Ο ψηφιακος μετασχηματισμος στο χωρο της φιλοξενιας

Πολλές εταιρείες προσπαθούν να αναπτύξουν ψηφιακές υπηρεσίες για να προσελκύσουν πελάτες. Από τη απλή παραγγελία μέσω κινητού, μέχρι την αποστολή εξατομικευμένων προσφορών για τις επόμενες διακοπές, οι επιχειρήσεις οφείλουν να βρίσκονται εκεί που βρίσκονται οι πελάτες τους. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στο χώρο του hospitality και της εστίασης είναι θέμα επιβίωσης.

 


 

Αυτή τη στιγμή συντελείται μια επανάσταση στο χώρο της αγοράς της φιλοξενίας και της εστίασης, καθώς τα ψηφιακά εργαλεία αρχίζουν να υιοθετούνται όλο και πιο πολύ σε βαθμό που να αντικαθιστούν παραδοσιακές πρακτικές προσέγγισης πελατών. Η τεχνολογία λοιπόν καλείται να παίξει έναν πρωτεύοντα ρόλο επανεφευρίσκοντας ουσιαστικά τις στρατηγικές αλληλεπίδρασης με τους πελάτες.

Ανδρέας Αλεξόπουλος Sales Manager της Digimark

Ο λεγόμενος “ψηφιακός μετασχηματισμός” συμβαίνει παντού γύρω μας, σε όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως κλάδου. Ακόμα κι αν δεν τον έχουν ενστερνιστεί κάποιοι, σίγουρα τον έχουν ακούσει σε συζητήσεις με συνεργάτες, προμηθευτές και πελάτες.

Την ίδια στιγμή, οι επιχειρήσεις στο χώρο της εστίασης και της φιλοξενίας δίνουν συνεχώς δύο μάχες: από τη μία επιθυμούν να μετατρέψουν τους υφιστάμενους πελάτες τους σε πιστούς και από την άλλη να προσελκύσουν νέους. Και ο κάθε επιχειρηματίας γνωρίζει πολύ καλά ότι ο αγώνας για τη δημιουργία νέων, εύχρηστων και πρωτότυπων υπηρεσιών δεν τελειώνει ποτέ.

 

Οι δυνητικοί πελάτες με τη σειρά τους προσδοκούν μια ολοκληρωμένη και σταθερή εμπειρία σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας. Το μυστικό είναι να βρίσκεστε εκεί που είναι και οι πελάτες σας. Μην αγνοείτε τα κοινωνικά δίκτυα. Αντίθετα, αξιοποιήστε τα. Το Instagram, το Facebook κ.ά. προσφέρουν μια νέα ευκαιρία για να προσεγγίσετε νέους πελάτες, αλλά και να ζητήστε τη γνώμη τους για το brand σας.

Προφανώς, η προηγούμενη εμπειρία ενός πελάτη με το brand παραμένει ένα σημαντικό σημείο αναφοράς, ωστόσο, αυτό που τελικά μετρά για την τελική απόφαση επιλογής ενός συγκεκριμένου εστιατορίου ή ξενοδοχείου είναι η συνολική εικόνα που “εκπέμπει”. Επί πλέον, το word of mouth παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στον σύγχρονο συνδεδεμένο κόσμο, πράγμα που μας φέρνει ξανά στα κοινωνικά δίκτυα που λέγαμε πιο πάνω.

 

Η ευκαιρία είναι εδώ – αξιοποιήστε την

Αυτή τη στιγμή ο χώρος της εστίασης και της φιλοξενίας έχει στα χέρια του μια πολύ σημαντική ευκαιρία αξιοποίησης της τεχνολογίας. Όπως επισημαίνει η Deloitte Consulting, τα εστιατόρια που ενσωματώνουν ψηφιακές δυνατότητες στο business τους, όπως online παραγγελίες, στοχευμένο μάρκετινγκ και τεχνολογίες επιβράβευσης επισκεπτών, έχουν δει αύξηση των ποσών που δαπανούν οι πελάτες τους της τάξης του 20% για κάθε μεμονωμένη παραγγελία. Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις, ο αριθμός των νέων πελατών σε συγκεκριμένες κατηγορίες γρήγορου φαγητού έχει τριπλασιαστεί. Επιπροσθέτως, όταν οι εταιρείες αυτές χρησιμοποιούν analytics τόσο για πελάτες όσο και για υπαλλήλους έχουν δει σημαντική μείωση των λειτουργικών τους δαπανών.

 

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αναμένεται να γεννήσει πολλές ευκαιρίες για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο της φιλοξενίας και της εστίασης. Όσες εταιρείες έχουν αποφασίσει να εστιάσουν στη βελτίωση των εμπειριών των επισκεπτών τους, η σύγχρονη τεχνολογία θα αποτελέσει σημαντικό αρωγό και θα τους βοηθήσει να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό.

 

Η Digimark με την 30-χρονη παρουσία της στο χώρο διαθέτει την τεχνογνωσία για να σας συμβουλέψει και να προτείνει λύσεις που θα βελτιώσουν αφενός τις εσωτερικές σας διεργασίες, ενώ αφετέρου θα βελτιώσουν την εικόνα σας και τις προσφερόμενες υπηρεσίες προς τους πελάτες σας, αυξάνοντας κατακόρυφα το customer experience.