Πτωση κατα 8,6% στην αγορα των tablet το 3Q18

Σύμφωνα με την IDC, η παγκόσμια αγορά tablet μειώθηκε κατά 8,6% το τρίτο τρίμηνο του 2018 με τα πωληθέντα τεμάχια να ανέρχονται σε 36,4 εκατομμύρια. Τα απλά tablets αντιπροσώπευαν την πλειοψηφία της αγοράς με 31,6 εκατομμύρια μονάδες, μειωμένα κατά 7,9% από το προηγούμενο έτος. Οι αποσπώμενες συσκευές (detachables) υποχώρησαν επίσης κατά 13,1% από το προηγούμενο έτος, αντιπροσωπεύοντας 4,8 εκατομμύρια τεμάχια.

 

Σύμφωνα με τους αναλυτές της IDC, η συγκεκριμένη αγορά δεν κατάφερε να σημειώσει την ανάπτυξη που προσδοκούσαν οι κατασκευαστές, η οποία μειώνεται συνεχώς από το τέλος του 2016. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί ότι η πρόσφατη ανακοίνωση των νέων iPad της Apple τον περασμένο Οκτώβριο, αλλά και των νέων Surface Pro της Microsoft θα έχει ως αποτέλεσμα η αγορά να «γυρίσει» μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Επιπλέον, οι κατασκευαστές είναι περισσότερο προσηλωμένοι στην κατηγορία των convertibles, κάτι που θα επηρεάσει τελικά την αγορά των αποσπώμενων συσκευών.

Τα πρόσφατα δεδομένα δείχνουν ότι η αγορά των tablets ακολουθεί την παραδοσιακή αγορά των PCs περισσότερο από ποτέ. Οι δύο αγορές όχι μόνο κινούνται συγχρονισμένα, αλλά τα μειούμενα περιθώρια και η συνολική πτώση έχει οδηγήσει τις πέντε κορυφαίες εταιρείες να κερδίσουν μεγαλύτερο μερίδιο, καθώς πολλοί OEMs είτε έχουν εξέλθει από το χώρο, είτε τον αντιμετωπίζουν με πολύ χαμηλότερη προτεραιότητα.

 

Ακόμη και μεταξύ των κορυφαίων 5 εταιρειών, η Apple (και σε μικρότερο βαθμό η Samsung) είναι ίσως η μοναδική εταιρεία που συνεχίζει να επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην καινοτομία και το marketing προϊόντων, γεγονός την κάνει να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες.

 

Οι top 5 κατασκευαστές

Η Apple συνέχισε να ηγείται της αγοράς tablet με σχεδόν διπλάσιες πωλήσεις του πλησιέστερου ανταγωνιστή της και μερίδιο αγοράς 26,6% έναντι 25,9% του 3Q17. Το ανανεωμένο iPad με υποστήριξη Pencil που ξεκίνησε στα τέλη Μαρτίου, συνέχισε να αυξάνει τον όγκο παρόλο που δεν μπόρεσε να διατηρήσει την ίδια δυναμική από το τρίτο τρίμηνο του 2017, καθώς ήταν η πρώτη φορά που η Apple κυκλοφόρησε iPad χαμηλότερου κόστους. Το iPad Pro σημείωσε πτώση σε ετήσια βάση, αναμένοντας την ανανέωση του μοντέλου στις αρχές του τέταρτου τριμήνου, γεγονός που σηματοδοτεί την άνοδο της Apple στα τέλη του έτους.

 

Η Samsung διατήρησε τη θέση της ως ο δεύτερος κορυφαίος κατασκευαστής tablet με μερίδιο αγοράς 14,6%, παρά τη συνολική κάμψη του έτους (-11,4%). Το detachable μοντέλο της εταιρείας (Galaxy TabPro S) αυξήθηκε με μέτριο ρυθμό, ωστόσο η αύξηση αυτή αντισταθμίστηκε από τις συνεχιζόμενες μειώσεις της κατηγορίας των απλών tablets. Η Samsung συνεχίζει να ασκεί πιέσεις στα τμήματα χαμηλής και μεσαίας αγοράς, καθώς οι ανταγωνιστές της προσφέρουν tablets σε χαμηλότερες τιμές.

 

Η Amazon.com κατέλαβε την τρίτη θέση στο τρίτο τρίμηνο του έτους ξεπερνώντας τις Huawei και Lenovo. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας ανέρχεται σε 12% με 4,4 εκατομμύρια τεμάχια και οριακή μείωση 0,4% σε σχέση με πέρυσι.

 

Η Huawei ήταν η μόνη εταιρεία μεταξύ των 5 κορυφαίων της κατηγορίας που παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων tablets σε ετήσια βάση το τρίτο τρίμηνο του 2018. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας ανέρχεται σε 8,9% με 3,2 εκατομμύρια τεμάχια που αντιπροσωπεύει αύξηση της τάξης των 7,1% σε σχέση με το 3Q17. Οι αγορές με τη μεγαλύτερη άνοδο για την εταιρεία ήταν η Ευρώπη και η Λατινική Αμερική.

 

Η Lenovo βρίσκεται στην πέμπτη θέση με μερίδιο αγοράς 2,3% και 2,3 εκατομμύρια μονάδες το τρίτο τρίμηνο του 2018, σημειώνοντας μείωση σχεδόν 25% σε σχέση με πέρυσι (μερίδιο αγοράς 7,7%). Η εταιρεία έχει επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στην επέκταση της παραδοσιακής αγοράς υπολογιστών και ενώ ανακτά με επιτυχία την κορυφαία θέση σε αυτή την αγορά, η εταιρεία έπεσε στην πέμπτη θέση στην αγορά tablets κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

 

Top 5 κατασκευαστές tablet – Μερίδια αγοράς 3Q18

Related Posts