, η προσήλωση στα mobile παιχνίδια, σε αντίθεση, έχει αρχίσει να περιορίζεται. Μόλις το 1/3 των Ευρωπαίων παραδέχονται ότι παίζουν κάποιο mobile παιχνίδι σε τουλάχιστον εβδομαδιαία βάση – μία σημαντική μείωση σε σχέση με το 42% το 2014.

 

Στην Ελλάδα ωστόσο το 41% χρησιμοποιεί το smartphone ή tablet του για gaming ή εφαρμογές για ψυχαγωγία σε εβδομαδιαία βάση, παρ’ όλα αυτά δεν ξοδεύει ιδιαίτερα μεγάλα ποσά για αυτό το λόγο (€9/ μήνα). Αντίστοιχα και στις δαπάνες που αφορούν σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο ο Μ.Ο. ενηλίκων στην Ελλάδα ξοδεύει €10/ μήνα, όταν το Ηνωμένο Βασίλειο που έχει την πρωτιά ξοδεύει €18,5/ μήνα.

 

Στην ίδια μελέτη φάνηκε ότι το 24% των νοικοκυριών στην Ευρώπη πλήρωσαν για stream περιεχόμενο (ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές) τον περασμένο μήνα, τέσσερις φορές περισσότερο από το μόλις 5% το 2014. Το ποσοστό των Ελλήνων που πληρώνουν για stream περιεχόμενο ανέρχεται σε 20% σε μηνιαία βάση. Ένας στους πέντε Ευρωπαίους (21%) πλέον πληρώνουν για τις ψηφιακές εκδόσεις – διπλάσιο ποσοστό σε σχέση με το 2014 (9%). Το αντίστοιχο ποσοστό που πληρώνουν στην Ελλάδα για ψηφιακές εκδόσεις (ηλεκτρονικά βιβλία και περιοδικά) ανέρχεται σε 23%. Το 75% των Ευρωπαίων συμμετέχουν πλέον σε δραστηριότητες κοινωνικής δικτύωσης – αύξηση σε σχέση με το 70% το 2014. Στην Ελλάδα το ποσοστό που συμμετέχει σε δραστηριότητες κοινωνικής δικτύωσης φτάνει το 87%.

 

Τους τελευταίους 12 μήνες έχει υπάρξει μία σημαντική αύξηση στη χρήση της 4G mobile τεχνολογίας και μία αύξηση στη χρήση hardware, που συνδέεται με το internet, όπως smart τηλεοράσεις και tablets.

 

Η επιστροφή της τηλεόρασης

 

Πανευρωπαϊκά, 30 λεπτά επιπλέον δαπανώνται στην παρακολούθηση τηλεόρασης το 2015 σε σχέση με πέρyσι. Περισσότερος χρόνος δαπανάται στην παρακολούθηση τηλεόρασης (3 ώρες και 7 λεπτά) παρά στη χρήση laptops (2 ώρες και 47 λεπτά). Συγκεκριμένα στην Ελλάδα σε μία τυπική ημέρα, ο μέσος χρόνος παρακολούθησης τηλεόρασης είναι λίγο πιο κάτω από τρεις ώρες. Το 39% των Ευρωπαίων κατεβάζουν τακτικά τηλεοπτικά προγράμματα (αύξηση από το 29% το 2014). Στην Ελλάδα το 64% κατεβάζει τακτικά τηλεοπτικά προγράμματα και video. Ένας στους πέντε πλέον χρησιμοποιούν το κινητό/ tablet/ ΗΥ ή το laptop τους για να παρακολουθήσουν τηλεοπτικά προγράμματα που δεν πρόλαβαν να δουν. Στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 23%.

 

Η μελέτη βασίστηκε σε ένα online ερωτηματολόγιο σε 18.000 άτομα, ηλικίας 16 και άνω, σε 18 Ευρωπαϊκές πόλεις και πραγματοποιήθηκε από το European Samsung Lifestyle Research Lab σε συνεργασία με την Lightspeed GMI σε Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Δανία, Φινλανδία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Ουγγαρία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Ρουμανία και Ηνωμένο Βασίλειο (1.000 άτομα ανά χώρα).

 

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη