Ρεκορ εξαετιας στις πωλησεις tablet παγκοσμιως

Παρά τις έντονες οικονομικές δυσκολίες που σχετίζονται με τις παραγγελίες κατά τη διάρκεια της καραντίνας, η ανάγκη για εξ αποστάσεως εργασία και τηλεμάθηση ώθησε σημαντικά και την αγορά των tablets τόσο στο καταναλωτικό κομμάτι όσο και στο commercial. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η εφοδιαστική αλυσίδα της συγκεκριμένης αγοράς σχεδόν ανέκαμψε μέχρι τον Απρίλιο/Μάιο. Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της Strategy Analytics η παγκόσμια αγορά tablets σημείωσε αύξηση 17% σε ετήσια βάση το 2ο τρίμηνο του 2020.

Η αυξημένη ζήτηση εν όψη της έναρξης της σχολικής περιόδου θα μπορούσε να ενισχύσει περαιτέρω τη συγκεκριμένη αγορά, όπως επίσης και η ανάγκη για απομακρυσμένη εργασία η οποία θα συνεχιστεί σε κάποιο βαθμό και μετά την πανδημία.

«Καθώς η πανδημία του COVID-19 εξακολουθεί να είναι ανεξέλεγκτη σε μερικές από τις μεγαλύτερες αγορές στον κόσμο και η έρευνα δείχνει ότι ορισμένοι εργαζόμενοι και εταιρείες συνηθίζουν στην εξ αποστάσεως εργασία, είναι ασφαλές να πούμε ότι δεν πρόκειται για μια προσωρινή αύξηση της ζήτησης. Τα tablets έχουν εξελιχθεί από απλές συσκευές ψυχαγωγίας σε συσκευές ικανές να χειρίζονται εργασίες και σχολικές εργασίες, γεγονός που διευρύνει τις επιλογές που έχουν οι καταναλωτές και οι επαγγελματίες όταν σκέφτονται την αγορά νέας φορητής συσκευής εν όψη της νέας κανονικότητας» ανέφερε ο Eric Smith, διευθυντής Connected Computing.

Ο Chirag Upadhyay, senior research analyst πρόσθεσε, «Τα νέα προϊόντα έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της αγοράς tablet αυτού του τριμήνου. Τα νεότερα μοντέλα iPad Pro της Apple τα πήγαν πολύ καλά, καθώς οι καταναλωτές χρειάζονταν συσκευές με πληκτρολόγια για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της εξ αποστάσεως εργασίας. Την ίδια στιγμή οι νέες συσκευές της Microsoft Surface Pro, Surface Book και Surface Go της έδωσαν ένα πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της αγοράς Windows Detachable».

Οι κατασκευαστές

Σε επίπεδο κατασκευαστών η Apple βρέθηκε στην πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς tablets με μερίδιο αγοράς 33%, με τη Samsung να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 15,9%, τη Huawei στην τρίτη με ποσοστό 11,3%, τη Lenovo να ακολουθεί με 6,5% και την Amazon να συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα των κατασκευαστών με μερίδιο αγοράς 6,3%.

Σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά συστήματα, το Android βρίσκεται στην πρώτη θέση με ποσοστό 54,5%, το iOS 33% και τα Windows να ακολουθούν με ποσοστό 12%.

Όγκος πωλήσεων (σε εκ. τεμάχια)/μερίδια αγοράς 2Q2020

2Q202Q202Q192Q192Q20/1Q19
ΕΤΑΙΡΕΙΑΌγκος πωλήσεωνΜερίδιο αγοράςΌγκος πωλήσεωνΜερίδιο αγοράςΑνάπτυξη
Apple14,333,0%10,729,0%34%
Samsung6,915,9%4,913,4%40%
Huawei4,911,3%3,49,1%45%
Lenovo2,86,5%1,95,1%51%
Amazon2,76,3%25,5%33%
Άλλοι11,727,0%1437,8%-16%
Σύνολο43,3100,0%36,9100,0%17%

Πηγή: Strategy Analytics’ Connected Computing Devices