Ρεκορ δεκαετιας η αγορα υπολογιστων το τριτο τριμηνο

Το τρίτο τρίμηνο του έτους η αγορά υπολογιστών γνώρισε την ισχυρότερη ανάπτυξή της εδώ και μία δεκαετία. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Canalys ο όγκος πωλήσεων παρουσίασε ετήσια ανάπτυξη της τάξης του 12,7%, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι φορητοί υπολογιστές άγγιξαν τις 64 εκατομμύρια μονάδες πλησιάζοντας το ρεκόρ των 64,4 εκ. το 2011.

Ο αναλυτής της Canalys, Ishan Dutt, δήλωσε: «Οι κατασκευαστές, η εφοδιαστική αλυσίδα και το κανάλι, είχαν χρόνο να διαθέσουν τους απαραίτητους πόρους για την κάλυψη της ζήτησης της αγοράς φορητών υπολογιστών, η οποία συνεχίζει να αναπτύσσεται με εξαιρετικούς ρυθμούς τόσο στο κομμάτι του business όσο και στο καταναλωτικό».

Η τεράστια αυτή ζήτηση οφείλεται ξεκάθαρα στην ανάγκη για συνέχεια των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των εταιρειών ακόμα και με κλειστά γραφεία, εφοδιάζοντας τους εξ αποστάσεως εργαζομένους με νέες συσκευές. Το ίδιο συνέβη και στο χώρο της εκπαίδευσης. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις υπήρξαν και κρατικές που ενίσχυσαν σημαντικά την αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου η οποία διέθεσε 100.000 laptops για να διασφαλίσει ότι οι μαθητές που δεν μπορούσαν να επιστρέψουν στις αίθουσες διδασκαλίας, δεν θα αντιμετώπιζαν προβλήματα στην εκπαίδευσή τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Canalys αναμένει ότι οι δαπάνες στο χώρο του IT, συμπεριλαμβανομένων των επενδύσεων σε υπολογιστές, θα αποτελεί τον βασικό παράγοντα οικονομικής ανάκαμψης μετά την πανδημία.

«Τα διαρκή αποτελέσματα της συνεχιζόμενης πανδημίας στον τρόπο εργασίας, μάθησης και συνεργασίας των ανθρώπων θα δημιουργήσουν σημαντικές ευκαιρίες για το κανάλι στη συγκεκριμένη αγορά τα επόμενα χρόνια» πρόσθεσε ο Rushabh Doshi, διευθυντής ερευνών της Canalys. «Καθώς η γραμμή μεταξύ της επαγγελματικής και της οικιακής ζωής είναι όλο και πιο ασαφής, καθίσταται σημαντικό να τοποθετηθούν οι συσκευές σε ένα ευρύ φάσμα περιπτώσεων χρήσης, με έμφαση στο mobility, τη συνδεσιμότητα, τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την ποιότητα οθόνης και ήχου. Η διαφοροποίηση στα χαρτοφυλάκια προϊόντων σε συγκεκριμένους τομείς, όπως η εκπαίδευση και το mainstream gaming, θα προσφέρει επίσης σημαντικούς θύλακες ανάπτυξης. Και πέρα ​​από τον ίδιο τον υπολογιστή, θα υπάρχει αυξημένη ανάγκη για αξεσουάρ συνεργασίας, νέες υπηρεσίες, πακέτα συνδρομών και έντονη εστίαση στο endpoint security. Αυτές οι τάσεις θα ωφελήσουν περισσότερο τους κατασκευαστές εκείνους που παρέχουν ολιστικές λύσεις που επιτρέπουν στους πελάτες τους να κάνουν διαρθρωτικές αλλαγές στον τρόπο που λειτουργούν. Αν και το επίκεντρο έχει δοθεί στο commercial κομμάτι της αγοράς  τα τελευταία δύο τρίμηνα, οι καταναλωτικές δαπάνες κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου αναμένεται να φέρουν περισσότερη κινητικότητα στην αγορά συνολικά».

Τα πράγματα ωστόσο, δεν είναι το ίδιο ρόδινα στην κατηγορία των επιτραπέζιων υπολογιστών. Η συγκεκριμένη αγορά συρρικνώθηκε κατά 26%, καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούσαν να δημιουργήσουν ένα απομακρυσμένο εργατικό δυναμικό.  

Σε ότι αφορά τους κατασκευαστές, οι δύο ηγέτες της αγοράς Lenovo και HP ανέφεραν αύξηση 11,4% και 11,9% αντίστοιχα. Η Acer ανέφερε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στο 15%, με την Apple στο 13,2%.

Όγκος πωλήσεων & μερίδια αγοράς desktop, laptop, workstation (σε 1.000 τεμάχια)

3Q203Q203Q193Q193Q20/3Q19
ΕΤΑΙΡΕΙΑΌγκοςΜερίδιο αγοράςΌγκοςΜερίδιο αγοράςΑνάπτυξη
Lenovo19.27024,30%17.29524,60%11,40%
HP18.66023,60%16.67023,70%11,90%
Dell11.98915,10%12.04617,10%-0,50%
Apple6.3728,10%5.6288,00%13,20%
Acer5.6387,10%4.9027,00%15,00%
Άλλοι17.27721,80%13.73919,60%25,80%
ΣΥΝΟΛΟ79.207100,00%70.280100,00%12,70%

Πηγή: Canalys PC Analysis, Οκτώβριος 2020