Που το παει η Google;

Για κάποιον που δεν παρακολουθεί στενά τη Google, οι τελευταίες κινήσεις της σίγουρα προκαλούν έκπληξη. Ακόμη και σε αυτούς που την παρακολουθούν συστηματικά, όμως, δεν είναι λίγες φορές που αισθάνονται ότι ο αμερικανικός κολοσσός κινείται όλο και περισσότερο απρόβλεπτα. Οι κινήσεις των τελευταίων εβδομάδων, για παράδειγμα, ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Από τη μία πλευρά, η Google καταβάλλει $3,2 δις για την απόκτηση της Nest Labs, η οποία ασχολείται με “έξυπνους» θερμοστάτες και περίπου $400 εκατ. για την DeepMind που κινείται στο χώρο της τεχνητής νοημοσύνης και ταυτόχρονα πουλά τα smartphones της Motorola Mobility έναντι $2,91 δις. Λεπτομέρεια: Η Google απέκτησε πριν από μόλις δύο χρόνια τη Motorola Mobility έναντι $12,5 δις. Σίγουρα, η Motorola γράφει ζημιές, η Google παρά την πώληση κρατά τις πατέντες της Motorola αλλά και πάλι η διαφορά είναι τέτοια που προκαλεί εντυπώσεις. Γιατί κανείς, φυσικά, δεν πιστεύει ότι εκεί στην Καλιφόρνια αρέσκονται στο να χάνουν δισεκατομμύρια δολάρια.

Η πραγματικότητα, βέβαια, είναι λίγο διαφορετική. Και ουσιαστικά συνίσταται στο ότι η Google αποφάσισε –πιθανώς υπό την πίεση μεγάλων συμμάχων της στο χώρο των φορητών συσκευών όπως η Samsung- ότι δεν πρέπει να επιδιώξει να ακολουθήσει το παράδειγμα της Apple που ελέγχει πλήρως το οικοσύστημα της, συμπεριλαμβανομένων και των συσκευών. Στο Android, η κατάσταση είναι διαφορετική, η Google δεν ξέρει και τόσο καλά την αγορά του hardware, οπότε μάλλον αυτή η λύση που επελέγη βολεύει πολύ περισσότερο κόσμο.

Επιπλέον, επιτρέπει στη Google να εστιάσει σε αυτό που την ενδιαφέρει περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο: Τη συγκέντρωση και διαχείριση δεδομένων.  Οι εξαγορές της Nest Labs και της DeepMind δεν είναι τυχαίες. Η Google βλέπει το Internet of Things να έρχεται και θέλει να έχει όσο το δυνατόν ισχυρότερη θέση στο νέο τοπίο. Και, φυσικά, να είναι η απόλυτα κυρίαρχη σε αυτό πριν προλάβει κάποιος άλλος “παίκτης”. Η Google είναι μία εταιρεία πληροφοριών και το γνωρίζει καλά αυτό, καθώς από την αξιοποίηση των πληροφοριών που συγκεντρώνει έχει και τα περισσότερα έσοδα της. Πρακτικά, έχει φθάσει να γνωρίζει για τον κάθε χρήστη του Διαδικτύου υπερβολικά πολλά πράγματα. Και αυτό είναι, για μία ολοένα και αυξανόμενη μερίδα πολιτών, κάτι ιδιαίτερα ανησυχητικό.

Η Google, με το ολίγον hipster στυλ που έχει, αλλά και την υποστήριξη στις εναλλακτικές πλατφόρμες όπως το open source, έχει καταφέρει να να αποκτήσει την εικόνα εταιρείας που δεν πρόκειται να αξιοποιήσει τα προσωπικά μας δεδομένα για “κακό” σκοπό. Η “εισβολή” της NSA έγινε, βέβαια, χωρίς τη συγκατάθεση της Google, αλλά είμαι βέβαιος ότι οι αμερικανικές αρχές ασφαλείας θα βρήκαν πολύ περισσότερα δεδομένα απ’ όσο περίμεναν. Και το ερώτημα που αρχίζει πλέον να υπάρχει είναι απλό: Που το πάει η Google; Και κάποιοι το επεκτείνουν: Μήπως τείνει να γίνει ένας διαδικτυακός Big Brother;

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.